Made in Wroclaw 2024 – 8. edycja pod hasłem „Stage of Knowledge” za nami

piątek, 25.10.2024 10:53 205 0

Za nami 8. edycja Made in Wroclaw, jednego z najważniejszych wydarzeń technologiczno-biznesowych na Dolnym Śląsku. Tegoroczne wydarzenie odbywało się pod hasłem „Stage of Knowledge”. Jak co roku przyciągnęła ekspertów, startupy oraz innowacyjne firmy, które dzieliły się z uczestnikami swoją wiedzą i doświadczeniem.

Podczas uroczystego otwarcia tegorocznego Made in Wroclaw, prezydent Wrocławia opowiadał o trudnościach, które pokonał Wrocław, a które nie zahamowały jego rozwoju. 

- Jesteśmy dumnymi mieszkańcami trzeciego największego miasta w Polsce, które dynamicznie się rozwija, mimo niezależnych od nas uwarunkowań, takich jak pandemia COVID-19, kryzys migracyjny wywołany wojną w Ukrainie czy kryzys gospodarczy. - mówił prezydent Jacek Sutryk. - Naszym zadaniem, jako władz instytucjonalnych, jest stwarzanie warunków, aby różnego rodzaju przedsięwzięcia biznesowe w dalszym ciągu mogły we Wrocławiu jak najlepiej się rozwijać.

Biznesowi we Wrocławiu sprzyja dostęp do wykwalifikowanej kadry. Dzięki uczelniom wyższym Wrocław kształci rocznie ponad 105 tysięcy studentów, a wielu z nich zostaje we Wrocławiu - aż 27 tysięcy absolwentów co roku zasila lokalny rynek pracy. 

- Wrocław to miasto ludzi młodych, ambitnych, miasto studenckie. Młodzi ludzie chcą tu przyjeżdżać, studiować, mieszkać i pracować. Naszym zadaniem jest tworzenie warunków, aby mogli rozwijać się i żyć tutaj jak najlepiej – mówił prezydent Wrocławia. 

Made in Wroclaw – święto biznesu, nauki i innowacji 

W tym roku wydarzenie składało się z trzech sesji tematycznych: „Stage of Knowledge”, „Triple Transformation” oraz „Road to 2030 – How to Stay in the Lead?”, w trakcie których poruszane były kwestie związane z przyszłością technologii, transformacjami w biznesie oraz strategiami, które pozwolą firmom zachować przewagę konkurencyjną w tym dynamicznie zmieniającym się otoczeniu. 

- Już po raz ósmy spotykamy się tutaj w gronie przedstawicieli biznesu, nauki, innowatorów, startupów oraz wszystkich, którym na sercu leży rozwój Wrocławia. Wydarzenie wciąż się rozwija, wprowadzamy nowe elementy, takie jak międzynarodowy konkurs startupowy, czy inspirujące spotkanie startupów z funduszami inwestycyjnymi, którym wczoraj rozpoczęliśmy Made in Wroclaw – mówiła Magdalena Okulowska, prezeska Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej.

Wstęp na Expo tradycyjnie był bezpłatny, a cały dochód ze sprzedaży biletów na konferencję zostanie przekazany na pomoc dla osób poszkodowanych w powodzi.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)