Komentarze (111)

AREK M wtorek, 09.12.2014 23:36
wstyd panie wójcie i długi w gminie zrobione przez pana a teraz pan posrany nie wie co robic i sesje nadzwyczajną i radnych prosi o pomoc i interwencja brak słów ,,,,wójcie,,,z małej w .
blyskawica środa, 10.12.2014 00:57
Faktem jest, że Polska straciła niepodległość poprzez wysprzedaż majątku narodowego kontrolę nad Polskim państwem przejęły wielkie korporacje międzynarodowe sterując naszymi władzami politykami opanowali środki masowego przekazu prasę TV media system bankowy nerwy Polskiego państwa a teraz pozbawiły nas Polaków prawa wyborczego prawa decydowania o losach państwa wybory tak zostały zmanipulowane, aby u władzy zostali ludzie posłuszni i wykonujący polecenia wielkich korporacji międzynarodowych głównym ich celem będzie i jest przejęcie kontroli nad bogactwami naturalnymi ziemia nieruchomości ograniczyć zasoby ludzkie, bo postęp techniczny eliminuje pracę ludzką człowiek stał się zbyt drogi w osiągnięciu zysków robotyzacja komputeryzacja cyfryzacja linii produkcyjnych stała się o wiele wygodniejsza i wydajniejsza roboty nie potrzebują urlopów nie mają prawa głosu człowiek w dzisiejszych czasach został sprowadzony do narzędzia stał się numerem pesel jak w obozie Oświęcimskim więźniowie wielkich korporacji finansjery światowej, czego przykładem i dowodem są ostatnie wybory Fester Orzeszek Czerniec Krekora Bierut Koper Chodasewicz Żagański Col , którzy zadłużają starostwo gminy w bankach zachodnich a banki na tym zarabiają my to musimy spłacić .

Wieki krach nastanie jak UE przestanie dofinansowywać inwestycje jak do tej pory środki pozyskiwane z UE zostały źle wykorzystane i wiele środków przepadło, bo władza stała się nieudolna po 2020r nie będzie dotacji z UE zacznie się wielka bieda w Polsce wszystko będzie drożeć będzie wielkie bezrobocie ot przyszłego roku obcokrajowcy będą mogli wykupywać ziemie i osiedlać się w Polsce będziemy parobkami w własnym kraju za kromkę chleba, kto pójdzie strajkować manifestować jak siły UE mają prawo interweniować w Polsce i lać nas pałami .
piątek, 05.12.2014 20:32
Dlaczego na herbie Kamieńca Kamienieckie Lwy stoją bokiem ? Bo im wstyd spojrzeć ludziom w oczy .
kotek piątek, 05.12.2014 20:49
ktos ma podzielnosc uwagi ioglada kabaret na tvp 2 podobny do tego w gminie /nawiasem mowiac .proponuje film pt.poklosie 21 cos na tvp 1ko
sobota, 06.12.2014 12:36
A dlaczego lwy sobie paczą w oczy powinien być na herbie lew i lwica to daje do myślenia
sobota, 06.12.2014 14:16
haha dobre dwa lwy z fujarką :D ciekawe...
sobota, 06.12.2014 21:03
nie czepiajcie sie wójta , który już po wyborach zaczął działac odwiedził dzieci w przedszkolu nr 2 i dostały prezenty: zakładka do książki, odblask oraz wafelek 3*3
moje 3 letnie dziecko nawet nie ma pojecia co to jest wójt a oprócz tego wafelka to z reszty sie nie cieszyło bardziej było wystraszone całą sytuacją bo oczywiście musiały dzieciaki ładnie i cicho sie zachowywać - bardzo była dla tych dzieci pouczająca ta wizyta
p. s . drogie Panie przedszkolanki nie otwierajcie (uchylajcie) okien na sali bo dzieci sa co chwile chore jak się bawią i zgrzane siadają do obiadu a tu bryzzzz wietrzenie
piątek, 05.12.2014 11:22
Wójt musi wykonywać decyzje rady, bo radni reprezentują mieszkańców a do tej pory było tak, że radni wykonywali polecenia wójta szalonego człowieka o chorej infantylnej wizji rozwoju gminy i przede wszystkim własnego ego ja bym się wstydził grozić na pierwszej sesji radnym jak to zrobił wójt a za kogo on się uważa zaszczuty chłopczyk z ciemni wylazł i się cwaniak uje gminę rabuje i to mu uchodzi na sucho .Szanowni Radni nie ważne są wysokości diet ważniejszy jest autorytet i szacunek mieszkańców a tego nie można kupić .
„Szczęść Boże”
kossack piątek, 05.12.2014 14:02
No i taka jest prawda. To wszystko co wymyślił wójt, rada gminy popierała bez ale. Podejrzewam, że kilku radnych nie wgłębiało się w treść ustaw, bo ich nawet nie rozumiała :) Po ostatniej sesji, każdy może się domyślić o kogo chodzi... I taka była demokracja przez ostatnie 8 lat, czas na zmiany :)
piątek, 05.12.2014 14:34
Wójt wraz z Śremską mafią złożył doniesienie do Prokuratury przeciwko Panu Gniadeckiemu o obrazę i znieważenie Urzędnika Państwowego za pisanie niewygodnych komentarzy jak ten u góry a gdzie wolność słowa ile oto krwi Polskiej się przelało
mirka sobota, 06.12.2014 10:41
Jezu tego nawiedzonego co gada o śremskiej mafii to trzeba leczyć i to szybko bo choroba sie pogłębia.
niedziela, 07.12.2014 13:46
Ale nie twojej bo w twoich żyłach płyną siki
kkk poniedziałek, 08.12.2014 21:20
Śremska mafia Waszczukowcy kontra obecna władza ciekawe co dalej ..?
piątek, 05.12.2014 15:13
Teraz Pan Gniadecki przekona się ,czy warto wypisywać bzdury z błędami ortograficznymi . Może lepiej zająć się promocją ":Dziupli"
piątek, 05.12.2014 17:58
Z psychicznym do paki
piątek, 05.12.2014 18:50
Wójtem steruje wioskowa klika, która skupuje domy ziemię sam na siebie bat ukręcił następna sprawa przeciwko niemu trafi do Prokuratury i nie tylko
piątek, 05.12.2014 19:13
a to wójt Dziuple chce kupić
piątek, 05.12.2014 18:09
Na pana to trzeba mieć wygląd i rozum (bo w głowie zamiast mózgu to g.....a) .Przed tym panem to wszystko co żyje ucieka nawet psa specjalnie potrącił. Brawo dla Wójta za dobrą decyzje, w końcu ktoś zrobi mu koło pióra za tą nie wyparzony ryj
piątek, 05.12.2014 19:09
„gdy niewiadomo, o co chodzi wiadomo, że chodzi o kasę „ jak ktoś pracował całe życie to żeby go okraś to się mu świnię kukułki itp. podstawia
Zatroskany o los gminy piątek, 05.12.2014 13:34
Zgadzam się całkowicie z wpisem.Władzą ustawodawczą jest Rada Gminy a wykonawczą Wójt i urząd.Pomylenie podstawowych pojęć przez Wójta to przejaw arogancji władzy. Władza nie jest dana raz na zawsze. Dzięki komitetowi wyborczemu wyborców Marka Waszczuka i radnym nowej kadencji zaczyna docierać do wyborców ,że można na sprawy gminy patrzeć inaczej. Sukcesów nowa Rado.
rudolf piątek, 05.12.2014 10:20
Teraz radni winni sobie obniżyć wynagrodzenie, bo i tak nic nie będą robić. Szkoda kamieńca, ale jak mówią zgoda buduje, niezgoda rujnuje. I po czterech latach kadencji tej Rady, nie Wójta nic nie zostanie.
czwartek, 04.12.2014 11:23
Wójt obiecał jak się zakończą wszystkie etapy inwestycje w Kamieńcu to na Turystyce zarobią mieszkańcy ?W jaki sposób ?Ile teraz na Turystyce zarobili mieszkańcy ? Co się stało z pieniędzmi z biletów ? Zostały wyprane przez GCK a gdzie są teraz ? Dlaczego w zamku nic się nie robi ? Dlaczego mieszkańcy gminy mają płacić za wstęp ?Zyski pochłaniają koszty i dokładany do tego interesu .
aaaaaa piątek, 05.12.2014 09:35
obiecanki kandydata na Wójta Gminy Pana M.W. z kampanii wyborczej zapraszam https://www.facebook.com/photo.php?fbid=
1441689666072326&set=a.1413135748927718.
1073741828.100006939188683&type=1
A. piątek, 05.12.2014 08:24
Wyrazy współczucia dla wszystkich, którzy będą musieli pracować z nową radą, przecież to banda zaszczutych żołnierzyków pułkownika z Kłodzka. Panie emerytowany pułkowniku pan da ludziom pracować, a sam cieszy się czasem wolnym na emeryturze. EMERYCIE NIE ZABIERAJ MIEJSC PRACY, JUŻ WYPRACOWAŁEŚ SWOJE. Zachęcam wszystkich do bycia na sesjach i sami Państwo ocenicie czy NOWA RADA działa w dobrym interesie dla Gminy Kamieniec Ząb. Pozdrawiam i życzę miłego dnia
blu wtorek, 02.12.2014 18:10
Bardzo dobrze! Zarobki wójta w stosunku do efektów były stanowczo za wysokie! Dlatego odleciał od rzeczywistości! I na urlop GO, niech chłopina odpocznie.
czwartek, 04.12.2014 22:12
.....na urlop zaległy. ..! i kasa do zwrotu. ...pasożyt wstrętny
entuzjasta czwartek, 04.12.2014 18:24
Wreszcie tego przyd.......ka Krekorę ujażmili.Tak trzymać panie i panowie Radni !
czwartek, 04.12.2014 20:27
Zapraszamy Pana Waszczuka na następną sesje a kiedy będzie? Powinien być ustalony harmonogram sesji na cały rok i opublikowany w Internecie
czwartek, 04.12.2014 19:15
Pan Waszczuk to niech idzie na sesje w swoim miejscu zamieszkania on nie nalezy do naszej gminy on z Kamienca uciekl to niech tam robi kariere
czwartek, 04.12.2014 13:29
Priorytetowe zadania publiczne oraz zakres przedmiotowy programu

1. Współpraca z organizacjami pozarządowymi będzie obejmować zadania własne Gminy mieszczące się w katalogu zadań określonych w art. 4 ust. 1 ustawy.

2. Jako zadania priorytetowe Gminy w 2015 r. określa się w szczególności zadania obejmujące następujące obszary:
1/ profilaktyka, ochrona i promocja zdrowia,
2/ pomoc społeczna oraz rehabilitacja i przeciwdziałanie uzależnieniom,
3/ oświata, edukacja, wychowanie,
4/ kultura fizyczna i sport,
5/ turystyka i rekreacja, krajoznawstwa oraz wypoczynek dzieci i młodzieży,
6/ kultura i sztuka, ochrona dziedzictwa kulturowego, podtrzymywanie tradycji narodowych
7/ współpraca ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw,
8/ wspomaganie techniczne, szkoleniowe i informacyjne organizacji pozarządowych.

3. Ustala się następujący zakres działań w ramach Programu dla wszystkich obszarów, o których mowa w § 5 ust. 2:

1/ dla zadań określonych w pkt. 1:
a) organizacja wypoczynku dla dzieci i młodzieży z rodzin niewydolnych wychowawczo,
b) prowadzenie profilaktyki środowiskowej, prac wychowawczych na rzecz dzieci i młodzieży ze środowisk zaniedbanych wychowawczo,
c) prowadzenie świetlic socjoterapeutycznych,
d) tworzenie programów promocji zdrowia,
e) prowadzenie grup wsparcia dla osób ponoszących konsekwencje uzależnień,
f) prowadzenie banku żywności,

2/ dla zadań określonych pkt. 2:
a) działalność kulturalna i edukacyjna oraz aktywizacja na rzecz osób starszych i samotnych,
b) działalność edukacyjna, terapeutyczna i uspołeczniająca na rzecz osób niepełnosprawnych,
c) wspieranie działań na rzecz profilaktyki i rehabilitacji uzależnień,

3/ dla zadań określonych pkt. 3:
a) wspieranie programów edukacyjnych i wychowawczych związanych z bezpieczeństwem dzieci i młodzieży, w tym programów propagujących prawidłowe zachowania w sytuacjach zagrożenia oraz uczące unikania sytuacji mogących powodować zagrożenia,
b) działania wspierające wszelkie formy edukacji z zakresu kultury, ekologii, zdrowia
oraz wspierające rozwój inicjatyw lokalnych,

4/ dla zadań określonych pkt. 4:
a) wspieranie zadań polegających na upowszechnianiu kultury fizycznej i sportu,
b) upowszechnianie kultury fizycznej, sportu i rekreacji ruchowej przez organizowanie zajęć treningowych, imprez sportowo - rekreacyjnych o zasięgu lokalnym i ponadlokalnym,
c) szkolenie i współzawodnictwo sportowe dzieci i młodzieży,
d) wspieranie uczestnictwa w regionalnych, ogólnopolskich i międzynarodowych imprezach i zawodach sportowych,
e) organizacja przedsięwzięć dotyczących sportu masowego,
f) organizacja szkoleń dzieci i młodzieży sportowo uzdolnionej, sportowców niepełnosprawnych, a także doskonalenie instruktorów i trenerów sportowych,

5/ dla zadań określonych pkt. 5:
a) upowszechnianie turystyki i propagowanie krajoznawstwa przez organizowanie imprez o tematyce turystycznej i krajoznawczej o zasięgu lokalnym i ponadlokalnym,
b) organizacja wypoczynku dla dzieci i młodzieży, w tym organizowanie aktywnych form wypoczynku podczas ferii szkolnych i w czasie wolnym od zajęć,
c) wspieranie projektów promujących ożywienie miejsc atrakcyjnych turystycznie i wspieranie rozbudowy infrastruktury turystycznej,

6/ dla zadań określonych pkt. 6:
a) organizacja imprez i wspieranie przedsięwzięć artystycznych realizowanych na terenie Gminy, mających na celu promocję Gminy,
b) organizowanie lub uczestnictwo w festiwalach, prezentacjach lub przeglądach,
c) wspieranie społecznych lokalnych inicjatyw kulturalnych,
d) wspieranie amatorskiego ruchu artystycznego,
e) wspieranie przedsięwzięć kulturalnych mających na celu wzbogacenie oferty kulturalnej i artystycznej Gminy oraz promocję lokalnych twórców i artystów,

7/ dla zadań określonych pkt. 7:
a) wspólne przedsięwzięcia gminnych instytucji kultury z organizacjami pozarządowymi,
b) wspieranie inicjatyw lokalnych, wspieranie współpracy organizacji pozarządowych z organizacjami miast partnerskich i społecznościami lokalnymi innych państw,

8/ dla zadań określonych pkt. 8:
a) techniczne wspieranie działalności organizacji pozarządowych,
b) użyczanie nieodpłatne pomieszczeń i wyposażenia na potrzeby prowadzenia działalności statutowej.

§ 6

Zasady współpracy

Współpraca Gminy z organizacjami pozarządowymi winna być prowadzona w oparciu o następujące zasady:
a) pomocniczości – Gmina udziela pomocy organizacjom pozarządowym w niezbędnym zakresie, uzasadnionym potrzebami wspólnoty samorządowej,
b) partnerstwa – współpraca równorzędnych dla siebie podmiotów w rozwiązywaniu wspólnie zdefiniowanych problemów i osiąganiu razem wytyczonych celów,
c) suwerenności – szanując swoją autonomię Gmina i organizacje pozarządowe nie narzucają sobie wzajemnie zadań,
d) efektywności – wspólne dążenie do osiągnięcia możliwie najlepszych efektów realizacji zadań publicznych,
e) uczciwej konkurencji – równe traktowanie wszystkich podmiotów w zakresie wykonywanych działań,
f) jawności – procedury postępowania przy realizacji zadań publicznych przez organizacje pozarządowe, sposób udzielania oraz wykonania zadania są jawne.






§ 7

Formy współpracy

1. Współpraca Gminy z organizacjami pozarządowymi może przybierać następujące formy:
1/ współdziałanie Gminy z organizacjami pozarządowymi o charakterze finansowym, które będzie następować w formie zlecania, organizacjom pozarządowym, realizacji zadań publicznych na zasadach określonych w ustawie,
2/ pozafinansowe formy współpracy.

2. Finansowe formy współpracy
Finansowe formy współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi polegają na zlecaniu realizacji zadań publicznych, o których mowa w art. 5 ust 2 pkt 1 ustawy, jako zadań zleconych w rozumieniu art. 127 ust. 1 pkt 1 lit. e, art. 151 ust. 1 oraz art. 221 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U.2013.885 j.t..).

3. Pozafinansowe formy współpracy
Współdziałanie Gminy z organizacjami pozarządowymi o charakterze pozafinansowym, może przybierać następujące formy:
1/ wzajemnego informowania się o planowanych kierunkach działalności i współdziałanie w celu zharmonizowania tych kierunków,
2/ konsultowania z organizacjami pozarządowymi Programu, odpowiednio do zakresu ich działania, projektów aktów normatywnych w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji,
3/ zapoznanie podmiotów Programu z obszarami działań, w które mogą się włączyć jako realizatorzy powierzonych przez Gminę zadań,
4/ udział przedstawicieli organizacji pozarządowych w zespole opracowującym projekt Programu,
5/ udział przedstawicieli organizacji pozarządowych i władz samorządowych w spotkaniach, mających na celu merytoryczne diagnozowanie potrzeb społeczności lokalnej,
6/ udostępnianie organizacjom pozarządowym projektów uchwał z dziedzin związanych z ich statutową działalnością,
7/ tworzenie wspólnych zespołów o charakterze doradczym i inicjatywnym, skupiających przedstawicieli władz miejskich i organizacji pozarządowych w celu definiowania priorytetowych dla Gminy obszarów problemowych, w rozwiązanie których, organizacje pozarządowe mogą włączyć się jako realizator zadania,
8/ opiniowania ofert konkursowych, poprzez włączenie przedstawicieli organizacji pozarządowych w skład komisji opiniującej,
9/ udostępniania organizacjom pozarządowym lokali na spotkania ogólnodostępne związane z realizacją Programu,
10/ umożliwienia organizacjom pozarządowym publikowania istotnych wiadomości, komunikatów w Biuletynie Informacji Publicznej i na łamach portalu miasta, z zachowaniem obowiązujących regulacji prawnych,
11/ prowadzenie i udostępnianie elektronicznej bazy danych o organizacjach pozarządowych działających na obszarze Gminy,
12/ promowanie osiągnięć i działalności organizacji pozarządowych na rzecz mieszkańców oraz informowanie o realizowanych przez nie projektach,
13/ przygotowania i prowadzenia konsultacji społecznych Rocznego programu współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi;
14/ inicjowanie lub współorganizowanie szkoleń podnoszących jakość pracy organizacji pozarządowych,
15/ obejmowanie patronatem Wójta Gminy Kamieniec Ząbkowicki przedsięwzięć realizowanych przez organizacje pozarządowe i inne podmioty,
16/ udzielanie rekomendacji organizacjom współpracującym z Gminą.

§ 8

Sposób realizacji programu

1. Realizacja zadań publicznych odbywa się – zgodnie z art. 11 ust. 2 ustawy - w trybie otwartego konkursu ofert w oparciu o przepisy ustawy, chyba, że przepisy odrębne przewidują odrębny tryb zlecania zadań.

2. Zlecanie realizacji zadania publicznego może – zgodnie z art. 5 ust. 4 ustawy - mieć jedną z form:
1/ powierzanie wykonywania zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie ich realizacji,
2/ wspieranie wykonywania zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie ich realizacji.

3. Organizacje pozarządowe mogą z własnej inicjatywy - zgodnie z art. 12 ustawy złożyć wniosek.

4.Udział organizacji pozarządowych w wykonywaniu zadań publicznych realizowanych przez Gminę w zakresie zadań określonych w § 5 zapewnia się poprzez zlecanie realizacji tych zadań organizacjom prowadzącym działalność pożytku publicznego odpowiednio do terytorialnego zakresu działania Gminy oraz których działalność statutowa jest zgodna z dziedziną zlecanego zadania.

§ 9

Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych
do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofert

1. Komisje konkursowe powoływane są w celu opiniowania złożonych ofert.

2. Wójt powołuje składy komisji konkursowych, w tym wybiera przedstawicieli organizacji pozarządowych spośród zgłoszonych wcześniej kandydatur.

3. Komisje konkursowe dokumentuje swoją pracę w formie pisemnej.

4. Komisje wypracowują stanowiska - opinie wobec wszystkich ofert i przedstawiają je w formie listy ocenionych projektów z przypisaną im oceną punktową i proponowaną propozycją przyznania dotacji.

5. Ostatecznego wyboru najkorzystniejszych ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty przyznanej dotacji dokonuje Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki.

§ 10

Komisję konkursową powołuje Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki.


§ 11

1. Zadaniem komisji jest przeprowadzenie otwartego konkursu ofert na realizację w 2015 roku zadań zleconych przez Gminę organizacjom pozarządowym oraz przedłożenie opinii wraz z propozycją wyboru ofert, na które proponuje się udzielenie dotacji.

2. Komisja konkursowe są wyłącznie odpowiedzialne za opiniowanie złożonych ofert.

§ 12

Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki w sytuacji gdy członek konkretnej komisji konkursowej podlega wyłączeniu zgodnie z odrębnymi przepisami powołuje na jego miejsce nowego członka.
§ 13

1. Pracami konkretnej komisji konkursowej kieruje przewodniczący.

2. Do obowiązków przewodniczącego należy:
1/ zwoływanie posiedzeń komisji i określanie ich porządku,
2/ przewodniczenie posiedzeniom,
3/ wyznaczanie osoby prowadzącej posiedzenia komisji w przypadku swojej nieobecności.

§ 14

1. Komisje konkursowe działają na posiedzeniach.

2. Posiedzenia komisji konkursowych są ważne, gdy uczestniczy w nich przewodniczący lub członek komisji upoważniony do zastępowania przewodniczącego oraz co najmniej dwóch członków komisji.

3. Decyzje podejmowane przez komisje konkursowe podejmowane są zwykłą większością głosów.
§ 15

1. Opiniowanie ofert przez komisje konkursowe następuje w terminie wskazanym w ogłoszeniu.

§ 16

Wysokość przyznanej dotacji może być niższa aniżeli wnioskowana w ofercie.

§ 17

1. Z przebiegu konkursu sporządza się protokół, który powinien zawierać:
1/ oznaczenie miejsca i czasu konkursu,
2/ imiona i nazwiska członków komisji konkursowej obecnych na posiedzeniu,
3/ liczbę zgłoszonych ofert,
4/ wskazanie ofert odpowiadających warunkom określonym w ustawie i ogłoszeniu o konkursie,
5/ wskazanie ofert nie odpowiadających warunkom określonym w ustawie i ogłoszeniu o konkursie lub zgłoszonych po terminie,
6/ wskazanie wybranych ofert, na które proponuje się udzielenie dotacji albo
stwierdzenie, że żadna z ofert nie została przyjęta – wraz z uzasadnieniem,
7/ wzmiankę o odczytaniu protokołu,
8/ podpisy członków komisji konkursowej,

2. Protokół podpisują członkowie komisji konkursowej.

§ 18

Protokół z przebiegu otwartego konkursu ofert wraz ze wskazaniem propozycji wyboru ofert, na które proponuje się udzielenie dotacji lub nie przyjęcia żadnej z ofert oraz pozostałą dokumentację konkursową konkretna komisja konkursowa przedkłada Wójtowi Gminy Kamieniec Ząbkowicki.

§ 19
Po zapoznaniu się z opiniami komisji konkursowych otwarty konkurs ofert rozstrzyga każdorazowo Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki.

§ 20

Postępowanie konkursowe jest jawne.

§ 21

Środki finansowe na realizację programu

1. Wysokość środków finansowych przeznaczonych na realizację zadań zawartych w Rocznym programie współpracy określa uchwała budżetowa Gminy Kamieniec Ząbkowicki na rok 2015; środki zarezerwowane na realizacje Programu na 2014 rok wyniosły 146 000,00 zł. Ostateczna kwota przeznaczona na realizację w/w zadań w roku budżetowym 2015 będzie wynosić 140 000,00 zł.

2. W przypadku, gdy w trakcie roku budżetowego, organizacje pozarządowe złożą z własnej inicjatywy oferty realizacji zadań publicznych, w miarę możliwości finansowych mogą być zwiększone w budżecie Gminy środki przeznaczone na realizację programu współpracy.

§ 22

Sposób oceny realizacji programu

1. Za realizację Programu, zgodną z jego założeniami, odpowiadają:
1/ Rada Gminy i jej komisje - w zakresie wytyczania polityki społecznej i finansowej gminy,
2/ Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki - w zakresie realizacji polityki, o której mowa w § 4, dysponowania środkami budżetowymi, szczegółowego określania zadań ze sfery zadań pożytku publicznego przewidywanych do realizacji przy udziale organizacji i podmiotów, wspierania organizacyjnego i merytorycznego.

2. Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki dokonuje kontroli i oceny realizacji zadania wspieranego lub powierzanego organizacji pozarządowej na zasadach określonych w ustawie.

3. Mierniki efektywności programu oparte są na informacji dotyczącej jego realizacji w ciągu ostatniego roku, tj.:
1/ liczbie organizacji pozarządowych i innych podmiotów biorących udział w realizacji programu,
2/ liczbie osób zaangażowanych w realizację programu,
3/ liczbie osób, które były adresatami działań publicznych ujętych w Programie,
4/ wysokości środków finansowych przeznaczonych na realizację Programu,
5/ wysokości środków finansowych zaangażowanych przez organizacje pozarządowe i inne podmioty w realizację zadań publicznych ujętych w Programie.

4. Na podstawie art. 5 a ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki składa Radzie Gminy sprawozdanie z realizacji Programu.

5. Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki, na podstawie sprawozdania, analizy efektów realizacji niniejszego Programu i po zebraniu uwag o jego realizacji przygotowuje Projekt Rocznego Programu Współpracy na rok 2016, który przedstawia Radzie Gminy.

§ 23

Okres realizacji programu

1. Roczny program współpracy z organizacjami pozarządowymi na 2015 rok obowiązuje od 01.01.2015 r. do 31.12.2015 r.

2. Program obejmuje działania zaplanowane na rok 2015 z tym, że dopuszcza się rozpoczęcie działań przygotowawczych już w roku poprzedzającym, a zakończenie podsumowań i analiz do 30 kwietnia 2015 roku.





Priorytetowe zadania publiczne oraz zakres przedmiotowy programu

1. Współpraca z organizacjami pozarządowymi będzie obejmować zadania własne Gminy mieszczące się w katalogu zadań określonych w art. 4 ust. 1 ustawy.

2. Jako zadania priorytetowe Gminy w 2015 r. określa się w szczególności zadania obejmujące następujące obszary:
1/ profilaktyka, ochrona i promocja zdrowia,
2/ pomoc społeczna oraz rehabilitacja i przeciwdziałanie uzależnieniom,
3/ oświata, edukacja, wychowanie,
4/ kultura fizyczna i sport,
5/ turystyka i rekreacja, krajoznawstwa oraz wypoczynek dzieci i młodzieży,
6/ kultura i sztuka, ochrona dziedzictwa kulturowego, podtrzymywanie tradycji narodowych
7/ współpraca ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw,
8/ wspomaganie techniczne, szkoleniowe i informacyjne organizacji pozarządowych.

3. Ustala się następujący zakres działań w ramach Programu dla wszystkich obszarów, o których mowa w § 5 ust. 2:

1/ dla zadań określonych w pkt. 1:
a) organizacja wypoczynku dla dzieci i młodzieży z rodzin niewydolnych wychowawczo,
b) prowadzenie profilaktyki środowiskowej, prac wychowawczych na rzecz dzieci i młodzieży ze środowisk zaniedbanych wychowawczo,
c) prowadzenie świetlic socjoterapeutycznych,
d) tworzenie programów promocji zdrowia,
e) prowadzenie grup wsparcia dla osób ponoszących konsekwencje uzależnień,
f) prowadzenie banku żywności,

2/ dla zadań określonych pkt. 2:
a) działalność kulturalna i edukacyjna oraz aktywizacja na rzecz osób starszych i samotnych,
b) działalność edukacyjna, terapeutyczna i uspołeczniająca na rzecz osób niepełnosprawnych,
c) wspieranie działań na rzecz profilaktyki i rehabilitacji uzależnień,

3/ dla zadań określonych pkt. 3:
a) wspieranie programów edukacyjnych i wychowawczych związanych z bezpieczeństwem dzieci i młodzieży, w tym programów propagujących prawidłowe zachowania w sytuacjach zagrożenia oraz uczące unikania sytuacji mogących powodować zagrożenia,
b) działania wspierające wszelkie formy edukacji z zakresu kultury, ekologii, zdrowia
oraz wspierające rozwój inicjatyw lokalnych,

4/ dla zadań określonych pkt. 4:
a) wspieranie zadań polegających na upowszechnianiu kultury fizycznej i sportu,
b) upowszechnianie kultury fizycznej, sportu i rekreacji ruchowej przez organizowanie zajęć treningowych, imprez sportowo - rekreacyjnych o zasięgu lokalnym i ponadlokalnym,
c) szkolenie i współzawodnictwo sportowe dzieci i młodzieży,
d) wspieranie uczestnictwa w regionalnych, ogólnopolskich i międzynarodowych imprezach i zawodach sportowych,
e) organizacja przedsięwzięć dotyczących sportu masowego,
f) organizacja szkoleń dzieci i młodzieży sportowo uzdolnionej, sportowców niepełnosprawnych, a także doskonalenie instruktorów i trenerów sportowych,

5/ dla zadań określonych pkt. 5:
a) upowszechnianie turystyki i propagowanie krajoznawstwa przez organizowanie imprez o tematyce turystycznej i krajoznawczej o zasięgu lokalnym i ponadlokalnym,
b) organizacja wypoczynku dla dzieci i młodzieży, w tym organizowanie aktywnych form wypoczynku podczas ferii szkolnych i w czasie wolnym od zajęć,
c) wspieranie projektów promujących ożywienie miejsc atrakcyjnych turystycznie i wspieranie rozbudowy infrastruktury turystycznej,

6/ dla zadań określonych pkt. 6:
a) organizacja imprez i wspieranie przedsięwzięć artystycznych realizowanych na terenie Gminy, mających na celu promocję Gminy,
b) organizowanie lub uczestnictwo w festiwalach, prezentacjach lub przeglądach,
c) wspieranie społecznych lokalnych inicjatyw kulturalnych,
d) wspieranie amatorskiego ruchu artystycznego,
e) wspieranie przedsięwzięć kulturalnych mających na celu wzbogacenie oferty kulturalnej i artystycznej Gminy oraz promocję lokalnych twórców i artystów,

7/ dla zadań określonych pkt. 7:
a) wspólne przedsięwzięcia gminnych instytucji kultury z organizacjami pozarządowymi,
b) wspieranie inicjatyw lokalnych, wspieranie współpracy organizacji pozarządowych z organizacjami miast partnerskich i społecznościami lokalnymi innych państw,

8/ dla zadań określonych pkt. 8:
a) techniczne wspieranie działalności organizacji pozarządowych,
b) użyczanie nieodpłatne pomieszczeń i wyposażenia na potrzeby prowadzenia działalności statutowej.

§ 6

Zasady współpracy

Współpraca Gminy z organizacjami pozarządowymi winna być prowadzona w oparciu o następujące zasady:
a) pomocniczości – Gmina udziela pomocy organizacjom pozarządowym w niezbędnym zakresie, uzasadnionym potrzebami wspólnoty samorządowej,
b) partnerstwa – współpraca równorzędnych dla siebie podmiotów w rozwiązywaniu wspólnie zdefiniowanych problemów i osiąganiu razem wytyczonych celów,
c) suwerenności – szanując swoją autonomię Gmina i organizacje pozarządowe nie narzucają sobie wzajemnie zadań,
d) efektywności – wspólne dążenie do osiągnięcia możliwie najlepszych efektów realizacji zadań publicznych,
e) uczciwej konkurencji – równe traktowanie wszystkich podmiotów w zakresie wykonywanych działań,
f) jawności – procedury postępowania przy realizacji zadań publicznych przez organizacje pozarządowe, sposób udzielania oraz wykonania zadania są jawne.






§ 7

Formy współpracy

1. Współpraca Gminy z organizacjami pozarządowymi może przybierać następujące formy:
1/ współdziałanie Gminy z organizacjami pozarządowymi o charakterze finansowym, które będzie następować w formie zlecania, organizacjom pozarządowym, realizacji zadań publicznych na zasadach określonych w ustawie,
2/ pozafinansowe formy współpracy.

2. Finansowe formy współpracy
Finansowe formy współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi polegają na zlecaniu realizacji zadań publicznych, o których mowa w art. 5 ust 2 pkt 1 ustawy, jako zadań zleconych w rozumieniu art. 127 ust. 1 pkt 1 lit. e, art. 151 ust. 1 oraz art. 221 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U.2013.885 j.t..).

3. Pozafinansowe formy współpracy
Współdziałanie Gminy z organizacjami pozarządowymi o charakterze pozafinansowym, może przybierać następujące formy:
1/ wzajemnego informowania się o planowanych kierunkach działalności i współdziałanie w celu zharmonizowania tych kierunków,
2/ konsultowania z organizacjami pozarządowymi Programu, odpowiednio do zakresu ich działania, projektów aktów normatywnych w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji,
3/ zapoznanie podmiotów Programu z obszarami działań, w które mogą się włączyć jako realizatorzy powierzonych przez Gminę zadań,
4/ udział przedstawicieli organizacji pozarządowych w zespole opracowującym projekt Programu,
5/ udział przedstawicieli organizacji pozarządowych i władz samorządowych w spotkaniach, mających na celu merytoryczne diagnozowanie potrzeb społeczności lokalnej,
6/ udostępnianie organizacjom pozarządowym projektów uchwał z dziedzin związanych z ich statutową działalnością,
7/ tworzenie wspólnych zespołów o charakterze doradczym i inicjatywnym, skupiających przedstawicieli władz miejskich i organizacji pozarządowych w celu definiowania priorytetowych dla Gminy obszarów problemowych, w rozwiązanie których, organizacje pozarządowe mogą włączyć się jako realizator zadania,
8/ opiniowania ofert konkursowych, poprzez włączenie przedstawicieli organizacji pozarządowych w skład komisji opiniującej,
9/ udostępniania organizacjom pozarządowym lokali na spotkania ogólnodostępne związane z realizacją Programu,
10/ umożliwienia organizacjom pozarządowym publikowania istotnych wiadomości, komunikatów w Biuletynie Informacji Publicznej i na łamach portalu miasta, z zachowaniem obowiązujących regulacji prawnych,
11/ prowadzenie i udostępnianie elektronicznej bazy danych o organizacjach pozarządowych działających na obszarze Gminy,
12/ promowanie osiągnięć i działalności organizacji pozarządowych na rzecz mieszkańców oraz informowanie o realizowanych przez nie projektach,
13/ przygotowania i prowadzenia konsultacji społecznych Rocznego programu współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi;
14/ inicjowanie lub współorganizowanie szkoleń podnoszących jakość pracy organizacji pozarządowych,
15/ obejmowanie patronatem Wójta Gminy Kamieniec Ząbkowicki przedsięwzięć realizowanych przez organizacje pozarządowe i inne podmioty,
16/ udzielanie rekomendacji organizacjom współpracującym z Gminą.

§ 8

Sposób realizacji programu

1. Realizacja zadań publicznych odbywa się – zgodnie z art. 11 ust. 2 ustawy - w trybie otwartego konkursu ofert w oparciu o przepisy ustawy, chyba, że przepisy odrębne przewidują odrębny tryb zlecania zadań.

2. Zlecanie realizacji zadania publicznego może – zgodnie z art. 5 ust. 4 ustawy - mieć jedną z form:
1/ powierzanie wykonywania zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie ich realizacji,
2/ wspieranie wykonywania zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie ich realizacji.

3. Organizacje pozarządowe mogą z własnej inicjatywy - zgodnie z art. 12 ustawy złożyć wniosek.

4.Udział organizacji pozarządowych w wykonywaniu zadań publicznych realizowanych przez Gminę w zakresie zadań określonych w § 5 zapewnia się poprzez zlecanie realizacji tych zadań organizacjom prowadzącym działalność pożytku publicznego odpowiednio do terytorialnego zakresu działania Gminy oraz których działalność statutowa jest zgodna z dziedziną zlecanego zadania.

§ 9

Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych
do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofert

1. Komisje konkursowe powoływane są w celu opiniowania złożonych ofert.

2. Wójt powołuje składy komisji konkursowych, w tym wybiera przedstawicieli organizacji pozarządowych spośród zgłoszonych wcześniej kandydatur.

3. Komisje konkursowe dokumentuje swoją pracę w formie pisemnej.

4. Komisje wypracowują stanowiska - opinie wobec wszystkich ofert i przedstawiają je w formie listy ocenionych projektów z przypisaną im oceną punktową i proponowaną propozycją przyznania dotacji.

5. Ostatecznego wyboru najkorzystniejszych ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty przyznanej dotacji dokonuje Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki.

§ 10

Komisję konkursową powołuje Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki.


§ 11

1. Zadaniem komisji jest przeprowadzenie otwartego konkursu ofert na realizację w 2015 roku zadań zleconych przez Gminę organizacjom pozarządowym oraz przedłożenie opinii wraz z propozycją wyboru ofert, na które proponuje się udzielenie dotacji.

2. Komisja konkursowe są wyłącznie odpowiedzialne za opiniowanie złożonych ofert.

§ 12

Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki w sytuacji gdy członek konkretnej komisji konkursowej podlega wyłączeniu zgodnie z odrębnymi przepisami powołuje na jego miejsce nowego członka.
§ 13

1. Pracami konkretnej komisji konkursowej kieruje przewodniczący.

2. Do obowiązków przewodniczącego należy:
1/ zwoływanie posiedzeń komisji i określanie ich porządku,
2/ przewodniczenie posiedzeniom,
3/ wyznaczanie osoby prowadzącej posiedzenia komisji w przypadku swojej nieobecności.

§ 14

1. Komisje konkursowe działają na posiedzeniach.

2. Posiedzenia komisji konkursowych są ważne, gdy uczestniczy w nich przewodniczący lub członek komisji upoważniony do zastępowania przewodniczącego oraz co najmniej dwóch członków komisji.

3. Decyzje podejmowane przez komisje konkursowe podejmowane są zwykłą większością głosów.
§ 15

1. Opiniowanie ofert przez komisje konkursowe następuje w terminie wskazanym w ogłoszeniu.

§ 16

Wysokość przyznanej dotacji może być niższa aniżeli wnioskowana w ofercie.

§ 17

1. Z przebiegu konkursu sporządza się protokół, który powinien zawierać:
1/ oznaczenie miejsca i czasu konkursu,
2/ imiona i nazwiska członków komisji konkursowej obecnych na posiedzeniu,
3/ liczbę zgłoszonych ofert,
4/ wskazanie ofert odpowiadających warunkom określonym w ustawie i ogłoszeniu o konkursie,
5/ wskazanie ofert nie odpowiadających warunkom określonym w ustawie i ogłoszeniu o konkursie lub zgłoszonych po terminie,
6/ wskazanie wybranych ofert, na które proponuje się udzielenie dotacji albo
stwierdzenie, że żadna z ofert nie została przyjęta – wraz z uzasadnieniem,
7/ wzmiankę o odczytaniu protokołu,
8/ podpisy członków komisji konkursowej,

2. Protokół podpisują członkowie komisji konkursowej.

§ 18

Protokół z przebiegu otwartego konkursu ofert wraz ze wskazaniem propozycji wyboru ofert, na które proponuje się udzielenie dotacji lub nie przyjęcia żadnej z ofert oraz pozostałą dokumentację konkursową konkretna komisja konkursowa przedkłada Wójtowi Gminy Kamieniec Ząbkowicki.

§ 19
Po zapoznaniu się z opiniami komisji konkursowych otwarty konkurs ofert rozstrzyga każdorazowo Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki.

§ 20

Postępowanie konkursowe jest jawne.

§ 21

Środki finansowe na realizację programu

1. Wysokość środków finansowych przeznaczonych na realizację zadań zawartych w Rocznym programie współpracy określa uchwała budżetowa Gminy Kamieniec Ząbkowicki na rok 2015; środki zarezerwowane na realizacje Programu na 2014 rok wyniosły 146 000,00 zł. Ostateczna kwota przeznaczona na realizację w/w zadań w roku budżetowym 2015 będzie wynosić 140 000,00 zł.

2. W przypadku, gdy w trakcie roku budżetowego, organizacje pozarządowe złożą z własnej inicjatywy oferty realizacji zadań publicznych, w miarę możliwości finansowych mogą być zwiększone w budżecie Gminy środki przeznaczone na realizację programu współpracy.

§ 22

Sposób oceny realizacji programu

1. Za realizację Programu, zgodną z jego założeniami, odpowiadają:
1/ Rada Gminy i jej komisje - w zakresie wytyczania polityki społecznej i finansowej gminy,
2/ Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki - w zakresie realizacji polityki, o której mowa w § 4, dysponowania środkami budżetowymi, szczegółowego określania zadań ze sfery zadań pożytku publicznego przewidywanych do realizacji przy udziale organizacji i podmiotów, wspierania organizacyjnego i merytorycznego.

2. Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki dokonuje kontroli i oceny realizacji zadania wspieranego lub powierzanego organizacji pozarządowej na zasadach określonych w ustawie.

3. Mierniki efektywności programu oparte są na informacji dotyczącej jego realizacji w ciągu ostatniego roku, tj.:
1/ liczbie organizacji pozarządowych i innych podmiotów biorących udział w realizacji programu,
2/ liczbie osób zaangażowanych w realizację programu,
3/ liczbie osób, które były adresatami działań publicznych ujętych w Programie,
4/ wysokości środków finansowych przeznaczonych na realizację Programu,
5/ wysokości środków finansowych zaangażowanych przez organizacje pozarządowe i inne podmioty w realizację zadań publicznych ujętych w Programie.

4. Na podstawie art. 5 a ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki składa Radzie Gminy sprawozdanie z realizacji Programu.

5. Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki, na podstawie sprawozdania, analizy efektów realizacji niniejszego Programu i po zebraniu uwag o jego realizacji przygotowuje Projekt Rocznego Programu Współpracy na rok 2016, który przedstawia Radzie Gminy.

§ 23

Okres realizacji programu

1. Roczny program współpracy z organizacjami pozarządowymi na 2015 rok obowiązuje od 01.01.2015 r. do 31.12.2015 r.

2. Program obejmuje działania zaplanowane na rok 2015 z tym, że dopuszcza się rozpoczęcie działań przygotowawczych już w roku poprzedzającym, a zakończenie podsumowań i analiz do 30 kwietnia 2015 roku.
czwartek, 04.12.2014 14:51
no i o co chodzi?
autor czwartek, 04.12.2014 17:28
ALE BEŁKOT
środa, 03.12.2014 23:45
Wójt Gminy – Szanowny Panie Przewodniczący, Szanowna Rado, Drogie Panie, Drodzy Panowie, mieszkańcy Gminy Kamieniec. Wszystkie osoby, które w dniu dzisiejszym są na tej sali swoją osobą kształtują obraz Gminy Kamieniec Ząbkowicki. Każdy z nas, jako mieszkaniec tej gminy, jako obywatel naszego kraju ma pełną świadomość tego, że to, co tworzymy po nas będzie pozostawało. I oczywiście zawsze tak było, tak jest, tak będzie, że nie wszyscy będą się utożsamiali się z tą prostą prawdą, że dla własnego kraju należy czynić wszystko, aby kiedyś, kiedy przyjdzie już koniec mieć przeświadczenie dobrze spełnionego obowiązku, jako obywatela i jako człowieka. Kadencja, która upływa dokładnie z dniem 21 listopada nastąpi formalny jej koniec. Lata 2010-2014 to czas, w którym Wysoka Rada jak również organ wykonawczy pełnili swoje obowiązki w przeświadczeniu tego, co jest kwintesencją słów, które powiedziałem wcześniej. Poczucie odpowiedzialności za Gminę Kamieniec Ząbkowicki i w części za naszą ojczyznę. Czas, który mamy już za sobą niewątpliwie można oceniać z wielu perspektyw. Wszyscy ci, którzy aktywnie uczestniczyli i działali w tej kadencji samorządu mają przeświadczenie, że czas, który już się zakończył został spożytkowany w sposób właściwy. Oczywiście nie każdy, kto jest członkiem rady także Rady Gminy Kamieniec Ząbkowicki może zgadzać się z poglądami, które były i są głoszone przez ten samorząd, jako podmiot praw i obowiązków działający tak jak powiedziałem w przeświadczeniu odpowiedzialności za tą naszą małą ojczyznę. Każdy z Państwa, który przez ten okres 4 lat analizował poszczególne projekty uchwał rady działał w moim skromnym przeświadczeniu właśnie w poczuciu odpowiedzialności. I kiedy przychodzi podsumować zarówno ten aspekt polityczny jak również aspekt merytoryczny i finansowy Państwa pracy to należy niewątpliwie w pierwszej kolejności powiedzieć o odpowiedzialności za kwotę prawie 100 000 000 zł, którą w budżetach kadencji 2010-2014 Wysoka Rada rozdysponowywała na poszczególne obszary życia społeczno-gospodarczego mieszkańców Gminy Kamieniec Ząbkowicki i Gminy Kamieniec Ząbkowicki. Jest to ogromna suma, która w wydatkowaniu przyniosła namacalne efekty Państwa pracy. Zarówno w postaci działań inwestycyjnych, które były rok rocznie przedstawiane mieszkańcom Gminy Kamieniec Ząbkowicki w publicznie dostępnych informatorach „nasza gmina” jak również tych wszystkich działań, które były realizowane na rzecz mieszkańców naszej gminy nieujętych w sprawozdaniach, a mających bardzo istotne znaczenie z punktu widzenia ich życia. Życia na tej ziemi i realizacji ich własnych planów życiowych, które też za Państwa pomocą mogły być wykonywane. Wysoka Rada, kiedy przychodzi czas podsumowania ocenia. Ale kiedy przychodzi czas ostatecznego podsumowania to najwyższy suweren, jakim jest obywatel ponad 7 tys. obywateli mieszkańców Gminy Kamieniec Ząbkowicki suweren tej ziemi ostatecznie Państwa także i Wójta rozliczają z tych wszystkich zadań, które zostały wykonane w myśl tej prostej prawdy i roty ślubowania, której każdy z Państwa jak również Wójt ślubował na początku kadencji tego samorządu. Szanowni Państwo czy wszyscy w pełni wykonaliśmy prawidłowo swoje obowiązki myślę, że tak. Ale też Szanowni Państwo w sytuacji, kiedy przychodzi czas podsumowania trzeba zadać sobie pytanie czy można było zrobić coś więcej. W obiektywnym tego słowa znaczeniu zawsze będą takie osoby, które nie będą podzielały zdania samorządu tej kadencji, które będą próbowały negować, które będą próbowały umniejszać Państwa rolę i Państwa pracę, która została wykonana w tymże obszarze. I oczywiście każdy ma prawo do oceny. Ważne jest też to, aby ta ocena była uczciwa, sprawiedliwa, rzetelna i odzwierciedlała tak naprawdę prawdę. Bo Moi Drodzy prawda zawsze się obroni tylko często tak bywa, że wolimy jej nie słuchać, wolimy popatrzeć na to z pewnej innej strony. Szanowni Państwo te 4 lata to czas ogromnego wysiłku, ale tak jak powiedziałem w materialnym tym ujęciu wszystkich środków, które także dla gminy udało się pozyskać ponad to, co było naszym wspólnym wkładem do budżetu Gminy Kamieniec Ząbkowicki to kwota prawie 9 000 000zł. Środki pozyskane z zewnątrz w różnym dofinasowaniu nie tylko unijnym, ale także i rządowym na poszczególne projekty i zadania inwestycyjne. Środki unijne i środki rządowe to tak naprawdę są takie same pieniądze dla kogoś, kto ma świadomość trudu pozyskania tychże środków nie trzeba dodatkowej dyskusji nad formą i zasadami gdyż samorząd Gminy Kamieniec Ząbkowicki nie jest odosobniony. I każdy z samorządów stara się na miarę swoich sił i możliwości uzyskać to, co później będzie budowana stanowiąc dosłownie w tą ziemie. Szanowni Państwo gdybyśmy chcieli mówić o wszystkich inwestycjach i zadaniach nie wystarczyłoby zapewne dnia. Ale takowej potrzeby czynić nie ma powodów gdyż mieszkańcy gminy doskonale wiedzą, co pozostaje po tej kadencji samorządu 2010-2014. I w momencie, kiedy kończymy w dniu dzisiejszym to nasze ostatnie 46 plenarne zebranie jesteśmy prawie w komplecie. Każdy z Państwa patrząc na to tak jak już powiedziałem z perspektywy czasu, który upłynął powinien być dumny z tego, co wspólnie osiągnęliśmy. Ale jeżeli są takie momenty, w których osoby będąc także członkami rady nie utożsamiały się z tym, co było podejmowane przez te 4 lata, ale jednocześnie głosując wspólnie nad tym, co jest dobre dla Gminy Kamieniec Ząbkowicki mogą sobie zadać pytanie czy ta elementarna zasada działania dla dobra obywateli była przez nich wykonywana. Bo Szanowni Państwo plując na gminę tak naprawdę plujemy na siebie i każdy obywatel doskonale to wie, że działania samorządu często też obarczone są pewnym elementem nerwowości, niezrozumienia czy też braku chęci do rozumienia tego, co tak naprawdę tej gminie jest potrzebne. Szanowni Państwo, ale ważne jest też to, aby starać się zawrze znaleźć wspólny mianownik tego podstawowego porozumienia poprzez działanie dla dobra tej gminy i na rzecz mieszkańców tej gminy. Wysoka Rada wie, że nie wolno i nie należy nikogo uszczęśliwiać na siłę, ale także w sytuacjach, w których jest pewna rozbieżność ….. wspólnego należy dostrzegać dobro ogółu, a nie dobro jednostki. I wiele takich przypadków było w kadencji samorządu 2010-2014, które należało znaleźć wspólny mianownik dla dobra ogółu. A nie patrzeć przez pryzmat indywidualny interesów osób, które niekoniecznie miały rację, a działały w myśl zasady to mi się coś należy. Moi Drodzy samorząd to odpowiedzialna i ciężka praca nie muszę to Państwu, jako Wysokiej Radzie mówić, ale warto to mówić wszystkim tym, którzy także pretendują do roli być samorządowcem. Tak jak często to powtarzam odpowiedzialność za słowa jak również odpowiedzialność za działania powinny być zawsze bardzo istotnym czynnikiem wykonywanej pracy. Ale na początku zawsze jest słowo i wtedy, kiedy się je wymawia trzeba mieć też to przeświadczenie, że później będziemy musieli prowadzić świadczenie. Szanowni Państwo mieszkańcy gminy Kamieniec analizując i oceniając działania samorządu zawsze patrzą przez pryzmat tego, co zostało namacalnie po danej kadencji oraz co tak naprawdę ta rada zrobiła dla mieszkańców. I tak jak często Państwu przestawiałam w sprawozdaniach z wykonania poszczególnego budżetu zawsze podkreślałem, że rolą samorządu jest też dbanie o tego najsłabszego. Właśnie i czy wszyscy dbamy o tego najsłabszego mieszkańca, który częstokroć w swoich indywidualnych problemach nie jest w stanie sobie we wszystkim poradzić. Są takie samorządy, które gdzieś tak w oddali patrzą na ten problem. Uznając, że lepsze są większe działania inwestycyjne, że one może bardziej przyniosą względy dla tych, którzy wykonują zadania gminy, bo przecież można, dlaczego i by nie, zrobić coś ponad to, co tak naprawdę jest mieszkańcom niezbędne do życia potrzebne. Wydaje mi się Szanowni Państwo, że nasza droga, którą obraliśmy była jednak drogą właściwszą, bo staraliśmy się ponad wszystkie zadania inwestycyjne, które były realizowane także robić wszystko to, co będzie potrzebne dla tego zwykłego mieszkańca, który nie zawsze tak jak powiedziałem jest też zainteresowany z wielkich zadań inwestycyjnych, ale mamy świadomość tego tak, aby gmina otoczyła go swoją opieką. Szanowni Państwo zapewne wszyscy wiemy, że działania samorządu i słowa, które przed chwilą wypowiedziałem skupiają się wokół spraw socjalnych gminy. I warto było w mojej ocenie podjąć działania, aby zarówno utworzyć CIS tak ważny temat, który służy mieszkańcom i służyć będzie jeszcze bardzo długo dopóki będą środki z funduszy europejskich na to, aby tego typu działania mogły być realizowane na terenie gminy. Jesteście Państwo wyjątkiem w tym powiecie ząbkowickim oraz jednym z nielicznych samorządów tej kadencji w Polsce, który taki zakład budżetowy utworzył. To jest ta dodatkowa wartość, która jest wniesiona w kadencji 2010-2014 tego samorządu, która nigdzie nie została zrealizowana tutaj wokół nas z uwagi na inne priorytety. Ale tak jak powiedziałem priorytety każdy ustala sam indywidualnie ponosząc odpowiedzialność za to, co na terenie danej gminy będzie wykonywane. Bo to właśnie mieszkańcy w roku 2010 oddając swoje głosy przekazali współdecydowania o losach tej gminy Wysokiej Radzie również organu wykonawczego w mojej skromnej osobie. I każdy, kto jest czynnym uczestnikiem życia społecznego wie, że właśnie ten podstawowy akt wyborczy przekazujący odpowiedzialność za losy tej gminy, danej gminy jest realizowany właśnie po to ażeby osoby już później wybrane, które będą ponosiły odpowiedzialność także współdecydowały o tym, co będzie w danym momencie realizowane. Szanowni Państwo, Wysoka Rada analizując i ostatecznie uchwalając poszczególne akty prawa miejscowego danej gminnej kamienieckiej ziemi podejmowała akty o mniejszym znaczeniu, ale także podejmowała akty o doniosłym znaczeniu z punktu widzenia funkcjonowania gminy nie tylko w roku 2014, ale także w roku 2020 i 2030. Dlaczego o tym mówię, bo w kadencji samorządu tego samorządu została podjęta uchwała o bardzo istotnym znaczeniu z punktu widzenia tego jak Gmina Kamieniec Ząbkowicki będzie wyglądała za kilkadziesiąt lat. I nie jest to tylko dokument w postaci strategii rozwoju gminy, bo on także został w tej kadencji uchwalony i będzie konsekwentnie realizowany. Ale także Szanowni Państwo dokument, który mówi o ukształtowaniu terenów samego Kamieńca w obszarze tzw. parku kulturowego. Jest to niewątpliwie akt prawa, który będzie wykorzystany przez kilkadziesiąt następnych lat przede wszystkim z punktu widzenia możliwości pozyskiwania kolejnych środków dla tego terenu, aby można go było kształtować zgodnie z wytycznymi i zasadami przyjętymi w tym dokumencie, ale także ażeby za pomocą tego dokumentu inne podmioty, które są właścicielami poszczególnych swoich obiektów mogły pozyskiwać środki na ich rewitalizację, zmiany sposobu użytkowania oraz realizować wszystko to, co będzie w ich ocenie konieczne do tego ażeby poprawić wizerunek Gminy Kamieniec Ząbkowicki i ich obiektów. Dokument, który został przyjęty i który jest w gronie już teraz 17 parków kulturowych naszego kraju ma doniosłe znaczenie. Oczywiście można umniejszyć rolę tego dokumentu, można uznać, że jest to tylko i wyłącznie nieistotny papier, który należy zlikwidować. Ale tak jak powiedziałem odpowiedzialność za słowa i odpowiedzialność za czyny przejawia się w realizowaniu wszystkich zadań i w pracy, która przynosi namacalne owoce także Państwa, jako członków rady. Każdy, kto przeanalizował wszystkie zapisy tego dokumentu wie, że jest to perspektywa i wskazanie do tego, co można zrobić i co jest w danym terenie konieczne do wykonania. Spuścizna kulturowa, która jest na terenie Gminy Kamieniec Ząbkowicki jest warta tego ażeby ją szanować, pielęgnować i przekazywać następnym pokoleniom w stanie, co najmniej niepogorszonym. Ale też Szanowni Państwo w spuściźnie po tej kadencji Rady Gminy ten właśnie dokument będzie bardzo istotnym z punktu widzenia zadowolenia następnej kadencji rad Gminy Kamieniec Ząbkowicki. Kiedy to będzie można mówić, że właśnie na podstawie, dzięki tym działaniom, które zostały podjęte zarówno obiekt zespołu pałacowo-parkowego będzie w perspektywie odzyskiwał swój dawny blask. Nasz zespół opactwa pocysterskiego, który jest własnością kościoła też będzie mógł otrzymywać dawny blask. Ale także i obiekty będące własnością Skarbu Państwa, obiekty będące własnością i współwłasnością mieszkańców Gminy Kamieniec Ząbkowicki, które są wpisane do rejestru zabytków, ale także Szanowni Państwo i obiekty gminne, które zarówno wymagają rewitalizacji, wymagają modernizacji. Oraz dzięki temu dokumentowi Szanowni Państwo będą mogły powstawać także nowe obiekty inwestycyjne, które będą służyły mieszkańcom i turystom, którzy będą chcieli przyjechać na teren Gminy Kamieniec Ząbkowicki. Chyba nie muszę mówić jak wielkim znaczeniem jest rewitalizacja zespołu pałacowo-parkowego wskazania tego obiektu, jako koło zamachowe dla rozwoju Gminy Kamieniec Ząbkowicki w latach następnych. Bo Wysoka Rada wie, że środki, które są potrzebne na jego rewitalizację muszą pochodzić z funduszy zewnętrznych. Ale jednocześnie to, co już udało się wspólnie dokonać właśnie w tym krótkim czasie, czasie ostatnich dwóch lat od momentu, kiedy odzyskaliśmy prawo do obiektu. To zarówno wizerunek gminy uzyskane dofinasowanie już teraz, które zamyka się w kwocie prawie 4 000 000 zł na ten obiekt i na otoczenie wokół tego obiektu to ponad 30 tys. osób, które odwiedziło już Gminę Kamieniec Ząbkowicki i które także wyjechało z tej gminy z tą dobrą pozytywną informacją na temat tego, co jest zrobione. Jak również w kwintesencji podsumowania tego to także przychód w wysokości ponad 500 000 zł z tytułu sprzedaży biletów wstępu na ten obiekt. Szanowni Państwo i oczywiście, to także można zanegować to również można uznać, jako element niepotrzebny przede wszystkim w ustach tych osób, które nie umieją cieszyć się z sukcesu tej kadencji. Ale Szanowni Państwo tak nie jest, bo wszędzie, kiedy dostrzega się właśnie ten ogrom pracy szczególnie przez pryzmat osób, które przyjeżdżają na teren gminy i teren zespołu. To jest to przede wszystkim podziw dla gminy, szacunek dla tych osób, które współdecydują o tym kształcie oraz o zasadach, jakie panują na obiekcie. I to jest także podsumowaniem Państwa pracy 15 osobowej Rady Gminy, która jak wiemy chce dobrze. Szanowni Państwo, ale tak właśnie w tym ogólnym przeświadczeniu o wspólnym działaniu nie możemy też zapominać o tym, że właśnie ta odpowiedzialność nie tylko na tym forum Sesji, ale także wtedy, kiedy jest się już zupełnie z boku działalności rady, ale też jest się członkiem rady to właśnie ta odpowiedzialność, współodpowiedzialność za te wszystkie projekty, które później stały się prawem miejscowym jestem bardzo istotne. I warto często zadać sobie pytanie czy wszystkie słowa, które gdzieś są wypowiadane są tak naprawdę potrzebne. Nie mniej jednak Szanowni Państwo to już za parę dni mieszkańcy Gminy Kamieniec Ząbkowicki ostatecznie ocenią wszystko to, co właśnie w tym samorządzie 2010-2014 zostało wykonane. Każdy z Państwa bez względu na to, jaką rolę pełni w tym samorządzie ma cząstkę odpowiedzialności za tą gminę oraz powinien umieć też cząstkę sukcesu. I nawet wtedy, kiedy nie utożsamiamy się z sukcesem to Moi Drodzy on i tak do Państwa przylgnął, może nie każdy tylko chce o tym pamiętać. Ja osobiście Szanowni zgromadzeni chciałbym Państwu podziękować za te 4 lata. Pomimo wszystkich tak jak powiedziałem nie zawsze zgodnych poglądów. Staram się, starałem, starać się będę, aby wznosić się ponad tą czasami nie do końca dobrze zgraną próbom. Ale Moi Drodzy mieszkańcy Gminy Kamieniec Ząbkowicki, którzy Państwa wybrali też pokładali w Państwu nadzieję. Nadzieję na to, aby działać wspólnie zgodnie w myśl tego zwykłego stwierdzenia, że przecież każdy z nas patrzy w jednym kierunku, a dla nas, jako osoby wykonującej swoje zadania w samorządzie tym kierunkiem powinno być dobro, dobro tej gminy. Jakkolwiek byśmy interpretowali to prostą prawdę i jakkolwiek chcielibyśmy, aby wyszło na nasze. To Moi Drodzy zawsze pod koniec, kiedy chcemy już podsumować to musimy mieć świadomość tego, że wszystkie te prace, które były wykonane miały sens. I te małe i te wielkie i na końcu oczywiście pozostanie po nas dokument, który jest świadectwem tego czasu, który minął, który był nam dany. I wtedy, kiedy opadną nasze emocje zarówno związane z uczestnictwem w danej kadencji Rady to przychodzi często też czas na drugą refleksję. Czy tak naprawdę w tym wszystkim, co robiliśmy było w 100% przeświadczenie o działaniu dla dobra gminy. Chciałbym wierzyć, że w serach wszystkich Państwa tak właśnie było, ale tak, kiedy już kończymy i za chwile rozpoczynamy Moi Drodzy, bo przecież to, że kończy się kadencja to nie oznacza pustki dla Gminy Kamieniec Ząbkowicki. Kiedy za chwil parę rozpocznie się następna kadencja to życzyłbym, aby wszystkie te dokumenty, które po nas pozostają. Były konsekwentniej dalej realizowane gdyż to potrzebne jest dla Gminy Kamieniec Ząbkowicki. To dobro, które zostało wspólnie stworzone ma sens. Ta praca nie została wykonana pracą na marne i te 4 lata jak również 8 lat, 8 lat wytężonej pracy dla Gminy Kamieniec Ząbkowicki było pracą ponad wszelką wątpliwość zasługującą na docenienie, ale na pewno nie była to praca wykonana na marne. Moi Drodzy to wybór wszystkich rozwiązań, które będą skuteczne i będą korzystne dla mieszkańców gminy Kamieniec zawsze jest oceną. Ale tak jak powiedziałem na początku każda gmina jest indywidualna i każdy sprawujący funkcje zarówno w organie stanowiącym jak i organie wykonawczym ponosi współodpowiedzialność realizując określone tematy dla gminy. Ale także starając się właśnie wydobyć to, co jest najważniejsze dla mieszkańców Gminy Kamieniec Ząbkowicki i dla gminy. W mojej skromnej ocenie wykonaliśmy wszystko, co można było zrealizować w tej VI Kadencji pozyskaliśmy wszystkie środki zewnętrzne, jakie były dla nas przede wszystkim potrzebne, jakie były możliwe do uzyskania i jakie były Szanowni Państwo konieczne rozróżniając znaczeniowość tych pojęć. Szanowni Państwo, bo nie zawsze jest tak, że wszystko, co jest wokół nas jest nam potrzebne nie zawsze jest tak, że wszystko to, co można teoretycznie pozyskać jest możliwe do pozyskania w praktyce. Tu także należy znaleźć właściwy mianownik i dostrzec to, co tak naprawdę możne dany samorząd zrealizować, aby powiedzieć, że tak zaplanowaliśmy i zrealizowaliśmy. Nie zawsze też tak jest Szanowni Państwo, że plan budżetowy, który mówi o kwotach zapisanych w uchwale w 100% będzie zawsze wykorzystany, bo przecież zwykły suchy zapis dokumentów finansowego to nie żywy pieniądz, który tak naprawdę pochodzi z kieszeni wszystkich mieszkańców oraz pozyskanych dofinasowań zewnętrznych. Tu zawsze Szanowni Państwo musi być odpowiedzialność za to, co tak naprawdę możemy i na ile możemy sobie pozwolić ażeby te środki, które są służyły i były ….. szeroko rozumiane słowo gmina. Bo gmina Moi Drodzy to obywatele to ponad 8 tys. mieszkańców, którzy chcą, aby się wspólnie rozwijali, aby ta gmina była piękna była silna, stabilna, aby każdy, który przyjeżdża na ten teren czy to do przyjaciół i znajomych oraz do rodziny wiedział, że dzieje się dobrze, że jesteśmy zadowoleni z tego, co nas otacza, że chcemy i widzimy te pozytywne zmiany, które przez lata zachodziły, zachodzą i zachodzić będą oraz Szanowni Państwo każdy z mieszkańców chce normalności, spokoju i pewnego poczucia życiowego sformułowania, które często właśnie nam umyka. Że przecież nikt nie żyje tylko i wyłącznie dla siebie, wokół nas są rodziny są znajomi i my wszyscy chcemy tak naprawdę tak na samym końcu powiedzieć, że nic nie zmarnowaliśmy, że przeżyliśmy także nasze życie w sposób dobry i piękny, a także Szanowni Państwo w sytuacjach życia publicznego i sprawowania poszczególnych funkcji to też Państwo na zakończenie, kiedy już nie wszyscy członkowie rady będą pełnili swoje funkcje czy też organy wykonawcze ażeby można było powiedzieć, że ten czas, który wspólnie spędziliśmy przyniósł efekt. Wydaje mi się, że wszystkie słowa, które były wypowiedziane przez okres tych 4 lat właśnie skupiały się w tym taki przeświadczeniu działania dla dobra wspólnego. 46 posiedzeń plenarnych rady prawie 200 posiedzeń komisji to bardzo długi czas na to, aby powiedzieć sobie wszystko to, co było ważne. W dniu dzisiejszym chciałbym także na zakończenie podsumować i podziękować wszystkim Panią Sołtysom jak również wszystkim Panom Sołtysom oraz Przewodniczącym Rad Sołeckich i członkom Rad Sołeckich za tą piękną pracę także na rzecz Gminy Kamieniec Ząbkowicki. Bo każdy, kto pełni funkcje Sołtysa wie, że jest prawą ręką Wójta. Moi Drodzy prawą ręką Wójta i ta ręka, która niejednokrotnie przekłada się na późniejsze określone działania też powinna być ręką zdrową. Czasami smutno jest, kiedy nie jest tak jakby się chciało, ale cóż Szanowni Państwo to tylko i wyłącznie kwestia oceny, akurat teraz moja subiektywna. Ja chciałbym Państwu podziękować za tą podstawową elementarną codzienną pracę, którą wykonywaliście w moim imieniu zarówno przekazując te pozytywne informacje, które wypływały z formalnych plenarnych posiedzeń Rady jak również te, które były przekazywane na posiedzeniach komisji oraz tej ciężkiej pracy, którą tak naprawdę musieliście Państwo wykonywać, bo nikt inny jak Sołtys, czy też Przewodniczący Rady Sołeckiej nie ma większego kontaktu z mieszkańcami na danej wiosce. Wójt z całym szacunkiem nie jest w stanie dokładnie z każdym codziennie rozmawiać. Ale Wójt realizując całość polityki gminnej ponoszą za nią odpowiedzialność, chciał ażeby słowa, które były wypowiadane były w sposób uczciwy i rzetelny przekazywany dalej. Moi Drodzy ten wysiłek nie poszedł na marne każdego z Państwa wykonywany dla Gminy Kamieniec Ząbkowicki i na rzecz Gminy Kamieniec Ząbkowicki. Tu także dziękując za tą pracę proszę abyście Państwo kontynuowali te działania, choć jeszcze kadencja Sołtysów i Przewodniczących Rad Sołeckich oraz całych rad nie wygasła, bo pierwsze wygaśnie kadencja Wysokiej Rady. To ten czas, który także przed Państwem będzie czasem sprawdzenia w miesiącach pomiędzy styczniem a marcem w roku 2015 też będzie momentem do podsumowania waszej pracy. Przedstawienie tego, co udało się wspólnie razem w Wójtem wykonać na rzecz danego sołectwa i spostrzeżenie na to jak dużo dobrego można wspólnie zrobić. Bo każdy z Państwa wie doskonale, że potrzeb jest zawsze bardzo dużo, możliwości na realizację jest tyle ile mamy środków i ile mamy faktycznych możliwości na uzyskanie pieniędzy w tym wykonania danych zadań. Ale wydaje mi się, że pomimo tego, iż przez te ostatnie 4 lata były różne zdania Państwa Sołtysów na temat pracy Gminy Kamieniec Ząbkowicki. To w znakomitej większości ta praca też jest pozytywnie oceniana i z tego się cieszę za to dziękuję, bo tak jak powiedziałem wykonując tą pracę na rzecz naszej gminy realizowałem wszystko zgodnie z tą podstawową zasadą działania dla dobra naszej gminy. Aby ta gmina były wyróżniona, aby ta gmina mogła pochwalić się tym, że zrobiliśmy więcej niż inni i aby też Państwo, kiedy jesteście tak jak powiedziałem ….. mogliście powiedzieć, że tak u nas jest normalnie, u nas jest spokojnie, u nas samorząd działa zgodnie z zasadami. I nawet wtedy, kiedy obywatel zapyta się, a czy mogliśmy zrobić jeszcze to, to Państwo też możecie powiedzieć my wiemy, Pan Wójt o tym wie i jak tylko będzie to możliwe to zostanie to zrobione. Szanowni Państwo, bo prawda jest taka, że każdy z nas tu obecnych na tej sali chciałby, aby tylko i wyłącznie dobra informacja po nich pozostała. Kiedy chcemy mówić o całym samorządzie Gminy Kamieniec Ząbkowicki nie możemy też zapominać o osobach, które pełniąc swoje funkcje nie do końca pełniły funkcje publiczne, ale jednocześnie były wśród nas i akcentowały swoją obecność w różny sposób. Mówię tutaj o wszystkich organizacjach, które skupiane są wokół Gminy Kamieniec Ząbkowicki. O wszystkich stowarzyszeniach o tym ogromie osób, które poprzez swoja pracę także w tym samorządzie zaistniały. I nigdy nie wolno mówić, że ta praca, choć mała nie miała znaczenia. Miała, bo tak naprawdę każda z wykonywanych prac na rzecz gminy ma znaczenie. Czy to w kontekście sfery publicznej, czy to Szanowni Państwo w kontekście sfery życia zawodowego i prywatnego każdego mieszkańca. Bo też w tym momencie warto dziękować także tym osobą, które wykonując swoją prace każdego dnia czy to w ramach prac w CIS, czy w ramach prac związanymi z robotami publicznymi, ale także całej sfery szeroko rozumianej pracy budżetowej. To każda z tym osób wykonując tą prace na rzecz Gminy Kamieniec Ząbkowicki wnosi swój malutki wkład jak ta gmina się kształtuje i jak ta gmina będzie wyglądała w latach następnych. I także Szanowni Państwo w dniu dzisiejszym w podsumowaniu chciałbym za ta każdą pracę indywidualną podziękować. Szanowni Państwo tak na zakończenie wszyscy tutaj zgromadzeni nijako troszkę podekscytowani czasem, który nastąpi oczekujemy nowego rozstrzygnięcia. Jakkolwiek by ta sprawa nas intrygowała i jakkolwiek chcielibyśmy ażeby było rozstrzygnięcie dla nas właściwe to zawsze trzeba z pokorą spojrzeć na to, co mamy za sobą oraz na to, co jest przed nami. Dlatego też Szanowni Państwo ja z pokorą czekam na rozstrzygnięcie gdyż 16 listopada 2014 za dni parę mieszkańcy ponownie zdecydują, jaki chcą mieć samorząd w Gminie Kamieniec Ząbkowicki. Jakie zasady i działania chcą przyjąć na kolejne 4 lata, aby te osoby, które zostaną wybrane mogły w imieniu tego społeczeństwa sprawować władzę na 98km² powierzchni Gminy Kamieniec Ząbkowicki. Władze w imieniu mieszkańców i na rzecz mieszkańców, jako służba i działanie ponad wszelką wątpliwość wymagające szacunku, pokory, wytrwałości, uczciwości i ciężkiej pracy nie w przemyśleniu pracy wykonywanej od godziny do godziny. Nie w dyskusji i w zainteresowaniu podróżami, urlopami, dyskusjami, które tak naprawdę na dobrą sprawę Moi Drodzy nie mają większego znaczenia, bo znaczenia ma tylko ta praca, która często nie jest widoczna. Ale później o po tej pracy pozostają owoce, owoce kadencji 2006-2010, kadencji 2010-2014 zostały już wydane. Ale Szanowni Państwo przed nami jeszcze jest bardzo dużo dobrych rzeczy do zrealizowana dla Gminy Kamieniec Ząbkowicki i dla mieszkańców Gminy Kamieniec Ząbkowicki. Które za pomocą siły naszych mieszkańców mogą być realizowane. Życzę to sobie i jednocześnie życzę Państwu, aby roztropność w decyzji mieszkańców Gminy Kamieniec Ząbkowicki zaowocowała dobrem, dobrem dla naszej gminy, która zasługuje na to ażeby mieć najlepszych przedstawicieli w kolejnym samorządzie kadencji 2014-2018. Dziękuje za uwagę.
autor czwartek, 04.12.2014 08:41
Długie i nudne , brak konkretów , liczb , danych , mnie interesuje dlaczego w gminie Kamieniec wysokość podatku od nieruchomości jest jednym z najwyższych w powiecie , dlaczego inwestycje spadły , przez osiem lat , dlaczego gmina Kameniec jest na końcu w pozyskiwaniu środków zuni europejskiej , itp .
Batman środa, 03.12.2014 17:45
Nie rozumiem nagonki na nowych radnych. Przed nimi dopiero początek ciężkiej pracy a już pokazali że mają odwagę i będą realizować swoje założenia. Liczę na dużą zmianę w całej Gminie. Każdy z radnych kww Marka Waszczuka przedstawiał w kampanii własny program poprawy naszej gminy i teraz trzymam kciuki za realizację tych programów. Mam nadzieję, że wójt nie będzie im przeszkadzał w realizacji tych programów.
Powodzenia!

P.S. Co do obniżenia pensji wójtowi - popieram:) W Stoszowicach również obniżono i nikt na nikogo się nie gniewa;)
środa, 03.12.2014 20:13
jak obcinamy wójtowi to radnym też!!!!!! Wtedy jest to uczciwe!!!
czwartek, 04.12.2014 09:09
Najlepiej to komuś obciąć a sobie dodać oj nieładnie nowa rado
środa, 03.12.2014 17:02
Składem Obywatelską propozycją do Pana Wójta Gminy Kamieniec Ząb i Rady Gminy Kamienieć Ząb w dobie rozwoju Internetu i dostępności mieszkańców do Internetu Sesje Rady Gminy były w całości nagrywane i udostępnione na You Tube to spowoduje dostępności do rzetelnych informacji i wystąpień naszej władzy i zapytania obywateli do władzy .
środa, 03.12.2014 17:05
panie Gniadecki, kończ waść wstydu oszczędź
środa, 03.12.2014 17:48
Dlaczego niby nie??? Zainteresowanie było by ogromne!!! To nic nowego, znam mniejsze gminy nadające SESJE RADY w telewizji kablowej.
środa, 03.12.2014 18:18
sam pomysł jest dobry, ale wypowiedź pana Gniadeckiego już nie...
środa, 03.12.2014 18:20
-tak, że cze wójt daruj życie
skończ kaziu, wstydu oszczędź wtorek, 02.12.2014 22:21
jest i uśmiechnięty pan kazimierz g., którego wkrótce UG może podać do sądu za oszczerstwa, to co ten gościu wyprawia na fb przypomina kłótnie o katastrofę smoleńską...
jeszcze żeby pisał poprawnie po polsku...
środa, 03.12.2014 16:48
-na prawnika się nadaje dokopał wójtowi i jego klice robisz mu darmową reklamę
środa, 03.12.2014 17:02
dziupla dziupla
mirka środa, 03.12.2014 16:28
Kazia G trzeba leczyć u psychiatry i to jak najszybciej . A może u weterynarza bo wściekłe to i jadem pluje....
lebush wtorek, 02.12.2014 13:41
A ten na drugim zdjęciu to kto????jakiś ochroniarz włodarza???
mieszkaniec środa, 03.12.2014 08:43
to pucek ciężko wystraszony oj co to będzie jak mi się do d...y dobiorą??????
środa, 03.12.2014 09:08
pucek jak już wieziesz tego wójta pod wrocław ( wiem wiem trzeba było szybko pędzić) to proszę chociaż przez kamieniec wolniej bo dzieci chcą przejść przez pasy
środa, 03.12.2014 16:15
to tylko pucek - święty mikołaj, co prosi o rózgę
lodówka środa, 03.12.2014 14:16
Facet nie potrafi przegrywać i teraz będzie na każdej sesji, no chyba,że radni potrzebują sami nie umieją myśleć.Dzięki wielkiemu wsparciu fleszara uzyskał wynik,którego i tak nie potrafi dobrze odczytać.Mało jest takich namolnych ludzi.Kiedyś naprawdę otworzę lodówkę i tam będzie mw.
środa, 03.12.2014 14:57
Pomyśl, za czym coś głupiego napiszesz kolegom wójta jest Ryszard Bierut członek KC PZPR komunistyczny poseł a za co dostał wyrok sądowy do Wolanach składował środki chemiczne a co zrobił z Kluczową komornik go zlicytował a teraz wielki prezes klubu sportowego przykład do naśladowania dla młodzieży i to ma być radny ugrupowania <praworządni >
grot środa, 03.12.2014 14:00
-„ Obejmując urząd wójta gminy uroczyście ślubuję, że dochowam wierności prawu’’-
--------------------------
-
Wójt wypowiadając te słowa kłamie cwaniak udowodnię nieudacznik to :
--------------------------
Zanosząc pismo w sprawie do UG do sekretariatu w dwóch egzemplarzach sekretarka przybija pieczęć z datą i oddaje kopie, na czym polega oszustwo otóż, gdy przybiła pieczęć powinna nadać bieg temu pismu, aby się stało pismem Urzędowym nie podpisuje się na pieczęci nie nadaje Nr pismu nie wpisuje do rejestru nie potwierdza ilości załączników pismo złożone oficjalnie nie istnieje, bo niema go w rejestrze Urzędowym wójt skoro pisma nie ma wyrzuca go nie musi na nie odpowiada a jak odpowie to bezsensownie i czy wiesz gdzie się z tym pismem bezsensownym głupim udać ??? Masz pieniądze, aby sądzić się z wójtem o nie załatwienie twojej sprawy ???O się może sądzić z tobą ty za to zapłacisz z twoich podatków nawet jakbyś wygrał w sądzie to i tak jesteś przegrany gmina ma długi a w pierwszej kolejności są roszczenia wobec skarbu państwa a ty jesteś na szarym końcu .
-------------------------
Podczas kontroli wójt pokazuje rejestr pism jest czysty nic niema wszystko jest w porządku wszystkie sprawy załatwione ja, jako wójt nie mam opozycji tak powiedział na otwarciu Świetlicy dla mafii w Śremie żyjemy w zgodzie i szczęśliwie
--------------------------
To teraz wiecie, dlaczego wójt nie załatwia waszych spraw tylko je olewa wasze pisma trafiają do śmietnika a teraz składając pismo do Urzędu Gminy będziecie wiedzieli, co zrobić Pani sekretarko proszę o podpisanie pisma nadaniu Nr pisma wpisaniu do rejestru i to przy mnie oraz wpisaniu ilości załączników jak tego nie będzie chciała zrobić proszę zażądać odmowy przyjęcia pisma na piśmie i z tym pismem udać się na Policję albo bezpośrednio do Prokuratury .Tak wójt dba o nasze interesy.

„- Obejmując urząd wójta gminy uroczyście ślubuję, że dochowam wierności prawu, a powierzony mi urząd sprawować będę tylko dla dobra publicznego i pomyślności mieszkańców gminy. Tak mi dopomóż Bóg – „
środa, 03.12.2014 13:17
Dołączam się do gratulacji i jestem pe łan podziwu za to, że na pierwszej sesji nie dał sobą manipulować przez zawodowych krzykaczy poprowadził sesję, za którą wystawiam mu najlepszą ocenę i pochwałę będę przychodził na sesje, bo będą bardzo ciekawe a nie tak jak do tej pory Czerniec zwoływał sesje nocne w Urzędzie Gminy
Kamieńczanka środa, 03.12.2014 13:13
Gratulacje dla nowych Radnych. Udowodnijcie,że Wójt jest sługą Rady Gminy, a nie jej dysponentem. Pokażcie Mu gdzie jest Jego miejsce.
maria środa, 03.12.2014 13:05
Gratulacje dla pana Ciapki i nowej rady.Pierwsza uchwała odniśnie zarobków słuszna
środa, 03.12.2014 12:17
A co to za szkolenie miało być radny Cynarski ?zaproponował nowym radnym przed głosowaniem o obniżenie poborów wójtowi czy nie chodziło o wręczenie łapówek stołki za korzystne głosowanie Cynarski chciał przekupić nowych radnych potrzebowali czasu stąd te zamieszanie elektoratu wójta zapomnieli, co ślubowali taki wstyd łapówki za głosy taki był podtekst szkolenia a Cynarski, kim jest żeby szkolić, co wykładał, jakie ma wykształcenie?
środa, 03.12.2014 10:59
Marek teraz comiesiac bedzie przyjezdzac na sesje? Dalibyscie mu jakie stanowisko albo jakas mala diete na zwrot paliwa.
środa, 03.12.2014 11:46
Myśmy wybrali radnych i wójta większością i oczekujemy od wszystkich radnych działania a nie wojowania i wykonywania poleceń mentora . demokracja nie wybrała Waszczuka na wójta tylko Czerńca czas z tym się pogodzić a wybierając tych czy innych radnych oczekujemy od nich działania . Bo wielu okręgach było tak że Waszczuk przegrał ale radni z jego komitetu weszli czyli ktoś glosował na Czerńca albo Cisowskiego i tak samo popierając radnego z swojego miejsca zamieszkania. Uznał pewnie że taki wybór będzie dobry i ten jego kandydat bądź kandydatka potrafi samodzielnie myśleć. teraz czekamy na obciecie diet
środa, 03.12.2014 12:12
Dokladnie popieram tylko jedno ale to nie mentor a sensei
A wtorek, 02.12.2014 15:04
Gratulacje dla Pana Aleksandra Ciapki!
W końcu odpwiedni człowiek na odpowiednim stanowisku :)
pro wtorek, 02.12.2014 16:00
mieli wybrac najmadrzejszego z najglupszych a zrobili odwrotnie
Jędrek środa, 03.12.2014 09:14
Dokładnie, gratulacje dla Olka !!!
polp środa, 03.12.2014 08:40
to człowiek ciężko wystraszony oj co to będzie ,co to będzie??????
popo środa, 03.12.2014 08:33
to człowiek ciężko WYSTRASZONY co to będzie,co to będzie????????
aaaaa środa, 03.12.2014 08:31
Jak trud­no jest godzić jed­nocześnie władzę i zgodę.
aaaaa środa, 03.12.2014 08:25
Nie trzeba się nikogo bać. A jeśli ktoś się kogoś boi, to dlatego, że udzielił temu komuś jakiejś władzy nad sobą.
aaaaa środa, 03.12.2014 08:18
Fraszka o władzy

Zdobycie władzy genów nie zmienia,
lecz może zmienić sposób myślenia…
środa, 03.12.2014 08:10
Wprowadza stara gwardie zdzislawa tylnymi drzwiami, wbrew pozora nie jedna a z 3 osoby conajmniej o to zadbaja.
środa, 03.12.2014 08:02
Kiedy ci nowi radni zaczną myśleć samodzielnie ? Mentor siedział i pociągał za sznureczki w końcu większość ludzi wybrała tego wójta co jest a paru radnych przeszło większością 4 głosów tak jak pani Syposz a pan Waszczuk nie przegrał paroma setnymi jak podaje na fp "Niestety zaledwie, zaledwie 0,70 % głosów zdecydowało" tylko uzyskał 33% jeszcze był Pan Cisowski na którego ludzie glosowali i nie było im blisko do polityki Waszczuka chyba skoro na niego nie glosowali . Do roboty nowa rado i liczę że następnym krokiem będzie obniżenie diet skoro oszczędności to do końca http://wybory2014.pkw.gov.pl/pl/wyniki/g
miny/view/022403
środa, 03.12.2014 00:34
Podczas ślubowania wójt nie ucałował sztandaru stanął bokiem gardząc godłem Polskim te ślubowanie składał bezmyślnie nie rozumiejąc wypowiadanych słów ślubowania ----------------------------------------
----------------------------------------
----------------------------------------
-------------------------
„- Obejmując urząd wójta gminy uroczyście ślubuję, że dochowam wierności prawu, a powierzony mi urząd sprawować będę tylko dla dobra publicznego i pomyślności mieszkańców gminy. Tak mi dopomóż Bóg – „
wtorek, 02.12.2014 23:04
Najserdeczniejsze podziękowanie wszystkim oraz moc gorących życzeń za miłą niespodziankę na wstępie swej kadencji zostaliście bohaterami nie zapomnimy wam tego powiał wiaterek nadziei, że będzie lepiej gratulacje
wtorek, 02.12.2014 14:36
Miał najwyŻszą teraz ma najniższą w powiecie wypłatę.
wtorek, 02.12.2014 22:55
i nareszcie jest równowaga- były lata tłuste teraz są chude, swoje nagrabił - PAZERNIAK
wtorek, 02.12.2014 22:54
Najserdeczniejsze podziękowanie wszystkim oraz moc gorących życzeń za miłą niespodziankę na wstępie swej kadencji zostaliście bohaterami nie zapomnimy wam tego powiał wiaterek nadziei, że będzie lepiej gratulacje
Młodzieniec wtorek, 02.12.2014 22:39
Bardzo dobra rada gminy :) Nowy, odświeżony, kompetentny skład, pamiętajmy mimo tak licznych głosów sprzeciwu, że ta rada została wybrana przez społeczeństwo i dla społeczeństwa. Ludzie już mieli dosyć, czas na zmiany
eluuuuuuuuuuu wtorek, 02.12.2014 20:19
z taką radą co jeszcze nic nie zrobiła tylko słucha poleceń mentora to dopiero będzie 4 lata stracone . Większość c nas mieszkańców chyba wybrała wójta tego a nie innego i taka była wola wyborców którzy wybrali tak i tak samo tych radnych co weszli . Pewnie myśleli ze to będzie dobry wybór a radni potrafią samodzielnie myśleć ja osobiście tak myślałam Ale jednak nie rani myślą na naradach z mentorem i wykonują polecenia Ciekawe tylko ile sobie z diety odetną i ile by była pensja wójta jak mentor by wygrał wybory
Marko wtorek, 02.12.2014 22:26
Dokładnie tak jak mówisz. Oni chcą toczyć prywatne bitwy, zamiast WSPÓLNIE dążyć do polepszenia sytuacji w gminie. Niech zrzekną się części swojego wynagrodzenia, skoro chcą tak oszczędzać. A wybór przewodniczącego i jego zastępczyni... Cóż pozostawię to bez komentarza.
czwartek, 04.12.2014 09:13
popieram
wtorek, 02.12.2014 21:19
Również mam takie odczucie że swojemu guru nie zmniejszyliby wynagrodzenia. Zrobili pokazówkę teraz czas na zmniejszenie diet dla radnych. Wtedy mozna uwierzyć że chodzi o rozwój gminy.
wtorek, 02.12.2014 16:59
nie no totalna porazka jak mozna wybrac przewodniczacego ktory jest radnym pierwsza kadencje. Jesli potrafili zabrac wojtowi pensje to teraz niech
sami sie zrzekna albo sobie obetna cwaniacy
wtorek, 02.12.2014 17:02
jeszcze Pani Cwek kolejna z doswiadczeniem przewodniczaca no i Pan Glina bogaty bagaz doswiadczenia jesli chodzi o bycie radnym no i Pani syposz tylko gratulowac
środa, 03.12.2014 17:41
a wójt nim został wójtem? jaki miał bagaż doświadczeń...? argumentowcy zasrani
czwartek, 04.12.2014 09:16
właśnie chociaż na rządzenie wzięli by kogoś z doswiadczeniem
x wtorek, 02.12.2014 19:48
nie no pewnie że lepszy byłby przyspawany do stołka krekora który potrafił zrobić tyle co nazwać dzwon swoim imieniem
mmmmm wtorek, 02.12.2014 20:02
nie lizusie zakłamanej władzy najlepiej zostawić starych oszustów ty byś im klaskał
wtorek, 02.12.2014 19:16
współczuję Wójtowi takiej rady!!!!!! Również mieszkańcom .
wtorek, 02.12.2014 19:14
a radni to ile zarabiaja
myszka wtorek, 02.12.2014 17:16
ale ten łysy szczur wygląda aż wstyd mieć takiego wójta
kazek wtorek, 02.12.2014 16:59
czerniec do szeregu jakim prawem siedzisz pośród radnych kim ty jesteś oni cię nie długo zmiotą z tego stołka
Andi wtorek, 02.12.2014 16:11
PORAZKA
wtorek, 02.12.2014 16:14
DLA KOGO???
wtorek, 02.12.2014 15:25
a w drugim rzędzie z czerwonym krawatem to ochroniarz 10 radnych,którego rada musi słuchać?
wtorek, 02.12.2014 15:28
Ponoc ma byc zastepca wojta ;-)
wtorek, 02.12.2014 15:23
brawo nowi radni tak trzymać i zwalczć ten debilizm
mam nadzieję że przez te 4 lata kadencji nikt z was sie nie wyłamie
wtorek, 02.12.2014 15:27
Zrozum czlowieku ze tu nie chodzi o wylamywanie sie i pokazywanie swojego ja bo ktos ma wiekszosc. Chodzi o to aby sie dotarli wszyscy przelamali bariery i zeby sie dalej cos dzialo w kamiencu bo tylko wtedy bedzie dobrze. Co mi z tego ze wojtowi beda dokopywac jak nic nie bedzie sie rozwijac? Wtedy beda to tylko 4 lata stracone i tyle.
wtorek, 02.12.2014 19:50
własnie o to chodzi żeby mu ktoś pokazał gdzie jego miejsce z wójtem nie da się pracować dlaczego poprzedni wójt fleszar mógł przez tyle lat być wójtem z każdym sie dogadać za najniższą pensję i tez potrafił żyć i pracować dla gminy
a ten młody za 1 kadencji pierwszą uchwałę jaką miał to o najwyższe pobory dla wójta a jeszcze palcem nie kiwnął i to ma być sprawiedliwość miał wówczas większość i te pobory miał a teraz role się odwróciły i jak chce pracowac to i bedzie za te pieniądze
a dzięki bogu to rada gminy jest góra a wójt pełni funkcję wykonawczą i tyle ciekawe co mówiłeś jak został wójtem i również nie miał doświadczenia oprócz tego ze był radnym i wogóle sie nie udzielał wiec dajmy nowym ludzom szanse
kis środa, 03.12.2014 12:03
No niestety, Czerniec jak zaczynał, a radą byli poplecznicy Fleszara, też dostał najniższą możliwą pensję. Widać, że najwięcej do powiedzenia mają ci, którzy najmniej wiedzą.
czwartek, 04.12.2014 21:03
to ty masz błędne informacje akurat
dokształć cię
ja tą gminę i tych wszystkich ludzi mam od 15 lat w małym paluszku
wtorek, 02.12.2014 21:07
No to jezeli ci radni sa tam tylko poto zeby komus dopiec i pokazywac gdzie kogos miejsce to sie grubo pomylilem. Nie chodzi mi o pensje bo nirch ma taka jak ustalili dlamnie jest ok. Chodzi mi o podejscie ze nie sa aby kogos miszczyc i ucierac nosa a poto aby bylo mam lepiej w gminie bez rozmicy kto na kogo glosowal a z twojej opini wnioskuje ze sa tylko poto by kopac. Jak tak bedzie to wielkie gowno sie zmieni przez te 4 lata, a beda sie tylko ekscytowac przeszloscia. Chce działań i wynikow a nie swietej wojny.
środa, 03.12.2014 09:07
przekonasz że bedzie sie działo w gminie tak jak obiecali
wtorek, 02.12.2014 15:12
a radni obnizyli sobie też swoje gaże? Tak nakazywała by przyzwoitość.
wtorek, 02.12.2014 15:22
O jakiej ty przyzwoitosci piszesz? Siebie nie rusza, niech sie pochwala swoimi uposazeniami. Oby sie nie skonczylo jak w zlotym stoku ze doprowadzi sie do takiego konfliktu ze przez 4 lata nic nie zrobia, a teraz przeciez zaczyna sie okres dotacji unijnych i to juz jest ostatni szansa po 2020 srodkow juz nie bedzie. Czekam z niecierpliwoscia na oswiadczenia majatkowe one zawsze sa ciekawe :-)
wtorek, 02.12.2014 15:34
A ile oni pozyskali środków unijnych?? Wcześniej był też cyt.,,okres dotacji unijnych,,
wtorek, 02.12.2014 15:42
Ale co chcesz sie rozpisywac ile pozyskali? Chodzi oto zeby teraz to zrobili a nie tylko sie kopalili i pstryczki dawali. Jak teraz nie pozyskaja to juz nigdy sie ich nie pozyska tak ciezko to zrozumiec. Wiem ze dla niektorych najwieksza ambicja jest dokopanie przeciwnikowi. Dla mnie jako mieszkanca animozje i urazy osobiste sa malo wazne, bo jest ostatnia szansa na srodki unijne trzeba to wykozystac i tyle, wladza za 4 lata sie zmieni i za 8 lat tez a srodki juz nie wroca. Teraz jest dobra okzja do dzialan, gmina nie ma tak "wyprutego" budzetu jak bardo czy zabkowice im bedzie ciezko cos pozyskac bo ilosc kredytow niejest nieskonczona i nie beda mogli kolejnych brac. Unas jest lepiej i teraz trzeba te kredyty brac i dotacje aby pozniej nam wszystkim bylo lepiej niezaleznie kogo popieramy.
wtorek, 02.12.2014 15:48
Jestem jak najbardziej za, tylko siadać i pisać projekty jak to ma miejsce w innych gminach. Ale w poprzedniej kadencji Gmina się nie popisała tym pozyskiwaniem środków unijnych!!!!!
wtorek, 02.12.2014 20:48
"Prawie na samym dole stawki tej samej listy znajduje się gmina Kamieniec Ząbkowicki, która uplasowała się na 1477. miejscu. 154,06 zł – tyle wynosi w aktualnym rankingu kwota przypadająca na jednego mieszkańca z budżetu pozyskanego przez kamieniecki magistrat z Unii Europejskiej. W województwie dolnośląskim mniej pieniędzy dla swoich mieszkańców niż władze i pracownicy gminy Kamieniec Ząbkowicki pozyskali włodarze tylko pięciu gmin wiejskich."
wtorek, 02.12.2014 14:20
Serdeczne gratulacje dla nowo wybranych Radnych Gminy Kamieniec Ząb, którzy swą postawą dożą do zmian na lepsze dla dalszego rozwoju naszej małej Ojczyzny
lama wtorek, 02.12.2014 15:05
Zapewne nie więcej jak dotychczas.
paweł wtorek, 02.12.2014 14:30
PRZEŁOM ???
wtorek, 02.12.2014 13:49
a radni i szefowie komisji po ile będą zarabiać ktoś wie?