Rozpoczęcie kolejnego zadania z WNDD2025 oraz remont dylatacji na wiadukcie na A.Krajowej

środa, 30.7.2025 12:20 122 0

Od 2 sierpnia br. na placu Dominikańskim w tunelach samochodowych rozpocznie się remont nawierzchni jezdni.
Wszystkie ulice zostały pogrupowane w 8 pakietów/zadań, realizowanych przez firmy wybrane w przetargu


TUNELE POD PL. DOMINIKAŃSKIM
Jezdnie w obydwu tunelach samochodowych wraz z ulicą Inżynierską tworzą pakiet nr 4, koszt remontu wspomnianych trzech odcinków ulic wyniesie ponad 4 mln zł.  
Wymiana nawierzchni obejmie odcinki:

  • dla dla tunelu północnego 600 mb, pow. 4200  m2 - odcinek od zjazdu przy skrzyżowaniu z Podwalem aż do wyjazdu za skrzyżowaniem Ofiar Oświęcimskich;
  • dla tunelu południowego dł. 500 mb,  pow. 3500 m2   - odcinek od zjazdu do tunelu w okolicach kościoła św. Krzysztofa aż do wyjazdu przy skrzyżowaniu z Podwalem.    

Aby zminimalizować utrudnienia wynikające z prac sprzętu budowlanego na powierzchni blisko 7700 m2, zadanie będzie realizowane przy połówkowym zamknięciu każdej z jezdni.

Zakres prac obejmie:
– usunięcie frezarką spękanej i wykruszającej się nawierzchni asfaltowej na całym odcinku,
– ułożenie dwóch warstw nowej nawierzchni z asfaltobetonu, przedzielonej siatką stalowo – węglową,
- regulacja i wymiana pokryw studni, wpustów i krawężników,
- odtworzenie oznakowania poziomego.

Czas trwania prac drogowych –  około 3 tygodnie, maksymalnie do końca sierpnia.

Organizacja ruchu:
Od 2 sierpnia obowiązuje połówkowe zajęcie jezdni w tunelu północnym (pas prawy), a od 4 sierpnia w tunelu południowym (pas lewy).



WIADUKT W AL. ARMII KRAJOWEJ
Jednocześnie informujemy, że drugi miesiąc wakacji zamierzamy wykorzystać do naprawy dylatacji na wiadukcie wschodnim  (kierunek do węzła z AWW i ul. Krakowską) nad torami kolejowymi w ciągu al. Armii Krajowej.
Prace będą polegały na wymianie zniszczonych dylatacji bitumicznych na nowe, elastyczne urządzenia poliuretanowe zarówno na jezdni, jak i w części chodnikowej wiaduktu.

Inwestycja poprawi nawierzchni i komfort korzystania z drogi wszystkich jej użytkowników - pieszych, rowerzystów i kierowców. Istniejące dylatacje bitumiczne uległy znacznemu wyeksploatowaniu i deformacjom.
Szczególnie jest to uciążliwe na jezdni, gdzie pojawił się znaczący uskok wymagający wdrożenia ograniczenia prędkości na całym obiekcie.
W celu trwałego wyeliminowania problemu zostanie tu zastosowane nowe rozwiązanie, polegające na wbudowaniu poliuretanowych urządzeń dylatacyjnych.
Ostatnie prace modernizacyjne na wiadukcie były prowadzone 19 lat temu -  w 2006r.

Organizacja ruchu:
Od 4 sierpnia br. zajęty zostanie środkowy (czynny prawy) pas ruchu na jezdni wraz z lewą stroną na ciągu pieszo rowerowym.
Po wykonaniu robót na pasie prawym wykonawca przeniesie się na pas lewy.
Termin realizacji prac i trwania utrudnień w ruchu - maksymalnie do końca sierpnia br.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)