5. edycja rywalizacji rowerowej W Kółko Kręcę za nami - poznajcie zwycięzców
Ponad 122 tysiące rowerowych podróży wykonali w październiku i listopadzie uczestnicy kampanii W Kółko Kręcę! To rekord wrocławskiej rywalizacji rowerowej, której piąta edycja zakończyła się wraz z początkiem grudnia.
Głównym celem kampanii W Kółko Kręcę jest zachęcenie mieszkańców Wrocławia do poruszania się na rowerze z domu do pracy, szkoły czy na uczelnie. Za regularne przejazdy przyznawane są punkty, które następnia można wymienić na nagrody.
- To nie przypadek, że kampanię organizujemy właśnie na jesień. Ma to być bowiem dodatkowa motywacja dla mieszkańców do przedłużenia tzw. “sezonu rowerowego”. Chodzi również o promocję roweru jako szybkiego, zdrowego, taniego i niezależnego środka transportu. Dla miasta i jego mieszkańców jest to tym ważniejsze, że im więcej osób przesiądzie się na rowery i zrezygnuje z samochodu, tym mniejsze korki, hałas i zanieczyszczenie powietrza we Wrocławiu. Tylko podczas tych dwóch miesięcy, dzięki aktywnym uczestnikom kampanii, zaoszczędziliśmy blisko 111 tysięcy kg CO2, które trafiłoby do atmosfery, gdyby wybrali oni samochód zamiast roweru - mówi Monika Kozłowska-Święconek z Biura Zrównoważonej Mobilności UM Wrocławia.
To nie jedyny rekord, który został pobity podczas tej edycji rywalizacji. W tym roku aktywny udział wzięło w niej 1687 osób, które wykonały w sumie 122 303 rowerowych przejazdów o łącznej długości 740 368 km.
- Jak co roku poprosiliśmy uczestników o wypełnienie ankiety ewaluacyjnej, w której zapytaliśmy m.in. o to, czy aby wziąć udział w rywalizacji przesiedli się z innego środka transportu, czy kampania wpłynęła na to, że wydłużyli tzw. sezon rowerowy i czy udział w akcji przyczynił się do tego, że wybierali rower pomimo pogarszającej się aury. Ankietę wypełniło 127 osób, prawie 20% zadeklarowało, że przesiadło się na rower z innego środka transportu, a ¼ z nich porzuciła na ten czas samochód. Blisko co trzecia osoba wydłużyła dzięki rywalizacji swój “sezon rowerowy”, a pomimo chłodu i opadów na rower wsiadła ponad połowa ankietowanych - mówi Ewa Macała, koordynatorka akcji z Biura Zrównoważonej Mobilności.
Najlepsi w poszczególnych kategoriach
Najlepsi uczestnicy:
- EB83 - 10 413 pkt, 1 838 km, 276 kg CO2
- ENDRIU - 9 893 pkt, 1 939 km, 291 kg CO2
- Konik - 9 843 pkt, 1 816 km, 272 kg CO2
Najwięcej przejechanych kilometrów:
- Phoenix - 9 347 pkt, 3 852 km, 578 kg CO2
Najlpszy Senior
- Jerzy - 9 283 pkt, 1 971 km, 311 kg CO2
Najlepszy Student
- TuMateusz - 9 119 pkt, 1 944 km, 782 kg CO2
Najlepszy Uczeń szkoły ponadpodstawowej
- Azuolas - 9 171 pkt, 2 042 km, 335 kg CO2
Zdobywcy rowerów (5., 15. i 55. miejsce)
- 5. miejsce: Ania Ł. - 9 829 pkt, 1 153 km, 172 kg CO2
- 15. miejsce: Raleks - 9 356 pkt, 2 000 km, 300 kg CO2
- 55. miejsce: szp1wro - 8 533 pkt, 1 315 km, 197 kg CO2
Najlepsze firmy w poszczególnych kategoriach:
- mikrofirma: Katalpa - 20 887 pkt, 3 880 km, 652 kg CO2
- firmy małe: WIZIPISI -21 571 pkt, 2 358 km, 401 kg CO2
- firmy średnie: GRUPA RB Inwest Sp. z o.o. - 28 147 pkt, 3 706 km, 590 kg CO2
- firmy duże: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej - 94 712 pkt, 14 781 km, 2 375 kg CO2
- firmy największe: Urząd Miejski Wrocławia - 231 795 pkt, 31 129 km, 5 287 kg CO2
Najlepsza uczelnia
- Politechnika Wrocławska - 286 816 pkt, 34 366 km, 6 580 kg CO2
Najlepsza szkoła
- Szkoła Dialogu Kultur Etz Chaim - 34 942 pkt, 5 366 km, 976 kg CO2
Sponsorzy i Partnerzy tegorocznej rywalizacji
W tym roku rywalizację wsparły 23 firmy i instytucje, które przekazały nagrody w ramach akcji. Jak co roku nagrody główne ufundowała firma RoweryStylowe.pl
- Co roku powtarzamy, że rower to nie tylko sport, ale i naturalny wybór jeśli chodzi o transport po mieście. W interesie wszystkich mieszkańców leży to, aby na rower przesiadło się jak najwięcej osób i korzystało z niego podczas dojazdów do pracy, na zakupy, zajęcia popołudniowe. Ta filozofia przyświeca rywalizacji W Kółko Kręcę, dlatego już piąty raz dołączamy jako sponsor głównej nagrody i wspieramy Miasto w organizacji tej zabawy - mówi Marta Łoś ze sklepu RoweryStylowe.pl, sponsora strategicznego kampanii.
Serdeczne podziękowania kierujemy do:
RoweryStylowe.pl
EFL leasing Credit Agricole
NOKIA
Muzeum Iluzji
Wrocławski Teatr Lalek
Palarnia kawy Mała Czarna
Muzeum Pana Tadeusza
Kolejkowo Wrocław
Muzeum Śląska Wrocław
WCT Spartan
Muzeum Gry i Komputery Minionej Ery
Muzeum Przyrodnicze Uniwersytetu Wrocławskiego
Zarząd Zielni Miejskiej
Wrocław Fashion Outlet
Aquapark Wrocław
Centrum Wspinaczkowe Tarnogaj
ZOO Wrocław
Muzeum Geologiczne Uniwersytetu Wrocławskiego
Magazyn Programista
Cafe Rozrusznik
Paloma Coffee
W sumie, razem z tymi rzeczowymi ufundowanymi przez Miasto Wrocław, do zdobycia w tej edycji było blisko 4500 nagród.
Kolejna edycja rywalizacji już w marcu przyszłego roku!
Dodaj komentarz
Komentarze (0)