Filmy reklamowe w 2025 roku - co nas czeka?
Z roku na rok rośnie zapotrzebowanie firm na filmy reklamowe, co potwierdza duże zainteresowanie tego typu usługami w studiu filmowym Pracownia Video. Nie inaczej będzie w 2025 roku. Spróbujmy jednak zastanowić się, na jakie trendy powinniśmy się przygotować w kontekście produkcji video w nadchodzącym roku.
Większy udział filmów pionowych
Prawdopodobnie najbardziej istotną zmianą, która już się dzieje, a w 2025 roku tylko przybierze na sile, jest mocne nastawienie na tworzenie contentu video w formacie pionowym. Jeszcze kilka lat temu standardem były poziome filmy w rozdzielczości kinowej, do których jesteśmy przyzwyczajeni. Jednak coraz większy udział urządzeń mobilnych oraz wzrost popularności platform takich, jak Instagram czy TikTok sprawiły, że pionowe filmy reklamowe stały się równie istotne, co poziome produkcje.
Firmy, które w najbliższym roku będą realizowały projekty związane z produkcją filmową, powinny wziąć pod uwagę ten silny trend. Wiele firm zajmujących się nagrywaniem video wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom klientów, oferując produkcję reklam w obu formatach. Wówczas otrzymamy film w proporcjach 16:9, 9:16, a często również 1:1, dzięki czemu stworzony film będzie można wykorzystać na dosłownie każdej platformie i dostosować go jak najlepiej do specyfiki danego medium.
Mocniejszy nacisk na storytelling
Ponieważ coraz więcej firm zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest tworzenie dużej ilości contentu video, internet powoli staje się wręcz przepełniony tego typu filmami. Sprawia to, że odbiorcy stają się coraz bardziej wymagający pod kątem tego, które treści decydują się obejrzeć, a obok których przechodzą obojętnie.
Chcąc tworzyć filmy reklamowe które będą chętnie oglądane przez odbiorców, należy postawić na dobry storytelling. Często wymaga to zmiany podejścia do tworzenia reklam. Zamiast na pierwszym miejscu stawiać usługę czy produkt, które chcemy sprzedać, musimy postawić tam odbiorcę i zastanowić się, jak za pomocą wciągającej historii możemy zdobyć jego uwagę. Współczesne reklamy video powinny działać jak film w kinie - wciągać od pierwszego momentu i sprawiać, że widz nie będzie mógł oderwać się od filmu. Przekaz reklamowy powinien być subtelny i delikatny. Wbrew pozorom takie spoty reklamowe będą bardziej skuteczne pod kątem sprzedażowym, niż bezpośrednie, nachalne reklamy jakie znamy chociażby z telewizji.
Wyższe standardy jakości obrazu
Rozwój technologiczny zmienił także branżę filmową. Do tej pory treści internetowe bazowały głównie na filmach w jakości Full HD. Choć nadal jest to format wykorzystywany w tworzeniu filmów, szczególnie tych gdzie liczy się jak najmniejszy rozmiar plików, to jednak standardem jakości w 2025 roku będzie co najmniej jakość 4K. Decydując się na produkcję filmu reklamowego, powinniśmy wybrać firmę, która zrealizuje spot reklamowy w takiej rozdzielczości.
Oczywiście przy wyborze studia filmowego nie możemy kierować się tylko i wyłącznie parametrami technicznymi dostarczanych produkcji. Czynnikiem decydującym o wyborze konkretnej firmy powinno być portfolio filmów reklamowych. Na tej podstawie możemy ocenić takie aspekty, jak:
- umiejętność tworzenia wciągających scenariuszy,
- zdolność wykorzystania storytellingu w reklamach,
- kreatywność w komponowaniu kadrów filmowych,
- oryginalność w zakresie oświetlenia filmu,
- dobór podkładu muzycznego spójnego ze stylistyką reklamy.
Jeśli chcesz być na bieżąco w temacie filmów reklamowych, odwiedź bloga Pracowni Video: https://pracowniavideo.pl/blog-o-video-marketingu/