Dolnośląska branża beauty podbija Singapur!
Dziesięciu dolnośląskich przedsiębiorców wyruszyło na misję gospodarczą w ramach projektu Going Global 4.0, aby promować polski rynek beauty na jednych z najważniejszych międzynarodowych branżowych targach: Beauty Asia Singapore 2025. Delegacji przewodniczyli Michał Rado - wicemarszałek województwa dolnośląskiego, Natalia Gołąb - członek zarządu województwa dolnośląskiego, Damian Mrozek - wiceprzewodniczący sejmiku województwa dolnośląskiego oraz radni województwa Alina Szełemej i Andrzej Kredkowski.
To już 27. edycja targów Beauty Asia Singapore, wśród wystawców były firmy m.in. z Korei, Wietnamu, Malezji, Japonii, Singapuru, Włoch, Niemiec, Szwajcarii, Tajlandii czy Hong Kongu. Dolny Śląsk zaprezentował się tu po raz pierwszy z takimi produktami jak m.in. kosmetyki do pielęgnacji skóry, suplementy diety, neurokosmetyki, kosmetyki produkowane na bazie wody z lodowca, detergenty do prania i prasowania, olejki do aromaterapii, świece zapachowe czy produkty higieniczne.
- Dolny Śląsk ma znakomitych producentów, którzy mają ogromny potencjał do tego, aby podbijać międzynarodowe rynki kosmetyczne. Pobyt na targach w Singapurze to możliwość promocji zarówno dla dolnośląskich firm, jak i dla całego naszego regionu. Przedsiębiorcy mogą tutaj nie tylko zaprezentować swoją działalność, ale także nawiązać cenne kontakty biznesowe, znaleźć nowe rynki zbytu czy uczestniczyć w warsztatach edukacyjnych – mówi Natalia Gołąb, członkini zarządu województwa dolnośląskiego.
Targi BeautyAsia to idealne miejsce do testowania pionierskich produktów z kategorii uroda, spa, odnowa biologiczna czy zdrowie. To właśnie tutaj przedsiębiorcy z całego świata mogą poznać najnowsze trendy z branży kosmetycznej. Rynek beauty w Singapurze cały czas się rozwija i trzeba mieć świadomość, że ma się tutaj do czynienia z wymagającymi konsumentami. Rynek nie jest tu jeszcze wystarczająco nasycony, popyt na nowe produkty cały czas wzrasta, co sprawia, że miasto-państwo jest idealnym poligonem doświadczalnym dla zagranicznych marek, gdzie możliwości są różnorodne.
- Nasze stoisko naprawdę robi ogromne wrażenie i przyciąga uwagę odwiedzających. Zainteresowanie naszymi przedsiębiorcami na tych targach jest spore. Nawiązali kontakty, mają umówione spotkania, co jest bardzo dobrym prognostykiem na przyszłość. To już druga edycja naszego programu Going Global. Do tej pory w ramach projektu Going Global 4.0 w misjach gospodarczych wzięło udział ponad 50 przedsiębiorców, którzy deklarują, że zawarli ponad 60 umów wycenianych na 7 milionów złotych Przed nami jeszcze co najmniej 18 misji w tym roku, trzymam kciuki za naszych przedsiębiorców i wierzę, że wyniosą z tych targów jak najwięcej korzyści – podkreśla Michał Rado, wicemarszałek województwa dolnośląskiego.
Dolnośląscy przedsiębiorcy mieli też okazję zaprezentować swoją działalność podczas wieczoru dolnośląskiego Lower Silesia Business Mixer. Przedstawiali swoje produkty przed azjatyckimi ekspertkami z dziedziny urody. W spotkaniu udział wziął także Ambasador Polski w Singapurze Tadeusz Chomicki.
– Nasi przedsiębiorcy wspierani przez władze samorządowe są tu bardzo mile widziani. Możemy doradzać polskim firmom, które chcą tu zaistnieć, możemy łączyć ich z partnerami biznesowymi. Choćby na tych targach widać duże zainteresowanie polskimi produktami. A Singapur jest atrakcyjnym miejscem dla przedsiębiorców z całego świata – mówi ambasador Tadeusz Chomicki.
Beauty Asia Singapure 2025 to targi, które każdego roku przyciągają grupę międzynarodowych ekspertów w dziedzinie urody, spa, zdrowia i naturalnego odnowy biologicznej. Ta coroczna wystawa nazywana jest bramą do regionu Azji Południowo-Wschodniej. W misji gospodarczej do Singapuru udział wzięły firmy: 7nutrition, Arkana Cosmetics, Avicenna Oil, Bartek Candles, MB Elix, Grupa Popławska – marka Clarena, PUX sp. z o.o., Ivette Laboratory, Cooltec i Masthef.
- My akurat już posiadamy dystrybutora w Singapurze, więc była to doskonała okazja, żeby się z nimi spotkać, dowiedzieć się jak to wygląda na miejscu. Rynek Singapurski jest małym rynkiem, przez co jest bardzo konkurencyjny, dlatego możliwość odbycia takich spotkań twarzą w twarz, nawiązania relacji tutaj na miejscu jest o wiele korzystniejsze niż próba kontaktu telefonicznego lub mailowego – mówi Michał Kaletka z firmy Arkana Cosmetics. – Projekt Going Global umożliwia przedsiębiorcom pokazanie swojej marki na rynkach międzynarodowych, a nie każda firma posiada takie zasoby finansowe, by móc uczestniczyć w tego typu wydarzeniach, dlatego bardzo doceniamy całą organizację i możliwość wzięcia udziału w tym projekcie – dodaje.
- Mieliśmy bardzo dużo odwiedzających, którzy docenili wyjątkowość naszych produktów, wiele rozmów za nami, także myślę, że po powrocie do Polski będziemy rozwijać te kontakty. Mam nadzieję, że te konkretne relacje, które tutaj udało nam się nawiązać zaowocują długofalową współpracą – mówi Anna Olszewska-Duda z firmy Yvette Laboratory.
Targi Asia Beauty Singapore to kolejna misja w ramach unijnego programu Going Global. Całkowita wartość tej edycji projektu, czyli Going Global 4.0 to 21,5 mln zł, a dofinansowanie unijne wynosi 15 mln zł. W tym roku na przedsiębiorców czeka jeszcze co najmniej 18 misji gospodarczych w tym m.in. Medical Osaca, London TechShow, Intec Lipsk, Hongkong Electronics Fair czy AIM Abu Dhabi.
Komentarze (0)