Co ważniejsze design strony internetowej czy jej skuteczna reklama?

poniedziałek, 10.10.2022 16:42 223

Zakładając stronę internetową najczęściej właściciele małych firm koncentrują się na tym aby były wymuskane w najdrobniejszych detalach, czy ich uwaga jest właściwie ukierunkowana? O tym i nie tylko o tym w poniższym artykule.

Strona firmowa swojego biznesu to tak naprawdę wirtualne biuro i siłą rzeczy zrozumiałe jest to że każdy kto decyduje się wydać jakieś pieniądze na stworzenie strony internetowej chce aby wyglądała ona jak najlepiej. Na przestrzeni ostatnich 20 lat pracy spotkałem się z praktycznie wszystkim począwszy od całkowitego braku zainteresowania designem skończywszy na szlifowaniu strony niemal co do piksela. 

Z racji tego że na co dzień zajmuje się także tematyką związaną z reklamą, pozycjonowaniem stron internetowych a także co bardzo istotne z analityką tego co na stronach internetowych robią internauci którzy je odwiedzają - mogę się wypowiedzieć w temacie.

Zbyt mocne koncentrowanie swojej uwagi na designie, przeładowywanie strony internetowej efektami specjalnymi na ogół przynosi odwrotny skutek do zamierzonego czyli zamiast przykuwać na naszej stronie internetowej uwagę potencjalnego klienta tak naprawdę wprawiamy go w dezorientację, klienci często myślą sobie wtedy że trafili na zupełnie inną stronę niż zamierzali i ją zamykają odbierając to jako złośliwą reklamę.

Z drugiej jednak strony zbyt duża prostota też nie jest dobra ponieważ w oczach klienta nasza firma może wyglądać mało profesjonalnie i klient widząc taką stronę internetową zrobioną w prostym kreatorze czy na darmowym szablonie po prostu ją zamknie bo nie uzna oferty naszej firmy za ofertę dla niego.

Tak naprawdę najlepszym rozwiązaniem jest droga środka, zakładam że nie jesteś właścicielem międzynarodowej korporacji gdzie nie ma wielkiego znaczenia to czy na stronę firmową wyda się kilka, kilkanaście czy kilkaset tysięcy zł, więc domyślam się że jesteś małym przedsiębiorcą który dysponuje pewnymi funduszami które pozwalają już zbudować nowoczesną ale przyjazną użytkownikowi stronę i masz świadomość tego że wariant 100% cena jest mieczem obosiecznym poprzez pryzmat którego będziesz też postrzegany przez potencjalnych klientów.

Wydatek rzędu kilku tysięcy zł na budowę wirtualnego biura w postaci firmowej strony internetowej to nie jest dużą kwotą, nie mówimy tu naturalnie o rozwiązaniach typu CUSTOM gdzie strona www tworzona jest od podstaw np. w kodzie PHP pod ciebie, w tej kwocie firma informatyczna może zbudować ci nowoczesną stronę internetową opartą o system zarządzania treścią. Jest to strona która pozwoli ci samodzielnie poprzez graficzny panel administracyjny modyfikować istniejące treści strony www jak i dodawać nowe, np. w formie bloga który na ogół na takiej stronie jest w standardzie zintegrowany.

Strona na komercyjnym licencjonowanym szablonie, z licencjonowanymi zdjęciami to wydatek na który może sobie pozwolić każdy przedsiębiorca.

Przekalkuluj na szybko ile kosztowałoby cię uruchomienie fizycznego biura, kilkanaście, kilkadziesiąt, a może kilkaset tysięcy zł?

Porównaj to z kosztem budowy wirtualnego biura w postaci strony internetowej firmy które będzie kosztowało 2,3 może 4 tysiące zł.

Czy widzisz kontrast?

Czy sądzisz że warto oszczędzać na stworzeniu firmowej strony internetowej kilkaset zł?

Moim zdaniem nie warto, ponieważ potencjalne straty mogą być w niedalekiej przyszłości już wielokrotnie wyższe niż pozorna oszczędność ,dlaczego?

O tym czym ryzykujesz zbyt dużą oszczędność na budowie strony internetowej przeczytasz w tym artykule: https://stronainternetowacena.pl/strona-internetowa-za-darmo/

Chodzi o zaufanie, strony internetowe budowane metodami chałupniczymi nie wyglądają zbyt profesjonalnie, zastanów się ile będziesz inwestował każdego miesiąca w reklamę swojej strony internetowej, de facto swojego biznesu.

Mogą to być kwoty na poziomie kilkuset zł miesięcznie, mogą to być kwoty na poziomie kilku tysięcy zł miesięcznie, wszystko jest uzależnione od tego jakie moce przerobowe ma twoja firma. Na stronę internetową możesz skierować dowolny wolumen ruchu, od twojej oferty zależy to ile będzie z tego zleceń. Niestety ma na to także wpływ to jak strona wygląda. Strona internetowa firmy musi wzbudzać zaufanie, oczywiście nie może być przeładowana efektami specjalnymi ale musi posiadać przyjazną obsługę która pozwoli klientowi szybko odnaleźć ofertę, cennik, dane kontaktowe, ale nie może budzić wrażenia że stronę www budowało dziecko czy amator bo postawi to twój własny biznes w dość niekorzystnym świetle i znacząco wpłynie na tzw. konwersję czyli ile % osób które wejdą na twoją stronę internetową sięgnie po telefon i do ciebie zadzwoni lub wypełni formularz kontaktowy.

Jeśli zaoszczędzisz za dużo, może się okazać że część nakładów na reklamę będzie szła jak przysłowiowa para w gwizdek, będziesz tracił potencjalnych klientów. Zastanów się czy naprawdę warto zaoszczędzić kilkaset czy nawet tysiąc zł na budowie firmowej strony internetowej kalkulując ile kosztuje strona internetowa w firmie X, ile kosztuje strona www w firmie Y - co de facto jest wydatkiem jednorazowym i tracić każdego miesiąca zlecenia które mogą być warte tysiące czy dziesiątki tysięcy zł?

O tym ile trzeba wydać na stronę internetową więcej w tym artykule - https://stronainternetowacena.pl/ile-kosztuje-strona-internetowa/

Cena w przypadku tworzenia stron internetowych zawsze musi być jednym z czynników branych pod uwagę przy wyborze wykonawcy, ale musisz sobie zdać sprawę z tego że usługi informatyczne to coś zupełnie innego niż zakup wyposażenia biura gdzie niezależnie od miejsca zakupu (jeśli to są produkty markowe) otrzymasz zawsze to samo, w przypadku usługi budowy stron internetowych ta praktyka się nie sprawdza i może się słono zemścić szybciej niż myślisz.

Więcej informacji na temat budowy stron internetowych, kosztów związanych z faktem ich posiadania jak również porad związanych z ich promocją możesz odnaleźć na tej stronie stronainternetowacena.pl