Regionalne kampanie reklamowe a AI, jak je odpowiednio zaplanować i wdrożyć?

wtorek, 14.11.2023 13:47 184

Chcesz by o Twojej działalności dowiedziało się więcej osób z najbliższej okolicy? Zadbaj o jej odpowiednie wypromowanie. W tym artykule znajdziesz porady, jak to zrobić krok po kroku.

Prowadzisz swój sklep a może lokal usługowy i zastanawiasz się, jak go wypromować w swoim mieście? Czy robić to tylko poprzez ulotki, plakaty, kampanię "offline", czy może spróbować sprytnie w sieci rozplanować promocję Twojego biznesu? Okazuje się, że dobrym pomysłem jest połączenie kilku metod marketingowych, by osiągnąć jak najlepsze efekty w budowaniu świadomości marki i przyciąganiu nowych klientów. 

Odpowiednie przygotowanie strony WWW

Większość internautów szukając odpowiednich produktów bądź usług, od razu kieruje się do wyszukiwarki Google i dość szybko trafia na Twoją stronę WWW. Tym samym dobrze jest przygotować ją tak, by z miejsca informowała o najważniejszych rzeczach dotyczących Twojej firmy, miała mapkę z dokładną lokalizacją i zapewniała odpowiedzi na pytania, które mogą pojawić się w głowach klientów. Z racji tego, że dziś wiele osób przeglądając internet, korzysta coraz częściej z urządzeń mobilnych, a nie komputerów stacjonarnych, to taka witryna powinna być responsywna, czyli poprawnie wyświetlać się na różnych ekranach, dostosowując się do sprzętu, z którego korzysta wyświetlający ją użytkownik.

Optymalizacja pod SEO 

Zadbanie o SEO na Twojej stronie WWW, jak i profesjonalnie przeprowadzone kampanie Google Ads sprawiają, że więcej osób od razu może przejść do Twojego sklepu i znajdujących się w nim produktów i usług. Im wyżej Twoja strona WWW znajdzie się w wynikach wyszukiwania, tym większy na niej ruch i odsetek odbiorców, którzy zrobią zakupy, a potem będą wracać po kolejne. By osiągnąć taki efekt, kluczowe jest zadanie o wiele czynników, które wpływają na optymalizację. W tym o szybkość strony, odpowiednie treści z frazami kluczowymi, linkowania, kwestie poprawności kodu czy inne działania wykonywane przez specjalistów dla poprawienia wyników strony w rankingach Google. 

Wizytówka w Google 

To sposób by więcej osób mogło trafić na Twoją firmę, zwłaszcza gdy poszukują podobnych sklepów bądź usług w pobliżu miejsca zamieszkania. Nie warto pomijać odpowiedniego uzupełnienia wizytówki firmy w Google, zadbania o umieszczenie wszystkich niezbędnych informacji oraz przygotowania zachęcających zdjęć i opisu Twojej działalności. To rozwiązanie sprawi, że więcej osób znajdzie Twoją firmę poprzez mapy Google, przy okazji wybierze się na zakupy, a jeśli oferta ich zadowoli, to z chęcią będą do Ciebie wracać wielokrotnie. 

Wizytówka Google umożliwia także wyróżnienie się spośród konkurencji, zwłaszcza jeśli zadbasz o atrakcyjne zdjęcia, ciekawą ofertę i będziesz mieć dużo pochlebnych opinii od klientów. Tym samym dobrze już na samym starcie założyć wizytówkę Twojej firmy w Google i dbać o jej rozwój z każdym miesiącem działalności. 

Media społecznościowe 

Regularnie prowadzone kanały społecznościowe są istotne, jeśli planujesz regionalne kampanie reklamowe swojej działalności. Warto informować w social mediach o swojej firmie, jej misji, produktach, usługach, codzienności i wielu innych tematach, które potencjalnie mogą zaangażować odbiorców. W znalezieniu tematów postów i stworzeniu treści możesz posiłkować się możliwościami AI, by nieco przyspieszyć ten proces. Jeśli chcesz przyciągnąć jeszcze więcej osób do swoich kanałów społecznościowych, możesz zadbać o zorganizowanie legalnego konkursu, co zwiększy zaangażowanie na Twoim profilu, a także zachęci osoby z konkretnego miasta, by pojawić się w Twoim sklepie stacjonarnym. 

Śmiało sięgaj po regionalne kampanie marketingowe, by docierać do klientów ze swojego miasta. Niezależnie od tego, czy chodzi o Bytom, Warszawę, czy Łódź. Zadbaj o przygotowanie kilku rzeczy, by osiągnąć najlepsze efekty - social media, przygotowanie strony WWW i wizytówki firmy w Google. To fundamenty, na których zbudujesz świetne efekty.