Sesja inauguracyjna w Kamieńcu Ząbkowickim

wtorek, 2.12.2014 12:35 289301 111

1 grudnia podczas uroczystej sesji ukonstytuowała się nowa Rada Gminy Kamieniec Ząbkowicki oraz zaprzysiężono wójta na kolejną kadencję.

Nowym przewodniczącym Rady został wybrany Aleksander Ciapka, a zastępcą Przewodniczącego radna Elżbieta Cwek.

Wraz z ukonstytuowaniem się Rady Gminy został wybrany skład poszczególnych Komisji.

 

Skład Komisji Rewizyjnej:

Marta Syposz –przewodnicząca

Jacek Różycki – wiceprzewodniczący

Członkowie:

Maria Kacik

Tadeusz Cenarski

Bogumiła Niewczas

 

Skład Komisji budżetu, gospodarki Gminy, rolnictwa, ochrony środowiska i ochrony p. pożarowej:

Piotr Glina – przewodniczący

Arkadiusz Smędzik – wiceprzewodniczący

Członkowie:

Elżbieta Cwek
Edward Szulin
Jacek Różycki
Maria Kacik
Mateusz Gnaczy
Ryszard Bierut
Tadeusz Cenarski
Lucjan Koper
Dominik Krekora
Bernadeta Chodasewicz

 

Skład Komisji oświaty, kultury, zdrowia, sportu, turystyki, spraw socjalnych i bezpieczeństwa publicznego:

Elżbieta Cwek – przewodnicząca

Marta Syposz – wiceprzewodnicząca

Członkowie:

Bogumiła niewczas
Edward Szulin
Arkadiusz Smędzik
Mateusz Gnaczy
Piotr Glina
Dominik Krekora
Ryszard Bierut
Bernadeta Chodasewicz
Lucjan Koper

 

Najwięcej emocji wzbudziło podjęcie uchwały w sprawie wysokości wynagrodzenia wójta gminy. Do proponowanego projektu uchwały zakładającego maksymalne pobory klub radnych „Nasza Gmina” wniósł zmiany dotyczące obniżenia wynagrodzenia zasadniczego do 4200 zł (5900 zł dotychczas), dodatku funkcyjnego do wysokości 1000 zł (1900 dotychczas) i dodatku specjalnego do wysokości 20% dwóch powyższych kwot (40% dotychczas). Zmiany zostały przegłosowane większością głosów.

 

Przeczytaj komentarze (111)

Komentarze (111)

Odpowiadasz na komentarz:
czwartek, 01.01.1970 01:00
Priorytetowe zadania publiczne oraz zakres przedmiotowy programu 1. Współpraca z organizacjami pozarządowymi będzie obejmować zadania własne Gminy mieszczące się w katalogu zadań określonych w art. 4 ust. 1 ustawy. 2. Jako zadania priorytetowe Gminy w 2015 r. określa się w szczególności zadania obejmujące następujące obszary: 1/ profilaktyka, ochrona i promocja zdrowia, 2/ pomoc społeczna oraz rehabilitacja i przeciwdziałanie uzależnieniom, 3/ oświata, edukacja, wychowanie, 4/ kultura fizyczna i sport, 5/ turystyka i rekreacja, krajoznawstwa oraz wypoczynek dzieci i młodzieży, 6/ kultura i sztuka, ochrona dziedzictwa kulturowego, podtrzymywanie tradycji narodowych 7/ współpraca ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw, 8/ wspomaganie techniczne, szkoleniowe i informacyjne organizacji pozarządowych. 3. Ustala się następujący zakres działań w ramach Programu dla wszystkich obszarów, o których mowa w § 5 ust. 2: 1/ dla zadań określonych w pkt. 1: a) organizacja wypoczynku dla dzieci i młodzieży z rodzin niewydolnych wychowawczo, b) prowadzenie profilaktyki środowiskowej, prac wychowawczych na rzecz dzieci i młodzieży ze środowisk zaniedbanych wychowawczo, c) prowadzenie świetlic socjoterapeutycznych, d) tworzenie programów promocji zdrowia, e) prowadzenie grup wsparcia dla osób ponoszących konsekwencje uzależnień, f) prowadzenie banku żywności, 2/ dla zadań określonych pkt. 2: a) działalność kulturalna i edukacyjna oraz aktywizacja na rzecz osób starszych i samotnych, b) działalność edukacyjna, terapeutyczna i uspołeczniająca na rzecz osób niepełnosprawnych, c) wspieranie działań na rzecz profilaktyki i rehabilitacji uzależnień, 3/ dla zadań określonych pkt. 3: a) wspieranie programów edukacyjnych i wychowawczych związanych z bezpieczeństwem dzieci i młodzieży, w tym programów propagujących prawidłowe zachowania w sytuacjach zagrożenia oraz uczące unikania sytuacji mogących powodować zagrożenia, b) działania wspierające wszelkie formy edukacji z zakresu kultury, ekologii, zdrowia oraz wspierające rozwój inicjatyw lokalnych, 4/ dla zadań określonych pkt. 4: a) wspieranie zadań polegających na upowszechnianiu kultury fizycznej i sportu, b) upowszechnianie kultury fizycznej, sportu i rekreacji ruchowej przez organizowanie zajęć treningowych, imprez sportowo - rekreacyjnych o zasięgu lokalnym i ponadlokalnym, c) szkolenie i współzawodnictwo sportowe dzieci i młodzieży, d) wspieranie uczestnictwa w regionalnych, ogólnopolskich i międzynarodowych imprezach i zawodach sportowych, e) organizacja przedsięwzięć dotyczących sportu masowego, f) organizacja szkoleń dzieci i młodzieży sportowo uzdolnionej, sportowców niepełnosprawnych, a także doskonalenie instruktorów i trenerów sportowych, 5/ dla zadań określonych pkt. 5: a) upowszechnianie turystyki i propagowanie krajoznawstwa przez organizowanie imprez o tematyce turystycznej i krajoznawczej o zasięgu lokalnym i ponadlokalnym, b) organizacja wypoczynku dla dzieci i młodzieży, w tym organizowanie aktywnych form wypoczynku podczas ferii szkolnych i w czasie wolnym od zajęć, c) wspieranie projektów promujących ożywienie miejsc atrakcyjnych turystycznie i wspieranie rozbudowy infrastruktury turystycznej, 6/ dla zadań określonych pkt. 6: a) organizacja imprez i wspieranie przedsięwzięć artystycznych realizowanych na terenie Gminy, mających na celu promocję Gminy, b) organizowanie lub uczestnictwo w festiwalach, prezentacjach lub przeglądach, c) wspieranie społecznych lokalnych inicjatyw kulturalnych, d) wspieranie amatorskiego ruchu artystycznego, e) wspieranie przedsięwzięć kulturalnych mających na celu wzbogacenie oferty kulturalnej i artystycznej Gminy oraz promocję lokalnych twórców i artystów, 7/ dla zadań określonych pkt. 7: a) wspólne przedsięwzięcia gminnych instytucji kultury z organizacjami pozarządowymi, b) wspieranie inicjatyw lokalnych, wspieranie współpracy organizacji pozarządowych z organizacjami miast partnerskich i społecznościami lokalnymi innych państw, 8/ dla zadań określonych pkt. 8: a) techniczne wspieranie działalności organizacji pozarządowych, b) użyczanie nieodpłatne pomieszczeń i wyposażenia na potrzeby prowadzenia działalności statutowej. § 6 Zasady współpracy Współpraca Gminy z organizacjami pozarządowymi winna być prowadzona w oparciu o następujące zasady: a) pomocniczości – Gmina udziela pomocy organizacjom pozarządowym w niezbędnym zakresie, uzasadnionym potrzebami wspólnoty samorządowej, b) partnerstwa – współpraca równorzędnych dla siebie podmiotów w rozwiązywaniu wspólnie zdefiniowanych problemów i osiąganiu razem wytyczonych celów, c) suwerenności – szanując swoją autonomię Gmina i organizacje pozarządowe nie narzucają sobie wzajemnie zadań, d) efektywności – wspólne dążenie do osiągnięcia możliwie najlepszych efektów realizacji zadań publicznych, e) uczciwej konkurencji – równe traktowanie wszystkich podmiotów w zakresie wykonywanych działań, f) jawności – procedury postępowania przy realizacji zadań publicznych przez organizacje pozarządowe, sposób udzielania oraz wykonania zadania są jawne. § 7 Formy współpracy 1. Współpraca Gminy z organizacjami pozarządowymi może przybierać następujące formy: 1/ współdziałanie Gminy z organizacjami pozarządowymi o charakterze finansowym, które będzie następować w formie zlecania, organizacjom pozarządowym, realizacji zadań publicznych na zasadach określonych w ustawie, 2/ pozafinansowe formy współpracy. 2. Finansowe formy współpracy Finansowe formy współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi polegają na zlecaniu realizacji zadań publicznych, o których mowa w art. 5 ust 2 pkt 1 ustawy, jako zadań zleconych w rozumieniu art. 127 ust. 1 pkt 1 lit. e, art. 151 ust. 1 oraz art. 221 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U.2013.885 j.t..). 3. Pozafinansowe formy współpracy Współdziałanie Gminy z organizacjami pozarządowymi o charakterze pozafinansowym, może przybierać następujące formy: 1/ wzajemnego informowania się o planowanych kierunkach działalności i współdziałanie w celu zharmonizowania tych kierunków, 2/ konsultowania z organizacjami pozarządowymi Programu, odpowiednio do zakresu ich działania, projektów aktów normatywnych w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji, 3/ zapoznanie podmiotów Programu z obszarami działań, w które mogą się włączyć jako realizatorzy powierzonych przez Gminę zadań, 4/ udział przedstawicieli organizacji pozarządowych w zespole opracowującym projekt Programu, 5/ udział przedstawicieli organizacji pozarządowych i władz samorządowych w spotkaniach, mających na celu merytoryczne diagnozowanie potrzeb społeczności lokalnej, 6/ udostępnianie organizacjom pozarządowym projektów uchwał z dziedzin związanych z ich statutową działalnością, 7/ tworzenie wspólnych zespołów o charakterze doradczym i inicjatywnym, skupiających przedstawicieli władz miejskich i organizacji pozarządowych w celu definiowania priorytetowych dla Gminy obszarów problemowych, w rozwiązanie których, organizacje pozarządowe mogą włączyć się jako realizator zadania, 8/ opiniowania ofert konkursowych, poprzez włączenie przedstawicieli organizacji pozarządowych w skład komisji opiniującej, 9/ udostępniania organizacjom pozarządowym lokali na spotkania ogólnodostępne związane z realizacją Programu, 10/ umożliwienia organizacjom pozarządowym publikowania istotnych wiadomości, komunikatów w Biuletynie Informacji Publicznej i na łamach portalu miasta, z zachowaniem obowiązujących regulacji prawnych, 11/ prowadzenie i udostępnianie elektronicznej bazy danych o organizacjach pozarządowych działających na obszarze Gminy, 12/ promowanie osiągnięć i działalności organizacji pozarządowych na rzecz mieszkańców oraz informowanie o realizowanych przez nie projektach, 13/ przygotowania i prowadzenia konsultacji społecznych Rocznego programu współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi; 14/ inicjowanie lub współorganizowanie szkoleń podnoszących jakość pracy organizacji pozarządowych, 15/ obejmowanie patronatem Wójta Gminy Kamieniec Ząbkowicki przedsięwzięć realizowanych przez organizacje pozarządowe i inne podmioty, 16/ udzielanie rekomendacji organizacjom współpracującym z Gminą. § 8 Sposób realizacji programu 1. Realizacja zadań publicznych odbywa się – zgodnie z art. 11 ust. 2 ustawy - w trybie otwartego konkursu ofert w oparciu o przepisy ustawy, chyba, że przepisy odrębne przewidują odrębny tryb zlecania zadań. 2. Zlecanie realizacji zadania publicznego może – zgodnie z art. 5 ust. 4 ustawy - mieć jedną z form: 1/ powierzanie wykonywania zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie ich realizacji, 2/ wspieranie wykonywania zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie ich realizacji. 3. Organizacje pozarządowe mogą z własnej inicjatywy - zgodnie z art. 12 ustawy złożyć wniosek. 4.Udział organizacji pozarządowych w wykonywaniu zadań publicznych realizowanych przez Gminę w zakresie zadań określonych w § 5 zapewnia się poprzez zlecanie realizacji tych zadań organizacjom prowadzącym działalność pożytku publicznego odpowiednio do terytorialnego zakresu działania Gminy oraz których działalność statutowa jest zgodna z dziedziną zlecanego zadania. § 9 Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofert 1. Komisje konkursowe powoływane są w celu opiniowania złożonych ofert. 2. Wójt powołuje składy komisji konkursowych, w tym wybiera przedstawicieli organizacji pozarządowych spośród zgłoszonych wcześniej kandydatur. 3. Komisje konkursowe dokumentuje swoją pracę w formie pisemnej. 4. Komisje wypracowują stanowiska - opinie wobec wszystkich ofert i przedstawiają je w formie listy ocenionych projektów z przypisaną im oceną punktową i proponowaną propozycją przyznania dotacji. 5. Ostatecznego wyboru najkorzystniejszych ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty przyznanej dotacji dokonuje Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki. § 10 Komisję konkursową powołuje Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki. § 11 1. Zadaniem komisji jest przeprowadzenie otwartego konkursu ofert na realizację w 2015 roku zadań zleconych przez Gminę organizacjom pozarządowym oraz przedłożenie opinii wraz z propozycją wyboru ofert, na które proponuje się udzielenie dotacji. 2. Komisja konkursowe są wyłącznie odpowiedzialne za opiniowanie złożonych ofert. § 12 Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki w sytuacji gdy członek konkretnej komisji konkursowej podlega wyłączeniu zgodnie z odrębnymi przepisami powołuje na jego miejsce nowego członka. § 13 1. Pracami konkretnej komisji konkursowej kieruje przewodniczący. 2. Do obowiązków przewodniczącego należy: 1/ zwoływanie posiedzeń komisji i określanie ich porządku, 2/ przewodniczenie posiedzeniom, 3/ wyznaczanie osoby prowadzącej posiedzenia komisji w przypadku swojej nieobecności. § 14 1. Komisje konkursowe działają na posiedzeniach. 2. Posiedzenia komisji konkursowych są ważne, gdy uczestniczy w nich przewodniczący lub członek komisji upoważniony do zastępowania przewodniczącego oraz co najmniej dwóch członków komisji. 3. Decyzje podejmowane przez komisje konkursowe podejmowane są zwykłą większością głosów. § 15 1. Opiniowanie ofert przez komisje konkursowe następuje w terminie wskazanym w ogłoszeniu. § 16 Wysokość przyznanej dotacji może być niższa aniżeli wnioskowana w ofercie. § 17 1. Z przebiegu konkursu sporządza się protokół, który powinien zawierać: 1/ oznaczenie miejsca i czasu konkursu, 2/ imiona i nazwiska członków komisji konkursowej obecnych na posiedzeniu, 3/ liczbę zgłoszonych ofert, 4/ wskazanie ofert odpowiadających warunkom określonym w ustawie i ogłoszeniu o konkursie, 5/ wskazanie ofert nie odpowiadających warunkom określonym w ustawie i ogłoszeniu o konkursie lub zgłoszonych po terminie, 6/ wskazanie wybranych ofert, na które proponuje się udzielenie dotacji albo stwierdzenie, że żadna z ofert nie została przyjęta – wraz z uzasadnieniem, 7/ wzmiankę o odczytaniu protokołu, 8/ podpisy członków komisji konkursowej, 2. Protokół podpisują członkowie komisji konkursowej. § 18 Protokół z przebiegu otwartego konkursu ofert wraz ze wskazaniem propozycji wyboru ofert, na które proponuje się udzielenie dotacji lub nie przyjęcia żadnej z ofert oraz pozostałą dokumentację konkursową konkretna komisja konkursowa przedkłada Wójtowi Gminy Kamieniec Ząbkowicki. § 19 Po zapoznaniu się z opiniami komisji konkursowych otwarty konkurs ofert rozstrzyga każdorazowo Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki. § 20 Postępowanie konkursowe jest jawne. § 21 Środki finansowe na realizację programu 1. Wysokość środków finansowych przeznaczonych na realizację zadań zawartych w Rocznym programie współpracy określa uchwała budżetowa Gminy Kamieniec Ząbkowicki na rok 2015; środki zarezerwowane na realizacje Programu na 2014 rok wyniosły 146 000,00 zł. Ostateczna kwota przeznaczona na realizację w/w zadań w roku budżetowym 2015 będzie wynosić 140 000,00 zł. 2. W przypadku, gdy w trakcie roku budżetowego, organizacje pozarządowe złożą z własnej inicjatywy oferty realizacji zadań publicznych, w miarę możliwości finansowych mogą być zwiększone w budżecie Gminy środki przeznaczone na realizację programu współpracy. § 22 Sposób oceny realizacji programu 1. Za realizację Programu, zgodną z jego założeniami, odpowiadają: 1/ Rada Gminy i jej komisje - w zakresie wytyczania polityki społecznej i finansowej gminy, 2/ Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki - w zakresie realizacji polityki, o której mowa w § 4, dysponowania środkami budżetowymi, szczegółowego określania zadań ze sfery zadań pożytku publicznego przewidywanych do realizacji przy udziale organizacji i podmiotów, wspierania organizacyjnego i merytorycznego. 2. Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki dokonuje kontroli i oceny realizacji zadania wspieranego lub powierzanego organizacji pozarządowej na zasadach określonych w ustawie. 3. Mierniki efektywności programu oparte są na informacji dotyczącej jego realizacji w ciągu ostatniego roku, tj.: 1/ liczbie organizacji pozarządowych i innych podmiotów biorących udział w realizacji programu, 2/ liczbie osób zaangażowanych w realizację programu, 3/ liczbie osób, które były adresatami działań publicznych ujętych w Programie, 4/ wysokości środków finansowych przeznaczonych na realizację Programu, 5/ wysokości środków finansowych zaangażowanych przez organizacje pozarządowe i inne podmioty w realizację zadań publicznych ujętych w Programie. 4. Na podstawie art. 5 a ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki składa Radzie Gminy sprawozdanie z realizacji Programu. 5. Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki, na podstawie sprawozdania, analizy efektów realizacji niniejszego Programu i po zebraniu uwag o jego realizacji przygotowuje Projekt Rocznego Programu Współpracy na rok 2016, który przedstawia Radzie Gminy. § 23 Okres realizacji programu 1. Roczny program współpracy z organizacjami pozarządowymi na 2015 rok obowiązuje od 01.01.2015 r. do 31.12.2015 r. 2. Program obejmuje działania zaplanowane na rok 2015 z tym, że dopuszcza się rozpoczęcie działań przygotowawczych już w roku poprzedzającym, a zakończenie podsumowań i analiz do 30 kwietnia 2015 roku. Priorytetowe zadania publiczne oraz zakres przedmiotowy programu 1. Współpraca z organizacjami pozarządowymi będzie obejmować zadania własne Gminy mieszczące się w katalogu zadań określonych w art. 4 ust. 1 ustawy. 2. Jako zadania priorytetowe Gminy w 2015 r. określa się w szczególności zadania obejmujące następujące obszary: 1/ profilaktyka, ochrona i promocja zdrowia, 2/ pomoc społeczna oraz rehabilitacja i przeciwdziałanie uzależnieniom, 3/ oświata, edukacja, wychowanie, 4/ kultura fizyczna i sport, 5/ turystyka i rekreacja, krajoznawstwa oraz wypoczynek dzieci i młodzieży, 6/ kultura i sztuka, ochrona dziedzictwa kulturowego, podtrzymywanie tradycji narodowych 7/ współpraca ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw, 8/ wspomaganie techniczne, szkoleniowe i informacyjne organizacji pozarządowych. 3. Ustala się następujący zakres działań w ramach Programu dla wszystkich obszarów, o których mowa w § 5 ust. 2: 1/ dla zadań określonych w pkt. 1: a) organizacja wypoczynku dla dzieci i młodzieży z rodzin niewydolnych wychowawczo, b) prowadzenie profilaktyki środowiskowej, prac wychowawczych na rzecz dzieci i młodzieży ze środowisk zaniedbanych wychowawczo, c) prowadzenie świetlic socjoterapeutycznych, d) tworzenie programów promocji zdrowia, e) prowadzenie grup wsparcia dla osób ponoszących konsekwencje uzależnień, f) prowadzenie banku żywności, 2/ dla zadań określonych pkt. 2: a) działalność kulturalna i edukacyjna oraz aktywizacja na rzecz osób starszych i samotnych, b) działalność edukacyjna, terapeutyczna i uspołeczniająca na rzecz osób niepełnosprawnych, c) wspieranie działań na rzecz profilaktyki i rehabilitacji uzależnień, 3/ dla zadań określonych pkt. 3: a) wspieranie programów edukacyjnych i wychowawczych związanych z bezpieczeństwem dzieci i młodzieży, w tym programów propagujących prawidłowe zachowania w sytuacjach zagrożenia oraz uczące unikania sytuacji mogących powodować zagrożenia, b) działania wspierające wszelkie formy edukacji z zakresu kultury, ekologii, zdrowia oraz wspierające rozwój inicjatyw lokalnych, 4/ dla zadań określonych pkt. 4: a) wspieranie zadań polegających na upowszechnianiu kultury fizycznej i sportu, b) upowszechnianie kultury fizycznej, sportu i rekreacji ruchowej przez organizowanie zajęć treningowych, imprez sportowo - rekreacyjnych o zasięgu lokalnym i ponadlokalnym, c) szkolenie i współzawodnictwo sportowe dzieci i młodzieży, d) wspieranie uczestnictwa w regionalnych, ogólnopolskich i międzynarodowych imprezach i zawodach sportowych, e) organizacja przedsięwzięć dotyczących sportu masowego, f) organizacja szkoleń dzieci i młodzieży sportowo uzdolnionej, sportowców niepełnosprawnych, a także doskonalenie instruktorów i trenerów sportowych, 5/ dla zadań określonych pkt. 5: a) upowszechnianie turystyki i propagowanie krajoznawstwa przez organizowanie imprez o tematyce turystycznej i krajoznawczej o zasięgu lokalnym i ponadlokalnym, b) organizacja wypoczynku dla dzieci i młodzieży, w tym organizowanie aktywnych form wypoczynku podczas ferii szkolnych i w czasie wolnym od zajęć, c) wspieranie projektów promujących ożywienie miejsc atrakcyjnych turystycznie i wspieranie rozbudowy infrastruktury turystycznej, 6/ dla zadań określonych pkt. 6: a) organizacja imprez i wspieranie przedsięwzięć artystycznych realizowanych na terenie Gminy, mających na celu promocję Gminy, b) organizowanie lub uczestnictwo w festiwalach, prezentacjach lub przeglądach, c) wspieranie społecznych lokalnych inicjatyw kulturalnych, d) wspieranie amatorskiego ruchu artystycznego, e) wspieranie przedsięwzięć kulturalnych mających na celu wzbogacenie oferty kulturalnej i artystycznej Gminy oraz promocję lokalnych twórców i artystów, 7/ dla zadań określonych pkt. 7: a) wspólne przedsięwzięcia gminnych instytucji kultury z organizacjami pozarządowymi, b) wspieranie inicjatyw lokalnych, wspieranie współpracy organizacji pozarządowych z organizacjami miast partnerskich i społecznościami lokalnymi innych państw, 8/ dla zadań określonych pkt. 8: a) techniczne wspieranie działalności organizacji pozarządowych, b) użyczanie nieodpłatne pomieszczeń i wyposażenia na potrzeby prowadzenia działalności statutowej. § 6 Zasady współpracy Współpraca Gminy z organizacjami pozarządowymi winna być prowadzona w oparciu o następujące zasady: a) pomocniczości – Gmina udziela pomocy organizacjom pozarządowym w niezbędnym zakresie, uzasadnionym potrzebami wspólnoty samorządowej, b) partnerstwa – współpraca równorzędnych dla siebie podmiotów w rozwiązywaniu wspólnie zdefiniowanych problemów i osiąganiu razem wytyczonych celów, c) suwerenności – szanując swoją autonomię Gmina i organizacje pozarządowe nie narzucają sobie wzajemnie zadań, d) efektywności – wspólne dążenie do osiągnięcia możliwie najlepszych efektów realizacji zadań publicznych, e) uczciwej konkurencji – równe traktowanie wszystkich podmiotów w zakresie wykonywanych działań, f) jawności – procedury postępowania przy realizacji zadań publicznych przez organizacje pozarządowe, sposób udzielania oraz wykonania zadania są jawne. § 7 Formy współpracy 1. Współpraca Gminy z organizacjami pozarządowymi może przybierać następujące formy: 1/ współdziałanie Gminy z organizacjami pozarządowymi o charakterze finansowym, które będzie następować w formie zlecania, organizacjom pozarządowym, realizacji zadań publicznych na zasadach określonych w ustawie, 2/ pozafinansowe formy współpracy. 2. Finansowe formy współpracy Finansowe formy współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi polegają na zlecaniu realizacji zadań publicznych, o których mowa w art. 5 ust 2 pkt 1 ustawy, jako zadań zleconych w rozumieniu art. 127 ust. 1 pkt 1 lit. e, art. 151 ust. 1 oraz art. 221 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U.2013.885 j.t..). 3. Pozafinansowe formy współpracy Współdziałanie Gminy z organizacjami pozarządowymi o charakterze pozafinansowym, może przybierać następujące formy: 1/ wzajemnego informowania się o planowanych kierunkach działalności i współdziałanie w celu zharmonizowania tych kierunków, 2/ konsultowania z organizacjami pozarządowymi Programu, odpowiednio do zakresu ich działania, projektów aktów normatywnych w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji, 3/ zapoznanie podmiotów Programu z obszarami działań, w które mogą się włączyć jako realizatorzy powierzonych przez Gminę zadań, 4/ udział przedstawicieli organizacji pozarządowych w zespole opracowującym projekt Programu, 5/ udział przedstawicieli organizacji pozarządowych i władz samorządowych w spotkaniach, mających na celu merytoryczne diagnozowanie potrzeb społeczności lokalnej, 6/ udostępnianie organizacjom pozarządowym projektów uchwał z dziedzin związanych z ich statutową działalnością, 7/ tworzenie wspólnych zespołów o charakterze doradczym i inicjatywnym, skupiających przedstawicieli władz miejskich i organizacji pozarządowych w celu definiowania priorytetowych dla Gminy obszarów problemowych, w rozwiązanie których, organizacje pozarządowe mogą włączyć się jako realizator zadania, 8/ opiniowania ofert konkursowych, poprzez włączenie przedstawicieli organizacji pozarządowych w skład komisji opiniującej, 9/ udostępniania organizacjom pozarządowym lokali na spotkania ogólnodostępne związane z realizacją Programu, 10/ umożliwienia organizacjom pozarządowym publikowania istotnych wiadomości, komunikatów w Biuletynie Informacji Publicznej i na łamach portalu miasta, z zachowaniem obowiązujących regulacji prawnych, 11/ prowadzenie i udostępnianie elektronicznej bazy danych o organizacjach pozarządowych działających na obszarze Gminy, 12/ promowanie osiągnięć i działalności organizacji pozarządowych na rzecz mieszkańców oraz informowanie o realizowanych przez nie projektach, 13/ przygotowania i prowadzenia konsultacji społecznych Rocznego programu współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi; 14/ inicjowanie lub współorganizowanie szkoleń podnoszących jakość pracy organizacji pozarządowych, 15/ obejmowanie patronatem Wójta Gminy Kamieniec Ząbkowicki przedsięwzięć realizowanych przez organizacje pozarządowe i inne podmioty, 16/ udzielanie rekomendacji organizacjom współpracującym z Gminą. § 8 Sposób realizacji programu 1. Realizacja zadań publicznych odbywa się – zgodnie z art. 11 ust. 2 ustawy - w trybie otwartego konkursu ofert w oparciu o przepisy ustawy, chyba, że przepisy odrębne przewidują odrębny tryb zlecania zadań. 2. Zlecanie realizacji zadania publicznego może – zgodnie z art. 5 ust. 4 ustawy - mieć jedną z form: 1/ powierzanie wykonywania zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie ich realizacji, 2/ wspieranie wykonywania zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie ich realizacji. 3. Organizacje pozarządowe mogą z własnej inicjatywy - zgodnie z art. 12 ustawy złożyć wniosek. 4.Udział organizacji pozarządowych w wykonywaniu zadań publicznych realizowanych przez Gminę w zakresie zadań określonych w § 5 zapewnia się poprzez zlecanie realizacji tych zadań organizacjom prowadzącym działalność pożytku publicznego odpowiednio do terytorialnego zakresu działania Gminy oraz których działalność statutowa jest zgodna z dziedziną zlecanego zadania. § 9 Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofert 1. Komisje konkursowe powoływane są w celu opiniowania złożonych ofert. 2. Wójt powołuje składy komisji konkursowych, w tym wybiera przedstawicieli organizacji pozarządowych spośród zgłoszonych wcześniej kandydatur. 3. Komisje konkursowe dokumentuje swoją pracę w formie pisemnej. 4. Komisje wypracowują stanowiska - opinie wobec wszystkich ofert i przedstawiają je w formie listy ocenionych projektów z przypisaną im oceną punktową i proponowaną propozycją przyznania dotacji. 5. Ostatecznego wyboru najkorzystniejszych ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty przyznanej dotacji dokonuje Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki. § 10 Komisję konkursową powołuje Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki. § 11 1. Zadaniem komisji jest przeprowadzenie otwartego konkursu ofert na realizację w 2015 roku zadań zleconych przez Gminę organizacjom pozarządowym oraz przedłożenie opinii wraz z propozycją wyboru ofert, na które proponuje się udzielenie dotacji. 2. Komisja konkursowe są wyłącznie odpowiedzialne za opiniowanie złożonych ofert. § 12 Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki w sytuacji gdy członek konkretnej komisji konkursowej podlega wyłączeniu zgodnie z odrębnymi przepisami powołuje na jego miejsce nowego członka. § 13 1. Pracami konkretnej komisji konkursowej kieruje przewodniczący. 2. Do obowiązków przewodniczącego należy: 1/ zwoływanie posiedzeń komisji i określanie ich porządku, 2/ przewodniczenie posiedzeniom, 3/ wyznaczanie osoby prowadzącej posiedzenia komisji w przypadku swojej nieobecności. § 14 1. Komisje konkursowe działają na posiedzeniach. 2. Posiedzenia komisji konkursowych są ważne, gdy uczestniczy w nich przewodniczący lub członek komisji upoważniony do zastępowania przewodniczącego oraz co najmniej dwóch członków komisji. 3. Decyzje podejmowane przez komisje konkursowe podejmowane są zwykłą większością głosów. § 15 1. Opiniowanie ofert przez komisje konkursowe następuje w terminie wskazanym w ogłoszeniu. § 16 Wysokość przyznanej dotacji może być niższa aniżeli wnioskowana w ofercie. § 17 1. Z przebiegu konkursu sporządza się protokół, który powinien zawierać: 1/ oznaczenie miejsca i czasu konkursu, 2/ imiona i nazwiska członków komisji konkursowej obecnych na posiedzeniu, 3/ liczbę zgłoszonych ofert, 4/ wskazanie ofert odpowiadających warunkom określonym w ustawie i ogłoszeniu o konkursie, 5/ wskazanie ofert nie odpowiadających warunkom określonym w ustawie i ogłoszeniu o konkursie lub zgłoszonych po terminie, 6/ wskazanie wybranych ofert, na które proponuje się udzielenie dotacji albo stwierdzenie, że żadna z ofert nie została przyjęta – wraz z uzasadnieniem, 7/ wzmiankę o odczytaniu protokołu, 8/ podpisy członków komisji konkursowej, 2. Protokół podpisują członkowie komisji konkursowej. § 18 Protokół z przebiegu otwartego konkursu ofert wraz ze wskazaniem propozycji wyboru ofert, na które proponuje się udzielenie dotacji lub nie przyjęcia żadnej z ofert oraz pozostałą dokumentację konkursową konkretna komisja konkursowa przedkłada Wójtowi Gminy Kamieniec Ząbkowicki. § 19 Po zapoznaniu się z opiniami komisji konkursowych otwarty konkurs ofert rozstrzyga każdorazowo Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki. § 20 Postępowanie konkursowe jest jawne. § 21 Środki finansowe na realizację programu 1. Wysokość środków finansowych przeznaczonych na realizację zadań zawartych w Rocznym programie współpracy określa uchwała budżetowa Gminy Kamieniec Ząbkowicki na rok 2015; środki zarezerwowane na realizacje Programu na 2014 rok wyniosły 146 000,00 zł. Ostateczna kwota przeznaczona na realizację w/w zadań w roku budżetowym 2015 będzie wynosić 140 000,00 zł. 2. W przypadku, gdy w trakcie roku budżetowego, organizacje pozarządowe złożą z własnej inicjatywy oferty realizacji zadań publicznych, w miarę możliwości finansowych mogą być zwiększone w budżecie Gminy środki przeznaczone na realizację programu współpracy. § 22 Sposób oceny realizacji programu 1. Za realizację Programu, zgodną z jego założeniami, odpowiadają: 1/ Rada Gminy i jej komisje - w zakresie wytyczania polityki społecznej i finansowej gminy, 2/ Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki - w zakresie realizacji polityki, o której mowa w § 4, dysponowania środkami budżetowymi, szczegółowego określania zadań ze sfery zadań pożytku publicznego przewidywanych do realizacji przy udziale organizacji i podmiotów, wspierania organizacyjnego i merytorycznego. 2. Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki dokonuje kontroli i oceny realizacji zadania wspieranego lub powierzanego organizacji pozarządowej na zasadach określonych w ustawie. 3. Mierniki efektywności programu oparte są na informacji dotyczącej jego realizacji w ciągu ostatniego roku, tj.: 1/ liczbie organizacji pozarządowych i innych podmiotów biorących udział w realizacji programu, 2/ liczbie osób zaangażowanych w realizację programu, 3/ liczbie osób, które były adresatami działań publicznych ujętych w Programie, 4/ wysokości środków finansowych przeznaczonych na realizację Programu, 5/ wysokości środków finansowych zaangażowanych przez organizacje pozarządowe i inne podmioty w realizację zadań publicznych ujętych w Programie. 4. Na podstawie art. 5 a ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki składa Radzie Gminy sprawozdanie z realizacji Programu. 5. Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki, na podstawie sprawozdania, analizy efektów realizacji niniejszego Programu i po zebraniu uwag o jego realizacji przygotowuje Projekt Rocznego Programu Współpracy na rok 2016, który przedstawia Radzie Gminy. § 23 Okres realizacji programu 1. Roczny program współpracy z organizacjami pozarządowymi na 2015 rok obowiązuje od 01.01.2015 r. do 31.12.2015 r. 2. Program obejmuje działania zaplanowane na rok 2015 z tym, że dopuszcza się rozpoczęcie działań przygotowawczych już w roku poprzedzającym, a zakończenie podsumowań i analiz do 30 kwietnia 2015 roku.
AREK M wtorek, 09.12.2014 23:36
wstyd panie wójcie i długi w gminie zrobione przez...
blyskawica środa, 10.12.2014 00:57
Faktem jest, że Polska straciła niepodległość poprzez wysprzedaż majątku narodowego...
piątek, 05.12.2014 20:32
Dlaczego na herbie Kamieńca Kamienieckie Lwy stoją bokiem ?...
kotek piątek, 05.12.2014 20:49
ktos ma podzielnosc uwagi ioglada kabaret na tvp 2...
sobota, 06.12.2014 12:36
A dlaczego lwy sobie paczą w oczy powinien być na...
sobota, 06.12.2014 14:16
haha dobre dwa lwy z fujarką :D ciekawe...
sobota, 06.12.2014 21:03
nie czepiajcie sie wójta , który już po wyborach zaczął...
piątek, 05.12.2014 11:22
Wójt musi wykonywać decyzje rady, bo radni reprezentują mieszkańców a...
kossack piątek, 05.12.2014 14:02
No i taka jest prawda. To wszystko co wymyślił wójt,...
piątek, 05.12.2014 14:34
Wójt wraz z Śremską mafią złożył doniesienie do Prokuratury przeciwko...
mirka sobota, 06.12.2014 10:41
Jezu tego nawiedzonego co gada o śremskiej mafii to trzeba...
niedziela, 07.12.2014 13:46
Ale nie twojej bo w twoich żyłach płyną siki
kkk poniedziałek, 08.12.2014 21:20
Śremska mafia Waszczukowcy kontra obecna władza ciekawe co dalej ..?
piątek, 05.12.2014 15:13
Teraz Pan Gniadecki przekona się ,czy warto wypisywać bzdury z...
piątek, 05.12.2014 17:58
Z psychicznym do paki
piątek, 05.12.2014 18:50
Wójtem steruje wioskowa klika, która skupuje domy ziemię sam na...
piątek, 05.12.2014 19:13
a to wójt Dziuple chce kupić
piątek, 05.12.2014 18:09
Na pana to trzeba mieć wygląd i rozum (bo w...
piątek, 05.12.2014 19:09
„gdy niewiadomo, o co chodzi wiadomo, że chodzi o kasę...
Zatroskany o los gminy piątek, 05.12.2014 13:34
Zgadzam się całkowicie z wpisem.Władzą ustawodawczą jest Rada Gminy a...
rudolf piątek, 05.12.2014 10:20
Teraz radni winni sobie obniżyć wynagrodzenie, bo i tak nic...
czwartek, 04.12.2014 11:23
Wójt obiecał jak się zakończą wszystkie etapy inwestycje w Kamieńcu...
aaaaaa piątek, 05.12.2014 09:35
obiecanki kandydata na Wójta Gminy Pana M.W. z kampanii wyborczej...
A. piątek, 05.12.2014 08:24
Wyrazy współczucia dla wszystkich, którzy będą musieli pracować z nową...
blu wtorek, 02.12.2014 18:10
Bardzo dobrze! Zarobki wójta w stosunku do efektów były stanowczo...
czwartek, 04.12.2014 22:12
.....na urlop zaległy. ..! i kasa do zwrotu. ...pasożyt wstrętny
entuzjasta czwartek, 04.12.2014 18:24
Wreszcie tego przyd.......ka Krekorę ujażmili.Tak trzymać panie i panowie Radni
czwartek, 04.12.2014 20:27
Zapraszamy Pana Waszczuka na następną sesje a kiedy będzie? Powinien...
czwartek, 04.12.2014 19:15
Pan Waszczuk to niech idzie na sesje w swoim miejscu...
czwartek, 04.12.2014 13:29
Priorytetowe zadania publiczne oraz zakres przedmiotowy programu 1. Współpraca z organizacjami pozarządowymi będzie obejmować zadania własne Gminy mieszczące się w katalogu zadań określonych w art. 4 ust. 1 ustawy. 2. Jako zadania priorytetowe Gminy w 2015 r. określa się w szczególności zadania obejmujące następujące obszary: 1/ profilaktyka, ochrona i promocja zdrowia, 2/ pomoc społeczna oraz rehabilitacja i przeciwdziałanie uzależnieniom, 3/ oświata, edukacja, wychowanie, 4/ kultura fizyczna i sport, 5/ turystyka i rekreacja, krajoznawstwa oraz wypoczynek dzieci i młodzieży, 6/ kultura i sztuka, ochrona dziedzictwa kulturowego, podtrzymywanie tradycji narodowych 7/ współpraca ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw, 8/ wspomaganie techniczne, szkoleniowe i informacyjne organizacji pozarządowych. 3. Ustala się następujący zakres działań w ramach Programu dla wszystkich obszarów, o których mowa w § 5 ust. 2: 1/ dla zadań określonych w pkt. 1: a) organizacja wypoczynku dla dzieci i młodzieży z rodzin niewydolnych wychowawczo, b) prowadzenie profilaktyki środowiskowej, prac wychowawczych na rzecz dzieci i młodzieży ze środowisk zaniedbanych wychowawczo, c) prowadzenie świetlic socjoterapeutycznych, d) tworzenie programów promocji zdrowia, e) prowadzenie grup wsparcia dla osób ponoszących konsekwencje uzależnień, f) prowadzenie banku żywności, 2/ dla zadań określonych pkt. 2: a) działalność kulturalna i edukacyjna oraz aktywizacja na rzecz osób starszych i samotnych, b) działalność edukacyjna, terapeutyczna i uspołeczniająca na rzecz osób niepełnosprawnych, c) wspieranie działań na rzecz profilaktyki i rehabilitacji uzależnień, 3/ dla zadań określonych pkt. 3: a) wspieranie programów edukacyjnych i wychowawczych związanych z bezpieczeństwem dzieci i młodzieży, w tym programów propagujących prawidłowe zachowania w sytuacjach zagrożenia oraz uczące unikania sytuacji mogących powodować zagrożenia, b) działania wspierające wszelkie formy edukacji z zakresu kultury, ekologii, zdrowia oraz wspierające rozwój inicjatyw lokalnych, 4/ dla zadań określonych pkt. 4: a) wspieranie zadań polegających na upowszechnianiu kultury fizycznej i sportu, b) upowszechnianie kultury fizycznej, sportu i rekreacji ruchowej przez organizowanie zajęć treningowych, imprez sportowo - rekreacyjnych o zasięgu lokalnym i ponadlokalnym, c) szkolenie i współzawodnictwo sportowe dzieci i młodzieży, d) wspieranie uczestnictwa w regionalnych, ogólnopolskich i międzynarodowych imprezach i zawodach sportowych, e) organizacja przedsięwzięć dotyczących sportu masowego, f) organizacja szkoleń dzieci i młodzieży sportowo uzdolnionej, sportowców niepełnosprawnych, a także doskonalenie instruktorów i trenerów sportowych, 5/ dla zadań określonych pkt. 5: a) upowszechnianie turystyki i propagowanie krajoznawstwa przez organizowanie imprez o tematyce turystycznej i krajoznawczej o zasięgu lokalnym i ponadlokalnym, b) organizacja wypoczynku dla dzieci i młodzieży, w tym organizowanie aktywnych form wypoczynku podczas ferii szkolnych i w czasie wolnym od zajęć, c) wspieranie projektów promujących ożywienie miejsc atrakcyjnych turystycznie i wspieranie rozbudowy infrastruktury turystycznej, 6/ dla zadań określonych pkt. 6: a) organizacja imprez i wspieranie przedsięwzięć artystycznych realizowanych na terenie Gminy, mających na celu promocję Gminy, b) organizowanie lub uczestnictwo w festiwalach, prezentacjach lub przeglądach, c) wspieranie społecznych lokalnych inicjatyw kulturalnych, d) wspieranie amatorskiego ruchu artystycznego, e) wspieranie przedsięwzięć kulturalnych mających na celu wzbogacenie oferty kulturalnej i artystycznej Gminy oraz promocję lokalnych twórców i artystów, 7/ dla zadań określonych pkt. 7: a) wspólne przedsięwzięcia gminnych instytucji kultury z organizacjami pozarządowymi, b) wspieranie inicjatyw lokalnych, wspieranie współpracy organizacji pozarządowych z organizacjami miast partnerskich i społecznościami lokalnymi innych państw, 8/ dla zadań określonych pkt. 8: a) techniczne wspieranie działalności organizacji pozarządowych, b) użyczanie nieodpłatne pomieszczeń i wyposażenia na potrzeby prowadzenia działalności statutowej. § 6 Zasady współpracy Współpraca Gminy z organizacjami pozarządowymi winna być prowadzona w oparciu o następujące zasady: a) pomocniczości – Gmina udziela pomocy organizacjom pozarządowym w niezbędnym zakresie, uzasadnionym potrzebami wspólnoty samorządowej, b) partnerstwa – współpraca równorzędnych dla siebie podmiotów w rozwiązywaniu wspólnie zdefiniowanych problemów i osiąganiu razem wytyczonych celów, c) suwerenności – szanując swoją autonomię Gmina i organizacje pozarządowe nie narzucają sobie wzajemnie zadań, d) efektywności – wspólne dążenie do osiągnięcia możliwie najlepszych efektów realizacji zadań publicznych, e) uczciwej konkurencji – równe traktowanie wszystkich podmiotów w zakresie wykonywanych działań, f) jawności – procedury postępowania przy realizacji zadań publicznych przez organizacje pozarządowe, sposób udzielania oraz wykonania zadania są jawne. § 7 Formy współpracy 1. Współpraca Gminy z organizacjami pozarządowymi może przybierać następujące formy: 1/ współdziałanie Gminy z organizacjami pozarządowymi o charakterze finansowym, które będzie następować w formie zlecania, organizacjom pozarządowym, realizacji zadań publicznych na zasadach określonych w ustawie, 2/ pozafinansowe formy współpracy. 2. Finansowe formy współpracy Finansowe formy współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi polegają na zlecaniu realizacji zadań publicznych, o których mowa w art. 5 ust 2 pkt 1 ustawy, jako zadań zleconych w rozumieniu art. 127 ust. 1 pkt 1 lit. e, art. 151 ust. 1 oraz art. 221 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U.2013.885 j.t..). 3. Pozafinansowe formy współpracy Współdziałanie Gminy z organizacjami pozarządowymi o charakterze pozafinansowym, może przybierać następujące formy: 1/ wzajemnego informowania się o planowanych kierunkach działalności i współdziałanie w celu zharmonizowania tych kierunków, 2/ konsultowania z organizacjami pozarządowymi Programu, odpowiednio do zakresu ich działania, projektów aktów normatywnych w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji, 3/ zapoznanie podmiotów Programu z obszarami działań, w które mogą się włączyć jako realizatorzy powierzonych przez Gminę zadań, 4/ udział przedstawicieli organizacji pozarządowych w zespole opracowującym projekt Programu, 5/ udział przedstawicieli organizacji pozarządowych i władz samorządowych w spotkaniach, mających na celu merytoryczne diagnozowanie potrzeb społeczności lokalnej, 6/ udostępnianie organizacjom pozarządowym projektów uchwał z dziedzin związanych z ich statutową działalnością, 7/ tworzenie wspólnych zespołów o charakterze doradczym i inicjatywnym, skupiających przedstawicieli władz miejskich i organizacji pozarządowych w celu definiowania priorytetowych dla Gminy obszarów problemowych, w rozwiązanie których, organizacje pozarządowe mogą włączyć się jako realizator zadania, 8/ opiniowania ofert konkursowych, poprzez włączenie przedstawicieli organizacji pozarządowych w skład komisji opiniującej, 9/ udostępniania organizacjom pozarządowym lokali na spotkania ogólnodostępne związane z realizacją Programu, 10/ umożliwienia organizacjom pozarządowym publikowania istotnych wiadomości, komunikatów w Biuletynie Informacji Publicznej i na łamach portalu miasta, z zachowaniem obowiązujących regulacji prawnych, 11/ prowadzenie i udostępnianie elektronicznej bazy danych o organizacjach pozarządowych działających na obszarze Gminy, 12/ promowanie osiągnięć i działalności organizacji pozarządowych na rzecz mieszkańców oraz informowanie o realizowanych przez nie projektach, 13/ przygotowania i prowadzenia konsultacji społecznych Rocznego programu współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi; 14/ inicjowanie lub współorganizowanie szkoleń podnoszących jakość pracy organizacji pozarządowych, 15/ obejmowanie patronatem Wójta Gminy Kamieniec Ząbkowicki przedsięwzięć realizowanych przez organizacje pozarządowe i inne podmioty, 16/ udzielanie rekomendacji organizacjom współpracującym z Gminą. § 8 Sposób realizacji programu 1. Realizacja zadań publicznych odbywa się – zgodnie z art. 11 ust. 2 ustawy - w trybie otwartego konkursu ofert w oparciu o przepisy ustawy, chyba, że przepisy odrębne przewidują odrębny tryb zlecania zadań. 2. Zlecanie realizacji zadania publicznego może – zgodnie z art. 5 ust. 4 ustawy - mieć jedną z form: 1/ powierzanie wykonywania zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie ich realizacji, 2/ wspieranie wykonywania zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie ich realizacji. 3. Organizacje pozarządowe mogą z własnej inicjatywy - zgodnie z art. 12 ustawy złożyć wniosek. 4.Udział organizacji pozarządowych w wykonywaniu zadań publicznych realizowanych przez Gminę w zakresie zadań określonych w § 5 zapewnia się poprzez zlecanie realizacji tych zadań organizacjom prowadzącym działalność pożytku publicznego odpowiednio do terytorialnego zakresu działania Gminy oraz których działalność statutowa jest zgodna z dziedziną zlecanego zadania. § 9 Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofert 1. Komisje konkursowe powoływane są w celu opiniowania złożonych ofert. 2. Wójt powołuje składy komisji konkursowych, w tym wybiera przedstawicieli organizacji pozarządowych spośród zgłoszonych wcześniej kandydatur. 3. Komisje konkursowe dokumentuje swoją pracę w formie pisemnej. 4. Komisje wypracowują stanowiska - opinie wobec wszystkich ofert i przedstawiają je w formie listy ocenionych projektów z przypisaną im oceną punktową i proponowaną propozycją przyznania dotacji. 5. Ostatecznego wyboru najkorzystniejszych ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty przyznanej dotacji dokonuje Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki. § 10 Komisję konkursową powołuje Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki. § 11 1. Zadaniem komisji jest przeprowadzenie otwartego konkursu ofert na realizację w 2015 roku zadań zleconych przez Gminę organizacjom pozarządowym oraz przedłożenie opinii wraz z propozycją wyboru ofert, na które proponuje się udzielenie dotacji. 2. Komisja konkursowe są wyłącznie odpowiedzialne za opiniowanie złożonych ofert. § 12 Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki w sytuacji gdy członek konkretnej komisji konkursowej podlega wyłączeniu zgodnie z odrębnymi przepisami powołuje na jego miejsce nowego członka. § 13 1. Pracami konkretnej komisji konkursowej kieruje przewodniczący. 2. Do obowiązków przewodniczącego należy: 1/ zwoływanie posiedzeń komisji i określanie ich porządku, 2/ przewodniczenie posiedzeniom, 3/ wyznaczanie osoby prowadzącej posiedzenia komisji w przypadku swojej nieobecności. § 14 1. Komisje konkursowe działają na posiedzeniach. 2. Posiedzenia komisji konkursowych są ważne, gdy uczestniczy w nich przewodniczący lub członek komisji upoważniony do zastępowania przewodniczącego oraz co najmniej dwóch członków komisji. 3. Decyzje podejmowane przez komisje konkursowe podejmowane są zwykłą większością głosów. § 15 1. Opiniowanie ofert przez komisje konkursowe następuje w terminie wskazanym w ogłoszeniu. § 16 Wysokość przyznanej dotacji może być niższa aniżeli wnioskowana w ofercie. § 17 1. Z przebiegu konkursu sporządza się protokół, który powinien zawierać: 1/ oznaczenie miejsca i czasu konkursu, 2/ imiona i nazwiska członków komisji konkursowej obecnych na posiedzeniu, 3/ liczbę zgłoszonych ofert, 4/ wskazanie ofert odpowiadających warunkom określonym w ustawie i ogłoszeniu o konkursie, 5/ wskazanie ofert nie odpowiadających warunkom określonym w ustawie i ogłoszeniu o konkursie lub zgłoszonych po terminie, 6/ wskazanie wybranych ofert, na które proponuje się udzielenie dotacji albo stwierdzenie, że żadna z ofert nie została przyjęta – wraz z uzasadnieniem, 7/ wzmiankę o odczytaniu protokołu, 8/ podpisy członków komisji konkursowej, 2. Protokół podpisują członkowie komisji konkursowej. § 18 Protokół z przebiegu otwartego konkursu ofert wraz ze wskazaniem propozycji wyboru ofert, na które proponuje się udzielenie dotacji lub nie przyjęcia żadnej z ofert oraz pozostałą dokumentację konkursową konkretna komisja konkursowa przedkłada Wójtowi Gminy Kamieniec Ząbkowicki. § 19 Po zapoznaniu się z opiniami komisji konkursowych otwarty konkurs ofert rozstrzyga każdorazowo Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki. § 20 Postępowanie konkursowe jest jawne. § 21 Środki finansowe na realizację programu 1. Wysokość środków finansowych przeznaczonych na realizację zadań zawartych w Rocznym programie współpracy określa uchwała budżetowa Gminy Kamieniec Ząbkowicki na rok 2015; środki zarezerwowane na realizacje Programu na 2014 rok wyniosły 146 000,00 zł. Ostateczna kwota przeznaczona na realizację w/w zadań w roku budżetowym 2015 będzie wynosić 140 000,00 zł. 2. W przypadku, gdy w trakcie roku budżetowego, organizacje pozarządowe złożą z własnej inicjatywy oferty realizacji zadań publicznych, w miarę możliwości finansowych mogą być zwiększone w budżecie Gminy środki przeznaczone na realizację programu współpracy. § 22 Sposób oceny realizacji programu 1. Za realizację Programu, zgodną z jego założeniami, odpowiadają: 1/ Rada Gminy i jej komisje - w zakresie wytyczania polityki społecznej i finansowej gminy, 2/ Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki - w zakresie realizacji polityki, o której mowa w § 4, dysponowania środkami budżetowymi, szczegółowego określania zadań ze sfery zadań pożytku publicznego przewidywanych do realizacji przy udziale organizacji i podmiotów, wspierania organizacyjnego i merytorycznego. 2. Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki dokonuje kontroli i oceny realizacji zadania wspieranego lub powierzanego organizacji pozarządowej na zasadach określonych w ustawie. 3. Mierniki efektywności programu oparte są na informacji dotyczącej jego realizacji w ciągu ostatniego roku, tj.: 1/ liczbie organizacji pozarządowych i innych podmiotów biorących udział w realizacji programu, 2/ liczbie osób zaangażowanych w realizację programu, 3/ liczbie osób, które były adresatami działań publicznych ujętych w Programie, 4/ wysokości środków finansowych przeznaczonych na realizację Programu, 5/ wysokości środków finansowych zaangażowanych przez organizacje pozarządowe i inne podmioty w realizację zadań publicznych ujętych w Programie. 4. Na podstawie art. 5 a ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki składa Radzie Gminy sprawozdanie z realizacji Programu. 5. Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki, na podstawie sprawozdania, analizy efektów realizacji niniejszego Programu i po zebraniu uwag o jego realizacji przygotowuje Projekt Rocznego Programu Współpracy na rok 2016, który przedstawia Radzie Gminy. § 23 Okres realizacji programu 1. Roczny program współpracy z organizacjami pozarządowymi na 2015 rok obowiązuje od 01.01.2015 r. do 31.12.2015 r. 2. Program obejmuje działania zaplanowane na rok 2015 z tym, że dopuszcza się rozpoczęcie działań przygotowawczych już w roku poprzedzającym, a zakończenie podsumowań i analiz do 30 kwietnia 2015 roku. Priorytetowe zadania publiczne oraz zakres przedmiotowy programu 1. Współpraca z organizacjami pozarządowymi będzie obejmować zadania własne Gminy mieszczące się w katalogu zadań określonych w art. 4 ust. 1 ustawy. 2. Jako zadania priorytetowe Gminy w 2015 r. określa się w szczególności zadania obejmujące następujące obszary: 1/ profilaktyka, ochrona i promocja zdrowia, 2/ pomoc społeczna oraz rehabilitacja i przeciwdziałanie uzależnieniom, 3/ oświata, edukacja, wychowanie, 4/ kultura fizyczna i sport, 5/ turystyka i rekreacja, krajoznawstwa oraz wypoczynek dzieci i młodzieży, 6/ kultura i sztuka, ochrona dziedzictwa kulturowego, podtrzymywanie tradycji narodowych 7/ współpraca ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw, 8/ wspomaganie techniczne, szkoleniowe i informacyjne organizacji pozarządowych. 3. Ustala się następujący zakres działań w ramach Programu dla wszystkich obszarów, o których mowa w § 5 ust. 2: 1/ dla zadań określonych w pkt. 1: a) organizacja wypoczynku dla dzieci i młodzieży z rodzin niewydolnych wychowawczo, b) prowadzenie profilaktyki środowiskowej, prac wychowawczych na rzecz dzieci i młodzieży ze środowisk zaniedbanych wychowawczo, c) prowadzenie świetlic socjoterapeutycznych, d) tworzenie programów promocji zdrowia, e) prowadzenie grup wsparcia dla osób ponoszących konsekwencje uzależnień, f) prowadzenie banku żywności, 2/ dla zadań określonych pkt. 2: a) działalność kulturalna i edukacyjna oraz aktywizacja na rzecz osób starszych i samotnych, b) działalność edukacyjna, terapeutyczna i uspołeczniająca na rzecz osób niepełnosprawnych, c) wspieranie działań na rzecz profilaktyki i rehabilitacji uzależnień, 3/ dla zadań określonych pkt. 3: a) wspieranie programów edukacyjnych i wychowawczych związanych z bezpieczeństwem dzieci i młodzieży, w tym programów propagujących prawidłowe zachowania w sytuacjach zagrożenia oraz uczące unikania sytuacji mogących powodować zagrożenia, b) działania wspierające wszelkie formy edukacji z zakresu kultury, ekologii, zdrowia oraz wspierające rozwój inicjatyw lokalnych, 4/ dla zadań określonych pkt. 4: a) wspieranie zadań polegających na upowszechnianiu kultury fizycznej i sportu, b) upowszechnianie kultury fizycznej, sportu i rekreacji ruchowej przez organizowanie zajęć treningowych, imprez sportowo - rekreacyjnych o zasięgu lokalnym i ponadlokalnym, c) szkolenie i współzawodnictwo sportowe dzieci i młodzieży, d) wspieranie uczestnictwa w regionalnych, ogólnopolskich i międzynarodowych imprezach i zawodach sportowych, e) organizacja przedsięwzięć dotyczących sportu masowego, f) organizacja szkoleń dzieci i młodzieży sportowo uzdolnionej, sportowców niepełnosprawnych, a także doskonalenie instruktorów i trenerów sportowych, 5/ dla zadań określonych pkt. 5: a) upowszechnianie turystyki i propagowanie krajoznawstwa przez organizowanie imprez o tematyce turystycznej i krajoznawczej o zasięgu lokalnym i ponadlokalnym, b) organizacja wypoczynku dla dzieci i młodzieży, w tym organizowanie aktywnych form wypoczynku podczas ferii szkolnych i w czasie wolnym od zajęć, c) wspieranie projektów promujących ożywienie miejsc atrakcyjnych turystycznie i wspieranie rozbudowy infrastruktury turystycznej, 6/ dla zadań określonych pkt. 6: a) organizacja imprez i wspieranie przedsięwzięć artystycznych realizowanych na terenie Gminy, mających na celu promocję Gminy, b) organizowanie lub uczestnictwo w festiwalach, prezentacjach lub przeglądach, c) wspieranie społecznych lokalnych inicjatyw kulturalnych, d) wspieranie amatorskiego ruchu artystycznego, e) wspieranie przedsięwzięć kulturalnych mających na celu wzbogacenie oferty kulturalnej i artystycznej Gminy oraz promocję lokalnych twórców i artystów, 7/ dla zadań określonych pkt. 7: a) wspólne przedsięwzięcia gminnych instytucji kultury z organizacjami pozarządowymi, b) wspieranie inicjatyw lokalnych, wspieranie współpracy organizacji pozarządowych z organizacjami miast partnerskich i społecznościami lokalnymi innych państw, 8/ dla zadań określonych pkt. 8: a) techniczne wspieranie działalności organizacji pozarządowych, b) użyczanie nieodpłatne pomieszczeń i wyposażenia na potrzeby prowadzenia działalności statutowej. § 6 Zasady współpracy Współpraca Gminy z organizacjami pozarządowymi winna być prowadzona w oparciu o następujące zasady: a) pomocniczości – Gmina udziela pomocy organizacjom pozarządowym w niezbędnym zakresie, uzasadnionym potrzebami wspólnoty samorządowej, b) partnerstwa – współpraca równorzędnych dla siebie podmiotów w rozwiązywaniu wspólnie zdefiniowanych problemów i osiąganiu razem wytyczonych celów, c) suwerenności – szanując swoją autonomię Gmina i organizacje pozarządowe nie narzucają sobie wzajemnie zadań, d) efektywności – wspólne dążenie do osiągnięcia możliwie najlepszych efektów realizacji zadań publicznych, e) uczciwej konkurencji – równe traktowanie wszystkich podmiotów w zakresie wykonywanych działań, f) jawności – procedury postępowania przy realizacji zadań publicznych przez organizacje pozarządowe, sposób udzielania oraz wykonania zadania są jawne. § 7 Formy współpracy 1. Współpraca Gminy z organizacjami pozarządowymi może przybierać następujące formy: 1/ współdziałanie Gminy z organizacjami pozarządowymi o charakterze finansowym, które będzie następować w formie zlecania, organizacjom pozarządowym, realizacji zadań publicznych na zasadach określonych w ustawie, 2/ pozafinansowe formy współpracy. 2. Finansowe formy współpracy Finansowe formy współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi polegają na zlecaniu realizacji zadań publicznych, o których mowa w art. 5 ust 2 pkt 1 ustawy, jako zadań zleconych w rozumieniu art. 127 ust. 1 pkt 1 lit. e, art. 151 ust. 1 oraz art. 221 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U.2013.885 j.t..). 3. Pozafinansowe formy współpracy Współdziałanie Gminy z organizacjami pozarządowymi o charakterze pozafinansowym, może przybierać następujące formy: 1/ wzajemnego informowania się o planowanych kierunkach działalności i współdziałanie w celu zharmonizowania tych kierunków, 2/ konsultowania z organizacjami pozarządowymi Programu, odpowiednio do zakresu ich działania, projektów aktów normatywnych w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji, 3/ zapoznanie podmiotów Programu z obszarami działań, w które mogą się włączyć jako realizatorzy powierzonych przez Gminę zadań, 4/ udział przedstawicieli organizacji pozarządowych w zespole opracowującym projekt Programu, 5/ udział przedstawicieli organizacji pozarządowych i władz samorządowych w spotkaniach, mających na celu merytoryczne diagnozowanie potrzeb społeczności lokalnej, 6/ udostępnianie organizacjom pozarządowym projektów uchwał z dziedzin związanych z ich statutową działalnością, 7/ tworzenie wspólnych zespołów o charakterze doradczym i inicjatywnym, skupiających przedstawicieli władz miejskich i organizacji pozarządowych w celu definiowania priorytetowych dla Gminy obszarów problemowych, w rozwiązanie których, organizacje pozarządowe mogą włączyć się jako realizator zadania, 8/ opiniowania ofert konkursowych, poprzez włączenie przedstawicieli organizacji pozarządowych w skład komisji opiniującej, 9/ udostępniania organizacjom pozarządowym lokali na spotkania ogólnodostępne związane z realizacją Programu, 10/ umożliwienia organizacjom pozarządowym publikowania istotnych wiadomości, komunikatów w Biuletynie Informacji Publicznej i na łamach portalu miasta, z zachowaniem obowiązujących regulacji prawnych, 11/ prowadzenie i udostępnianie elektronicznej bazy danych o organizacjach pozarządowych działających na obszarze Gminy, 12/ promowanie osiągnięć i działalności organizacji pozarządowych na rzecz mieszkańców oraz informowanie o realizowanych przez nie projektach, 13/ przygotowania i prowadzenia konsultacji społecznych Rocznego programu współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi; 14/ inicjowanie lub współorganizowanie szkoleń podnoszących jakość pracy organizacji pozarządowych, 15/ obejmowanie patronatem Wójta Gminy Kamieniec Ząbkowicki przedsięwzięć realizowanych przez organizacje pozarządowe i inne podmioty, 16/ udzielanie rekomendacji organizacjom współpracującym z Gminą. § 8 Sposób realizacji programu 1. Realizacja zadań publicznych odbywa się – zgodnie z art. 11 ust. 2 ustawy - w trybie otwartego konkursu ofert w oparciu o przepisy ustawy, chyba, że przepisy odrębne przewidują odrębny tryb zlecania zadań. 2. Zlecanie realizacji zadania publicznego może – zgodnie z art. 5 ust. 4 ustawy - mieć jedną z form: 1/ powierzanie wykonywania zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie ich realizacji, 2/ wspieranie wykonywania zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie ich realizacji. 3. Organizacje pozarządowe mogą z własnej inicjatywy - zgodnie z art. 12 ustawy złożyć wniosek. 4.Udział organizacji pozarządowych w wykonywaniu zadań publicznych realizowanych przez Gminę w zakresie zadań określonych w § 5 zapewnia się poprzez zlecanie realizacji tych zadań organizacjom prowadzącym działalność pożytku publicznego odpowiednio do terytorialnego zakresu działania Gminy oraz których działalność statutowa jest zgodna z dziedziną zlecanego zadania. § 9 Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofert 1. Komisje konkursowe powoływane są w celu opiniowania złożonych ofert. 2. Wójt powołuje składy komisji konkursowych, w tym wybiera przedstawicieli organizacji pozarządowych spośród zgłoszonych wcześniej kandydatur. 3. Komisje konkursowe dokumentuje swoją pracę w formie pisemnej. 4. Komisje wypracowują stanowiska - opinie wobec wszystkich ofert i przedstawiają je w formie listy ocenionych projektów z przypisaną im oceną punktową i proponowaną propozycją przyznania dotacji. 5. Ostatecznego wyboru najkorzystniejszych ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty przyznanej dotacji dokonuje Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki. § 10 Komisję konkursową powołuje Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki. § 11 1. Zadaniem komisji jest przeprowadzenie otwartego konkursu ofert na realizację w 2015 roku zadań zleconych przez Gminę organizacjom pozarządowym oraz przedłożenie opinii wraz z propozycją wyboru ofert, na które proponuje się udzielenie dotacji. 2. Komisja konkursowe są wyłącznie odpowiedzialne za opiniowanie złożonych ofert. § 12 Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki w sytuacji gdy członek konkretnej komisji konkursowej podlega wyłączeniu zgodnie z odrębnymi przepisami powołuje na jego miejsce nowego członka. § 13 1. Pracami konkretnej komisji konkursowej kieruje przewodniczący. 2. Do obowiązków przewodniczącego należy: 1/ zwoływanie posiedzeń komisji i określanie ich porządku, 2/ przewodniczenie posiedzeniom, 3/ wyznaczanie osoby prowadzącej posiedzenia komisji w przypadku swojej nieobecności. § 14 1. Komisje konkursowe działają na posiedzeniach. 2. Posiedzenia komisji konkursowych są ważne, gdy uczestniczy w nich przewodniczący lub członek komisji upoważniony do zastępowania przewodniczącego oraz co najmniej dwóch członków komisji. 3. Decyzje podejmowane przez komisje konkursowe podejmowane są zwykłą większością głosów. § 15 1. Opiniowanie ofert przez komisje konkursowe następuje w terminie wskazanym w ogłoszeniu. § 16 Wysokość przyznanej dotacji może być niższa aniżeli wnioskowana w ofercie. § 17 1. Z przebiegu konkursu sporządza się protokół, który powinien zawierać: 1/ oznaczenie miejsca i czasu konkursu, 2/ imiona i nazwiska członków komisji konkursowej obecnych na posiedzeniu, 3/ liczbę zgłoszonych ofert, 4/ wskazanie ofert odpowiadających warunkom określonym w ustawie i ogłoszeniu o konkursie, 5/ wskazanie ofert nie odpowiadających warunkom określonym w ustawie i ogłoszeniu o konkursie lub zgłoszonych po terminie, 6/ wskazanie wybranych ofert, na które proponuje się udzielenie dotacji albo stwierdzenie, że żadna z ofert nie została przyjęta – wraz z uzasadnieniem, 7/ wzmiankę o odczytaniu protokołu, 8/ podpisy członków komisji konkursowej, 2. Protokół podpisują członkowie komisji konkursowej. § 18 Protokół z przebiegu otwartego konkursu ofert wraz ze wskazaniem propozycji wyboru ofert, na które proponuje się udzielenie dotacji lub nie przyjęcia żadnej z ofert oraz pozostałą dokumentację konkursową konkretna komisja konkursowa przedkłada Wójtowi Gminy Kamieniec Ząbkowicki. § 19 Po zapoznaniu się z opiniami komisji konkursowych otwarty konkurs ofert rozstrzyga każdorazowo Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki. § 20 Postępowanie konkursowe jest jawne. § 21 Środki finansowe na realizację programu 1. Wysokość środków finansowych przeznaczonych na realizację zadań zawartych w Rocznym programie współpracy określa uchwała budżetowa Gminy Kamieniec Ząbkowicki na rok 2015; środki zarezerwowane na realizacje Programu na 2014 rok wyniosły 146 000,00 zł. Ostateczna kwota przeznaczona na realizację w/w zadań w roku budżetowym 2015 będzie wynosić 140 000,00 zł. 2. W przypadku, gdy w trakcie roku budżetowego, organizacje pozarządowe złożą z własnej inicjatywy oferty realizacji zadań publicznych, w miarę możliwości finansowych mogą być zwiększone w budżecie Gminy środki przeznaczone na realizację programu współpracy. § 22 Sposób oceny realizacji programu 1. Za realizację Programu, zgodną z jego założeniami, odpowiadają: 1/ Rada Gminy i jej komisje - w zakresie wytyczania polityki społecznej i finansowej gminy, 2/ Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki - w zakresie realizacji polityki, o której mowa w § 4, dysponowania środkami budżetowymi, szczegółowego określania zadań ze sfery zadań pożytku publicznego przewidywanych do realizacji przy udziale organizacji i podmiotów, wspierania organizacyjnego i merytorycznego. 2. Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki dokonuje kontroli i oceny realizacji zadania wspieranego lub powierzanego organizacji pozarządowej na zasadach określonych w ustawie. 3. Mierniki efektywności programu oparte są na informacji dotyczącej jego realizacji w ciągu ostatniego roku, tj.: 1/ liczbie organizacji pozarządowych i innych podmiotów biorących udział w realizacji programu, 2/ liczbie osób zaangażowanych w realizację programu, 3/ liczbie osób, które były adresatami działań publicznych ujętych w Programie, 4/ wysokości środków finansowych przeznaczonych na realizację Programu, 5/ wysokości środków finansowych zaangażowanych przez organizacje pozarządowe i inne podmioty w realizację zadań publicznych ujętych w Programie. 4. Na podstawie art. 5 a ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki składa Radzie Gminy sprawozdanie z realizacji Programu. 5. Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki, na podstawie sprawozdania, analizy efektów realizacji niniejszego Programu i po zebraniu uwag o jego realizacji przygotowuje Projekt Rocznego Programu Współpracy na rok 2016, który przedstawia Radzie Gminy. § 23 Okres realizacji programu 1. Roczny program współpracy z organizacjami pozarządowymi na 2015 rok obowiązuje od 01.01.2015 r. do 31.12.2015 r. 2. Program obejmuje działania zaplanowane na rok 2015 z tym, że dopuszcza się rozpoczęcie działań przygotowawczych już w roku poprzedzającym, a zakończenie podsumowań i analiz do 30 kwietnia 2015 roku.
czwartek, 04.12.2014 14:51
no i o co chodzi?
autor czwartek, 04.12.2014 17:28
ALE BEŁKOT
środa, 03.12.2014 23:45
Wójt Gminy – Szanowny Panie Przewodniczący, Szanowna Rado, Drogie Panie,...
autor czwartek, 04.12.2014 08:41
Długie i nudne , brak konkretów , liczb , danych...
Batman środa, 03.12.2014 17:45
Nie rozumiem nagonki na nowych radnych. Przed nimi dopiero początek...
środa, 03.12.2014 20:13
jak obcinamy wójtowi to radnym też!!!!!! Wtedy jest to uczciwe!!!
czwartek, 04.12.2014 09:09
Najlepiej to komuś obciąć a sobie dodać oj nieładnie nowa
środa, 03.12.2014 17:02
Składem Obywatelską propozycją do Pana Wójta Gminy Kamieniec Ząb i...
środa, 03.12.2014 17:05
panie Gniadecki, kończ waść wstydu oszczędź
środa, 03.12.2014 17:48
Dlaczego niby nie??? Zainteresowanie było by ogromne!!! To nic...
środa, 03.12.2014 18:18
sam pomysł jest dobry, ale wypowiedź pana Gniadeckiego już nie...
środa, 03.12.2014 18:20
-tak, że cze wójt daruj życie
skończ kaziu, wstydu oszczędź wtorek, 02.12.2014 22:21
jest i uśmiechnięty pan kazimierz g., którego wkrótce UG...
środa, 03.12.2014 16:48
-na prawnika się nadaje dokopał wójtowi i jego klice robisz...
środa, 03.12.2014 17:02
dziupla dziupla
mirka środa, 03.12.2014 16:28
Kazia G trzeba leczyć u psychiatry i to jak najszybciej...
lebush wtorek, 02.12.2014 13:41
A ten na drugim zdjęciu to kto????jakiś ochroniarz włodarza???
mieszkaniec środa, 03.12.2014 08:43
to pucek ciężko wystraszony oj co to będzie jak mi...
środa, 03.12.2014 09:08
pucek jak już wieziesz tego wójta pod wrocław ( wiem...
środa, 03.12.2014 16:15
to tylko pucek - święty mikołaj, co prosi o rózgę
lodówka środa, 03.12.2014 14:16
Facet nie potrafi przegrywać i teraz będzie na każdej sesji,...
środa, 03.12.2014 14:57
Pomyśl, za czym coś głupiego napiszesz kolegom wójta jest Ryszard...
grot środa, 03.12.2014 14:00
-„ Obejmując urząd wójta gminy uroczyście ślubuję, że dochowam wierności...
środa, 03.12.2014 13:17
Dołączam się do gratulacji i jestem pe łan podziwu za...
Kamieńczanka środa, 03.12.2014 13:13
Gratulacje dla nowych Radnych. Udowodnijcie,że Wójt jest sługą Rady Gminy,...
maria środa, 03.12.2014 13:05
Gratulacje dla pana Ciapki i nowej rady.Pierwsza uchwała odniśnie zarobków
środa, 03.12.2014 12:17
A co to za szkolenie miało być radny Cynarski ?zaproponował...
środa, 03.12.2014 10:59
Marek teraz comiesiac bedzie przyjezdzac na sesje? Dalibyscie mu jakie...
środa, 03.12.2014 11:46
Myśmy wybrali radnych i wójta większością i oczekujemy od wszystkich...
środa, 03.12.2014 12:12
Dokladnie popieram tylko jedno ale to nie mentor a sensei
A wtorek, 02.12.2014 15:04
Gratulacje dla Pana Aleksandra Ciapki! W końcu odpwiedni człowiek na odpowiednim...
pro wtorek, 02.12.2014 16:00
mieli wybrac najmadrzejszego z najglupszych a zrobili odwrotnie
Jędrek środa, 03.12.2014 09:14
Dokładnie, gratulacje dla Olka !!!
polp środa, 03.12.2014 08:40
to człowiek ciężko wystraszony oj co to będzie ,co to
popo środa, 03.12.2014 08:33
to człowiek ciężko WYSTRASZONY co to będzie,co to będzie????????
aaaaa środa, 03.12.2014 08:31
Jak trud­no jest godzić jed­nocześnie władzę i zgodę.
aaaaa środa, 03.12.2014 08:25
Nie trzeba się nikogo bać. A jeśli ktoś się kogoś...
aaaaa środa, 03.12.2014 08:18
Fraszka o władzy Zdobycie władzy genów nie zmienia, lecz może zmienić sposób
środa, 03.12.2014 08:10
Wprowadza stara gwardie zdzislawa tylnymi drzwiami, wbrew pozora nie jedna...
środa, 03.12.2014 08:02
Kiedy ci nowi radni zaczną myśleć samodzielnie ? Mentor siedział...
środa, 03.12.2014 00:34
Podczas ślubowania wójt nie ucałował sztandaru stanął bokiem gardząc godłem...
wtorek, 02.12.2014 23:04
Najserdeczniejsze podziękowanie wszystkim oraz moc gorących życzeń za miłą niespodziankę...
wtorek, 02.12.2014 14:36
Miał najwyŻszą teraz ma najniższą w powiecie wypłatę.
wtorek, 02.12.2014 22:55
i nareszcie jest równowaga- były lata tłuste teraz są chude,...
wtorek, 02.12.2014 22:54
Najserdeczniejsze podziękowanie wszystkim oraz moc gorących życzeń za miłą niespodziankę...
Młodzieniec wtorek, 02.12.2014 22:39
Bardzo dobra rada gminy :) Nowy, odświeżony, kompetentny skład, pamiętajmy...
eluuuuuuuuuuu wtorek, 02.12.2014 20:19
z taką radą co jeszcze nic nie zrobiła tylko słucha...
Marko wtorek, 02.12.2014 22:26
Dokładnie tak jak mówisz. Oni chcą toczyć prywatne bitwy, zamiast...
czwartek, 04.12.2014 09:13
popieram
wtorek, 02.12.2014 21:19
Również mam takie odczucie że swojemu guru nie...
wtorek, 02.12.2014 16:59
nie no totalna porazka jak mozna wybrac przewodniczacego ktory jest...
wtorek, 02.12.2014 17:02
jeszcze Pani Cwek kolejna z doswiadczeniem przewodniczaca no i Pan...
środa, 03.12.2014 17:41
a wójt nim został wójtem? jaki miał bagaż doświadczeń...? argumentowcy
czwartek, 04.12.2014 09:16
właśnie chociaż na rządzenie wzięli by kogoś z doswiadczeniem
x wtorek, 02.12.2014 19:48
nie no pewnie że lepszy byłby przyspawany do stołka krekora...
mmmmm wtorek, 02.12.2014 20:02
nie lizusie zakłamanej władzy najlepiej zostawić starych oszustów ty byś...
wtorek, 02.12.2014 19:16
współczuję Wójtowi takiej rady!!!!!! Również mieszkańcom .
wtorek, 02.12.2014 19:14
a radni to ile zarabiaja
myszka wtorek, 02.12.2014 17:16
ale ten łysy szczur wygląda aż wstyd mieć takiego wójta
kazek wtorek, 02.12.2014 16:59
czerniec do szeregu jakim prawem siedzisz pośród radnych kim ty...
Andi wtorek, 02.12.2014 16:11
PORAZKA
wtorek, 02.12.2014 16:14
DLA KOGO???
wtorek, 02.12.2014 15:25
a w drugim rzędzie z czerwonym krawatem to ochroniarz 10...
wtorek, 02.12.2014 15:28
Ponoc ma byc zastepca wojta ;-)
wtorek, 02.12.2014 15:23
brawo nowi radni tak trzymać i zwalczć ten debilizm mam nadzieję...
wtorek, 02.12.2014 15:27
Zrozum czlowieku ze tu nie chodzi o wylamywanie sie i...
wtorek, 02.12.2014 19:50
własnie o to chodzi żeby mu ktoś pokazał gdzie jego...
kis środa, 03.12.2014 12:03
No niestety, Czerniec jak zaczynał, a radą byli poplecznicy Fleszara,...
czwartek, 04.12.2014 21:03
to ty masz błędne informacje akurat dokształć cię ja tą gminę...
wtorek, 02.12.2014 21:07
No to jezeli ci radni sa tam tylko poto zeby...
środa, 03.12.2014 09:07
przekonasz że bedzie sie działo w gminie tak jak obiecali
wtorek, 02.12.2014 15:12
a radni obnizyli sobie też swoje gaże? Tak nakazywała by
wtorek, 02.12.2014 15:22
O jakiej ty przyzwoitosci piszesz? Siebie nie rusza, niech sie...
wtorek, 02.12.2014 15:34
A ile oni pozyskali środków unijnych?? Wcześniej był też cyt.,,okres...
wtorek, 02.12.2014 15:42
Ale co chcesz sie rozpisywac ile pozyskali? Chodzi oto zeby...
wtorek, 02.12.2014 15:48
Jestem jak najbardziej za, tylko siadać i pisać projekty jak...
wtorek, 02.12.2014 20:48
"Prawie na samym dole stawki tej samej listy znajduje się...
wtorek, 02.12.2014 14:20
Serdeczne gratulacje dla nowo wybranych Radnych Gminy Kamieniec Ząb, którzy...
lama wtorek, 02.12.2014 15:05
Zapewne nie więcej jak dotychczas.
paweł wtorek, 02.12.2014 14:30
PRZEŁOM ???
wtorek, 02.12.2014 13:49
a radni i szefowie komisji po ile będą zarabiać ktoś