Do końca lipca województwo przejmie linię kolejową ze Srebrnej Góry do Bielawy

czwartek, 7.3.2019 11:40 18597 27

Samorząd województwa zamierza przejąć od PKP ponad 20 odcinków linii kolejowych w regionie. To w sumie prawie 500 km torów, które w dużej części rozszerzą system komunikacji na Dolnym Śląsku. Mieszkańcy zyskają nowe połączenia do pracy, szkoły czy do miejsc wypoczynku, a  turyści łatwiejszy dojazd do wielu turystycznych atrakcji w naszym regionie. Linia kolejowa nr 341 Bielawa Zachodnia – Dzierżoniów została przejęta przez samorząd jako pierwsza. Pociągi mają też wrócić na trasę Srebrna Góra-Bielawa.


− Dzięki jej przejęciu i naszej rewitalizacji, pociągi jeszcze w tym roku mogą powrócić do Bielawy po prawie 40 latach. Będziemy rozwijać ofertę przewozową, bo takie są oczekiwania i potrzeby mieszkańców – mówi marszałek Cezary Przybylski.

                                                                     Odcinek Piława Górna - Kobierzyce

PKP S.A. aktywnie działa na rzecz przywracania ruchu kolejowego na nieczynnych dotąd liniach na Dolnym Śląsku poprzez przekazywanie ich samorządowi województwa. Do końca lipca 2019 roku ma zostać przekazanych sześć odcinków zlikwidowanych linii: nr 316 Chojnów – Rokitki,  linia nr 327 Nowa Ruda Słupiec – Radków, linia nr 318 Srebrna Góra – Bielawa Zachodnia, linia nr 284 Jerzmanice Zdrój – Lwówek Śląski, linia nr 291 Wałbrzych Szczawienko− Boguszów Gorce, linia nr 310 Kobierzyce – Piława Górna.

Przypominamy, że linia 310 Kobierzyce – Piława, była częścią trasy kolejowej Wrocław – Dzierżoniów. Od strony Kobierzyc przystanki miały miejsce w najlepszych czasach w: Szczepankowicach Wrocławskich, Budziszowie, Pustkowie Wilczkowskim, Wilczkowicach, Jordanowie Śląskim, Trzebniku, Łagiewnikach Dzierżoniowskich, Przystroniu Śląskim, Wilkowie Wielkim, Niemczy,  Przerzeczynie-Zdroju.

Natomiast odcinek Bielawa Zachodnia  – Srebrna Góra prowadził przez  Ostroszowice, Grodziszcze i Jemną.

Przeczytaj komentarze (27)

Komentarze (27)

Wsiówek sobota, 29.01.2022 15:43
Wszędzie tylko nie do wsiówka śląskiego. Wsiówek (lwufek) to zakompleksiona dziura zabita dechami.
konrad wtorek, 19.03.2019 15:07
kowary dworezc glowny niedzynny torwsakia pkp peron
wasabiWKS czwartek, 07.03.2019 13:21
A kiedy Lwówek, Karpacz, Kowary?? PKP Oddaje za friko linie do wioch gdzie od dawna nie ma już torów, to jeszcze nie powód żeby je odbudowywać. Są linie mające potencjał i gdzie tory są w miarę dobrym stanie, tak jak wspomniane na początku. Marszałek niech zacznie myśleć zamiast marnować pieniądze na bzdury.
Kamil Styrna czwartek, 14.03.2019 17:21
Najpilniejszą reaktywacją jest obecnie linia do Lwówka, choćby dlatego, że tam infrastruktura jeszcze nie popadła w ruinę a mieszkańcy pamiętają o pociągach i o nie walczą. Za kilka lat koszty remontu będą dużo większe. Im szybciej władze województwa to zrozumieją tym lepiej dla nich.
emeryt poniedziałek, 11.03.2019 12:20
To samo mówiono o DKL z Kłodzka do Wrocławia i co ,może nie jest przepełniony ale wozi ludzi nie powietrze
kłodzczanin wtorek, 12.03.2019 00:52
Do Wrocławia pociągi z Kłodzka wożą powietrze. Mieszkam w Kłodzku i wiem jak jest. Według najnowszych statystyk KD przyrost pasażerów na tej trasie jest zerowy. Dlatego potrzeba więcej pociągów do Wałbrzycha, a nie do Wrocławia.
mieszkaniec poniedziałek, 11.03.2019 06:36
czy ktoś oprócz p. Patryka Wilda jeszcze jest chory , to jest jakaś totalna bzdura .Kto będzie jeżdził tym pociągiem
mieszkaniec niedziela, 10.03.2019 21:34
Zawsze gadali "kiedyś to jeździły pociągi a teraz to tory trawą zarastają" to jak chcą przywrócić ruch kolejowy to nagle zaczyna Wam przeszkadzać :o Powinniście się cieszyć tak jak ja i wiele innych osób, że do Srebrnej będą pociągi!
MB-wa piątek, 08.03.2019 05:50
Zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem byłaby budowa ścieżki pieszo-rowerowej w miejscu torów... Osób korzystających z niej byłoby zdecydowanie więcej a koszt budowy i utrzymania nieporównywalnie niższy.
sobota, 09.03.2019 23:58
zbyteczne i brak urozmajcenia ciagla prosta
piątek, 08.03.2019 09:21
Dobry pomysł!
czwartek, 07.03.2019 23:11
Ludzie nie chca wozic tylkow,tylko chca aktywnie spedzic czas. Wyaswaltowana sciezka rowerowa u podnurza gor oswietlona , kamery zJodlownika ,Wiatraczyn,Spalony mlyn, Jemna i wkoncu Srebrna DZIURA bylaby strzalem wDZiesiatke W zimie narciarstwo biegowe.
piątek, 08.03.2019 12:21
Święta racja!!!
Ktoś napewno czwartek, 07.03.2019 20:43
Ale wy barany jesteście pociągu na oczy nie widzieliście a tyle macie do powiedzenia lepiej odpalcie swoje zapyziałe Diesle i narzekajcie na smog
Komitet Obrony Dolnośląskich Lin czwartek, 07.03.2019 21:04
CZARNA LISTA DOLNOŚLĄSKICH MIKOLI

Uwaga! Podajemy listę mikoli zidentyfikowanych z imienia i nazwiska aktywnie hejtujących na portalach internetowych starania o reaktywację niektórych lokalnych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, gdzie także zniesławiają oraz wulgarnie obrażają różne osoby. Trolle te szczególnie upodobały sobie linię kolejową Jelenia Góra - Lwówek Śląski, gdzie Koleje Dolnośląskie niedawno zlikwidowały wszystkie pociągi a lokalne społeczności aktualnie walczą o ich przywrócenie.

Kamil Styrna
Krzysztof Czarnecki
Maciej Miłosz
Wiktor Lis
Cztery trolle ze Świdnicy obrażające mieszkańców Lwówka Śląskiego na dolnośląskich portalach i hejtujące pociągi do Lwówka. Pierwszy z wymienionych użytkowników znany jest również z portalu "Rynek Kolejowy", gdzie zakłada dziesiątki fakekont.

Radosław Miśta
Grzegorz Jóźwicki
Rafał Skrzatek
Marek Świtalski
Jakub Adamczyk
Dariusz Wojciechowski
Tomasz Warszawski
Adam Mikołaj Maćkowiak
Bartosz Jewsiewicki
Damian Chrustowski
Maciej Gorzechowski
Robert Mitura
Mikole głównie z Wrocławia i okolic, zidentyfikowane z imienia i nazwiska na podstawie komentarzy na Facebooku oraz kolejowych forach, piszące anonimowo też na innych portalach. Wywołują kłótnie i obrażają mieszkańców z okolic Jeleniej Góry i Lwówka Śląskiego.

Grzegorz Oleś "Światowid"
Troll z Przesieki, przewodniczący Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych (KODLK), który zamiast ratować lokalne linie kolejowe wywołuje albo podsyca w internecie kłótnie mające na celu torpedowanie remontów tych tras.

Jakub Madrjas
Michał Szymajda
Redaktorzy "Rynku Kolejowego", którzy z fikcyjnych kont na "Rynku Kolejowym" rozpowszechniają nieprawdę, sabotują wysiłki o ratowanie niektórych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, obrażają różne osoby, publikują zniesławienia osób zaangażowanych w działalność na rzecz ratowania lokalnych linii kolejowych oraz wykorzystując swoje uprawnienia moderatorskie preparują dyskusje usuwając z portalu komentarze niezgodne z ich poglądami lub odpowiedzi do swoich wpisów, aby nadać dyskusjom określony wydźwięk. Podobna aktywność też na Facebooku i prawdopodobnie też innych portalach.

Maciej Medyk
Adwokat z Kluczborka (zam. Kluczbork, ul. Krakowska 22), który zamiast dbać o przestrzeganie prawa obraża na różnych portalach osoby, z którymi nie zgadza się w poglądach, nęka te osoby oraz spamuje portale hejtem i wyzwiskami.

Andrzej Sosna
Mikol z Wrocławia notorycznie zniesławiający na różnych portalach byłego sołtysa Marczowa zaangażowanego dawniej w działalność mającą na celu poprawę dla mieszkańców oferty kolejowej na linii Jelenia Góra - Lwówek Śląski. Pisze m.in. na Facebooku pod imieniem i nazwiskiem, "Rynku Kolejowym" (nick "Zdzisław Skywalker") oraz wielu innych portalach regionalnych i kolejowych pod różnymi pseudonimami.

Michał Nadolski
Agnieszka Szymkiewicz
Pseudodziennikarze świdnickiego szmatławca Swidnica24.pl, którzy odpowiadają za obelżywe wyzwiska pod adresem mieszkańców Lwówka Śląskiego pojawiające się na tym portalu przy artykułach o tematyce kolejowej.

Powyższa lista ma charakter informacyjny i ma na celu ostrzeżenie czytelników, miłośników kolei i osoby z branży kolejowej przed trollami, spamerami i hejterami notorycznie wywołującymi kłótnie i publikującymi kłamliwe komentarze, w związku z nasileniem się w ostatnim czasie takich działań w internecie pod artykułami o kolei na Dolnym Śląsku. TAK dla powrotu pociągów na lokalne linie kolejowe Dolnego Śląska, NIE dla hejterstwa, chamstwa i sabotowania wysiłków ludzi o poprawę komunikacji w regionach odległych od Wrocławia!
Lista będzie na bieżąco aktualizowana i publikowana.
Rozpowszechnianie dozwolone, a nawet wskazane.

Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych Przed Mikolami (KODLKPM)
lucyzucker czwartek, 07.03.2019 23:41
Potwierdzam, wymienieni osobnicy znani są z wywoływania gównoburz na portalach i forach kolejowych, obrażania innych dyskutantów, trollowania itd. Dorzuciłbym jeszcze kilka nazwisk. Co do redaktorzyn "Rynku Kolejowego" (nazywanego nie bez powodu "Rynsztokiem Kolejowym"), to nowy prezes Kolei Dolnośląskich zna już ich chamskie zagrywki, jak dobierają komentarze pod artykułami tak, żeby wydźwięk dyskusji był jednoznacznie negatywny a wręcz obraźliwy dla obecnego prezesa.
czwartek, 07.03.2019 21:10
A mnie się wydaje, że pan Przybylski nie zdaje sobie sprawy z kosztów tzw. rewitalizacji takiego odcinka, którego de facto obecnie praktycznie nie ma. Może wyliczenia jego gryzipiórków napawają optymizmem, ale rzeczywistość rozwieje ten hura-optymizm. Nie mówiąc już o późniejszych kosztach eksploatacji...
Adolf Warski czwartek, 07.03.2019 21:39
Linie kolejowe do żadnych Srebrnych Gór, Sobótek i innych wioch nie mają sensu w XXI wieku. Do Bielawy też, bo tutaj świetnie działa komunikacja miejska. Jak reaktywować z sensem to do takich miast jak Karpacz, Kowary czy Świeradów gdzie jeździ dużo turystów, mieszkańcy też na pewno by korzystali. Linia przez Lwówek też jest warta reaktywacji, bo to jedna z najpiękniejszych tras kolejowych w Polsce. Więc nie napalajcie się na kolejkę po wiochach, bo nikt nie wyrzuci kasy na takie gówno.
piątek, 08.03.2019 01:24
Gdy samorząd przejmie linie kolejowe tym samym zmniejszą się wpływy podatków od PKP a skąd samorząd weźmie pieniądze na przywrócenie linii kolejowych ?
Ile to będzie kosztowało nas podatników ?
Ile pieniędzy dołoży UE ?
Czy zostały przeprowadzone badania symulacje uzasadnienia ekonomicznego odbudowy tych linii kolejowych w dobie nadchodzącego wielkiego kryzysu gospodarczego związanego że nie będzie środków UE.2020r
Skoro to będą wyłącznie środki samorządu nie lepiej je wydać na powstawanie miejsc pracy otworzenie nowych fabryk .
piątek, 08.03.2019 09:23
Nie wolno budować w naszym kraju nowych fabryk. Nie ma być żadnych naszych fabryk w naszym kraju. A w ogóle czy ten kraj jest jeszcze nasz???
czwartek, 07.03.2019 12:15
UE-Niemcy odbudujcie nasze tory .
czwartek, 07.03.2019 20:37
Niemcy odbudują swoje tory. Niemcy budowali kolej na tych terenach i teraz sobie odnowi.
czwartek, 07.03.2019 13:06
Kto tym będzie jeździł?
Wiatr czwartek, 07.03.2019 13:15
Będzie jeżdziło powietrze, maszynista i konduktor.
Ccc czwartek, 07.03.2019 13:46
Obecnie można zaobserwować w szynobusach konduktora i przewożone powietrze zamiast pasażerów. To chyba jakaś kpina albo żart!!! Nie ma na co wydawać pieniędzy? Ktoś za to marnotrastwo środków powinien odpowiedzieć.
Konrad Hornowski czwartek, 07.03.2019 16:00
Dobrze, że nie do Sobótki. Tam nie byłoby zainteresowania pociągami, bo wszyscy przyzwyczajeni jeździć z Wrocławia wozami konnymi.
Hmm czwartek, 07.03.2019 16:13
Tylko chodzi o pieniądze. Taniej wyjdzie jak zamiast tego PKP będzie jeździł bus. Tańszy w kosztach przejazdu, naprawy eksploatacji itp.