Raport inwestycyjny z Wrocławia

dzisiaj, 3 godz temu 0

ZAJEZDNIA NA NOWYCH ŻERNIKACH – SIEDEM OFERT MPK

Wrocław otworzyło oferty w przetargu na projekt zajezdni tramwajowej na Nowych Żernikach. Wpłynęło siedem ofert, z czego cztery mieszczą się w założonym budżecie. Wśród zainteresowanych są wykonawcy z Krakowa, Gdańska, Warszawy, a także jedna firma z Francji.

MPK rozpoczyna teraz szczegółową analizę dokumentacji, na podstawie której podejmie ostateczną decyzję dot. wykonawcy projektu. Prace projektowe potrwają około 18 miesięcy od podpisania umowy. To największa inwestycja komunikacyjna w powojennej historii Wrocławia. Nowoczesny obiekt pomieści 150 nowych tramwajów. Nowa zajezdnia będzie jedną z najbardziej nowoczesnych i ekologicznych w Europie. 

REMONT W… PARKU

Park Przygody w Parku Andersa – rusza drugi etap! Zarząd Zieleni Miejskiej rozpoczyna kolejny etap prac, który zmieni park w jeszcze bardziej atrakcyjne miejsce dla mieszkańców. W tym roku powstanie nowy tor „ścieżki zdrowia” o nawierzchni ze zrębków drewnianych, wyposażony w urządzenia sportowe. Na powierzchni ponad 500 mkw. pojawią się także nowe ławki, kosze, stojaki rowerowe, tablice edukacyjne oraz nasadzenia krzewów i bylin.

W parku stanie również wyjątkowa rzeźba – niedźwiedź Wojtek. To nawiązanie do historii żołnierza w futrze – prawdziwego syryjskiego niedźwiedzia brunatnego, który w czasie II wojny światowej służył w 2 Korpusie Polskim pod dowództwem generała Władysława Andersa. Przygarnięty jako osesek przez żołnierzy 22 Kompanii Zaopatrywania Artylerii, Wojtek wziął udział w bitwie o Monte Cassino i awansował do stopnia kaprala. Nic więc dziwnego, że to właśnie w Parku Andersa stanie jego pomnik – jako hołd dla niezwykłej historii i symbol przygody, odwagi oraz lojalności. 

RUSZYŁA REKRUTACJA DO SZKÓŁ

Ruszyła elektroniczna rekrutacja do wrocławskich szkół ponadpodstawowych. We Wrocławiu przygotowano prawie 8 tys. miejsc w liceach, technikach i szkołach branżowych. Rekrutując się wybieramy maksymalnie sześć szkół, a w nich dowolną liczbę klas. Przy czym szkołę, do której dziecko chce się dostać w pierwszej kolejności, wpisujemy jako pierwszą. W tym roku można skorzystać z nowości - wirtualnego asystenta, który pomoże sprawnie przejść cały proces rekrutacji. Odpowie na wszelkie pytania dotyczące naboru.

Rekrutacja składa się z dwóch etapów: I-podstawowego (od 19 maja do 23 czerwca - dla klas ogólnych). II-uzupełniającego (od 28 lipca do 29 lipca - szkołach, w których będą wolne miejsca). O przyjęciu do placówki decydują punkty rekrutacyjne. 

LEPSZE WYPOSAŻENIE PORADNI DZIECIECYCH

3 Poradnie Psychologiczno-Pedagogiczne we Wrocławiu doposażone zostały w 5 nowoczesnych zestawów QEEG wykorzystywanych w specjalistycznej metodzie Biofeedback. Ze sprzętu zakupionego dzięki wsparciu finansowemu Japonii ,  korzystać będą wszyscy podopieczni tych poradni. Nowy sprzęt zapewni dzieciom nieodpłatny dostęp do specjalistycznych usług diagnostycznych. Dzięki niemu specjaliści będą mogli jeszcze szybciej diagnozować oraz opracowywać spersonalizowane zajęcia i terapie dla wszystkich uczniów we Wrocławiu. Aparatura z wykorzystaniem biofeedbacku pomaga dzieciom efektywnie radzić sobie z silnymi emocjami i stresem. Uczy je kontroli nad swoimi emocjami. Usprawnia także funkcje poznawcze, koncentrację i pamięć. Sprzęt o wartości ponad 420 tys. złotych trafił do trzech poradni psychologiczno-pedagogicznych. 

CENTRUM SPRAWIEDLIWOŚCI NAPRAWCZEJ DZIAŁA NA PODWÓRKACH

Na pewno nieraz słyszeli Państwo, że ktoś został skazany na prace społeczne – ale co dzieje się dalej? Gdzie i jak takie kary są wykonywane? We Wrocławiu odpowiada za to Wrocławskie Centrum Sprawiedliwości Naprawczej. To właśnie jego podopieczni, skazani na prace społeczne, usuwają ze ścian m.in. mowę nienawiści i wulgarne hasła.

Od niedawna zakres ich działań jest szerszy – odnawiają również place zabaw. Tak było chociażby przy ul. Jagiellończyka, a w planach są już kolejne lokalizacje. Malowanie i renowację wykonują osoby skazane, a efekty są wymierne – miasto może w ten sposób zaoszczędzić nawet 3,2 mln zł rocznie. To praktyczny przykład sprawiedliwości naprawczej, z korzyścią dla całej społeczności. 

REMONT KAMIENICY PRZY JEDNOŚCI
We Wrocławiu są kamienice, na których wiosna mogłaby trwać cały rok. Trzeba tylko dostrzec jej ślady na starych tynkach i podjąć wysiłek, by ją przywrócić. Tak właśnie dzieje się przy Jedności Narodowej 86 – w kamienicy z elewacjami pełnymi roślinnych i kwiatowych motywów, zwieńczonej elegancką wieżyczką.

Ogromne brawa należą się wspólnocie mieszkaniowej i jej zarządcy – firmie Atena & HJW – za decyzję o remoncie tego secesyjnego cudeńka.
W budynku znajduje się 18 mieszkań, z czego 7 należy do miasta. Wrocław – poprzez Zarząd Zasobu Komunalnego – jako udziałowiec tej wspólnoty pokryje około 40% kosztów prac. Ich całkowita wartość to około 1 mln złotych.

A to nie koniec dobrych wiadomości z tej okolicy. Już niebawem wrócimy z informacjami o przygotowywaniu dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla dwóch komunalnych budynków, które będą pełnić bardzo potrzebne funkcje społeczne. 

CO SŁYCHAĆ W MIEJSKIM TBS?

Po pierwsze tłumy chętnych. O jedno mieszkanie w TBS najczęściej ubiega się około 20 osób, co najlepiej pokazuje, że warto tam zamieszkać. Być może decyduje o tym relatywnie niski czynsz, możliwość odzyskania wniesionego wkładu z nawiązką przy wyprowadzce, a może fakt, że staramy się utrzymywać zasób w bardzo dobrym stanie technicznym.

Tylko w tym roku na liście TBS Wrocław jest około 20 dużych zadań inwestycyjnych i remontowych. Wymieńmy tylko kilka z nich:

  • Trwa remont balkonów na Kasztelańskiej i w Leśnicy. Prace już się rozpoczęły i potrwają do końca września – w sumie modernizacji poddanych zostanie 170 balkonów, wykonanych w nowej technologii.
  • Przy Kasztelańskiej wymieniamy także windy – w planie jest remont pięciu dźwigów. Montaż pierwszego z nich rozpocznie się 2 czerwca.
  • Przygotowujemy też przetarg na remont instalacji centralnego ogrzewania na Stabłowicach oraz w budynku przy ul. Krzywoustego 91–93a.

To tylko część tegorocznych zadań – z pewnością będziemy do tematu wracać. 

TAKICH AUTOBUSÓW NIE MA NIGDZIE W POLSCE!

Na ulice Wrocławia i okolicznych gmin wyjechały fabrycznie nowe autobusy czeskiej marki SOR. Obsługują linie 121 i 131 na Psim Polu, zastępując tymczasowe pojazdy, które kursowały przez ostatni tydzień.

Zastępcze autobusy pojawiły się, ponieważ miasto potrzebowało w trybie pilnym ośmiu dodatkowych przegubowców. Powód? Udało się szybciej niż zakładano zakończyć budowę Trasy Autobusowej na Jagodno – jeszcze przed planowanym terminem w czerwcu i lipcu. W związku z tym zmieniła się siatka połączeń i zwiększyła częstotliwość kursowania niektórych linii, w tym 121. Operator – firma Kłosok – sprowadził na szybko pojazdy m.in. z Górnego Śląska, stąd katowickie barwy autobusów, które zaskoczyły niektórych pasażerów.

Teraz linie 121 i 131 obsługiwane są już nowoczesnymi autobusami SOR. To niskopodłogowe, klimatyzowane pojazdy z silnikami spełniającymi najwyższą normę emisji spalin Euro 6D. Każde miejsce siedzące wyposażone jest w gniazdo USB, a na pokładzie znajdują się m.in. czujniki dymu, cztery miejsca na wózki dziecięce (lub trzy dla osób z niepełnosprawnościami), a także miejsce dla psa przewodnika.

Pojazdy zaprojektowano z myślą o dostępności: część siedzeń – oznaczona kolorem żółtym – znajduje się przy niskiej podłodze, by ułatwić dostęp osobom z ograniczoną mobilnością. Poręcze przy drzwiach mają inną fakturę, dzięki czemu łatwiej je rozpoznają osoby niewidome i niedowidzące. W przyszłości planowane jest rozszerzenie katalogu udogodnień dla pasażerów ze specjalnymi potrzebami.

Zgodnie z umową z miastem i gminami aglomeracji wrocławskiej, flota Kłosoka ma liczyć docelowo 46 autobusów marki SOR – w tym 16 przegubowych, 23 krótkie oraz 7 elektrycznych. 

GAJOWICKA – WAŻNA INWESTYCJA DROGOWA
Przed nami kolejna istotna inwestycja drogowa we Wrocławiu. Ogłoszono właśnie przetarg na przebudowę ul. Gajowickiej – na odcinku od ul. Zaporoskiej do al. Hallera.

Zakres prac obejmuje modernizację jezdni na długości ok. 1,3 km. Ulica zostanie poszerzona – docelowo będą tu po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, z czego jeden w każdą stronę będzie przeznaczony dla autobusów (buspas). W zdecydowanej większości nawierzchnia z kostki brukowej zostanie zastąpiona asfaltem. Jednak tam, gdzie wymagają tego wytyczne Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, nawierzchnia zostanie odtworzona z kostki.

Inwestycja zakłada również:

  • budowę dróg rowerowych po obu stronach ulicy – zachodniej i wschodniej – na całej długości 1,3 km,
  • przebudowę chodników i przekształcenie ich w ciągi pieszo-rowerowe,
  • budowę zatok parkingowych wzdłuż wschodniej krawędzi jezdni – od al. Hallera do ul. Kruczej,
  • budowę sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu z ul. Grochową,
  • przebudowę sygnalizacji na skrzyżowaniach z al. Hallera i ul. Kruczą,
  • modernizację czterech peronów autobusowych wraz z montażem tablic Dynamicznej Informacji Pasażerskiej,
  • zagospodarowanie zieleni wzdłuż przebudowywanego odcinka.

Wykonawca będzie miał 20 miesięcy na realizację zadania od momentu podpisania umowy.

BUDUJEMY BETONOWE ZATOKI AUTOBUSOWE

Na Kozanowie trwa remont sześciu zatok autobusowych. Dotychczasową nawierzchnię z granitowej kostki zastępujemy trwalszym i odporniejszym na przeciążenia betonem. Choć wizualnie różnica jest niemal niezauważalna – podobnie jak na ul. Szczytnickiej, gdzie całe torowisko wykonano w tej samej technologii – nowa nawierzchnia znacznie lepiej znosi duże obciążenia i nie ulega odkształceniom.

Prace rozpoczynają się od ułożenia warstwy włókniny technicznej, która pełni funkcję poślizgową między podbudową a betonową warstwą ścieralną. Następnie montowane są stalowe dyble – co 25 cm na całej szerokości zatoki oraz co 5 metrów na łączeniach między płytami betonowymi. Dzięki nim nawierzchnia jest stabilna i odporna na wypaczenia.

Na przygotowaną powierzchnię trafia wysokowytrzymały beton klasy C30, który po ułożeniu jest mechanicznie zacierany, teksturowany i zabezpieczany przed parowaniem specjalnym środkiem. Następnego dnia wykonujemy nacięcia dylatacyjne w miejscach, gdzie znajdują się dyble – to właśnie te szczeliny kontrolują naturalny proces pękania betonu.

Ostatnim etapem jest pielęgnacja, czyli regularne zraszanie wodą i odczekanie, aż beton zwiąże i osiągnie pełną wytrzymałość. Dopiero wtedy nawierzchnia będzie gotowa do bezpiecznego użytkowania przez autobusy. 

PRĄDZYŃSKIEGO - KOLEJNY REMONT KAMIENICY

Prądzyńskiego na szóstkę! Kamienica pod numerem 43 będzie już szóstym budynkiem przy tej ulicy, który przejdzie kompleksowy remont jeszcze w tym roku.

Zakres prac prowadzonych przez miejską spółkę Wrocławskie Mieszkania obejmuje m.in. odnowienie elewacji frontowej z odtworzeniem historycznych detali i wymianą stolarki okiennej, a także remont elewacji podwórzowej wraz z dociepleniem i nowymi oknami. Znikną toalety na półpiętrach. Wyremontujemy dach i  docieplimy strop nad najwyższym piętrem. Naprawimy stwierdzone pęknięcia ścian. Zaplanowane są również zabezpieczenia polichromii na klatce schodowej.

Obecnie trwają prace przy kamienicach komunalnych pod numerami 3, 20, 20a, 24 i 39 – ich łączny koszt przekracza 9 milionów złotych. Wcześniej wyremontowano budynki przy Prądzyńskiego 25, 30 i 35. W zasobie w 100% miejskim do remontu pozostaje już tylko jedna kamienica – ta z numerem 5. 

REMONTUJEMY TEŻ PODWÓRKA!

Prądzyńskiego przylega do bajecznie kolorowego Podwórka im. Wszystkich Mieszkańców, gdzie jeszcze w tym roku Zarząd Zasobu Komunalnego rozpocznie drugi etap remontu – tym razem obejmujący właśnie część od strony Prądzyńskiego.

Kilka lat temu sporą modernizację przeszło już sąsiednie podwórko pomiędzy ulicami Traugutta, Prądzyńskiego i Komuny Paryskiej. Przedmieście Oławskie to coraz lepsza przestrzeń, choć wciąż przed nami mnóstwo pracy – zarówno po stronie miasta, jak i prywatnych właścicieli działających w ramach wspólnot mieszkaniowych.

Prądzyńskiego dołącza tym samym do grona ulic, które przeszły znaczącą metamorfozę – podobnie jak słynna Miernicza. Coraz trudniej rozpoznać ją tym, którzy zaglądali tu po raz ostatni kilkanaście lat temu. 

W CZERWCU - NIEZWYKŁY MUZYCZNY WEEKEND

To będzie wyjątkowy muzyczny weekend w samym sercu Wrocławia! Najpierw, 27 i 28 czerwca, Dawid Podsiadło wystąpi na Polach Marsowych – to koncerty biletowane, które z pewnością przyciągną tysiące fanów. Ale to niedziela, 29 czerwca, będzie prawdziwym świętem dla wszystkich mieszkańców – wtedy Plac Wolności zamieni się w tętniące życiem centrum miasta, pełne muzyki i dobrej energii z okazji Święta Wrocławia.

Na scenie pojawią się prawdziwe gwiazdy. O godzinie 19:00 wystąpi Sara James – młoda, a już niezwykle utalentowana artystka, która swoim głosem zachwyciła nie tylko Polskę, ale i świat. O 21:00 czeka nas wyjątkowy koncert ZAZ – francuskiej ikony muzyki pop i jazz, której charyzma i charakterystyczny głos przyciągają fanów na całym świecie. Jej występ we Wrocławiu z pewnością będzie jednym z tych wydarzeń, które na długo pozostaną w pamięci.

Wstęp na koncert na Placu Wolności jest bezpłatny, ale obowiązują darmowe bilety, które można pobrać na stronie toBilet.pl. Pierwsza pula – 3 tysiące wejściówek – rozeszła się w zaledwie 45 minut! Spokojnie – przez cały maj będziemy ogłaszać kolejne transze, które sukcesywnie będą trafiać do wrocławian. Warto śledzić nasze kanały i nie przegapić okazji. Do zobaczenia na Placu Wolności! 

MIEJSKIE ROWERY ZROBIŁY NAS NA SZARO ALE JUŻ NIEDŁUGO BĘDĄ

Już niedługo na ulicach Wrocławia pojawią się całkowicie nowe rowery miejskie – to efekt zakończonego przetargu, który zapewnia funkcjonowanie systemu przez cały rok przez kolejne cztery lata. Operator zaproponował zmianę koloru na czerwony, by rowery lepiej wyróżniały się w miejskim krajobrazie. Niestety, producent zdążył już wyprodukować ramy w kolorze metalicznego srebra, więc ostatecznie kolor pozostanie taki jak dotąd. Najważniejsze jednak, że nowe rowery pojawią się na czas i będą dostępne dla mieszkańców! 

CHODNIK NA KRÓLEWIECKIEJ

Na ul. Królewieckiej planujemy budowę brakującego odcinka chodnika naprzeciwko Lidla – tak, by połączyć istniejący fragment z pobliskim przystankiem autobusowym. Dzięki temu piesi będą mogli poruszać się bezpieczniej i wygodniej. Przetarg na realizację inwestycji cieszył się dużym zainteresowaniem – wpłynęło aż 6 ofert. Jesteśmy właśnie na etapie ich analizy i wkrótce ogłosimy wykonawcę. 

NOWE PRZEDSZKOLE PRZY PLACU PIŁSUDSKIEGO

W zabytkowej kamienicy, w dawnym budynku Centrum Kultury Agora, powstaje nowoczesna placówka dla 125 dzieci. Przedszkole „Tilia” będzie wyposażone m.in. w 5 przestronnych i nowocześnie urządzonych sal dydaktycznych, szatnie, kuchnię oraz gabinety specjalistów. Na zewnątrz znajdzie się kolorowy plac zabaw, duży taras oraz zieleń.

Nowa placówka uzupełni ofertę edukacyjną na osiedlu Karłowice-Różanka. Inwestorem jest zewnętrzny podmiot – Ogólnopolski Operator Oświaty, który realizuje inwestycję we ścisłej współpracy z miastem. Przedszkole będzie funkcjonować na tych samych zasadach i warunkach finansowych co miejskie placówki. Otwarcie zaplanowano na wrzesień. 

ROZBUDOWUJEMY PARK&RIDE

W Leśnicy, tuż przy stacji kolejowej, powstanie nowy parking na 66 miejsc, w tym 3 dla osób z niepełnosprawnościami oraz 2 dla samochodów elektrycznych.

Projekt obejmuje także budowę wiaty rowerowej typu bike and ride, ciągów pieszych oraz jezdni manewrowych. Parking zostanie wykonany głównie z płyt ażurowych, co pozwoli na retencjonowanie wody opadowej.

Teren będzie odwodniony, pojawi się mała architektura – ławki i kosze na śmieci – oraz zieleń: w czterech lokalizacjach w Leśnicy zostanie posadzonych 20 drzew i ponad 6,5 tysiąca krzewów (śnieguliczki i trzmieliny).

Po wyłonieniu wykonawcy korzystanie z parkingu będzie możliwe na początku przyszłego roku. Kolejne takie inwestycje planowane są także na północy i wschodzie miasta. 

NOWE PRZEJŚCIA NA PIOTRA SKARGI

Jeszcze w tym roku na ul. Piotra Skargi powstaną dwa nowe, bezpieczne przejścia dla pieszych. Pierwsze z nich będzie docelowym układem zastępującym tymczasowe przejście między biurowcami Skanska i Bramą Oławską (dawne PZU) przy placu Dominikańskim. Prace budowlane już się rozpoczęły – obecnie wykonujemy przeciski do bezrozkopowego przełożenia kabli zasilających sygnalizację świetlną. Całość prac potrwa około 4 miesiące.

Drugie przejście zaplanowano na wysokości skrzyżowania z ul. Teatralną, przy Bastionie Sakwowym. W tej chwili przygotowujemy się do ogłoszenia przetargu na tę inwestycję. 

NOWE SYRENY i KAMERY

W tym roku Wrocław zainwestuje 1,2 mln zł w rozbudowę systemu ostrzegania i alarmowania. Nowe syreny alarmowe pojawią się na dziewięciu osiedlach, m.in. na Praczach, Widawie, Maślicach, Żernikach i Tarnogaju.

Równocześnie miasto rozwija system monitoringu – nowe kamery zostaną zainstalowane m.in. wokół stadionu Tarczyński Arena oraz przy najważniejszych węzłach komunikacyjnych. To kolejne kroki w kierunku poprawy bezpieczeństwa mieszkańców. 

REMONT CHODNIKA NA SŁONECZNEJ

Szukamy projektanta do przygotowania dokumentacji projektowej remontu chodnika przy ul. Słonecznej. Zadanie obejmuje również zaprojektowanie nowego przejścia dla pieszych na tej ulicy oraz doświetlenie zarówno nowego przejścia, jak i istniejącego już przejścia przez ul. Czekoladową. Na wykonanie projektu przewidziano 7 miesięcy. 

PRZEBUDOWA BASKIJSKIEJ

Ogłosiliśmy przetarg na opracowanie projektu przebudowy fragmentu ul. Baskijskiej oraz budowy nowego odcinka chodnika przy ul. Klecińskiej. Na przygotowanie dokumentacji projektowej wykonawca będzie miał 8 miesięcy. Projekt obejmie również budowę oświetlenia.

Na ul. Klecińskiej planujemy zaprojektować ok. 45 metrów nowego chodnika. Z kolei na ul. Baskijskiej projekt zakłada wykonanie dwukierunkowej jezdni o szerokości 5 metrów, obustronnych chodników o szerokości 2 metrów, a także odwodnienia i oświetlenia całego odcinka.

Na oferty od biur projektowych czekamy do 7 maja. 

INWESTYCYJNE POLA WSPÓŁPRACY Z WODAMI POLSKIMI

Przejście z wyspy na Opatowice, zrealizowane przez Miasto na terenie należącym do Wód Polskich, jest symbolicznym początkiem nowego otwarcia – intensywnej współpracy inwestycyjnej pomiędzy Miastem a Wodami Polskimi. Przykład śluzy Opatowickiej pokazuje, że dzięki wzajemnemu zrozumieniu i współpracy można tworzyć nowe połączenia pieszo-rowerowe, z których korzystają mieszkańcy.

Rozpoczęliśmy już rozmowy z Wodami Polskimi o uregulowaniu obecności Straży Miejskiej na terenach międzywala. Otrzymujemy od Państwa wiele sygnałów, że przydałby się tam dozór – do tej pory Straż Miejska nie mogła formalnie interweniować na wałach, jednak teraz, dzięki nowym ustaleniom, już może.

Podobne działania planujemy w innych lokalizacjach. W rejonie Parku Tysiąclecia i Parku Kuźnickiego, nad rzeką Ślęzą, sprawdzamy możliwość przystosowania infrastruktury hydrotechnicznej Wód Polskich do ruchu pieszego i rowerowego – przy wsparciu finansowym Miasta, na wzór rozwiązania z Opatowic. Miasto deklaruje gotowość przejęcia odpowiedzialności za modernizację tych obiektów, pod warunkiem podpisania stosownego porozumienia.

Prowadzimy także rozmowy o przejęciu przez Miasto wyspy Opatowickiej. Pozwoliłoby to na budowę niewielkiej przystani przy muszli koncertowej. W planach jest również zagospodarowanie odcinka Kanału Miejskiego w rejonie śluzy miejskiej – jedna z miejskich jednostek będzie dzierżawić teren, by zorganizować tam miejsca do czasowego cumowania statków.

Współpraca z Wodami Polskimi obejmuje również remonty nawierzchni wałów. Podpisaliśmy już porozumienie umożliwiające ubieganie się o dofinansowanie z UE na modernizację około 14 km ciągu Via Regia wzdłuż Odry. Zależy nam, aby ścieżki na wałach nie tylko służyły spacerom, ale również pełniły funkcję tras rowerowych w ramach miejskiej komunikacji. To wciąż niewykorzystany potencjał.

Cieszymy się także z pozytywnych, wstępnych opinii Wód Polskich dotyczących lokalizacji przyszłych, strategicznych kładek pieszo-rowerowych. Planujemy m.in.:

  • kładkę na Ołbinie jako przedłużenie ul. Mianowskiego (od strony Zacisza),
  • kładkę nad Widawą, łączącą Psie Pole z Kowalami,
  • kładkę na Maślicach w sąsiedztwie ul. Żużlowców.

Zarówno do Miasta, jak i do Wód Polskich, wpływa coraz więcej sygnałów od mieszkańców, by ograniczyć wjazd samochodów na międzywale – szczególnie w miejscach, gdzie kierowcy urządzają grille lub łowią ryby. Pracujemy nad porozumieniem, które umożliwi Straży Miejskiej kontrolę takich zachowań, zwłaszcza na Maślicach i w rejonie Starego Kanału Odry w centrum. 

35 TON PIASKU W LEŚNICY - jest umowa z wykonawcą

Ważna inwestycja w ochronie przeciwpowodziowej - Wrocławskie Inwestycje właśnie podpisały umowę z wykonawcą, który zaprojektuje oraz wykona wielką pryzmę z piasku na ulicy Wyboistej w Leśnicy.

To miejsce jest magazynem piasku dla Wrocławia wykorzystywanym w przypadku zagrożenia przeciwpowodziowego.

W ramach zadania ukształtowana zostanie górka z 35 tysięcy ton piasku. Zostanie zabezpieczona humusem, aby zapobiegać rozmywaniu. Podczas inwestycji zostaną przygotowane trzy miejsca, z których ciężarówki będą mogły odbierać piasek.

Zadanie (projekt i sama górka) ma być gotowe w 6 miesięcy. Ponadto wykonawca w ramach tej inwestycji ma utwardzić nawierzchnie dróg manewrowych, uporządkować teren, zamontować tablice informacyjne oraz uzupełnić ubytki piasku i humusu na górkach w trzech innych lokalizacjach tj. przy ulicach Ślęzoujście, ul. Szczygła oraz przy ul. Canaletta. 

PRACE NA BARDZKIEJ

Ruszają prace przy budowie odcinka buspasa na ul. Bardzkiej, który umożliwi szybszy dojazd komunikacją zbiorowa na Tarnogaj, Gaj czy Jagodno. Wykonawca będzie w najbliższych tygodniach prowadził prace przy budowie fundamentów pod nowe słupy trakcyjne.

Kierowców prosimy o bezpieczną jazdę. Możliwe są lokalne utrudnienia z powodu wygrodzenia związanego z pracą ciężkiego sprzętu. Inwestycja na tym etapie będzie się odbywać pod ruchem tramwajowym.

Wyłączenie ruchu tramwajowego na tym odcinku planowane jest w wakacje. Podczas tego etapu będą wykonywane specjalne ścianki szczelne, które pozwolą w kolejnych miesiącach na kursowanie tramwajów. O szczegółach dotyczących zmian w komunikacji będziemy informować.

Kilkaset metrów inwestycji umożliwi autobusom wygodne przejechanie przez ten ruchliwy fragment osiedla. Dziś autobus w wjeżdża na przystanek, aby wrócić na ogólną jezdnię po wschodniej stronie, natomiast po zachodniej jedzie tylko i wyłącznie jezdnią. Po zakończeniu prac nie będzie musiał wykonywać tego manewru, pojedzie wydzielonym traktem razem z tramwajami, co ułatwi także poruszanie się kierowcom aut osobowych na tym obszarze.

Podczas zadania przebudowany zostanie przystanek tramwajowy w kierunku Gaju i Tarnogaju tak, aby mogły na nim zatrzymywać się równocześnie tramwaj i autobus. Ułatwi to ewentualne przesiadki pasażerom, a także usprawni przejazd komunikacją zbiorową w kierunku Gaju, Tarnogaju czy Jagodna.

W ramach zadania wykonawca wybuduje nowe przejście dla pieszych i przejazd rowerowy.

Koszt inwestycji to ponad 12 mln zł. 

“BEZPIECZNY UCZEŃ - SPOKOJNY RODZIC”

Już niebawem rozpoczną się prace związane ze zmianą organizacji ruchu w rejonie ZSP nr 7 na ul. Koszykarskiej.

To kolejny etap robót realizowanych w ramach projektu „Bezpieczny uczeń – spokojny Rodzic”, zgłoszonego do Funduszu Osiedlowego przez Radę Osiedla Pilczyce - Kozanów - Popowice Płn. Dotąd Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta zrealizował przebudowę sięgacza ul. Dokerskiej przy ZS nr 21, montaż progów na ul. Dokerskiej oraz budowę wyniesionego przejścia dla pieszych przy ZSP nr 7 na ul. Koszykarskiej.

W najbliższych tygodniach wdrożona zostanie nowa organizacja ruchu na ul. Rękodzielniczej, Bednarskiej i Koszykarskiej przy szkole. Będzie ona polegała na wyznaczeniu sugerowanych przejść dla pieszych, zabezpieczeniu trójkątów widoczności, zwłaszcza przy wyjściu ze szkoły, a także remoncie fragmentu chodnika na ul. Rękodzielniczej 18-24. 

ŁĄCZNIK SAMBORSKIEJ I STANISŁAWOWSKIEJ

Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu prowadzi też prace na łączniku ul. Samborskiej i Stanisławowskiej. Zadanie jest realizowane w ramach Funduszu Osiedlowego. Polega na poprawie stanu nawierzchni i infrastruktury pieszego przejścia łączącego dwie ulice. Rozpoczął się ostatni miesiąc robót na tym łączniku.

Na budowie pojawiają się kolejne elementy infrastruktury drogowej: mamy już ustawione słupy oświetleniowe z oprawami oraz balustrady zabezpieczające dojścia do kładki nad Kasiną. Nowe oświetlenie zostało już podłączone. Gotowa jest podbudowa, a końca dobiegają prace brukarskie na skarpach.

Ostatnim etapem będzie zaplanowane na najbliższe dni układanie warstwy ścieralnej na remontowanym ciągu. 

KOMPLEKSOWY REMONT TOALET, TARASU I SCHODÓW

Krok po kroku, schodek po schodku – modernizujemy szkoły tam, gdzie to naprawdę potrzebne!

W Zespole Szkół nr 16 przy ul. Głogowskiej we Wrocławiu rozpoczął się kompleksowy remont trzech toalet uczniowskich oraz tarasu i schodów zewnętrznych. To nie tylko kwestia estetyki – to przede wszystkim kwestia komfortu i bezpieczeństwa uczniów oraz pracowników szkoły.

Zakres prac jest szeroki i obejmuje m.in.:

  • kapitalny remont toalet – od wymiany instalacji po nowe płytki, wyposażenie i armaturę;  dostosowanie sanitariatów do potrzeb osób z niepełnosprawnościami;
  • montaż nowych wentylatorów i modernizację instalacji elektrycznej,
  • remont i odświeżenie tarasu oraz schodów zewnętrznych – z wymianą płytek i naprawą tynków.

Wszystkie prace prowadzone są z myślą o zapewnieniu odpowiednich warunków higienicznych i funkcjonalnych.

ZIELONO-NIEBIESKA ZAJEZDNIA

Zmieni się przestrzeń wokół Centrum Historii Zajezdnia przy ul. Grabiszyńskiej 184. Zarząd Inwestycji Miejskich ogłosił przetarg i czeka na wykonawców, którzy zrealizują ten projekt. Zakres prac obejmuje:

  • przebudowę placu i parkingu,
  • budowę instalacji zewnętrznych (kanalizacja deszczowa, sanitarna, wodociąg, energia)
  • rozszczelnienie nawierzchni
  • nasadzenia roślinności – sadzenie nowych drzew, krzewów, bylin oraz stworzenie ogrodów deszczowych, które pomogą zatrzymać i oczyścić wodę opadową
  • odtworzenie nawierzchni z istniejących płyt kamiennych
  • pielęgnację zieleni po zakończeniu robót, w tym regularne podlewanie i usuwanie chwastów, by nowa roślinność mogła się dobrze zakorzenić i rozwijać.

To ważna część większego projektu wspieranego z Funduszy Europejskich, który ma na celu zwiększenie retencji wody i walkę z miejską wyspą ciepła.

Termin składania ofert upływa już wkrótce. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentacją i udziału w postępowaniu.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)