„Atrakcyjny na lato. Atrakcyjny na lata” – spędź urlop na Dolnym Śląsku!

dzisiaj, 8 godz temu 0

Najwięcej zabytków w Polsce, otwarci mieszkańcy, naturalne smaki – Dolny Śląsk „Atrakcyjny na lato. Atrakcyjny na lata”. Rusza nowa kampania promująca i wspierająca region po powodzi. To właśnie na Dolnym Śląsku warto zapanować wakacje i weekendy…  Nie tylko w tym roku.
 
Gwarancja udanych wakacji, pięknych lokalizacji i ciekawych atrakcji: Dolny Śląsk. Najbardziej różnorodny region w kraju stratuje z nową kampanią promocyjną pod hasłem „Atrakcyjny na lato. Atrakcyjny na lata”. Po powodzi we wrześniu 2024 roku region dotknęła kolejna fala, fala odwołanych rezerwacji. Ucierpiały nie tylko biznesy i obiekty w miejscach, które nawiedziła wielka woda, ale też te położone w bezpiecznych lokalizacjach, te które nie uległy fizycznemu niszczeniu. Ruch turystyczny na Dolnym Śląsku jesienią zeszłego roku zamarł, a przedsiębiorcy z regionu wciąż borykają się z konsekwencjami tamtych wydarzeń.
 
Nowa Inicjatywa Samorządu Województwa Dolnośląskiego ma na celu zachęcenie Polaków do spędzenia wakacji na Dolnym Śląsku oraz wsparcia lokalnych społeczności i przedsiębiorców, którzy ucierpieli w wyniku powodzi. –  Zawsze powtarzam, że Dolny Śląsk to region niezwykły – z bogatą historią, piękną przyrodą i gościnnymi ludźmi. Wybierając wakacje na Dolnym Śląsku, wybierają Państwo nie tylko niezapomniany wypoczynek, ale też konkretne wsparcie dla mieszkańców i lokalnych przedsiębiorców. Uzdrowiska, górskie szlaki, ścieżki rowerowe, historyczne twierdze oraz zabytkowe miasteczka – nasz region ma ofertę dla każdego i daje wiele możliwości, za każdym razem zaskakując turystów nowymi ciekawymi lokalizacjami – podkreśla Paweł Gancarz, Marszałek Województwa Dolnośląskiego.
 
Kampania, realizowana przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, obejmuje szerokie działania promocyjne: billboardy w największych miastach Polski i w regionie, intensywną kampanię internetową oraz współpracę z osobami znanymi i związanymi z Dolnym Śląskiem.
– Przed nami również cykl letnich wydarzeń, w trakcie których promować będziemy atrakcje z całego regionu – najbliższy event odbędzie się w dniach 13-15 czerwca na wrocławskich Partynicach, gdzie będziemy mogli zaprosić Państwa do dolnośląskiego miasteczka i skosztowania regionalnych specjałów, w tym wzięcia udziału w premierze dolnośląskiego burgera. Zachęcam do śledzenia naszych profili w mediach społecznościowych i do zapoznania się z naszymi atrakcjami – mówi Michał Rado, Wicemarszałek Województwa Dolnośląskiego.
 
Kampania promocyjna została zainaugurowana w Twierdzy Kłodzko. – My, jako gminy, które ucierpiały tutaj, na ziemi kłodzkiej bezpośrednio w wyniku powodzi oraz pośrednio po powodzi, wciąż mamy ubytki w liczbie gości, którzy odwiedzają nasz teren. Jest to cenna i potrzebna inicjatywa, jedno z kolejnych wsparć, które mamy z poziomu regionu, za które serdecznie dziękujemy. Zapaszmy wszystkich turystów na ziemię kłodzką, do Kłodzka, do twierdzy i do wszystkich naszych atrakcji, ponieważ Państwa przyjazd na te tereny, pozwoli je szybciej odbudować – dodaje Michał Piszko, Burmistrz Kłodzka.
 
A na turystów czekają przecież arcyciekawe zabytki, historie i malownicze miejsca. – Twierdza Kłodzko to obiekt o ponad tysiącletniej historii. Jesteśmy czynni codziennie od 9.00 do 19.00, kilka tras zwiedzania dla małych i dużych. Czekają eventy, oferta dla grup zorganizowanych, niesamowite podziemia – zaprasza Dawid Jakubowski, Dyrektor Twierdzy Kłodzko.
 
– Marzy nam się jeszcze jedno oblężenie twierdzy – oblężenie przez turystów, a arsenał atrakcji już czeka. Chcielibyśmy, by wybrzmiało, że nasz obiekt: Twierdza Kłodzko, jest dobrze przygotowany do przyjęcia turystów. Powódź dała nam wszystkim w kość, ale już minęła, a obiekt oferuje nowości. Zapraszamy na 20. jubileuszowe Dni Twierdzy Kłodzko, 9 sierpnia, kiedy setki rekonstruktorów będą animowały turystów – zaprasza Kornel Drążkiewicz – Zastępca Dyrektora Twierdzy Kłodzko.
 
Na Dolny Śląsk przyciągają również uzdrowiska, których jest tutaj najwięcej w Polsce. – Ziemia kłodzka to nie tylko turystyka, ale również lecznictwo uzdrowiskowe, dlatego zapraszamy także do korzystania z oferty Uzdrowisk Kłodzkich, które mają obiekty zlokalizowane w Polanicy-Zdroju, Dusznikach-Zdroju oraz w Kudowie. To miejsca, w których można nie tylko odpocząć, ale również podreperować zdrowie z wykorzystaniem właściwości leczniczych klimatu. To świetna baza do zwiedzenia atrakcji znajdujących się w okolicy – podkreśla Tomasz Pełyński, Prezes Uzdrowisk Kłodzkich.
 
Turystyka to jedna z bardziej istotnych branży w regionie. - W 2024 roku 7,5 miliarda złotych zostawili turyści na Dolnym Śląsku. Tych pieniędzy, byłoby więcej, gdyby nie powódź. Dlatego cieszy ta kampania, która ma przybliżyć region wszystkim Polakom i turystom z zagranicy oraz pokazać, że jakość usług turystycznych na Dolnym Śląsku nie ucierpiała – mówi Jakub Feiga, Dyrektor Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej.
 
Kampania potrwa od czerwca do końca wakacji. Jej celem jest nie tylko przyciągnięcie turystów, ale także odbudowa poczucia bezpieczeństwa i perspektyw rozwoju w miejscach najbardziej dotkniętych skutkami ubiegłorocznej katastrofy.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)