Dziesięć ofert w przetargu na budowę tramwaju na Swojczyce. Jak będzie wyglądać trasa? [SZCZEGÓŁY/MAPA]

wczoraj, 12 godz temu 212 0

Dziesięć firm złożyło swoją ofertę w przetargu na  budowę trasy autobusowo-tramwajową na Swojczyce. W poniedziałek otwarto oferty w postępowaniu. Wszystkie propozycje złożone przez wykonawców są niższe od kwoty, jaką zamawiający zaplanował na realizację zadania. Obecnie trwa analiza ofert.

- TAT na Swojczyce to wielka inwestycja Wrocławia, która chcemy rozpocząć w przyszłym roku.Wybudowane zostanie blisko 2 km nowego torowiska, jedna nowa pętla tramwajowa na Swojczycach, a istniejąca pętla na Sępolnie zostanie przebudowana. Powstanie 14 przystanków w tym: tramwajowo-autobusowe podwójne - 8, dwustronny - 1 szt., tramwajowe 2 szt., autobusowe 3 szt. Żeby tramwaj mógł pojechać na Swojczyce wybudowana zostanie nowa stacja prostownikowa i kilometry sieci trakcyjnej oraz jej zasilania. Tramwaj i autobus będą poruszały się głownie wydzielonym korytarzem komunikacyjnym. Podczas tej inwestycji zastosujemy rozwiązania ekologiczne pozwalające na wprowadzenie elementów zielonych w infrastrukturę przystankową - wylicza Zarząd Inwestycji Miejskich we Wrocławiu.

 

- Pętla na Swojczycach będzie zielona. Zostanie obsadzona wewnątrz drzewami. Zieleń i retencję w różnym zakresie wprowadzona zostanie także na przystanki komunikacji miejskiej. Ciekawym zastosowaniem będą zielone dachy wiat, na których ułożone zostaną maty rozchodnikowe. Posadzonych będzie około 380 drzew m.in. klony, lipy, sosny czy topole, a także dziesiątki tysięcy krzewów. Niektóre drzewa, które mogłyby zagrozić sieciom podziemnym zostaną posadzone w specjalnych modułach antykompresyjnych wraz z systemem napowietrzająco-nawadniającym - dodaje ZIM.

 

W ramach inwestycji przebudowywana będzie duży fragment ulicy Swojczyckiej i odcinek ulicy Mickiewicza prowadzący od pętli do nowych mostów Chrobrego, powstanie nowy łącznik z Marco Polo na wysokości ulicy Mydlanej. Inwestycja obejmie ingerencję w 7 skrzyżowań. W sumie przebudowane zostanie blisko 1,8 km jezdni, powstanie 2,7 km nowych dróg dla rowerów, ok. 6 km nowych chodników.

Wybudowany zostanie park and ride wraz z jezdnią manewrową. Parking pomieści 166 aut w tym miejsca dla osób z niepełnosprawnościami i dla aut elektrycznych. Nawierzchnia parkingu zaprojektowana jest jako przepuszczalna. W ramach inwestycji powstaną także parkingi rowerowe.Zadanie obejmie także bardzo duży zakres przebudowy, rozbudowy i budowy infrastruktury podziemnej, a także nadziemnej. Wykonawca będzie miał 24 miesiące na wykonanie prac od momentu podpisania umowy.

/Wrocławskie Inwestycje/

Dodaj komentarz

Komentarze (0)