[AKTUALIZACJA 19.08] Beata Lis odwołana ze stanowiska dyrektora ZSS w Ciepłowodach

piątek, 18.8.2017 10:35 182458 193

Zarządzeniem z dnia 9 sierpnia wójt gminy Ciepłowody Łukasz Białkowski odwołał ze stanowiska dyrektor Zespołu Szkół Samorządowego Beatę Lis. To finał prawie rocznego konfliktu, który poruszył całe Ciepłowody.

[AKTUALIZACJA 19.08] 

Komitet Obywatelski na Rzecz Szkoły w Ciepłowodach wszedł w posiadanie dokumentu, który nie został przedstawiony na posiedzeniu Gminnej Rady. Gratulujemy Panie Wójcie. Gratulujemy Radnym. Gratulujemy wszystkim adwersarzom Pani Dyrektor właściwej postawy. Czekajmy spokojnie na rozstrzygniecie Wojewody z nadzieją, że Kuratorium skorzysta ze swoich uprawnień i powstrzyma konkurs na stanowisko nowego dyrektora. Za Tymczasowy Zarząd Komitetu Robert Helski

 

-----------------------------------------------------------

[AKTUALIZACJA 18.08.] Do naszej redakcji wpłynęło oświadczenie Roberta Helskiego z Komitetu Obywatelskiego na Rzecz Szkoły Samorządowej w Ciepłowodach. Treść poniżej:

 

Komitet Obywatelski na Rzecz Szkoły Samorządowej w Ciepłowodach.

     Jako inicjator założenia wyżej wzmiankowanego Komitetu poczuwam się do odpowiedzi na wypowiedź Wójta Gminy Ciepłowody zamieszczonego w lokalnym portalu Ząbkowic Śląskich.

     Gratuluję Wójtowi wystąpienia na miarę pastora Lutera Kinga. Wszak tamten choć starał się być rzetelnym i nie stosował półprawd i nadużyć.

      Proponuję w aktualnym sporze odrzucić konotacje polityczne, nawiązania do „ludzi dawnego poprzedniego Wójta” i poprzestać na argumentach merytorycznych.

       Tak więc wyjaśniając:

-        Inicjatywa powstania Komitetu Obywatelskiego na Rzecz Szkoły jest moją prywatną inicjatywą czysto obywatelską, jako rodzica i mieszkańca gminy, wolną od jakichkolwiek powiązań politycznych czy dawnych układów gminnych właśnie. U jej podstaw leży dysonans jaki istnieje pomiędzy zarządzeniem 42/17, a opinią Kuratorium w sprawie zwolnienia Dyrektor szkoły Pani Beaty Lis, wątpliwość co do podanych powodów owego zwolnienia w zarządzeniu, które obracają się w sferze „zachodzi podejrzenie popełnienia wykroczenia”. Mając na uwadze poprzednie próby zwolnienia i nikłość ich podstaw, całość sprawy budzi wątpliwości.

-        Jako tymczasowy przewodniczący Komitetu Obywatelskiego uczestniczyłem w zebraniu personelu szkoły dnia 16.08.2017 w szkole w Ciepłowodach, informując obecne osoby o mojej inicjatywie i akcji zbierania podpisów na listach przeciwników zwolnienia Dyrektor szkoły, oraz o zamiarze wystąpienia do wojewody w sprawie uchylenia zarządzenia Wójta. Spotkało się to z dobrym przyjęciem i akceptacją. Pracownicy, swoją drogą, wystąpili do Wojewody z pismem wyjaśniającym przebieg zajść uznanych za podstawy zwolnienia podpisując zbiorowo owe pismo i deklarując poparcie dla Dyrektor.

-        W trakcie ostatnich dwóch dni chętni zbierali podpisy na listach wspierających Dyrektor nie narzucając nikomu przymusu złożenia podpisu i starając się wyjaśnić o co chodzi. Zarządzenie Wójta już figurowało na stronie Urzędu Gminy, a opinia Kuratora została upubliczniono na mocy ustawy zezwalającej na to. W trakcie zbierania podpisów w miarę upływu czasu zbierający spotkali się z przypadkami nagrywania, filmowania i agresji, włącznie z najściem w domu po godzinie 22.00.

-        W dniu wczorajszym jako przedstawiciel Komitetu odbyłem spotkanie z asystentem wojewody, przedstawiając mu całość sprawy, wraz z wszelkimi dokumentami, tak jednej jak i drugiej strony. Decyzja, co do  dalszego rozwoju sprawy jest w rękach Wojewody.

-        Równolegle spotkałem się z red. Przemysławem Garlickim z Radia Wrocław udzielając mu krótkiego wywiadu i prosząc o zainteresowanie sprawą.

-        Wystąpiłem także, w związku z wyróżnieniem i uhonorowaniem szkoły przez Ministerstwo Edukacji Narodowej, do rejonowego pełnomocnika PIS, o wsparcie ze strony Pani Minister Anny Zalewskiej wyróżnionego przez siebie pedagoga.

      Tyle w związku z dotychczasowym działaniem,  które nadal  trwa i w tym momencie sprowadza się do zbierania podpisów na listach i wstępowania do Komitetu osób zainteresowanych, oraz zamieszczenia ogłoszeń na tablicach w poszczególnych wsiach gminy.

     Odnosząc się do wystąpienia Wójta :

-        Tak, zarządzenie wydane zostało zgodnie z obowiązującymi przepisami. Nikt tego nie neguje. Jednak ta „niewiążąca opinia Kuratorium” której Wójt musiał zasięgnąć, jest skrajnie niekorzystna dla niego. I nie jest to taki drobiazg. To Kuratorium jest organem kompetentnym i merytorycznie przygotowanym do oceny tego typu spraw. Powszechne Sądy tego kraju wszystkich instancji i izb cytują w swoich wyrokach opinie tego typu instytucji, wyrokując w ważniejszych sprawach jak ta nasza gminna. Ale cóż to dla naszych miejscowych Napoleonów.

-        Mam wątpliwości co do poprzestania tylko i wyłącznie na umieszczeniu Zarządzenia Wójta na stronie Urzędu Gminy jako jedynym źródle informacji o podjętej decyzji. Jest to postawienie rodziców i mieszkańców gminy, w okresie urlopowym, przed faktem dokonanym i próbą uniknięcia konfrontacji z mniejszą czy większą liczbą niezadowolonych.

Smutne doświadczenia z poprzedniej próby dały naukę. Weźmy też pod uwagę fakt pierwszego roku reformy i bliskiego końca wakacji, co więc brak Dyrektora przyniesie w pierwszych dniach powrotu do szkoły. Czy na pewno chodzi tu o dobro dzieci i szkoły?Dlatego uznałem za konieczne podjęcia powyższej inicjatywy.

-        Pani Beata Lis złożyła pozew w Sądzie, jednak nie chodzi tu o kwestie finansowe i chęć rewanżu. Pozew nosi nazwę „o naruszenie zasady równego traktowania w zatrudnieniu” i kwestie finansowe są do niego przypisane legislacyjnie. Chodzi jednak o zasady. Pozew złożono 31.07, 2.08. odbyła się sprawa rozpoznawcza i … sąd uznał roszczenia za zasadne skoro wezwał Wójta na sprawę 3.10 w Sądzie Pracy (nie Rejonowym) w Ząbkowicach Ślaskich.

-        Co do alkoholu na imprezie jako głównym powodzie zwolnienia Dyrektor – z ramienia Urzędu Gminy jest wyznaczony pracownik do utrzymywania kontaktu ze szkołą. To Urząd Gminy jest prowadzącym szkołę. Jak jest więc rola tego pracownika?  Argumenty Wójta działają w obie strony. Jak współpracuje i wspomaga prowadzący szkołę w tego typu przedsięwzięciach, skoro do takich incydentów dochodzi? Administracyjnie imprezę zabezpieczyć powinien prowadzący szkołę. A może jestem w błędzie?

-        Opuszczenie placówki przez Dyrektora i Wicedyrektora w jednym czasie i z godziny na godzinę odbyło się na wezwanie Kuratorium jako organu nadrzędnego. Delegacja siłą rzeczy do rozliczenia przedstawiona została po powrocie. Te sprawy pracownicy szkoły obszernie wyjaśnili w piśmie do Wojewody.

 Mamy jeszcze w tym kraju trochę Judymów i Siłaczek i paru ludzi wierzy jeszcze w szklane domy Żeromskiego. Takich ludzi należy hołubić i wspierać. Wybieraliśmy Młodego Wójta z nadzieją. Sam publicznie stwierdził, że zdarza mu się podpisywać dokumenty bez czytania , bo nie ma po prostu czasu i popełnia błędy. Chwała mu za te słowa. Najlepiej by było gdybyśmy owo zarządzenie i zwolnienie Dyrektor uznali za taki błąd.

 Za Tymczasowy Komitet Obywatelski Na Rzecz Zespołu Szkół Samorządowych w Ciepłowodach,

Robert Helski

 Chętnych do wstąpienia w szeregi Komitetu serdecznie zapraszam, tel.667 814 477

Spór dotyczył wyników kontroli w ZSS komisji rewizyjnej Rady Gminy, która zarzucała  dyrektorce rozbieżności w dokumentach i niedopełnienie obowiązków (więcej TUTAJ i TUTAJ). 

Teraz wójt Łukasz Białkowski zarządzeniem odwołał dyrektor Beatę Lis ze stanowiska z dniem 9 sierpnia bez wypowiedzenia. Powodem ma być zorganizowanie 10 czerwca Festynu Szkolno-Przedszkolnego z udziałem dzieci i dorosłych, na który wnoszono, podawano i spożywano piwo w obecności dyrektorki na terenie ZSS. 

- Punkt sprzedaży napojów alkoholowych był zlokalizowany przy wejściu na teren ZSS w Ciepłowodach za wiedzą i zgodą dyrektora ZSS w osobie Beaty Lis. Tym samym Pani Beata Lis jako Dyrektor ZSS w Ciepłowodach naruszyła bezwzględny zakaz sprzedaży, podawania i spożywania napojów alkoholowych (piwo) na terenie ZSS w Ciepłowodach. (...) Dalsze zarządzanie ZSS w Ciepłowodach przez Panią Beatę Lis grozi utratą renomy ZSS w Ciepłowodach. Za wysoce naganne organ prowadzący ocenia zachowanie Pani Beaty Lis jako Dyrektora Szkoły, która w swoich wyjaśnieniach całość odpowiedzialności za w/w imprezę na terenie ZSS w Ciepłowodach przerzuciła na Radę Rodziców ZSS w Ciepłowodach, podczas gdy organizatorem tej imprezy był Dyrektor ZSS w Ciepłowodach - wyjaśnia wójt swoją decyzję.

Innymi powodami odwołania dyrektorki są jej wyjazdy służbowe (od 1 stycznia 2017), za które należał jej się zwrot kosztów podróży, bez uprzedniej akceptacji takiego wyjazdu przez wójta ("w wielu przypadkach delegacje służbowe były przedstawiane do akceptacji po dacie wyjazdu służbowego")  oraz udział w całodziennym szkoleniu we Wrocławiu wraz z wicedyrektorem, co spowodowało pozostawienie placówki bez osoby zastępującej kierownika jednostki.  

Odwołanie Beaty Lis ze stanowiska negatywnie zaopiniowało kuratorium oświaty we Wrocławiu, stwierdzając, że argumentacja wójta do odwołania dyrektor w czasie roku szkolnego bez wypowiedzenia nie wyczerpuje znamiona "przypadku szczególnie uzasadnionego", a tylko w takim przypadku organ powierzający stanowisko kierownicze w szkole może takiego odwołania dokonać (po zasięgnięciu opinii kuratora oświaty). 

- Organ prowadzący szkołę nie wykazał nieprofesjonalnych działań stosowanych w kierowaniu placówką stanowiących zagrożenie interesu publicznego oraz istotne zagrożenie dla osiągnięcia celów szkoły, nie stwierdził także, że uchybienia w pracy dyrektora mogą prowadzić do destabilizacji funkcjonowania szkoły. (...) Okoliczności eksponowane przez organ są takimi, które mogą uzasadniać odwołanie ze stanowiska na koniec roku szkolnego, ale nie stanowią powodu dla natychmiastowej takiej reakcji organu prowadzącego szkołę. (...) Odwołanie Dyrektora w oparciu o przesłanki, które nie stanowią "przypadku szczególnie uzasadnionego" może skutkować, w sytuacji powzięcia wiedzy przez nadzór prawny wojewody, usunięciem z obrotu prawnego dokumentu, na podstawie którego dokonano czynności niezgodnych z prawem. Podobnie rzecz się ma w przypadku wejścia przez dyrektora odwołanego w sposób niezgodny z prawem na ścieżkę postępowania sądowego - wyjaśnia kuratorium. 

 

 

Przeczytaj komentarze (193)

Komentarze (193)

link piątek, 24.11.2017 17:48
http://komitetobywatelskizsscieplowody.p
l/
rodzic poniedziałek, 04.09.2017 21:12
szkoda gadać ! ale beznadziejny był d\ziś początek roku bez Pani Dyrektor! to nie jest już ta sama szkoła, szkoda, szkoda a najbardziej mi szkoda dzieci
czas na koniec niedziela, 20.08.2017 18:37
a czego się moliśmy spodziewać, po kimś kto skończył śmieszną pedagogkię, ze będzie nie wiadomo jak zarządzał, bez wiedzy ? bez doświadczenia ? no to właśnie mamy skutki. a jak słyszę ze gmina nie będzie brać kredytów , żeby sie rozwijac = nie będziemy nic robić, i mamy to usprawiedliwione, chcecie tak dalej ?
uczony niedziela, 03.09.2017 08:42
Teraz wszyscy kończą szkołę bo w kapitalizmie nie liczy się wiedza tylko mamona. Ilość nie jakość a będzie jeszcze gorzej.
środa, 30.08.2017 14:49
Pismo wystosowane przez Komitet Obywatelski na Rzecz Szkoły do Wojewody w sprawie Pani Dyrektor i pozostawione tam osobiście. Adresowane do P.Zielińskiego ze względu na urlop P.Hreniaka.


Komitet Obywatelski na Rzecz Szkoły Kobyla Głowa 16.08.2017
Zarząd Tymczasowy
Kobyla Głowa 18
57-211 Ciepłowody


Wojewoda Dolnośląski
Sz.P. Kamil Zieliński
Wrocław



Jako konstytuujący się Komitet Obywatelski na Rzecz Szkoły Gminy Ciepłowody, składający się z obywateli i rodziców dzieci Gminnej Szkoły Samorządowej w Ciepłowodach, zwracamy się do Pana z bulwersującą dla nas sprawą, dotyczącą zwolnienia Dyrektora szkoły p. Beaty Lis zarządzeniem nr.42/17 Wójta Gminy z dnia 9.08.2017 roku bez wypowiedzenia w trybie natychmiastowym.
W opinii mieszkańców Gminy, pracowników szkoły oraz rodziców działania Wójta są bezzasadne i niezrozumiałe. Wykładnią stanowiska społeczności Gminy jest opinia Kuratorium Oświaty we Wrocławiu z dnia 4,08.2017 r.,wydana na okoliczność działań Wójta i na jego wniosek. Mimo tej opinii, w której Kurator podkreśla, iż tryb zwolnienia Dyrektor szkoły obarczony jest wadami prawnymi, uzasadnienie pozostaje w sferze „zachodzi podejrzenie popełnienia wykroczenia” i nie daje podstaw do tak drastycznych działań, Wójt podtrzymuje swoją decyzję. Z analizy zarządzenia Wójta dotyczącego zwolnienia i uzasadnienia jego wniosku do Kuratora o wydanie opinii, narzucają się wręcz odwrotne fakty, świadczące niekorzystnie o zaangażowaniu, współpracy i pomocy Urzędu Gminy jako organu prowadzącego szkołę samorządową, lub braku takowych i koncentrowaniu się na „teoriach spiskowych”, zmierzających do zwolnienia Dyrektor szkoły za wszelka cenę. Jest to już bowiem druga nieuzasadniona próba zwolnienia, kompromitująca władze Gminy i narażająca je na utratę renomy, przenosząca konflikty personalne na teren szkoły, deprymująca nauczycieli i działająca destrukcyjnie na funkcjonowanie szkoły, demoralizując przy okazji młodzież.
Biorąc pod uwagę fakt, iż szkoła ta cieszy się opinią jednej z lepszych w regionie, uczniowie prezentują poziom powyżej średniej we wszystkich możliwych konkursach edukacyjnych, co uhonorowane zostało nagrodą Ministra Edukacji Narodowej, personel ma wysokie kwalifikacje, które są cały czas poszerzane – działania Wójta w tym przypadku odbieramy jako szkodliwe dla społeczności Gminy. W obronie Dyrektor szkoły powstaje Komitet Obywatelski złożony z jej mieszkańców. Uprzejmie prosimy Pana Wojewodę o rozważenie wycofania z obiegu prawnego wyżej wymienionego Zarządzenia Wójta jako niezgodnego z przepisami prawa i odbiegającego od rzeczywistego stanu rzeczy.
Pragniemy także zwrócić uwagę Pana Wojewody na nie godne urzędnika administracji zachowania Wójta wobec Obywateli Gminy, zbierających podpisy na listach Obywatelskiego Komitetu na Rzecz Szkoły, którzy byli filmowani, fotografowani oraz zastraszani.
Ponieważ za moment zaczyna się rok szkolny, uprzejmie prosimy o niezwłoczne zajęcie się sprawą.

Z poważaniem
Za Tymczasowy Zarząd Komitetu na Rzecz Szkoły
Robert Helski
Robert Helski poniedziałek, 28.08.2017 18:25
Audycja Radia Wrocław w sprawie szkoły.
http://www.radiowroclaw.pl/art
icles/view/69779/Natychmiastowe-zwolnien
ie-dyrektorki-zespolu-szkol-w-Cieplowoda
ch-Piwo-to-tylko-pretekst
Może niesatysfakcjonująca, ale poszła w świat.
audycja poniedziałek, 28.08.2017 08:42
Dzisiaj w wiadomościach radia wrocław, co 2-3 godziny, audycja o decyzji wójta.
Robert Helski poniedziałek, 28.08.2017 05:01
Zanim Wojewoda wyda decyzję, smutna refleksja. W tej sprawie mamy jakby trzy głosy, trzy wyznaczniki oceny. Głos serca, który jest za Panią dyrektor. Głos rozumu, który mówi nam o tym, że cała ta afera jest nonsensem. I głos prawa, który jest obojętny na głos serca, a odstając od realiów życia, traci rozum. Łacińska sentencja, wtłaczana do głów prawników, mówi: „Dura lex, sed lex. - Twarde prawo, lecz prawo. Scenariusz imprez szkolnych od wielu lat był ten sam. Uległ zmianie po zmianie ustawy o trzeźwości, w wyniku której szkoła straciła możliwość pozyskiwania dochodów na swoje cele poprzez wynajem sali na imprezy okolicznościowe, w czasie których i tak dzieci w szkole nie było. Punkt sprzedaży alkoholu przeniesiono poza obręb szkoły, tak by imprezy mogły się odbywać. Polska rzeczywistość jest nam znana i wiemy, iż bez piwa trudno liczyć na frekwencję , a co za tym idzie na dochód. W takich uwarunkowaniach trwało to przez wszystkie lata kadencji aktualnego Wójta. I nagle to twarde prawo, które do tej pory tolerowało ten stan rzeczy, stało się twardsze. Bogu ducha winna Dyrektor stała się ofiarą zmiany „kursu” Wójta.
Przykro, że jesteśmy tak biedni, że sprzedawać musimy piwo dla wsparcia szkoły (choć w krajach ościennych, uchodzących za bardziej cywilizowane, to codzienność i nikt nie pyta o koncesję, bo cel jest szczytny). Może więc skoncentrujmy się na jakiejś działalności gospodarczej bardziej szlachetnej, by nie zakłócać porządku prawnego i wesprzeć szkołę solidniej.
nie głosujaca czwartek, 24.08.2017 16:31
Dawno nie czytałam takich bzdur ... klamki stary wójt też całował - sama go widziałam na mszy w niejakim DPSie jak ludzi agitował , po wyborach już go tam nie widać ... obecna P dyrektor najlepiej wie jak się dostaje stanowisko po konesjach , więc nie sugerujcie i nie obrażajcie porządnych ludzi , z pustego to i Salamon nie naleje , jak zastało się skarbiec pusty to nici z obietnic , no i nie przesadzajcie z tym poziomem w szkole , dobrze to było za rządów naszych dziewczyn , które były wójt potraktował z ,, buta ", a poprzedni wójt to też za wiele fakultetów nie miał , no ale za to głowę do interesów i z Białkowskim nie da się układać , kręcić interesów , no to beee. A na koniec ciekawe czy znowu pójdę się tłumaczyć z tego wpisu na policję .... ale za prawdę nie karają , czego doświadczyłam kilka lat temu
Robert Helski sobota, 26.08.2017 18:34
Dawno nie czytałem takich bzdur.
Robert Helski środa, 23.08.2017 16:02
Dlaczego ogłoszenia Komitetu Obywatelskiego informujące o inicjatywie są zdejmowane z tablic ogłoszeniowych po wioskach gdzie były wieszane? Ich treść nie narusza porządku prawnego ani nikogo nie obraża. Żaden z Obywateli podpisanych na listach przeciwników zwolnienia Dyrektor nie utracił praw wyborczych i każdy indywidualnie ma prawo takie ogłoszenie zamieścić.
Robert Helski środa, 23.08.2017 08:00
Jaka przyszłość czeka nasze dzieci?
http://www.wyszperane.info/2017
/01/15/jak-to-sie-stalo-ze-w-ciagu-ostat
nich-20-lat-przecietny-maturzysta-osiagn
al-poziom-nizszy-od-ucznia-v-klasy-szkol
y-podstawowej-w-prl/
alkoholowa prawda piątek, 18.08.2017 15:36
ile "strong" daje panu wójtowi za kampanię?: https://www.facebook.com/222376571236836
/photos/t.100000924652829/39046147109501
1/?type=3&theater
Nie pij wiecej wtorek, 22.08.2017 18:16
No faktycznie. Zdjecie z kwietnia 2014 roku z zawodów strażackich i o dziwo jakoś nie widze piwa w reku wtedy jeszcze nie wójta.
nauka czytania wtorek, 22.08.2017 19:14
nie o to zdjęcie chodzi, staraj sie czytać ze zrozumieniem
Nie pij wiecej wtorek, 22.08.2017 20:59
No to o ktore, skoro pod tym linkiem jest własnie takie zdjecie?
przyszły radny poniedziałek, 21.08.2017 21:23
no to jak to jest ???? trzeba ludziom pokazać to zdjęcie żeby przyszli wyborcy mieli świadomość kto kim jest
szok poniedziałek, 21.08.2017 21:39
jeśli ktoś jest przeciwny sprzedaży alkoholu na tej imprezie tonie kupuje alkoholu a tym bardziej nie robi sobie zdjęć,przecież to widać na kilometr ze to była prowokacja i szukanie haka
foto wtorek, 22.08.2017 08:56
dajcie to zdjęcie tutaj
show wtorek, 22.08.2017 09:29
dajcie, pośmiejemy się.....
tap madel wtorek, 22.08.2017 19:15
a moze zamiast do gminy powinien iść do Taaaap Madel ;-)))))))))))))) ha ha ha
prawda środa, 23.08.2017 11:43
Ha ha ha
wies środa, 23.08.2017 11:44
Dobre
dobrze poinformowany piątek, 18.08.2017 16:28
A ja wiem, że na nowego dyrektora szykuje się jedna z nauczycielek i nie jest to "była dyrektorka" szkoły tylko ktoś, kogo się nie spodziewacie ;) oj będzie zdziwienie
# poniedziałek, 21.08.2017 23:21
Edyta
E wtorek, 22.08.2017 19:36
Proszę nie podawać niesprawdzonych informacji,to zwykłe pomówienie !
i środa, 23.08.2017 13:44
ojej, jakie poruszenie od razu
o środa, 23.08.2017 13:45
czyżby czyżyk....
Robert Helski poniedziałek, 21.08.2017 14:58
Dokument z Centrum Edukacji Obywatelskiej, który widnieje na początku tego posta, pozyskany przez Komitet Obywatelski na Rzecz Szkoły w Ciepłowodach, na podstawie dostępu do informacji publicznej, został także przesłany do Expresu Miejskiego z prośbą o publikacje dla wyjaśnienia zwolnienia Dyrektor. Nie został opublikowany, bo: "Wójt nie miał obowiązku odczytywać pisma na Sesji Rady Gminy, a ponadto zgodnie z etyką i rzetelnością dziennikarską, nie opowiadamy się po żadnej ze stron i materiał nie zostanie opublikowany." Szkoda, że Wójt pisma nie odczytał. Pismo także przesłane zostało na ręce przew. Rady Gminy. W programie posiedzenia Rady Gminy widnieje punkt dotyczący odczytania napływających pism zewnętrznych. Biedni radni nie otrzymali nawet szansy. No nie było się czym chwalić, bo zarządzenie 42/17 właśnie miało powstawać.
Lala poniedziałek, 21.08.2017 15:17
A kto wystąpił do wójta o dokumenty na które pan sie powołuje.
Robert Helski poniedziałek, 21.08.2017 17:54
Dokument w obiegu znalazł się z wielu źródeł. Jest w posiadaniu wszystkich zainteresowanych, łącznie z Kuratorium i Urzędem Wojewódzkim.
ziuta poniedziałek, 21.08.2017 20:37
niektórym zależy zeby to była wiedz "tajemna" tylko dla zainteresowanych
Robert Helski wtorek, 22.08.2017 10:22
O której wiedzy mówimy?
pisowiec sobota, 19.08.2017 19:06
BRAWO panie WÓJCIE . Precz PO I UKŁADY! pani Lis 4 miejsce na liscie PO do powiatu. TEJ pani już dziękujemy - apolityczny samorząd.Brawo Wójcie!!!!
Renata poniedziałek, 21.08.2017 12:57
Panie wojcie popieram pana decyzje w stu procentach w koncu bedzie lad i porzadek jeszcze osrodek zdrowia cala ekipa do wymiany maja za nic pacjentow. Brawo. Wojcie takich ludzi jak pan gminie potrzeba
Marts poniedziałek, 21.08.2017 13:00
Popieram
Cukiernia poniedziałek, 21.08.2017 14:37
Ja tez popieram brawo wójt. Wszystkich do wymiany bo to ludzie bylego wójta .
teri poniedziałek, 21.08.2017 20:39
tak, takich ludzi nam potrzeba do strzelania samobójów z taką znajomością prawa, ha ha ha ha, moze wypadałoby się najpierw doszkolić a potem za takie rzeczy się zabierać, bo póżniej lekki wstyd i samobój
obserwator poniedziałek, 21.08.2017 14:41
Jedna kadencja i do widzenie zegnaj
x poniedziałek, 21.08.2017 16:45
oczywiście bo żadnej z obietnic nie spełnił jak do tej pory
Robert Helski poniedziałek, 21.08.2017 08:51
To znaczy, że mamy ciąć równo z trawą. A co prezes mówił na temat pozyskiwania ludzi. Skąd PIS, 30 tysięczna kadrowa partia chce wziąć fachowców? Polityka "TKW " nie zapewni owych zapowiedzianych wielu lat rządzenia i naprawy kraju.
tikiriki niedziela, 20.08.2017 22:27
jestem za referendum, z tego co wiem, to listy się tworzą
a pamięytacie tą scenę z chłopówjak jagnę wywieźli...................może czas obsadę zmienić i retrospekcję zdarzeń zrobić
luki niedziela, 20.08.2017 22:23
referendum, odwołajmy go póki czas, już dość tej dziecinady
SZERYF niedziela, 20.08.2017 21:04
wystarczy tylko 10 % czyli jakieś 150-160 głosów ,także sory WINETU
wyborcy niedziela, 20.08.2017 22:01
popieram, REFERENDUM ,
REFERENDUM
REFERENDUM !!!!!!!!!!!!!!!!!
nie dajmy się dłużej ogłupiać
komisja niedziela, 20.08.2017 22:00
z ramienia Urzędu Gminy jest wyznaczony pracownik do utrzymywania kontaktu ze szkołą. To Urząd Gminy jest prowadzącym szkołę. Jak jest więc rola tego pracownika? Argumenty Wójta działają w obie strony. Jak współpracuje i wspomaga prowadzący szkołę w tego typu przedsięwzięciach, skoro do takich incydentów dochodzi? Administracyjnie imprezę zabezpieczyć powinien prowadzący szkołę. A może jestem w błędzie?
wladza dla mądrych niedziela, 20.08.2017 18:39
to ile faktycznie trzeba zebrać podpisów żebby zrobić referednum ? bo to nie ma na co czekać, bo nic lepszego nas już nie czeka za tych rządów
wyborca niedziela, 20.08.2017 19:12
Kampanię czas zacząć.
CZAS NA REFERENDUM niedziela, 20.08.2017 16:47
rodzice dzieci z ZSS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! otwórzcie oczy- to prowokacja !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! najpierw gmina zezwoliła na sprzedaz piwa, a teraz na tej podstawie odwołał panią dyrektor. TO SIĘ W GŁOWIE NIE MIEŚCI. WIĘC BĄDŹMY SPRAWIEDLIWI, SKORO ODWOŁAŁ PANIĄ DYREKTOR, NIECH SAM TEŻ ODEJDZIE, BO GMINA WYDAŁA ZGODĘ NA SPRZEDAŻ PIWA
piwko niedziela, 20.08.2017 18:23
też mi to tak wygląda, jak przeanalizowałem fakty, jeszcze to zdjęcie................................
..
ego niedziela, 20.08.2017 18:23
tylko ludzie z niskim ego krzywdzą innych ludzi
wer niedziela, 20.08.2017 18:26
dokładnie, człowiek którzy ma niskie poczucie wlasnej wartości jest zdolny niszczyć innych ludzi
rojala niedziela, 20.08.2017 22:29
szczególnie jesli czuje się gorszy od nich, przykre ale prawdziwe.
nie chce mieszkać w ciepłowodach niedziela, 20.08.2017 16:43
na jakie zamówienie ?????/ ludzie !!!!!!! co wy nie widzicie , że chcą niesprawiedliwie skrzywdzić kolejnego człowieka robiącego coś dla gminy, to mają stać cicho i pozwalać na czyjeś bezsensowne "rządy "
XXX niedziela, 20.08.2017 12:55
Robert Helski OBYWATEL na zamówienie EX Wójta?
spostrzegawczy niedziela, 20.08.2017 14:13
Myślę, że to może być prawda
Robert Helski niedziela, 20.08.2017 15:54
Błąd. Nie ten pułap. Najniżej notowaną organizacją z którą współpracuję jest MOSAD.
mietek piątek, 18.08.2017 17:53
A KTO JEST SZFEM KOMISJI ANTYALKOHOLOWEJ?
fg niedziela, 20.08.2017 08:19
pewnie wójt i pani zawada
ha ha ha niedziela, 20.08.2017 16:44
ha ha hahhahahah
Iron sobota, 19.08.2017 20:33
No właśnie Kto???? Jestem bardzo ciekaw?
ania piątek, 18.08.2017 16:35
Panie wójcie Białkowski, jest to zdecydowanie najlepsza decyzja jaką Pan podjął w ostatnim czasie. A poprzedni wójt powinien się od Pana uczyć jak się organizuje dożynki
zero piątek, 18.08.2017 16:38
poziom poniżej zera..............
ania piątek, 18.08.2017 16:50
To mam pytanie, dlaczego na dożynki przychodzi teraz tyle ludzi?
Mieszkanka piątek, 18.08.2017 17:12
No oczywiscie:) Zobaczymy czego sie juz nauczyli wyborcy.
Oburzony sobota, 19.08.2017 20:25
Jakie dożynki? ?? Organizuje je GOK. A poza tym mnie sie to nie podoba! Wydaja grubą kasę na jakieś "gwiazdy disco polo" a w Cieplowodach żadnych inwestycji. Może by tak przeznaczyć te kase na park? Kosze na śmieci? Zadbać o teren zielony pod gokiem lub zrobić ławki czy chodniki we wsi???
peja niedziela, 20.08.2017 01:48
Za gwiazdy disco polo na dożynkach płaci firma ecodynamic
Iron niedziela, 20.08.2017 06:25
Tak jak oświetlenie na ul. Kolejowej. Gmina przypisuję sobie rzeczy które robi ecodynamik.
Matylda piątek, 18.08.2017 20:37
Co do decyzji wójta - proszę uzasadnić, dlaczego ta decyzja taka dobra i dla kogo?
Dożynki - kto je właściwie organizuje... no chyba nie wójt, on tylko wydaje nasze pieniądze na zespoły na poziomie. Chylę czoła przed osobami prawdziwie zaangażowanymi i poświęcającymi swój prywatny również czas na organizację dożynek. Wójt tylko zbiera pochwały, które należą się innym.
Obserwator piątek, 18.08.2017 21:49
Panie Wójcie najlepszą decyzją w Pana życiu będzie odejście z tej funkcji i oddanie jej kompetentnym ludziom.
Zainteresowany sobota, 19.08.2017 11:34
A ja myślę, że panu wójtowi już niedługo zostaną tylko japonki i długie spacery po mieście.
ciepłowodzianin piątek, 18.08.2017 21:56
Ciekawe komu się marzy, aby posada wójta się zwolniła i miałby ochotę na nią wskoczyć.
K. piątek, 18.08.2017 21:51
A co wspólnego z tą sprawą mają dożynki? Może podciągnijmy po to również niesnaski Kurskiego z Marylą Rodowicz i zastopowanie koncertu w Opolu?
Wyborca Białkowskiego piątek, 18.08.2017 22:04
Nie schodźmy do poziomu pewnego portalu plotkarskiego. Trzymajmy fason
niedziela, 20.08.2017 08:18
bezalkoholowe ciekawe ilu ludzi przyjdzie
sobota, 19.08.2017 09:46
W pelni popieram stanowisko wójta! W końcu ukrócił jej rządy! Skończy się samowolka! Od kiedy pani dyrektor nigdy nie była dla uczniów tylko zawsze zamknięta w gabinecie, nigdy nie zwracała uwagi na komunikaty rodziców o zachowaniu nauczycieli wobec dzieci. Kto stanie po stronie pani dyrektor? Były wójt który zostawił gminę z długami? Były kierowca, który pozwalał sobie na kradzież paliwa? Żałosne! Niech nigdy nie wraca dla dobra dzieci!!
zatroskany rodzic sobota, 19.08.2017 10:17
Zamknięci to są pracownicy gminy - zamknięci na współpracę ze szkołą, zamknięci na głos obywateli, rodziców i nauczycieli. Tak o dyrektorce może napisać tylko ktoś, kto nigdy nie przyszedł do jej gabinetu. Drzwi nawet dosłownie na ościerz są otwarte, a pani dyrektor otwarta na kontakt z każdym człowiekiem, który CHCE rozmawiać.
Matylda. sobota, 26.08.2017 16:06
Zgadzam się! Ale niektórym ludziom brak odwagi, kultury, wychowania by udać się do p. dyrektor i rozmawiać. Nie potrafią rozmawiać, wolą knuć za plecami, powtarzać ploty.
Rodzic sobota, 19.08.2017 11:03
Pani Dyrektor za zamkniętymi drzwiami !!! Ty człowieku nigdy w szkole nie byłeś. Nie znam nikogo bardziej otwartego na ludzi niż Ona. Ale za to drzwi do pana wójta są cały czas otwarte, bo przecież trzeba widzieć kto przyszedł, słyszeć co chce i czy przypadkiem nie mówi nic złego o "idealnym" panu wójcie.
aa niedziela, 20.08.2017 01:56
Jeżeli wójtowi chodzi o alkohol to w tej szkole większość pije
były mieszkaniec sobota, 19.08.2017 10:13
Dla dobra dzieci nie należy dokonywać tego typu wpisów. To zwyczajny "hejt" bez argumentów. Piszesz" Kto stanie po stronie Pani Dyrektor?" Np. ja, który jestem wrażliwy na arogancję władzy, na małostkowość, na grubiaństwo ubrane w szaty demokracji, na płytkość intelektualną władzy, na "sobiepaństwo" , na uleganie podszeptom podlizusów itd. etc. Żeby była jasność, nie mieszkam w Gminie Ciepłowody.
sobota, 19.08.2017 10:18
I ja stanę po stronie Pani Dyrektor. A Ty- autor nieznany pracujesz w szkole czy masz tam swojego agenta? Drzwi zamknięte dla uczniów, Pani Dyrektor przed uczniami się zamykała ? Skąd posiadasz te bzdury i głupoty wyssane z palca? Sprawdź najpierw , jak wyglądała praca dyrekcji i innych pedagogów. A potem komentuj. Jednak ty tego nie zrobisz, bo to się wiąże z wykorzystaniem energii i włączenia myślenia. Spróbuj. Myślenie to obce ci słowo, ale spróbuj- myślenie nie boli.
obserwator sobota, 19.08.2017 08:41
Kuratorium mu dalo negatywna opinie a on jednak Dyrektor odwolal a w sadze przegra i tyle w temacie i byc morze wojewoda cofnie jego decyzje bo ma takie prawo
kobyla niedziela, 20.08.2017 01:54
Najlepiej zamknąć szkole na halę wpuścić stado świń . A otworzyć z powrotem szkole w eleganckich dobrzenicach
Reprezentant Oświaty sobota, 19.08.2017 22:10
Dzisiaj rozmawiałem z panem Helskim. Szacunek za mądrość i wiedzę. Za Pana trzymamy kciuki. Dziękuję a właściwie dziękujemy za to, że walczy Pan o naszą Panią Dyrektor. Jak to niektórzy mówią, Słoneczko Cieplowod. A wojt biedny pewnie teraz przeżywa to wszystko i widzi jak bardzo mu sie w życiu nic nie udaje. Sam pan widzi co sie dzieje. Niepotrzebnie żeś sie wychylal wojcie. I co dalej? Nastepne wybory i lipa, az smutny sie robie, jak o tym mysle. Tak malo szczerych ludzi wokol pana bo pan jest nieszczery. Pani Dyrektor oddana i otwarta i szczera a wojt? Zamknięty za drzwiami gabinetu w otoczeniu ludzi wartych tyle co on sam.
zainteresowany obietnicami pana sobota, 19.08.2017 13:53
myślę że pan wójt na początku kadencji miał zająć się sprawą przychodni zdrowia gdzie na tyle ludności nie ma lekarzy rehabilitacji na nfz może czas zacząć zmiany od kierownika przychodni który nie radzi sobie
jola sobota, 19.08.2017 19:20
Cieszcie się, że przychodnia jest, bo niektórzy chcieli ją sprywatyzować. Pamięć szwankuje?
Logik wtorek, 22.08.2017 20:16
Wszędzie w Powiecie przychodnie są prywatne i działają o niego lepiej niż ta wasza dziadowska bez konkretnych lekarzy.
była pacjentka sobota, 19.08.2017 16:16
popieram!! ilu mieszkańców przepisało się do przychodni w Henrykowie, Ząbkowicach, żeby mieć dostęp do normalnych usług, dostawać skierowania na potrzebne badania, a nie jak tu spierać się z panią lekarką obwieszoną koralami, która na polecenie pani kierownik oszczędza, nie chcąc dawać skierowań na badania.
oddany wyborca sobota, 19.08.2017 16:27
Spokojnie, przed Białkowskim jeszcze parę kadencji, bo wiecie. U nas w gminie jest taka tradycja, że wójt jest kilka kadencji. Straasznie się przywiązujemy
Inka sobota, 19.08.2017 20:16
Popieram, Pani Kierownik jest strasznie nie miła i wścibska, mało lekarzy a personel ma pretensje na wejściu bo przyszedł pacjent a one przecież teraz kawe piją. ...
Taplara sobota, 19.08.2017 16:26
Studia zrobione za nasze pieniądze za nasze podatki i z wielkiej uprzejmości pana Bajtka brawo my:))))
xyz sobota, 19.08.2017 17:33
i z korzyścią dla naszych dzieci, najlepij siedzieć na d. i wszystko niszczyć, wtedy bedą hołdy.
Kasia sobota, 19.08.2017 20:02
Nie, mylisz się studia Pani Dyrektor zrobiła nie za nasze pieniądze, ale za twoje- mecenasie sztuki, główny sponsorze, najważniejszy ze skarbników, kluczniku od skarbca gminy. Kupowałeś też zapewne pomoce dydaktyczne, dawałeś na bilety, opłacałeś noclegi w akademiku, robiłeś kanapki, sprawdzałeś odrobione zadania, przygotowałeś co dzień świeże czyste ubrania dla studentki, czyściłeś butki, wiązałeś warkocze i strugałeś ołówki.
Mieszkaniec sobota, 19.08.2017 10:54
NIE LĘKAJCIE SIĘ!!!
JASIU CZUWA
sobota, 19.08.2017 19:53
Nie lękajcie się- głupota w końcu zostanie pokonana. ,, Niech zstąpi Duch Twój i odnowi oblicze tej ziemi- ziemi w Ciepłowodach, a szczególnie w urzędzie.
XXX niedziela, 20.08.2017 13:44
Powiało grozą
Maja sobota, 19.08.2017 12:54
To jest jakaś komedia... Może i stary Wójt nie zrobił za dużo dla gminy ale miał przynajmniej jakies powazanie.... A nowy Wójt? Przed wyborami chodzil od domu do domu i szarpał klamke, nagabywal ludzi i obiecywał cuda na kiju. Ja się teraz pytam po prawie 3 latach kadencji gdzie jest obiecany: basen, centrum handlowe, przydomowe oczyszczalnie ścieków, solary, miejsce spotkań dla młodzieży? ???
Strażnik sobota, 19.08.2017 19:52
A gdzie samochod dla strazy pożarnej w Dobrzenicach? Czekamy cierpliwie do końca kadencji, zeby na następną kadencje nie był obiecanka. Ale zreszta, jaka następna kadencja. Przepraszam.
xyz piątek, 25.08.2017 12:23
proszę mi powiedzieć ile razy OSP Dobrzenice wyjeżdżają na akcje. Czy nowe auto potrzebne jest do tego żeby stało? Ok Dobrzenice chcecie mieć nowe auto to zarząd musi wysilić się i większość środków pozyskać sama na auto a nie liczyć że gmina kupi sama. pozdrawiam
prawa ręka mafi sobota, 26.08.2017 01:49
Nie wyjeżdżają z jednego powodu , bo Ząbkowice ich na akcję nie wzywają ponieważ tam siedzą ludzie z Ciepłowod chyba z 7 ich tam jest. Wola wezwać dalszą jednostke aby nie dobrzenice
Wladek sobota, 19.08.2017 20:33
czekajcie cierpliwie jasió wróci to wam kupi samochód i pompe odda
Inka sobota, 19.08.2017 20:39
Jasio nie wróci, bo nie będzie naprawił tego "sufu" co zrobił obecny Wójt!
dobrzenice zawsze lepsze niedziela, 20.08.2017 01:52
Wójt strażak z dobrzenic ale i tak wszystko daje na Ciepłowody żeby wielkich strażaków nie urazić
sobota, 19.08.2017 16:13
Jak się uda wójtowi skutecznie odwołać panią dyrektor, jak się uda oczwyiscie. To bedzie mozna odbębnić chociaż jeden sukces tej kadencji oczywiscie to nie sukces ale bedzie mógl dać w ulutkach ze coś tam skutecznie udalo sie zalatwic.
Ktoś zna jakis inny sukces gminy cieplowody? Bo wydaje sie ze schodzi na margines powiatu i niedługo połączą ją z Ziebicami idealnie by pasowalo :-)
sobota, 19.08.2017 19:50
Ja znam sukces w Ciepłowodach- jak pan wójt podjeżdża pod urząd, to kwiaty więdną, ptaki odlatują, krowy nie dają mleka, drzewa gubią liście, a dzwon na wieży kościelnej niczym Dzwon Zygmunta bije na alarm- zróbcie referendum w sprawie odwołania tego chłopczyka
x sobota, 19.08.2017 20:02
Obiecanki cacanki.......
kościelna sobota, 19.08.2017 20:14
I jak widać po komentarzach, walka jest o stołek wójta, niektórzy chyba chcą powrotu. Ale powrotu już nie ma. Panie Wójcie Białkowski, alleluja i do przodu!
niedziela, 20.08.2017 08:23
w przychodni roi się od pielęgniarek a do chorych nie ma komu zrobić zastrzyku w domu ich zakres obowiązku jest w zakresie przychodni no i pani dyrektor najak
alko sobota, 19.08.2017 18:07
nikt nikomu nie zabrania się uczyć lepiej za pieniądze niż.....................
mim sobota, 19.08.2017 18:13
może gdyby na wsi w przychodni był lekarz to pant wójt by skorzystał z jego pomocy a może leczy p zawada ją wywalić na bruk a szkołę zostawić w spokoju
wyborca sobota, 19.08.2017 17:28
No Panie Wójcie nie takich zmian oczekiwaliśmy, chyba coś innego było obiecane?
wiecie o co chodzi sobota, 19.08.2017 16:51
Ja też nie miałem pozwolenia w grudniu. Mikołaj.
samobój samoboj sobota, 19.08.2017 16:35
prawda stara jaka świat: :ryba psuje sie od głowy" ktoś z urzedu musial wydać pozwolenie na sprzedaż alkoholu na tej imprezie. to skoro gmina wiedziala gdzie i co się bedzie dziać, to po co wydawała pozwolenie ? czyżby tutaj nie jest wina gminy ? wiec jednak znów samobój
łatek sobota, 19.08.2017 16:43
Myślę, że takie pozwolenie szkoła posiada i powinna je upublicznić
Jad sobota, 19.08.2017 16:55
To niech upubliczni, a pracownik urzędu niech zostanie dyrektorem szkoły, skoro ma za to odpowiadać - po co w placówce dyrektor w takim razie. Szkoda czasu
reksio sobota, 19.08.2017 16:38
dokladnie. samo sedno sprawy. przecież ktoś wydał pozwolenie, czyli wtedy problemu nie było ? a teraz jest ?
zbik sobota, 19.08.2017 14:29
Za rok to wyborcy go odwołają za takie rzadzenie. Rządzenie polegające na tym że gmina wskutek tego rządzenia ma złą opinię. Afera za aferą. Mize niektórzy to lubią zamiast robić inwestycje dla mieszkancow
wwwwwwwwwanda sobota, 19.08.2017 16:00
prawada. Ale po co rok czekać ? przez rok można zrobić jeszcze wiele złego !!!!!!!!!!!!!!a myślicie , że po co te podpisy sa zbierane ...................?
sobota, 19.08.2017 14:42
Z tego co widać zdecydowana większość jest za Panią Dyrektor
spostrzegawczy sobota, 19.08.2017 15:57
Co wy nie widzicie, że tu w kółko piszą jedni i ci sami?
samobój sobota, 19.08.2017 16:01
prawda w oczy kole że znów samobój strzelił
okulista sobota, 19.08.2017 16:24
"Samobój", zrób sobie przerwę, bo dłuuugie siedzenie przed komputerem uzależnia, a ty tu drugą dobę ciągniesz, hahaha
były mieszkaniec sobota, 19.08.2017 08:39
W pełni popieram stanowisko Komitetu Obywatelskiego na Rzecz Szkoły Samorządowej w Ciepłowodach. Dobrze, że powstała ta inicjatywa. Tak trzymać i życzę powodzenia. Spontaniczne, obywatelskie działania zawsze wygrają z butą władzy, z którą w tym przypadku mamy ewidentnie do czynienia. Oby zaowocowało to wyborem dobrych władz Gminy w następnych wyborach.
Matylda piątek, 18.08.2017 20:52
A na zakończenie roku szkolnego, pan wójt wręczył pani dyrektor piękny bukiet kwiatów dziękując za zaangażowanie, dobrze prosperującą szkołę itp. itd...
Szkoda, że pani dyrektor nie trzepnęła wójta tym bukietem po głowie!
Leon piątek, 18.08.2017 21:37
To dobrze świadczy o nim, widać, że chłopak ma klasę!
K. piątek, 18.08.2017 21:43
Klasa- to słowo obce w słowniku Pana Wójta.!!!!! Z klasą trzeba się urodzić, to nie jest rzecz , którą można nabyć. Nie pomogą w tym najlepsi doradcy PR.
Jad piątek, 18.08.2017 20:55
Ale na zakończeniu roku nie było obecnego wójta
Matylda piątek, 18.08.2017 20:59
Oj przepraszam, fakt. A sekretarz w imieniu wójta nie dziękował..?
K piątek, 18.08.2017 21:45
Jeśli sekretarz dziękował w imieniu Pana Wójta, to były to puste słowa bez pokrycia. pan wójt nie wie i nie zna znaczenia słowa ,, dziękuję'' To jest wyższy,,lewel''.
Z piątek, 18.08.2017 21:50
Czy skończyłeś szkołę w Ciepłowodach? Bo level pisze się przez "v". Wychodzi wysoki poziom tej szkoły.
piątek, 18.08.2017 21:52
Ty zapewne skończyłeś wszystkie możliwe szkoły i kursy - inteligencie w kaloszach.
K. piątek, 18.08.2017 21:40
Pani Dyrektor tego nie zrobiła, czyli nie trzepnęła pana wójta bukietem kwiatów po głowie, bo jest KOBIETĄ Z KLASĄ i to przez duże K!!! Natomiast pan wójt zachowuje się jak społeczeństwo wsi Lipce z ,, Chłopów'', które Jagnę wyrzuciło na gnój, choć walczyła z prymitywizmem umysłowym, plotkami, pomówieniami i ubóstwem myślowym. Swoja droga- ciekawe czy ten bukiet nie był zatruty. Może Pan Wójt za dużo bajek się naczytał. Taka mała propozycja i podpowiedź. Niech Pan Wójt znów uda się do Grecji, nawdycha tamtego powietrza i może zdrowy rozsądek znów wróci na swoje miejsce.
Obserwator piątek, 18.08.2017 14:54
A ja uważam, że ,, dla chcącego, nic trudnego'' i że warto rozmawiać mimo wszystko. Czy gra warta jest świeczki? Jeśli Pan Wójt ma trochę honoru i cywilnej odwagi, powinien może, jeżeli sam nie potrafi rozmawiać merytorycznie i bez emocji, skorzystać z pomocy mediatora. Powinien zaprzestać tej bezsensownej prywaty, osobistych gierek, zatargów i bolączek i pozwolić dyrekcji, pracownikom szkoły, nauczycielom i dzieciom normalnie i w spokoju rozpocząć nowy rok szkolny. najważniejsze jest dobro uczniów, a nie czubek nosa Pana Wójta. Wiadomo, że bardzo trudno uderzyć się w pierś i zwłaszcza rządzącym powiedzieć ,, przepraszam'', ale trzeba kierować się dobrem ogółu, a to chyba jest obowiązkiem każdego wójta- praca na rzecz i dla dobra społeczności lokalnej. Swoją decyzją uderzył przede wszystkim w dzieci. Nie kieruje się ich dobrem, tak , jak robiła to ówczesna dyrekcja. Wiem, wiem, zaraz posypie się lawina komentarzy, że jestem poplecznikiem dyrekcji, , może agentem wynajętym przez szkołę, może sypiam z dyrekcją lub kimś z pracowników szkoły, może jestem wrogiem wójta itd. Ale wasze prywatne zdanie i odczucia nic mnie nie obchodzą. Od zawsze byli ci, co pluli i ci, co wycierali ślinę.
Matylda piątek, 18.08.2017 20:40
To ja dopiszę: "Kto chce - szuka sposobów, kto nie chce - szuka powodów.
moher piątek, 18.08.2017 21:39
Ale się uśmiałam przed snem
piątek, 18.08.2017 11:08
Haha padłem brawo wójt wkońcu udało się na czymś złapać... ?zrobiono z igły widły i tyle no ale niesmak pozostanie, a takie postępowanie odbije się pewnie czkawką, no ale zobaczymy jak to bedzie.
Matylda piątek, 18.08.2017 20:48
Odbije się czkawką, ale wójtowi! Przygotujcie mu solidną szklankę z wodą! Mogę przynieść piwko.
Matylda piątek, 18.08.2017 20:54
I jeszcze: tonący brzytwy się łapie, bulbul, panie wójcie!
Kleryk piątek, 18.08.2017 13:26
A kiedy msza święta w intencji wójta gminy bo za dyrekcję szkoły byla wczoraj
Matylda piątek, 18.08.2017 20:53
Za dyrekcję miał kto zamówić, a za wójta nie ma kto!
Heniek piątek, 18.08.2017 21:51
Tłumów za Panią Dyrektor na mszy nie było!
piątek, 18.08.2017 21:58
Nie ważne tłumy, ważna intencja. Za wójta nikt się nie modli. Nic dodać, nic ująć.
pielgrzymi piątek, 18.08.2017 22:02
Za Wójta Białkowskiego to msza jest zamówiona w Częstochowie. Mógłbyś się zabrać, ale autokary pełne i brak miejsc.
sobota, 19.08.2017 19:56
Oczywiście,jest ,, msza święta '' w Częstochowie w intencji wójta, ale w MC' Donaldzie. Panie szofer gazu!
marysia piątek, 18.08.2017 21:34
Zwolennicy wójta uważają, że są ważniejsze intencje, które należy kierować do Boga.
piątek, 18.08.2017 21:48
Bóg już dawno opuścił pana wójta.
Obserwator piątek, 18.08.2017 21:46
jaki wójt , takie marne modlitwy w jego intencji.
ula piątek, 18.08.2017 17:11
Panie Białkowski, ma Pan świętą cierpliwość do tego wszystkiego.
cyrk piątek, 18.08.2017 19:27
No tarzam się ze śmiechu. ....
Krzysztof piątek, 18.08.2017 18:21
Pan Wójt strzelił sobie tzw. samobója. Kto normalny podejmuje tak absurdalne decyzje tuz przed rozpoczęciem nowego roku, i to tak trudnego roku. Jest reforma oświaty, nikt tak naprawdę nie wie, jak będzie ona przebiegała, bo obietnice i słowa Pani Minister Oświaty to jedno, a praktyka to już coś zupełnie innego. Nie tykajcie nauczycieli, nie bijcie niepotrzebnej piany, że rzekomo posiadacie info, że ktoś z pedagogów ma zostać nowym dyrektorem. To stek bzdur!!!!!! Wszyscy nauczyciele i pracownicy szkoły czekają na powrót Pani Dyrektor Lis i powrót do normalnej, spokojnej atmosfery pracy. Pozwólcie tym ludziom pracować dla dobra dzieci w atmosferze tak potrzebnego spokoju.
basia piątek, 18.08.2017 18:29
Ja nie jestem zupełnie związana z istniejącą sytuacją, ale słuchając komentarzy i czytając co Państwo piszecie, dochodzę do wniosku, że gdyby atmosfera w szkole była taka sielankowa jak wyżej napisano, nie byłoby obecnej sytuacji i tak głośnej afery. Proszę nie pisać "wszyscy nauczyciele", bo nie można decydować jednogłośnie za innych.
456 piątek, 18.08.2017 19:19
Zgadzam się w 100 %. Powiem lekko ironicNie "brawo wojt" ale samobój
piątek, 18.08.2017 17:38
niestety patrząc obiektywnie to musiało się tak skończyć, wiadomo, że przyczyny to tylko preteksty, ale nie może być wojny wójta ze szkołą i szkoły z wójtem w żadnej gminie. jak tak się dzieje, to trzeba się rozstać taka prawda
basia piątek, 18.08.2017 17:45
Wójt, znając problemy i specyfikę szkoły, chce jej dobra i ma rację
Matylda piątek, 18.08.2017 20:32
Dobro, to my w szkole mieliśmy zanim wójt się włączył w "naprawianie"!
Mieszkanka piątek, 18.08.2017 17:07
Pani Dyrektor prosze sie nie poddawac!!! Nie widze tu zadnej winy, a same zaslugi.
mieszkaniec piątek, 18.08.2017 17:12
Proszę o kilka przykładów tych zasług, czekam
Matylda piątek, 18.08.2017 20:33
Wejdź na stronę szkoły i zobacz ile się dzieje w ciągu roku szkolnego.
brak słów piątek, 18.08.2017 16:38
pani Dyrektor niech pani walczy !!!!!!!!!! za co pani została odwołana - za dobrą pracę chyba . Inny szef by docenił że szkoła tak wspaniale hula, no włąsnie inny.......taki dla którego byloby to ważne
ixi piątek, 18.08.2017 16:39
prawda
marian piątek, 18.08.2017 16:55
g**no prawda
niestety mieszkaniec piątek, 18.08.2017 15:52
nie wolno tak krzywdzić ludzi swoim "rządzeniem", to już nie pierwsza osoba skrzywdzona i niesprawiedliwie potraktowana, a tam gdzie należałoby zrobić porządek to cisza........ taka to jest odwaga
mieszkaniec piątek, 18.08.2017 15:04
Przecież on chlał piwsko jak wytrzeźwiał zrobił swoje nie zgodnie z prawem musi Pani walczyć powodzenia .
ccccccccccc piątek, 18.08.2017 15:49
Musi Pani Dyrektor walczyć!!!!!!!!!!!!!!!!!
gratulujęwyczucia piątek, 18.08.2017 11:44
Kto normalny odwołuje dyrektora szkoły w przededniu, wejścia w ogóle nie przygotowanej reformy...
ttttttttt piątek, 18.08.2017 15:48
Najmądrzejszy.....
ZATROSKANY RODZIC piątek, 18.08.2017 14:41
Wójt na imprezie był obecny, reakcji z jego strony żadnej nie było. Piwo przed terenem szkolnym sprzedawał radny z gminy. Poza tym z ramienia gminy jest desygnowany pracownik, który powinien zajmować się współpracą między szkołą a urzędem gminy jako prowadzącym szkołę w sprawie nadzoru administracyjnego nad przebiegiem imprez. Tak więc winna jest również gmina, która nie wykazuje woli współpracy i pomocy w tego typu przedsięwzięciach, koncentruje się natomiast na znalezieniu argumentów w celu zwolnienia dyrektora za wszelką cenę. Wójt jakoś zapomniał, w jaki sposób znalazł się na miejscu na którym jest. Poza tym opinia kuratorium jest skrajnie niekorzystna dla urzędu gminy. Tak więc gmina działa na szkodę społeczności l, dlatego że szkoła jest jedną z najlepszych w regionie i nawet otrzymała nagrodę ministra edukacji narodowej! Jeśli to zarządzenie przejdzie to stracimy w gminie ostatnią rzecz, która ma jakąkolwiek wartość.
Obywatelka piątek, 18.08.2017 14:11
Brawo dla Wójta! Jest łamanie regulaminu, jest i kara. Prawda jest taka, że porządki zawsze trzeba zaczynać od góry. Wielkie brawa dla Naszego Wójta! Były wójt widział zawsze wszedzie swój interes, stąd 0 zmian i poglebiajacy się kryzys. Zatem gratulacje
Kkkk piątek, 18.08.2017 14:21
Tak naprawdę to Nowy Wójt ma także w tym swój interes.
Mieszkanka piątek, 18.08.2017 14:07
Nie rozumiem tego, zeby swietnie zarzadzajacego dyrektora odwolywac. Dla mnie jest to niepojete. Czy w Cieplowodach burzy sie wszystko co jest z klasa? Obecna wladza tez tak bedzie potraktowana?
WilkiLis piątek, 18.08.2017 13:43
Wilka złodzieja to Wójt dalej trzyma w OSP i płaci mu kase z budżetu gminy a Lisowa zwolniła Wilka więc teraz ją zwolnili.... Uklady, ukladziki. Ale ludzie to widzą i wstyd jest nam MIESZKAŃCOM! !!!!
Wiem wszystko piątek, 18.08.2017 14:07
Człowieku co Ty gadasz? Sprawa jest już zakończona? Straż bez takiego człowieka by upadła... Chyba że Ty by się za to wziął a nie tylko mądry w gadce! I jaka kasa bo też nie wiem o czym mówisz. Jest to głównie wielka odpowiedzialność i często się akurat dokłada do tego pieniądze.
Magnifaglas piątek, 18.08.2017 14:57
Oczywiście że sprawa jest zakonczona. Winny w dwóch istancjach ...
gosc piątek, 18.08.2017 14:05
Widac obrusl juz w pjurka
piątek, 18.08.2017 10:49
To musiało się tak skończyć
Krzysztof piątek, 18.08.2017 13:42
Sprawa jest polityczna. Koniec i kropka. Obiecano komuś stanowisko dyrektora w Ciepłowodach, to trzeba zrobić wszystko, by pozbyć się obecnego Dyrektora. Na nic opinia Kuratora, który nie widzi podstaw do zwolnienia obecnej Pani Dyrektor. Cóż znaczą słowa takiego autorytetu jak Kurator Dla pana Wójta nic. Przecież to On jest największym autorytetem, głosem rozsądku i sumień już nie tylko mieszkańców Ciepłowód i gminy, ale i wszystkich Polaków. Po co dobry Dyrektor, który robi wszystko by szkoła jak najprężniej działała i się rozwijała? Jak można posadzić swojego człowieka, który będzie ślepo powtarzał, że 2+2=5, bo tego pragnie usłyszeć Pan Wójt. Po co szkoła ma zarządzać mega inteligentna osoba. Inteligentni są wrogami, bo maja swoje zdanie, nie dadzą sobą manipulować i nie pójdą ślepo jak barany prowadzone na rzeź. Argument Pana Wójta, że nie może się ,, dogadać '' i porozumieć z Panią Dyrektor, to żaden argument. Jakoś do tej pory mogli się porozumieć, ba to porozumienie między nimi było jeszcze we wrześniu, kiedy to nikt inny, jak sam Wójt przedłużył kadencję Pani Dyrektor, a nagle miesiąc później , w październiku zmienił zdanie i od tej pory twierdzi, że współpraca z Panią Dyrektor źle się układa. Zaprzecza sam sobie. Ma już swojego człowieka i tyle. A PiS obiecał dobra zmianę, mieli wziąć się za to całe kolesiostwo. Może warto kogoś od nich zaprosić i zrobić porządek w Urzędzie Gminy?
piątek, 18.08.2017 14:11
(...) Okoliczności eksponowane przez organ są takimi, które mogą uzasadniać odwołanie ze stanowiska na koniec roku szkolnego, ale nie stanowią powodu dla natychmiastowej takiej reakcji organu prowadzącego szkołę. (...) tyle i aż tyle, wójt ma rację, ale kurator nie zgadza się ze zwolnieniem natychmiastowym, czytać trzeba ze zrozumieniem!
Mietek piątek, 18.08.2017 17:10
Wójt nie ma racji. Jest co najmniej współwinnym. To Urząd Gminy jest prowadzącym szkołę. Gdzie pomoc i współpraca. Czy ma sporowadzac sie tylko do szukania pretekstu do zwolnienia Dyrektora? Kuratorium nie wdawało się w szczegóły. Nie miało do dyspozycji pisma wyjaśniającego pracowników szkoły.
piątek, 18.08.2017 13:19
Szkoda kobiety.. wojt ma zaduze ego.. Kiedy w tym kraju w koncu specjalisci dobrze wykonujacy swoje obowiazki beda bezpieczni a nie tylko trzeba udawac i czcic osoby przy wladzy. Mam nadzieje ze z tym panem tez kiedys ktos tak postapi..
uuuuu piątek, 18.08.2017 12:58
Kto następny ?
piątek, 18.08.2017 10:47
zgaduję... czy nową dyrektorką zostanie ktoś kto stracił posadkę jako dyrektor gimnazjum, bo te zostały zlikwidowane???
EL piątek, 18.08.2017 12:40
Nikt z Piławy Górnej nie chce wracać do Ciepłowód!
Ruda poniedziałek, 21.08.2017 19:08
Droga pani EL czy oby na pewno
E wtorek, 22.08.2017 19:40
Jestem pewna!!!
rodzice piątek, 18.08.2017 12:56
Czas pokaże
piątek, 18.08.2017 11:04
mi się wydaje że to będzie ktoś jednak z Piławy Górnej ale na to przyjdzie czas żeby zobaczyć, pożyjemy zobaczymy.
rozczarowany mieszkaniec piątek, 18.08.2017 12:55
Oby to była ostatnia kadencja takich rządów.
szok piątek, 18.08.2017 12:43
Szok! Nie ma to jak zniszczyć dobrze funkcjonująca szkołę
Gość piątek, 18.08.2017 12:22
Z tego co wiem to ten tzw alkohol był od wielu lat w okolicach szkoły i nikomu to nie przeszkadzało nawet obecnemu wojtowi ani radnym i tak było za poprzedniego wójta czekamy na kolejne odwołania kto zorganizował ten dystrybutor ponoć jakiś radny
Mirek piątek, 18.08.2017 12:19
jak nie piwo to paliwo
piątek, 18.08.2017 11:51
może w końcu spokój wróci do naszej gminy
krzysztof piątek, 18.08.2017 10:59
OOO ...to Grażynka i były wójt jednak nie pomogli...