Regeneracja filtrów DPF, FAP, SCR

wtorek, 29.11.2022 10:02 186

Jeśli od dłuższego czasu zauważasz niepokojące sygnały wysyłane przez Twój pojazd, które mogą świadczyć o niesprawnym filtrze cząstek stałych, to diagnostyka i regeneracja filtrów DPF, FAP, SCR w Bosch Service Pawlik w Stalowej Woli będzie najlepszym rozwiązaniem dla Twojego auta.

Charakterystycznymi objawami są: zwiększone obroty silnika, większe zapotrzebowanie na paliwo, kłopoty z uruchomieniem jednostki napędowej, problemy z turbiną, spadek mocy auta, a także kopcenie z układu wydechowego. Co prawda takie symptomy występują również przy usterce innych podzespołów, dlatego warto sprawdzić wyposażenie auta.

Stan filtra DPF/FAP weryfikuje się za pomocą kamerki endoskopowej w celu potwierdzenia lub wykluczenia jego trwałych i nieodwracalnych zmian. Jeżeli nie będzie żadnych przeciwwskazań do wykonania tej usługi, to DPF trafi do specjalistycznej maszyny, w której rozpocznie się proces czyszczenia.

Do tego celu wykorzystuje się wodę pod ciśnieniem, aby z wnętrza podzespołu pozbyć się wszelkiego rodzaju osadów (sadza, nagar, resztki niespalonego oleju i popiół). Mycie filtra cząstek stałych zajmuje +/- 30 minut. Po wyjęciu go z maszyny następuje etap przeprowadzenia testu przepustowości, którego wynik ma być dowodem dla klienta, że DPF odzyskał drożność i tym samym jest w pełni sprawny. Zdarza się jednak, że po pierwszym czyszczeniu filtra DPF nie ma oczekiwanych efektów i proces ten trzeba ponowić. Po wszystkim się go suszy montuje do układu wydechowego.

Koszt regeneracji filtra cząstek stałych nie jest duży, tym bardziej że wykonuje się ją raz na jakiś czas. Ponadto, aby wydłużyć żywotność DPF lub FAP należy stosować się do innych zaleceń producenta marki Twojego samochodu, ponieważ efekty po jednorazowym czyszczeniu podzespołu nie będą utrzymywały się przez cały czas. Pamiętaj zatem o uzupełnianiu dobrej jakości oleju napędowego, kupuj oleje o niskiej zawartości popiołów, wymieniaj częściej olej i szybciej reaguj na pojawiające się usterki.

Ceny nowych filtrów cząstek stałych są wysokie, dlatego znacznie lepszym rozwiązaniem jest na bieżąco go wypalać i czyścić w serwisie za kilkakrotnie mniejsze pieniądze.