Platforma sprzedażowa B2C oraz B2B - czym kierować się przy jej wyborze?

czwartek, 28.1.2021 11:57 292

Obecnie handel internetowy jest nieodłącznym elementem dobrze prosperującego biznesu. Większość transakcji odbywa się za online, jednak żeby rozpocząć sprzedaż produktów lub usług w ten sposób, trzeba najpierw założyć własną platformę sprzedażową, co wymaga użycia specjalistycznych narzędzi, takich jak oprogramowanie SaaS. Ważną kwestią jest również zasięg naszego sklepu internetowego, czyli wybór między sprzedażą typu B2B a B2C. Czym się one różnią i czym się kierować przy wyborze odpowiedniej platformy?

Zdefiniuj swoich odbiorców

Przed wyborem odpowiedniej firmy i oprogramowania pozwalającego w łatwy sposób rozpocząć działalność online, warto zastanowić się jakiego rodzaju klienci nas interesują. Mianowicie chodzi o rodzaj relacji biznesowej, bądź też modelu biznesowego odpowiadającego kryteriom działalności przedsiębiorstwa.

Platforma sprzedażowa B2B, to system zamknięty typu business to business, czyli relacja handlowa między jedną firmą a drugą. W tym wypadku proces transakcji musi zostać poprzedzony zatwierdzeniu zakupu, co przebiega po stronie administratora sklepu internetowego. Sama relacja może przebiegać na różne sposoby, a uzależnione jest to od rodzaju kontraktów zawartych pomiędzy podmiotami.

Jeśli handel online opieramy na modelu B2C, czyli nawiązywaniem relacji z klientem indywidualnym (customer), posiadanie własnej platformy sprzedażowej jest obecnie niezbędne. Sklep online dostępny jest dla potencjalnych odbiorców marki 24/7, a większość z nich robi zakupy właśnie w tej formie. Bardzo ważnym jest jednak skupienie się na funkcjonalności systemu sprzedażowego, oraz udogodnieniach na zasadzie dostosowania form płatności do wymagań klientów.

Sklep internetowy a wybór oprogramowania

Przed wdrożeniem i uruchomieniem systemu sprzedażowego w wersji internetowej, trzeba najpierw zdefiniować potrzeby i oczekiwania własnej firmy i dostosować w ten sposób funkcjonalności witryny. Trzeba jednak wiedzieć, że rozwiązania bazujące na gotowych modelach są znacznie tańsze i pozwalają rozpocząć internetową działalność dużo szybciej niż dedykowana strona.

Obecnie rozwiązania oparte na systemie SaaS pozwalają rozpocząć transakcję online już w przeciągu kilku dni. Wybierając przedsiębiorstwo gotowe stworzyć projekt naszego sklepu internetowego, warto kierować się rzetelnością i możliwością stałej pomocy, również na dalszych etapach. CStore.pl tworzy funkcjonalne platformy sprzedażowe, z możliwością dobrania rozwiązania pod model B2B lub B2C. Bardzo ważna jest możliwość automatyzacji większości procesów, dzięki czemu nie tylko administrator nie będzie musiał zatwierdzać każdej transakcji, ale również klienci będą bardziej zadowoleni z szybkiego zakupu.

Zarządzanie platformą sprzedażową jest bardzo proste

Wybór oprogramowania pozwalającego na automatyzację większości procesów jest o tyle korzystnym rozwiązaniem, że pozwala również na łatwe modyfikacje i dopasowanie witryny do aktualnych trendów i oczekiwań klientów. W ten sposób sklep internetowy będzie zawsze na bieżąco, co w przypadku handlu online jest bardzo istotnym czynnikiem przekonującym do zakupu. Również w przypadku modelu B2B nasza witryna będzie wyglądała dużo profesjonalnie i zyska w oczach potencjalnych kontrahentów.

Pomoc specjalistycznej firmy zajmującej się projektowaniem i wdrożeniem rozwiązania opartego na oprogramowaniu SaaS to nie tylko mniejsze koszty i łatwa obsługa, ale również stała pomoc. Konsultację ze specjalistami możemy odbyć zarówno w czasie trwania prac wdrożeniowych, jak również kiedy już rozpoczęliśmy pierwsze transakcje sprzedażowe.

Sama obsługa platformy sprzedażowej jest jednak bardzo prosta, a automatyzacja procesów odnosi się nie tylko do łatwiejszego zakupu przez klientów, ale również prostoty modyfikacji poszczególnych elementów witryny. Zmiana wyglądu naszego koszyka czy też uproszczenie drogi zakupu może zostać wykonana w każdym momencie, bez konieczności wdrożenia nowej strony z innymi rozwiązaniami.