Dlaczego potrzebujemy agencji rekrutacyjnych i jak nie pomylić się przy wyborze?

środa, 19.10.2022 15:42 193

Po pierwsze, większość informatyków nie jest jawna i introwertyczna, są przyzwyczajeni do znajdowania pracy poprzez znajomych. Jeżdżą do klientów, start-upy do znajomych, otwierają własną praktykę. W otwartych źródłach, na stronach z ofertami pracy, bardzo trudno jest znaleźć dobre CV dla programistów. Dobry programista nie zawsze ma nawet CV. Dzięki znajomości i rekomendacjom jest płynnie wabiony od firmy do firmy.

Po drugie, specjaliści IT często nie są zbyt przyjaźni i towarzyscy. Nie lubią spędzać czasu na komunikowaniu się z rekruterami, starają się unikać osobistych wizyt na rozmowy kwalifikacyjne, wolą rozmowy przez Skype lub rozmowę telefoniczną od razu z menedżerem rekrutacyjnym, omijając ją. Wręcz przeciwnie, potencjalni menedżerowie są obciążeni bieżącymi zadaniami i nie są zbyt chętni do znalezienia miejsca na komunikację z „jednym z” możliwych pracowników, zasadniczo z „świnią w worku”. A profesjonaliści stworzą odpowiedni ATS system, który pomoże w pozyskiwaniu nowych pracowników.

Po trzecie, wielu specjalistów IT rozumie, że są bardzo poszukiwani i przeceniają się, żądają nieakceptowalnych warunków dla firmy pracodawcy (praca zdalna, wolny grafik, pełna autonomia, 3 pracujące maszyny, monitory w cenie samolotu itp.), żądać wynagrodzenia porównywalnego z wynagrodzeniem dyrektora jakiegokolwiek innego działu. Są kłusownicy, przelicytowani, dosłownie „rozdzieranie” przez różne firmy, które są zainteresowane lub pilnie potrzebują rozwoju wewnętrznego IT, co niewątpliwie podsyca ambicje kandydatów.

Niektórzy są zmęczeni nadmierną uwagą wielu rekruterów i przerzucili się na „ignoruj”. Ktoś nawet się rozgoryczył, tracąc resztki grzeczności w dialogu.

Jeśli rekrutujesz pracowników Fakt, że firma zwróciła się do agencji rekrutacyjnej, a nie do agencji zatrudnienia, wskazuje, że intencje znalezienia wykwalifikowanego pracownika są naprawdę poważne, że firma jest gotowa zapłacić za wysokiej jakości rekrutację.

Rekrutacja obejmuje:

  • Wyszukiwanie w bazie danych.
  • Bezpośrednie poszukiwanie kandydatów spośród obecnie z powodzeniem pracujących, dostęp do konkretnych interesujących klienta specjalistów (headhunting).
  • Przeszukuj zasoby internetowe i środki masowego przekazu. - Przeprowadzanie rozmów z kandydatami w biurze. Z reguły rozmowa kwalifikacyjna prowadzona przez rekrutera trwa minimum godzinę i obejmuje wszystkie niezbędne informacje do oceny kandydata.
  • Profesjonalne testy. Dla specjalistów z różnych dziedzin mogą być przewidziane dwa lub trzy poziomy testów, w zależności od posiadanych kwalifikacji.
  • Testy psychologiczne. Wykonywane jest w razie potrzeby, jeśli klient jest zainteresowany takimi badaniami.
  • Sprawdzanie referencji z poprzednich prac.

Korzyści z kontaktu pracodawcy z agencją rekrutacyjną

  • Agencja może przekazać kandydatowi tylko te informacje o firmie, których ujawnienie jest zaakceptowane przez pracodawcę. Jeśli klient nie chce, aby jego firma lub rynek wiedział, że szuka pracownika na określone stanowisko, agencja rekrutacyjna może udzielić informacji o firmie w formie zawoalowanej, bez podawania nazwy i danych kontaktowych firmy.
  • Poważna agencja rekrutacyjna posiada własną bazę kandydatów, która może zawierać informacje o setkach i tysiącach pełnosprawnych mieszkańców miasta i regionu.
  • Przed rozpoczęciem poszukiwań kierownik agencji rekrutacyjnej szczegółowo omawia z pracodawcą wolne stanowisko, uzgadnia jego wymagania z realiami dzisiejszego rynku pracy.
  • Również plusem przy rekrutacji przez agencję rekrutacyjną jest oszczędność czasu pracodawcy. Menedżerowie agencji mogą sobie pozwolić na poświęcenie znacznie więcej czasu na poszukiwanie specjalistów niż pracownik firmy lub jej szef, który ma inne codzienne obowiązki.
  • Niektóre agencje świadczą usługi dodatkowe: szkolenia i szkolenia zaawansowane dla różnych zawodów, outsourcing, kursy języków obcych, organizacja seminariów i szkoleń, leasing personelu.

Od Ciebie zależy więc, czy skontaktujesz się z agencją rekrutacyjną, jeśli masz problemy z doborem personelu, czy też poświęcisz czas – Twój i Twoich pracowników – na poszukiwanie odpowiedniego specjalisty.