[AKTUALIZACJA] Groźny wypadek w Ząbkowicach. Interweniuje śmigłowiec LPR

sobota, 22.4.2017 10:51 79049 65

22 kwietnia około godziny 9.40 doszło do wypadku drogowego na drodze Ząbkowice Śląskie - Stoszowice (DW385). Zderzył się tam samochód osobowy z motocyklem.  Na miejscu zdarzenia jest policja, straż pożarna, zespół ratownictwa medycznego oraz śmigłowiec LPR.

[KOMUNIKAT POLICJI]

- Jak wynika ze wstępnych ustaleń policjantów, 23-letni motocyklista wyprzedzając ciąg samochodów, uderzył w seicento, którego kierująca skręcała na cmentarz – informuje podkom. Ilona Golec, rzecznik ząbkowickiej policji.

[AKTUALIZACJA] 

W sobotę 22 kwietnia około godziny 9.40 na drodze z Ząbkowic do Srebrnej Góry (DW 385) doszło do poważnego wypadku z udziałem osobowego fiata seicento i motocykla.

 
Wypadek miał miejsce na wyjeździe z Ząbkowic  w kierunku Stoszowic.  W wyniku tego zdarzenia poszkodowane zostały dwie osoby:  kierująca seicento oraz kierujący motocyklem.

Poszkodowana kobieta została zabrana przez pogotowie ratunkowe do szpitala, natomiast motocyklista został zabrany przez śmigłowiec LPR najprawdopodobniej do szpitala we Wrocławiu.

Ze relacji świadków wynika, że osobowe seicento jechało w kierunku Stoszowic, a za nim jeszcze co najmniej jeden pojazd. Kierująca Seicento wykonywała skręt w lewo, najprawdopodobniej na parking przy cmentarzu, i to w trakcie wykonywania tego manewru motocykl  uderzył w tył i bok seicento. Siła uderzenia była tak duża, że motocyklista  znalazł się po przeciwnej stronie drogi.


Około godziny 12.00  ruch w tym miejscu odbywa się już bez utrudnień.

Więcej informacji po uzyskaniu komunikatu z policji, która bada szczegółowy przebieg zdarzenia.

Droga jest obecnie całkowicie zablokowana. 

 

 

Przeczytaj komentarze (65)

Komentarze (65)

niedziela, 30.04.2017 20:59
Poco im motory żeby śię zabic
Da**E niedziela, 23.04.2017 20:07
Darek szybkiego powrotu do zdrowia ! Ludzie moglibyscie odpuscic te negatywne komentarze, nie wiecie co czlowiek czuje w takiej chwili po czyms takim, kazdy w zyciu ma swoj gorszy czas, ale wszystko w zyciu sie moze zdarzyc, na ulicy, w domu, na budowie czy gdziekolwiek.. opuscie I zyccie zdrowia, bo kazdy wyciaga wnioski. Sam przezylem wypadek I wiem jak jest.
aj środa, 26.04.2017 23:21
Szybkiego powrotu do pełni zdrowia, Chłopaku! Nie poddawaj się! Myślami jestem z rodziną Darka. To dla niej bardzo trudny czas. Mam syna w tym wieku i wyobrażam sobie przez co Państwo przechodzicie.
xyz wtorek, 25.04.2017 11:36
A teraz wszyscy posiadacze czterech kółek przyznajcie się ile razy TYLKO DZIŚ
- nie włączyliście kierunkowskazu podczas skrętu
- przekroczyliście dozwoloną prędkość w terenie zabudowanym i poza nim
- ile razy się pomyliliście
- ile razy nie przepuściliście pieszych na pasach

Pewnie sporo !!!

dlatego zamknijcie się w końcu i nauczcie się jeździć
poniedziałek, 24.04.2017 11:21
Kierująca autem zmieniała pas ruchu, więc zajechała drogę motocykliście. Gdyby jechała od strony Stoszowic, wówczas winny byłby motocyklista, o którym powiedzielibyśmy iż po zmianie pasa ruchu zajechał drogę prawidłowo jadącej autem. Tyle w tej kwestii.
poniedziałek, 24.04.2017 11:36
Chyba że motocyklista przekroczył dozwoloną prędkość i nagle zaskoczył skręcającą, która wcześniej sprawdziła że może wykonać ten manewr - to zmieniłoby postać rzeczy.
xxxx poniedziałek, 24.04.2017 12:28
art. 24 pkt. 5. ustawy Prawo o ruchu drogowym Wyprzedzanie pojazdu lub uczestnika ruchu, który sygnalizuje zamiar skręcenia w lewo, może odbywać się tylko z jego prawej strony. I tyle w temacie motocyklisty.
Nikt poniedziałek, 24.04.2017 14:56
Być może Pani z auta słysząc ryk rozpędzającego się motoru zatrzymała się w trakcie manewru lub zwolniła. Tyle wystarczyło by w nią uderzył. Zresztą uderzenie w tył oraz brak śladów hamowania to sugeruje. Ostatecznie dobrze, że nie uderzył na wysokości kierowcy auta ponieważ prawdopodobnie skończyło by się gorzej.
Dodatkowo to małe auto było zasłonięte przez drugie za nim jadące, które zapewne zwolniło i to mogło zmylić kierowcę motoru (myślał, że auto zwalnia by ułatwić wyprzedzanie), a cinquecento wykonało w tym momencie agresywny manewr skrętu.
Nie wszystko jest czarno-białe.
poniedziałek, 24.04.2017 21:15
"Agresywny manewr skrętu..." no padłem ze śmiechu chodź sytuacja nie jest śmieszna. To rozumiem że jazda tego motorowerzysty była łagodna i delikatna i tak finezyjna że poleciał kilkanaście metrów?
OB poniedziałek, 24.04.2017 14:01
DOSŁOWNIE !!!! a baran z motocykla niech się nauczy dobrze jeździć !! jeszcze może powinna była się zatrzymać i pozwolić durniowi szybciej jechać !!!
a.B.c poniedziałek, 24.04.2017 18:48
Baran to z Ciebie jest pustaku .
poniedziałek, 24.04.2017 18:30
weź kodeks drogowy i w wolnej chwili postudiuj,zapewniam warto, a później pisz debilne komentarze
poniedziałek, 24.04.2017 19:31
masz naje... baranie zobacz jak jest motor i auto zniszczone, zapier.... jak pierdolniety w terenie zabudowanym zaczol sie okres legowy dla debili
xxxx poniedziałek, 24.04.2017 12:27
art. 24 pkt. 5. ustawy Prawo o ruchu drogowym

Wyprzedzanie pojazdu lub uczestnika ruchu, który sygnalizuje zamiar skręcenia w lewo, może odbywać się tylko
z jego prawej strony.

I tyle w temacie motocyklisty.
Zenek niedziela, 23.04.2017 15:13
Co to za gosc jechal tym motocyklem ?
Nerw niedziela, 23.04.2017 12:28
Motocyklista pirat dawca i co jeszcze?????? Patrzcie się jak wy jezdzicie tymi autami wogole nie patrzycie w lusterka nie używacie kierunkowskazów
niedziela, 23.04.2017 14:25
Dokladnie myśla kierowcy że jak są w autach to wszystko im można
Hahaha niedziela, 23.04.2017 13:29
Coto za motocyklista co na skrzyzowaniu wyprzedza no chyba ze niemogl wychamowac cymbal a jego popleczniki szczekaja teraz
niedziela, 23.04.2017 14:22
Skrzyrzowania od drogi prostej cymbale nie odróżniasz
Gosc niedziela, 23.04.2017 14:09
Tam jest linia przerywana i nie ma znaku ze jest skrzyzowanie a wjazd na parking. Mozna tam wyprzedac jezeli nikt nie skreca. Motocyklista nie zachowal ostroznosci ale to nie znaczy zeby mu zle zyczyc. Ciekawe czy Wy tak jezdzicie zgodnie z przepisami.
@@@ niedziela, 23.04.2017 10:27
Tak to jest,jak podczas skrętu najpierw się kręci kierownicą, a dopiero później włącza kierunkowskaz. Takie manewry widać wszędzie na każdej drodze.
Gdyby kierunkowskaz włączyła przynajmniej 50 metrów przed skrętem, to pewnie motocyklista byłby to zauważył !!
Nie mam pytań niedziela, 23.04.2017 13:05
W czym masz problem widzisz gdzie jest udezone seicento w tyl po stronie kierowcy. Jaki z tego morał? A no na logiczne myślenie seicento kończyło już manewr skrętu w lewo i wtedy w nie przywalił pocisk z dużą prędkością. Jakby bylo jal próbujecie wmówić innym ze ktos wyjechal nie patrzył w lusterka to by zajechala temu na motorze drogę i poleciałby przez maske lub dach a tu ewidentnie mamy konczenie manewru przez seicento i brawurę motocyklisty. Slady wypady wypadku mowia same za siebie.
ERA niedziela, 23.04.2017 15:20
Masz całkowitą rację, ale jak ma nie być wypadków skoro jest tyle komentarzy przeciwnych. Na litość boską ludzie zacznijcie myśleč. Przez takich strach się poruszać po drogach.
Aaa niedziela, 23.04.2017 12:40
Co by ci to dało skoro i tak tam jest zakaz wyprzedzania więc ewidentna wina motocyklisty.
niedziela, 23.04.2017 12:46
Mnie nic,ale ostrzegło by tego na motorze,to po pierwsze, a po drugie przy każdym skręcaniu należy odpowiednio wcześnie poinformować (włączając kierunkowskaz) innych użytkowników,że będę skręcać !!!
niedziela, 23.04.2017 12:49
Na dodatek ,to że jest ciągła linia nie upoważnia nikogo do nie włączania kierunkowskazu podczas skręcania, czy wyprzedzania.
T_T sobota, 22.04.2017 22:37
Droga śmierci
sobota, 22.04.2017 21:25
Lato idzie, będą warzywa
ktos sobota, 22.04.2017 13:31
Wiadome w jakim stanie jest motocyklista ?
bwa sobota, 22.04.2017 20:58
Nie jest źle stabilnie
xy sobota, 22.04.2017 20:16
To nie był motocyklista tylko to był pirat drogowy.
Rafał W. sobota, 22.04.2017 20:01
Kobieta nie musi patrzeć czy jest wyprzedzana zwłaszcza na krzyzowce gdzie miała skręcać na cmentarz. Jest zakaz wyprzedzania na krzyzowkach oraz w miejscach bezpośrednio przed i za nimi. Jeśli jest tu winny to raczej kierowca motocykla. Prawo jest jasne . Trzeba myśleć. A zwłaszcza motocykliści. To oni muszą myśleć 2 razy więcej aniżeli kierowca auta. Ciało jest niczym nie osloniete w tym rzecz. Sam byłem motocyklista miałem wypadek nie z mojej winy A skutki niepełnosprawności mam do ojca życia. Wg praw winnego wskazać trzeba. Natomiast zachowując ludzkość i wyrozumuenie zacytuję jak się mają uczestnicy wypadku czy wszystko w porządku. Miejmy nadzieję że wyjdą w jak najlepszym zdrowiu. Dużo zdrówka dla uczestników zdarzenia. A dla komentatorów wyrozumiałości tolerancji. I więcej życzliwości. Niech Polak na Polska nie szczerzy zębów. Ludzie usmiechajcie się do siebie i wzajemnie sobie ponagajcie. Rafał z Bielawy
sobota, 22.04.2017 20:13
Rafalku a kopnij się tak na miejsce zdarzenia i będziesz widział jak Wygląda krzyżówka i zakaz. Bo jak narazie to jesteś krzyżówką motoru i samochodu
... sobota, 22.04.2017 19:39
Wezcie sie ***** wszyscy za robote a nie bezsensowne komentarze pisac. Motocykl to pasja nad ktora nie da sie zapanowac kazdy kierowca popelnia bledy. Pomyslal ktos w jakim stanie on jest? Czy zyje? Co teraz mysli? Co mysli jego rodzina? Pewnie nie lepiej sie klucic kto mial wine teraz juz to nie jest wazne....
mmmmmm sobota, 22.04.2017 20:00
masz racje to pasja ale nie dla każdego.
pip sobota, 22.04.2017 16:37
motocyklisci to potencjalni samobójcy, brawura i głupota to ich charakterystyka,
ja sobota, 22.04.2017 19:17
większego debila od ciebie to i tak nie ma
...... sobota, 22.04.2017 10:59
WYCIAGAJCIE WNIOSKI, KAŻDY KTO ZAPIER-DALA NA MOTORZE ROZWALI SIE, TO KWESTIA CZASU. TERAZ CHŁOPAK JAK PRZEZYJE BEDZIE SRAŁ POD SIEBIE.
Ktoś sobota, 22.04.2017 11:33
Pierdo-lisz głupoty. W puszce też się można zabić poza tym kierowcy nie patrzą w lusterka, myślą że im wszystko można na drodze takie święte krowy. Jak nigdy nie jeździłes motocyklem to morda w kubeł januszu.
kobitka sobota, 22.04.2017 11:49
kierowcy patrzą w lusterka ale motocykliści przesadzaja z szybkością . Stwarzają zagrożenie sobie i innym. Niektórzy wręcz warjują. Na takich drogach jak nasze ? Brak pomyślunku.
Ktoś.. sobota, 22.04.2017 14:27
Nie należy wszystkich motocyklistów pakować do jednego wora z wariatami i nie kierowcy nie patrzą w lusterka, ile razy taki baran wymusi pierwszeństwo bo myśli że jest większy. Najprościej zawsze zwalić winę na motocyklistów, bo oni zapier-dalają
zxx sobota, 22.04.2017 22:29
Gdyby jechał zgodnie z przepisami na pewno nie doszło by do wypadku.
ja sobota, 22.04.2017 19:15
ale ty debil jesteś
Kierowca litra. sobota, 22.04.2017 17:59
Młody 22 lata brak przewidywania sytuacji na drodze......i widzę że od razu jakieś 500cm3.
sobota, 22.04.2017 18:20
Największym zagrożeniem są kierowcy tira, takie młode koty, pod maską koni co niemiara za plecami szafa z tonami i ogień z rury
sobota, 22.04.2017 15:03
Prawda jest taka ze rozwijaja duza predkosc w bardzo krutkim czasie a jak trzeba zachamowac to niepamietaja ze maja waskie opony i niema przyczepnosci i puzniej jest placz ze ktos niepatrzy w lusterka przemadzali jednosladowcy
sobota, 22.04.2017 16:14
Masz bardzo krótką przyczepność do pisowni.cymbale!!!
adam sobota, 22.04.2017 12:06
Tylko to wina kierowcy samochodu wyjechała od cmentarza i mu wymusila
sobota, 22.04.2017 15:16
Nie od a na cmentarz.Jakby jechal wolniej to by widzial kierunkowskaz.A jeszcze jedno najpierw niech zrobi sobie prawko na ten sprzet no i auto tez!
sobota, 22.04.2017 15:57
Sraczki może dostać jakby... Jak już jesteś wyprzedzany przez innych pojazd nie wolno ci skręcić, musisz się upewnić czy jest możliwość skrętu. Można wyprzedzać nawet kilka aut. ZMusisz,dokładnie czytać przepisy ruchu drogowego a nie ustalać jak ci pasuje
sobota, 22.04.2017 16:10
Tak to ciekawe, myslisz ze ten motor jechał tam dopuszczalne 50km/h i dlatego obruciło schamowane niemal do zera seicento a sam gościu z motoru poleciał kilkanascie metrów dalej? Jakby jechał przepisowo napewno by go widziała, a tak nie miała żadnych szans poszedł jak pocisk i tyle.
sobota, 22.04.2017 18:01
Miał pecha, że znalazł się w nie odpowiednim czasie i w tym miejscu. Liczył, że ktoś jak będzie skręcał włączy myślenie.. Ale baba zapomniała, że za kierownicą się myśli. To jest zgubne?
sobota, 22.04.2017 18:13
Jakby sam włączył myślenie i nie grzał tam ile fabryka dała to napewno by się tak nie skończyło. Dziecko jednak bez wyobraźni manetka do końca i ogień niestety skończyło się jak się skończyło. Nie wyzywaj innych bo tam było kilka osob ktore widziało jak to wygladało i napewno winna jest tu predkosc, a o reszcie zdecyduje sąd.
sobota, 22.04.2017 18:24
Jak by to wyprzedzał samochód a nie motor była by inna gadka. Ale, że motor.. Wszystko można napisać.
czarny sobota, 22.04.2017 13:59
Adam chyba nie czytasz ze zrozumieniem wyżej jest napisane ze kierująca fiatem skrecala na parking więc wina leży po stronie motocyklisty
sobota, 22.04.2017 14:47
Adam umie czytać i pisać. Babsko przed dokładniem skrętu w lewo powinna się upewnić, czy nie jest wyprzedzana? Ale tego nie zrobiła. Winna leży po stronie babska. Patrz w lusterka czy ktoś ciebie nie wyprzedza, w lewe zewnętrzne i wewnętrzne w samochodzie
m sobota, 22.04.2017 15:10
Widziałem jak jechał niestety wina jest jego a nie kierowcy seicento tam jest 50 a nie 150 grzal ostro a rozumu zero!
Autor sobota, 22.04.2017 12:31
Motocykliści przesadzaja a kierowcy aut to co lepsi sa pierdolenie glupot popatrzcie sie ***** na siebie i dokola jak jeżdza a potem mówmy kto jak jeździ
... sobota, 22.04.2017 14:30
Dokładnie
Kobieta sobota, 22.04.2017 13:24
Patrzę w lusterka, jeżdżę ostrożnie 25 lat bez wypadku i mandatu. Jestem kobietą i często wózek dzieci dlatego muszę kierować się rozwagą. Kiedyś stałam na podporządkowanej, droga pusta więc włączam się do ruchu i nagle nie wiem skąd tuż przed, nosem przleciał mi motocykl z taka szybkością że nawet koloru nie jestem wstanie podać. To jest taka prędkość i warkot że ja zawsze się boję. Podoba mi się motocyklista w skórzanym stroju na motorze, ale trzeba trochę rozwagi.
OmegaCar sobota, 22.04.2017 11:42
Jeżeli poszkodowani są chętni skorzystać z pomocy prawnej jesteśmy do Państwa dyspozycji i chętnie odpowiemy na wszystkie ewentualne pytania. Prosimy o kontakt pod nr.
Jan Paweł II sobota, 22.04.2017 12:44
Mówiłem żeby mi nie wjeżdżał pod papamobil, ostrzegałem
thc sobota, 22.04.2017 13:08
tak jak Pan Jezys piwiedział
camel sobota, 22.04.2017 12:55
Znowu secento i skręt w lewo.
INŻtalator sobota, 22.04.2017 12:01
Ciepło się robi to "dawcy" rozpoczęli sezon na eliminowanie się z polskich dróg ...