Agencja SEO vs Specjalista In-House – co opłaca się bardziej?

poniedziałek, 29.8.2022 13:41 209

Planujesz zdobywać klientów z wykorzystaniem wyników organicznych wyszukiwarki? To dobry ruch. Warto jednak takie działanie powierzyć specjalistom. Przede wszystkim dlatego, że zasady rządzące SEO nieustannie się zmieniają. Aby działania marketingowe były skuteczne, cały czas powinien nad nimi czuwać dobry fachowiec. Czy zatem lepiej skorzystać z pomocy agencji SEO czy może zatrudnić specjalistę na etat?

Specjalista SEO In-House – na czym to polega?

Specjalista SEO In-House to osoba, która jest zatrudniona w danej firmie. Jest cały czas do dyspozycji szefa, może przebywać w biurze w określonych godzinach, dlatego „ma się go zawsze pod ręką”. SEO-wiec skupia się wyłącznie na pracy dla Twojej firmy, dlatego ma szansę osiągać bardzo dobre rezultaty. Z takiego rozwiązania najczęściej korzystają duże przedsiębiorstwa, na przykład rozbudowane sklepy internetowe. W ich przypadku zatrudnienie pracownika czy nawet pracowników na etat jest w pełni uzasadnione. Ruch na stronie jest duży, więc sytuacja zmienia się dynamicznie. Specjalista może na nią reagować na bieżąco, zapewniając platformie wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.

Warto jednak zwrócić uwagę na minusy zatrudniania SEO-wca na pełen etat, szczególnie jeśli prowadzisz mniejszą firmę. Przede wszystkim takiej roli zwykle nie może pełnić pracownik, które zajmuje się także innymi obowiązkami. Z prostej przyczyny – najprawdopodobniej nie zna się na tej branży. Zagadnienia związane z SEO bywają skomplikowane, wymagają więc przeszkolenia, a także aktualizowania wiedzy na bieżąco.

Jeśli więc chcesz zatrudnić specjalistę In-House, musisz znaleźć odpowiedniego kandydata. Jeśli Ty także niezbyt orientujesz się w specyfice SEO, trudno będzie Ci określić, czy dana osoba sprosta wymaganiom. Musisz ponadto zapewnić takiemu pracownikowi potrzebne narzędzia, a te zwykle sporo kosztują. Warto więc rozważyć, czy takie rozwiązanie ma sens w przypadku Twojej firmy. Masz wątpliwości? Skorzystaj z porady ekspertów z https://fabrykamarketingu.pl/.

Agencja SEO – czy warto skorzystać?

Współpraca z agencją SEO odbywa się na nieco innych warunkach. Zgłaszając się do takiej firmy, zwykle możesz liczyć na przydzielenie Ci opiekuna, czyli osoby, która będzie odpowiedzialna za kontakt z Twoim przedsiębiorstwem. Niekoniecznie sama będzie wykonywała praktyczne działania, jednak to właśnie jej możesz zadać wszelkie pytania czy zgłaszać do niej nieprawidłowości czy wątpliwości.

Korzystanie z usług agencji jest przede wszystkim znacznie tańsze niż zatrudnienie SEO-wca na etat. Firma zaproponuje Ci miesięczny plan działań w ramach pozycjonowania Twojej strony i poda stałą stawkę za swoje usługi. Wybierając taki sposób współpracy, nie ponosisz kosztów związanych z:

  • zatrudnieniem SEO-wca,
  • przeszkoleniem pracownika,
  • zakupem narzędzi.

Interesują Cię tak naprawdę jedynie wyniki, które gwarantuje agencja. Nie musisz poświęcać czasu ani wysiłku na kontrolowanie postępów lub sprawdzanie, czy zatrudniony pracownik prawidłowo wykonuje swoje obowiązki. Dla małej firmy jest to więc rozwiązanie znacznie bardziej wygodne i opłacalne.