Kolejne dwie osoby straciły oszczędności. Łącznie 13 tysięcy

poniedziałek, 5.12.2022 17:23 2592 8

Kolejne dwie osoby z powiatu ząbkowickiego zostały oszukane. 35-latka zgłosiła, że została oszukana przy zakupie węgla przez sklep internetowy. Straty jakie poniosła to prawie 3 tysiące złotych. Ponad 3 razy więcej straciła 31-latka, która instalując aplikację sprzedażową kliknęła w aktywny link i podała swoje dane do kart i konta. 

Wielkimi krokami zbliża się zima. Jest to czas, kiedy zaopatrujemy się zarówno w opał, jak również w prezenty na święta. Często ten wzmożony ruch na portalach i stronach sprzedażowych wykorzystują oszuści.

- Zauważyliśmy ten niepokojący trend również w powiecie ząbkowickim. Tylko ostatniego dnia listopada policjanci przyjęli 2 zgłoszenia o oszustwach na spore, szczególnie przed świętami, kwoty. Najpierw do ząbkowickich funkcjonariuszy zgłosiła się 35-latka, która na jednej ze stron internetowych dokonała zakupu 2 ton ekogroszku w atrakcyjnej cenie i z niemal natychmiastową dostawą. Kobieta za zakup zapłaciła z góry i cierpliwie czekała. Po około tygodniu, kiedy opłacony towar nadal nie przyszedł, mieszkanka powiatu ząbkowickiego próbowała skontaktować się ze sprzedawcą. Kontakt niestety się urwał, a telefonów nikt nie odebrał. 35-latka straciła 3000 złotych - mówi asp. szt. Katarzyna Mazurek z Komendy Powiatowej Policji w Ząbkowicach Śląskich. 

Dwie godziny później na jeden z komisariatów w powiecie zgłosiła się 31-letnia kobieta, która również została oszukana.

- Mieszkanka powiatu ząbkowickiego chciała zainstalować jedną z popularnych aplikacji sprzedażowych na telefonie. Jak chciała tak zrobiła, jednak po instalacji przyszedł na jej telefon aktywny link, który przekierował 31-latkę na stronę gdzie miała podać dane do karty płatniczej i konta. Niespodziewająca się oszustwa kobieta tak zrobiła i w wyniku czego straciła niemal 10 tysięcy złotych, które natychmiast wypłacono z jej konta - informuje policjantka. 

 Robiąc zakupy w internecie pamiętajmy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa.

- Jeżeli kupujemy od nieznanego sprzedawcy, sprawdźmy go najpierw w internecie czy w ogóle istnieje, czy jest zarejestrowany, posiada siedzibę lub jakie ma opinie. Wtedy zdecydowanie lepiej, jeżeli jest taka możliwość, robić zakupy za pobraniem. Bądźmy podwójnie uważni kiedy klikamy w aktywne linki, szczególnie jeżeli wymagają od nas podania danych do konta lub kart płatniczych. Czasami lepiej zrezygnować mając wątpliwości niż stracić pieniądze na rzecz oszustów. Nie pomagajmy im, tylko sobie - przestrzega asp. szt. Mazurek. 

 

 

Przeczytaj komentarze (8)

Komentarze (8)

Zi wtorek, 06.12.2022 09:57
To wina Tus...ka
Jarosław wielki wtorek, 06.12.2022 13:54
Matoły dalej szukajcie po internecie!!!pozdrawiam
Przezorna wtorek, 06.12.2022 13:45
A ileż można ostrzegać. Tyle się już o tym mówi...
Aaaa poniedziałek, 05.12.2022 18:18
A co robią organy ścigania? Zbawcę jarosława pilnują.
poniedziałek, 05.12.2022 18:58
Pilnują złodzieja
Adam poniedziałek, 05.12.2022 23:06
pilnują nie tylko Jarosława, ale tez takiego matoła jak ty.
wtorek, 06.12.2022 09:34
Pilnują Jeszcze takich matołów co po internecie zaglądają
Mieszkaniec poniedziałek, 05.12.2022 17:45
Bardzo fajnie, że ostrzegacie innych pisząc o takich przypadkach tylko...