Rusz się Polsko! Start kampanii zachęcającej do codziennego ruchu bez względu na wiek

czwartek, 4.7.2019 11:55 760 0

Marka leków bez recepty Voltaren rusza z nową kampanią społeczno-edukacyjną „Rusz się Polsko”zachęcającą Polaków do regularnych ćwiczeń. Z wiekiem stawy sztywnieją, a problem
z poruszaniem staje się coraz bardziej dokuczliwy. Jak wynika z badań, 6 na 10 osób w Polsce doświadcza bólu ciała raz w tygodniu. Zadaniem programu jest pokazanie Polakom jak go zniwelować, cieszyć się życiem i wykonywać proste ćwiczenia w zaciszu domowym.

W ramach kampanii została stworzona internetowa platforma edukacyjna z 20-minutowymi ćwiczeniami opracowanymi przez zespół ekspertów a przeprowadzonych przez Bartłomieja Krynickiego,specjalistę gimnastyki prozdrowotnej, który od ponad 20 lat prowadzi zajęcia i ćwiczenia, w tym specjalne programy dla seniorów.Przy tworzeniu programu zostały wzięte pod uwagę możliwości osób starszych. Uzupełnieniem kampanii będą wydarzenia w kilku polskich miastach, podczas których zostaną przeprowadzone plenerowe ćwiczenia pod okiem trenera, w których udział może wziąć każdy, niezależnie od wieku. Najbliższe wydarzenie już w najbliższy weekend w Rawiczu.

Według raportu Global Pain Index Poland przeprowadzonego na zlecenie GSK na temat dolegliwości bólowych, aż 60% osób w Polsce doświadcza bólu ciała raz w tygodniu. 31% badanych wskazuje na problemy pleców, niewiele mniej, bo 29% skarży się na ból nóg. Wpływa to negatywnie na stan emocjonalny cierpiących. 9 na 10 osób twierdzi, że ból jest przyczyną zmartwień lub niepokoju. Jak wynika z przeprowadzonych badań, Polacy należą do najbardziej zaniepokojonych narodów z powodu dolegliwości bólowych, spośród 15 badanych krajów europejskich. To nie tylko problem fizyczny, ale i psychiczny. Aż u 40% osób w Polsce źle to wpływa na poczucie własnej wartości, a 70% Polaków ukrywa dolegliwości bólowe przed rodziną. 65% badanych przeszkadzają one w odczuwaniu przyjemności ze spędzania czasu z rodziną[1].

O tym, jak ważny jest codzienny ruch, mówi dr Robert Buda, Medical Manager GSK Consumer Healthcare:

Wiele badań potwierdza, że regularne ćwiczenia pozwalają zmniejszyć dolegliwości bólowe. Wzmocnienie mięśni i stawów przekłada się na lepszą ochronę kręgosłupa, naszych kolan i mniej bólu w przyszłości. Światowa Organizacja Zdrowia mówi o tym, że wystarczy już 20 min aktywności fizycznej dziennie, żeby poprawić stan naszego zdrowia. Już po 6 tygodniach regularnych ćwiczeń można zauważyć poprawę kondycji fizycznej. Co ważne, nie ma ograniczeń wiekowych dla aktywności ruchowej, powinna się ona stać naszym codziennym nawykiem i być dopasowana do możliwości organizmu. Nasz program ćwiczeniowy „Rusz się Polsko” został stworzony przez ekspertów marki Voltaren, specjalnie dla osób w starszym wieku i pozwala na rozpoczęcie ćwiczeń niezależnie od poziomu kondycji fizycznej.

Celem kampanii społeczno-edukacyjnej „Rusz się Polsko” jest budowanie świadomości Polaków na temat zdrowia układu ruchu. Kampania pokazuje, że bóle ciała są problemem powszechnym, który wpływa nie tylko na jakość życia, ale i pracy. Na szczęście z tym zjawiskiem można sobie poradzić. Eksperci mówią, że 20 minut ćwiczeń dziennie pozwala na zachowanie sprawności fizycznej oraz niwelowanie bólów w różnych częściach ciała.

W ramach kampanii marka Voltaren uruchomiła platformę internetową https://ruszsiepolsko.voltaren.pl/, na której znajdują się filmy instruktażowe z ćwiczeniami prowadzonymi przez Bartłomieja Krynickiego. Grupa ekspertów marki przygotowała program ćwiczeń, który pomaga w walce z bólem.To 6-tygodniowy cykl ćwiczeń, który aktywuje stopniowo różne części ciała. W ten sposób kampania wskazuje na to, że ćwiczyć może każdy, wszędzie i o dowolnej porze.

Ponadto marka Voltaren przeprowadzi akcję edukacyjną i ćwiczenia w plenerze na wydarzeniach lokalnych w całej Polsce. Wszystko to pod okiem doświadczonego trenera.

O GSK Consumer Healthcare

GSK jest firmą z obszaru zdrowia, działającą w oparciu o przesłanki naukowe, skoncentrowaną na poprawianiu jakości życia ludzi, by mogli osiągać więcej, czuć się lepiej i żyć dłużej. Działamy w trzech obszarach biznesowych: produkty farmaceutyczne, szczepionki i produkty ochrony zdrowia. W sumie w Polsce zatrudniamy około 2000 pracowników.

GSK Consumer Healthcare jest jedną z największych firm z obszaru produktów konsumenckich i zdrowotnych. GSK CH jest właścicielem znanych marek globalnych, takich jak Sensodyne, Voltaren, Theraflu, Paradontax, Panadol, Corega, Otrivin, Physiogel oraz lokalnych m.in. Rutinocorbin czy Cholinex. Te marki odnoszą sukces w ponad 100 krajach na całym świecie. Powstały w odpowiedzi na realne życzenia i potrzeby milionów osób, które każdego dnia na całym świecie wybierają je w aptekach, supermarketach, sklepach, a także on-line.

[1]Global Pain Index Poland 2017

Dodaj komentarz

Komentarze (0)