Czy każdy biznes musi mieć stronę internetową?

wtorek, 11.10.2022 16:09

Posiadanie strony internetowej to już nie tylko dodatkowy atut dla firmy - dzisiaj to praktycznie wymóg. Dalej istnieją jednak przedsiębiorstwa i branże, które nie doceniają marketingowego potencjału własnej witryny firmowej. Posiadanie silnej obecności w Internecie, zwłaszcza na stronie internetowej, może być źródłem większych przychodów, większej rozpoznawalności, budowania lojalności wśród klientów...lista nie ma końca.

Strony internetowe - co powstrzymuje przedsiębiorców przed ich posiadaniem?

W niektórych przypadkach firmy niechętnie korzystają z Internetu, ponieważ uważają, że ma on mało wspólnego z ich produktem czy usługą. Tworzenie stron internetowych brzmi też dla nich jak czarna magia. Nie zapominajmy jednak, że istnieją agencje tworzące strony internetowe, które mogą się tym zająć dla nas.

Innym powodem, dla którego firmy nie posiadają stron internetowych, jest ich koszt. Musimy jednak zdawać sobie jednak sprawę, że brak obecności w Internecie będzie nas kosztować o wiele więcej, niż profesjonalny projekt strony internetowej.

Jeżeli nie każdy z Was jest przekonany, przedstawiamy powody, dla których obecnie żaden biznes nie może sobie pozwolić na brak strony dla firm.

Strona dla firmy = wiarygodność

O wyborze klientów decyduje nie tylko jakość naszych produktów czy usług, ale również wiarygodność naszej marki. A jednym z głównych elementów, na podstawie których konsumenci oceniają naszą wiarygodność, jest właśnie posiadanie witryny internetowej. Profesjonalna strona internetowa wzbudzi w naszych potencjalnych klientach poczucie zaufania - w końcu każdy z nich wie, że wymaga ona czasu i nakładu kosztów. Znajdą na niej informacje o historii firmy, portfolio, opinie innych klientów -wszystko to wpłynie na naszą wiarygodność.

Brak obecności w Internecie na pewno będzie dla potencjalnego klienta czerwoną flagą - nie będzie szukał dalszych informacji, tylko skieruje swoje kroki w stronę konkurencji. Tworzenie stron www dla naszej firmy to internetowy odpowiednik zrobienia dobrego pierwszego wrażenia na rozmowie kwalifikacyjnej i zapewnienie klientów, że prowadzisz biznes godny zaufania.

Strona internetowa to szansa na przedstawienie swojej marki

Posiadanie strony internetowej jest konieczne do autoprezentacji Twojej marki. Dzięki niej możesz pokazać swoje produkty czy usługi od stron wizualnej, opisać ich zalety, zastosowanie, ale też korzyści, jakie zapewnia klientom. W ten sposób możesz też przedstawić potencjalnym klientom wartości, jakie reprezentuje Twoja firma, swoich pracowników czy plany na przyszłość. Wszystko to byłoby niemożliwe bez firmowej witryny.

Witryna internetowa pomoże Ci generować leady

Zwiększenie wiarygodności marki i możliwość zaprezentowania swoich produktów jest ważne, ale głównym celem posiadania strony www jest na pewno zdobycie nowych klientów. Jeżeli prowadzisz sklep stacjonarny, użytkownicy zafascynowani informacjami na stronie na pewno będą chcieli go odwiedzić. Wielu z nich nie ma też dostępu do Twojego sklepu ze względu na odległość, a strona umożliwi im zakup na odległość. Dzięki niej nie liczy się już lokalizacja czy godziny otwarcia. Mimo że stworzenie strony internetowej kosztuje, jeśli jest ona prawidłowo prowadzona, inwestycja szybko się zwróci.

Strona dla firmy przyciągnie ruch organiczny

Nie można stworzyć firmowej witryny bez zadbania o SEO. Właśnie dzięki odpowiednio dobranym słowom kluczowym klienci znajdą Cię po wpisaniu hasła w wyszukiwarkę. W ten sposób drastycznie zwiększasz swoje szanse, że klienci zakupią właśnie Twój produkt albo usługę. Sami wiemy najlepiej, że zazwyczaj decydujemy się na kliknięcie tylko w 2 czy 3 pierwsze linki, dlatego warto zadbać, żeby to nasza witryna znalazła się na szczycie. Nie tylko zwiększa ona sprzedaż, ale też rozpoznawalność Twojej marki.

Posiadanie strony to oszczędność czasu, który poświęcasz na obsługę klienta

Często największym "pochłaniaczem czasu" podczas prowadzenia biznesu jest obsługa klienta. Odpowiadanie na zapytania klientów, doradzanie im w wyborze, tłumaczenie dojazdu do firmy - wszystko to może odciągać nas od innych, poważniejszych zadań. Na szczęście nie oznacza to, że musimy zatrudnić kolejnego pracownika. Wystarczy żeby wszystkie te informacje znalazły się na naszej stronie internetowej.

Dzięki stronie możesz informować klientów o nowościach

Jak już wspomnieliśmy, w przypadku strony internetowej nie tylko lokalizacja naszego biznesu nie jest ważna, ale również jej godziny otwarcia. Stronę nasi klienci mogą odwiedzić nawet w środku nocy. Dzięki temu możesz na bieżąco informować swoich klientów o wszelkich nowościach, nadchodzących promocjach, wydarzeniach, zmianach itp. Zwiększy to na pewno zaangażowanie klientów i skłoni ich do sprzedaży.

Bez strony internetowej nie będziesz żadną konkurencją dla innych firm

Nawet jeżeli Twoje produkty czy usługi biją konkurencję na głowę, to jeżeli posiadają oni stronę internetową i tak wygrają. W naszych czasach liczy się nie tylko jakość, ale też widoczność, dlatego nie ułatwiaj sprawy swoim rywalom na rynku i zadbaj o profesjonalną stronę internetową.