Święto Szkoły Podstawowej w Ciepłowodach – otrzymanie tytułu „Szkoły Uczącej Się”

wtorek, 17.12.2019 13:04 2790 0

10 grudnia 2019 roku w Szkole Podstawowej im. Adama Mickiewicza odbył się Panel Koleżeński i Konferencja Upowszechniająca w ramach Szkół Uczących Się. Nasza szkoła pod patronatem Centrum Edukacji Obywatelskiej i Polsko - Amerykańskiej Fundacji Wolności  realizowała przez ostatnie cztery lata program Całościowego Rozwoju Szkół na poziomie podstawowym i zaawansowanym, wdrażając Ocenianie Kształtujące w pracy z uczniami. Konferencja była zwieńczeniem wieloletnich działań i uroczystym przekazaniem przez przedstawiciela CEO pana Jarosława Pietrzaka na ręce Dyrektora szkoły pani Beaty Lupy oraz Wicedyrektora pani Barbary Kopij  TYTUŁU SZKOŁY UCZĄCEJ SIĘ.

 Podsumowanie i prezentacja efektów działań szkoły w programie miały miejsce podczas Panelu Koleżeńskiego. W wydarzeniu uczestniczyli przedstawiciele szkół wdrażających ocenianie  kształtujące, nauczyciele z zaprzyjaźnionych szkół z Łagiewnik, Wrocławia i Wilczkowa. Moderatorem całego spotkania był  przedstawiciel CEO, nasz trener pan Jarosław Pietrzak. Celem wizyty było zapoznanie gości (panelistów) z funkcjonowaniem szkoły, aby umożliwić im udział w rozmowach o realizacji strategii Oceniania Kształtującego i planowanych przez nas w przyszłości działaniach.  Paneliści obserwowali podczas Spaceru Edukacyjnego trzy lekcje otwarte, które poprowadziły: pani Ewelina Żygadło - język angielski w kl. Vc, pani Krystyna Koperek - biologię w kl. VII i pani Elżbieta Krawczyk -  religię w kl. II b. Na lekcjach obserwacje prowadzone były pod kątem strategii I i III, czyli określania celów, kryteriów do lekcji, i odwoływania się do nich w czasie lekcji,podsumowania lekcji w odniesieniu do celów i kryteriów  oraz udzielania informacji zwrotnej. W czasie wizyty panelowej zostały potwierdzone pozytywne wzorce pracy z uczniami oraz wysoka jakość działań szkoły w obszarze edukacji. Po zajęciach był czas na omówienie lekcji przez gości, przekazanie wrażeń, wskazanie mocnych stron i zwrócenie uwagi na różnorodne metody pracy stosowane przez naszych nauczycieli, a także duże zaangażowanie uczniów. W kolejnej części dnia  moderator odbył spotkania z panelistami,dyrekcją szkoły i nauczycielami prowadzącymi lekcje. Pierwsza część Panelu była okazją do wspólnego uczenia się, wymiany doświadczeń oraz zacieśnienia współpracy między nauczycielami z obecnych szkół.            

Druga część Panelu - popołudniowa była otwarta dla zaproszonych gości i rozpoczęła się od powitania i artystycznej niespodzianki przygotowanej przez  uczniów. W tym dniu towarzyszyli nam zaproszeni goście: przedstawiciele  władz gminy: pan wójt Łukasz  Białkowski, pani sekretarz Magdalena Tęsna – Pitner, radni, dyrektorzy szkół z Łagiewnik, Budzowa i Barda oraz przedstawiciele Rady Rodziców z przewodniczącym panem Damianem Cieślikiem, paneliści, nauczyciele i uczniowie. Część artystyczną zaprezentowali nam uczniowie: Ola Rydz z kl. VIa, Filip Gryk – Waloszek z kl. VII, Zofia Tatarek z kl. Va,  klasa II a, grupa gimnastyczna z szarfami oraz drużyna zuchów. Tę część Panelu prowadziła pani wicedyrektor Barbara Kopij, która przedstawiła prezentację multimedialną na temat działań szkoły w programie. Liderkami zmiany w CRS2 były panie Adriana Sołtysiak i Alina Knapczyk. Moderator i opiekun szkoły z ramienia CEO pan Jarosław Pietrzak zaprosił gości do wspólnej dyskusji  Word cafe na tematy związane z uczeniem się, rolą nauczyciela i ucznia we współczesnej szkole. Dyskusja była okazją do wymiany myśli, doświadczeń oraz przygotowania dla szkoły rekomendacji na dalszą drogę rozwoju. Podsumowaniem dyskusji, chyba nie przez przypadek, stało się pytanie „Szkoła marzeń czyli jaka?” Punktem kulminacyjnym uroczystości było przyznanie i wręczenie szkole tzw. susowskiej blachy „Szkoły Uczącej Się”. Tytuł ten jest uhonorowaniem kilkuletniego zaangażowania i rozwoju szkoły w programie Szkoła Ucząca się. Stanowi on potwierdzenie, że dyrektor szkoły i nauczyciele w swojej pracy z uczniami koncentrują się na poprawie jakości nauczania poprzez wdrażanie strategii oceniania kształtującego oraz wprowadzanie praktyk współpracy nauczycieli.

              Podziękowania, gratulacje i życzenia oraz życzliwa atmosfera umocniły nas w przekonaniu, że droga, którą wybraliśmy jest akceptowana przez wszystkich: nauczycieli, rodziców, uczniów oraz naszą lokalną społeczność. Nie pozostaje nic innego, tylko nadal się uczyć…, bo przecież człowiek uczy się przez całe życie.

Opracowała Alina Knapczyk

Dodaj komentarz

Komentarze (0)