Ponad 1,3 mln zł odszkodowań przysługuje pasażerom za problematyczne loty w wakacje

niedziela, 10.9.2017 09:39 361 0

Według danych AirHelp o odszkodowanie za problematyczne loty z i do Wrocławia podczas tegorocznych wakacji może ubiegać się 1040 pasażerów. Łączna wartość należnych rekompensat wynosi ponad 1,3 mln zł. Tymczasem, zaledwie 1% podróżnych jest świadomych swoich praw i składa wniosek o odszkodowanie.

Z roku na rok w Polsce coraz więcej osób podróżuje samolotami. Ciągły wzrost zainteresowania tym środkiem transportu przekłada się na rosnącą liczbę lotów, a co za tym idzie – również zakłóceń w podróży. Dane AirHelp to potwierdzają – za wakacje w 2015 roku 478 pasażerów wrocławskiego lotniska mogło ubiegać się o rekompensaty o wartości 510 tys. zł. Oznacza to, że na przestrzeni zaledwie dwóch lat liczba uprawnionych pasażerów oraz wartość odszkodowań wzrosły ponad dwukrotnie.

GDZIE LATAMY Z WROCŁAWIA?

Wśród najpopularniejszych kierunków z Portu Lotniczego Wrocław-Strachowice numerem jeden była Warszawa (623 loty). Często realizowane były również połączenia z Monachium (207), Frankfurtem (174), Londynem – loty do Stansted (119) oraz Luton (69).

Które trasy otrzymały niechlubny tytuł „najbardziej problematycznych”? To na pewno połączenie z Shannon (Irlandia). 63% lotów do tego miasta, wykonanych w okresie wakacyjnym, było opóźnionych lub zostało odwołanych. Na drugim miejscu znalazła się relacja Wrocław – Lizbona – blisko 2/3 samolotów nie dotarło na miejsce docelowe punktualnie. Podium tego zestawienia zamyka trasa do Manchesteru, na której 38% kursów nie zostało zrealizowanych na czas.

NAJWIĘCEJ OPÓŹNIEŃ W ŚRODĘ PO POŁUDNIU

Z danych AirHelp wynika, że podczas tegorocznych wakacji najwięcej opóźnionych bądź odwołanych lotów, wykonanych z lotniska we Wrocławiu, było w środy. 24% samolotów w tym dniu nie dotarło na miejsce docelowe punktualnie. Najniższy wskaźnik zakłóceń odnotowano w niedzielę – 15% lotów odbyło się z utrudnieniami. Najgorszą porą dnia na podróż samolotem z Wrocławia jest natomiast popołudnie – w godzinach 12:00-15:59 35% kursów miało bowiem zakłócenia. W nocy (22:00-05:59) ten wskaźnik wyniósł zaledwie 1%.

JAK UZYSKAĆ ODSZKODOWANIE?

Rosnący ruch na niebie to nie zawsze same plusy – czasem skutkuje to niemiłymi dla pasażerów opóźnieniami. Dlatego warto wiedzieć jakie przysługują im prawa, by w uzasadnionym przypadku wnioskować o odszkodowanie lub o należny posiłek czy nocleg.

– Niestety, zaledwie 1% podróżnych jest świadomych swoich praw i składa wniosek o odszkodowanie. Można to zrobić samemu lub skorzystać z pomocy firmy Airhelp.pl, która  wyręcza w przeprowadzeniu tej procedury. Pasażer po wypełnieniu krótkiego i prostego formularza online od razu otrzymuje informację, czy przysługuje mu odszkodowanie. Jeśli wniosek jest zasadny, firma kompleksowo zajmie się uzyskaniem rekompensaty, również w razie potrzeby, reprezentując klientów przed sądami poza granicami kraju – mówi Natalia Gębska, Country Manager w Airhelp.pl.

Wybierając się w podróż samolotem, warto zainstalować na swoim telefonie aplikację AirHelp, ponieważ o należne odszkodowanie można ubiegać się jeszcze na lotnisku.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)