Na przełomie września i października zamkną most w Kamieńcu na 9 miesięcy!
Most na rzece Nysie Kłodzkiej w Kamieńcu Ząbkowickim w ciągu drogi wojewódzkiej 390 doczeka się remontu! Prace mają ruszyć na przełomie września i października, a most ma być wyłączony z ruchu aż na 9 miesięcy!
Przypomnijmy, że w 2014 roku na moście wprowadzono ograniczenia w ruchu (ograniczenie tonażu do 24 ton), a na długości całego mostu ustawiono bariery uniemożliwiające ruch dwukierunkowy.
Było to wynikiem fatalnego stanu technicznego obiektu, Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu, która jest administratorem mostu, wyjaśniała wtedy, że to efekt pokontrolnej ekspertyzy mostu, która została zlecona przez Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego we Wrocławiu.
Generalnym Wykonawcą zostało Przedsiębiorstwo Wielobranżowe BANIMEX Sp. z o.o. z Będzina, koszt inwestycji to 3 202 579,57 zł.
Remont mostu ma się zacząć niebawem, a most ma być wyłączony z użytkowania od przełomu września i października do maja 2017, to jest 9 miesięcy. Na czas prowadzenia robót wykonawca przewidział prowadzenie ruchu zastępczego DW 382 do Paczkowa a następnie DK 46 do Złotego Stoku.
- Teren budowy został przekazany wykonawcy w lutym bieżącego roku. Szacujemy, że prace rozpoczniemy natychmiast po uzyskaniu klauzuli ostateczności decyzji, pozwolenie na budowę – mówi Doba.pl Leszek Loch, dyrektor Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu.
Projekt modernizacji mostu ma być ostatecznie zaakceptowany w ciągu najbliższych dni. Następnie wykonawca wystąpi o pozwolenie na budowę .
- Urząd Wojewódzki ma 60 dni na wydanie decyzji, z tym, że jeśli w przeciągu 30 dni nie ustosunkuje się do projektu, decyzja zostanie wydana automatycznie. Czyli po 30 dniach, jeśli nie będzie uwag do projektu, a zakładamy, że tak będzie, będzie wydana decyzja pozwolenia na budowę, a więc na przełomie września i października będzie możliwe zamknięcie tego mostu i rozpoczęcie prac – tłumaczy Marek Stojak, kierownik Działu Mostów w DSDiK.
Wygląd mostu po modernizacji zasadniczo się nie zmieni. W myśl dokumentacji projektowej przebudowana zostanie cała płyta pomostowa. Zniknie natomiast filar nurtowy, który zostanie wyburzony. Pozostałe filary zostaną oczyszczone, wyremontowane i zabezpieczone (powłoki ochronne betonu oraz kamienia).
- Elementy stalowe mostu zostaną wykonane w wytwórni Wykonawcy, a następnie dostarczone i zmontowane na terenie budowy – wyjaśnia Leszek Loch.
Przeczytaj komentarze (31)
Komentarze (31)