Ruszamy z kolejnym etapem innowacyjnego projektu dla wrocławskich dzieci!
Z radością ogłaszamy, że do następnego etapu wyjątkowego projektu „Edukacja w ruchu” skierowanego do przedszkolaków i uczniów klas 1-3 z wrocławskich podstawówek, zakwalifikowało się 200 grup. Uczestnicy otrzymali dostęp do bogatej biblioteki materiałów edukacyjnych, dzięki którym ich proces nauczania zupełnie się zmieni. Dla dzieci uczestniczących w projekcie podskakiwanie, kręcenie się w kółko, machanie rękami w czasie lekcji nie jest surowo zabronione, a wręcz przeciwnie – jest wskazane i bardzo mile widziane.
Inicjatywa ta ma na celu wprowadzenie aktywności fizycznej do codziennej nauki, w odpowiedzi na rosnące problemy związane z siedzącym trybem życia dzieci.
Jakub Kalinowski, prezes Fundacji V4SPORT, realizator projektu: – Naszym celem jest wprowadzenie jak najwięcej okazji do ruchu, nawet w trakcie zajęć z języka polskiego czy angielskiego. Ważne jest dla nas, aby aktywność fizyczna nie miała znamion rywalizacji, tak by każde dziecko mogło brać udział w zabawie i nikt nie czuł się źle. Ruch sprzyja dobremu samopoczuciu, szybszemu przyswajaniu wiedzy, integracji a przede wszystkim zdrowiu.
Projekt „Edukacja w ruchu” - powstał w odpowiedzi na zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia, które wskazują, że dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym potrzebują co najmniej 60 minut aktywności fizycznej dziennie. Obecnie, ze względu na zmiany cywilizacyjne, dzieci spędzają znacznie więcej czasu w pozycji siedzącej, co prowadzi do problemów zdrowotnych, takich jak otyłość czy nieprawidłowa postawa ciała. Projekt „Edukacja w ruchu”, jako uosobienie nurtu Physically Active Learning (PAL), cieszącego się ogromną popularnością w wielu krajach, wyznaczającą trendy w edukacji, w atrakcyjny dla dzieci i ich opiekunów sposób stara się aktywizować przedszkolaków i najmłodszych uczniów. Tradycyjne zajęcia przerywane wspólną aktywnością fizyczną mają zbawienny wpływ na wielu poziomach od zdrowotnego po społeczny. Ruch wyzwala energię, ułatwia kontakty interpersonalne, wpływa na koncentrację i osiąganie lepszych wyników w nauce i przede wszystkim dba o zdrowie.
Projekt „Edukacja w ruchu” realizowany jest przez Fundację V4Sport, Akademię Wychowania Fizycznego im. Polskich Olimpijczyków we Wrocławiu oraz Akademię Krokieta i Lamy.
Prof. Tadeusz Stefaniak – Rektor Akademii Wychowania Fizycznego im. Polskich Olimpijczyków we Wrocławiu: – Bardzo chętnie angażujemy się we wszelkie inicjatywy, które mobilizują do ruchu. Wartości aktywności fizycznej i jej wpływu na nasze życie nie można przecenić. W przypadku projektu „Edukacja w ruchu” mamy tym większą satysfakcję, że zaproponowane w nim rozwiązania zupełnie zmieniają pogląd na edukację jako taką. Ruch wkracza w miejsca zarezerwowane dotąd dla siedzącego trybu. To zmiana, wyznaczająca nowy kierunek w edukacji. Jedynie słuszny.
W ramach projektu nauczyciele otrzymają innowacyjne materiały edukacyjne, które pozwolą wprowadzić ruch do codziennych zajęć.
Jarosław Delewski, dyrektor Departamentu Edukacji Urzędu Miejskiego Wrocławia: – Cieszy mnie fakt, że pedagodzy tak chętnie przystąpili do projektu ”Edukacja w ruchu”. To bardzo ważne, aby korzystali z dobrze przygotowanych, merytorycznych narzędzi do pracy z dziećmi. Zaproponowane w projekcie rozwiązania, w których tradycyjna nauka spotyka się z aktywnością fizyczną, wzbogacają edukację i dają szansę na rozwój zarówno psychiczny, jak i fizyczny naszych podopiecznych.
Wrocław wyznacza trendy
Wrocław jest miastem, które odważnie i z wielką skutecznością wprowadza lokalnie, ogólnokrajowo oraz międzynarodowo innowacje w obszarze edukacji. Partnerzy projektu „Edukacja w ruchu” mają w tej dziedzinie duże doświadczenie.
Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu stworzyła piłki edukacyjne, które podbiły rynki USA, Kanady i Unii Europejskiej. Koncepcja EDUball/BRAINball to nowatorska pomoc dydaktyczna dla nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz nauczycieli wychowania fizycznego, oparta na interdyscyplinarnym modelu nauczania.
Więcej→ https://eduball.awf.wroc.pl/
Akademia Krokieta i Lamy – jest pierwszym polskim laureatem konkursu #BeActive Awards zdobywając główną nagrodę Komisji Europejskiej w kategorii EDUKACJA. Ta nagroda to wyraz uznania KE za promocję aktywności fizycznej dzieci w szkole i przedszkolu, w nietypowej formie.
Więcej→ https://akademia.krokietilama.pl/
Przebieg projektu „Edukacja w ruchu”
Składa się z dwóch etapów, każdy z nich zaplanowany na różnorodne działania wspierające nauczycieli i promujące aktywność fizyczną wśród dzieci w wieku 5-10 lat.
Etap 1: Wrzesień - Grudzień 2024
- Dostęp do platformy Akademii Krokieta i Lamy (październik 2024)
o Uczestnicy otrzymają dostęp do bogatej biblioteki materiałów edukacyjnych.
- Realizacja wyzwań
o Paczka startowa (październik 2024): Uczestnicy otrzymają materiały wspierające integrację grupy.
o Event otwarcia (listopad 2024): Spotkanie informacyjne na AWF.
o Comiesięczne wyzwania (październik - grudzień 2024): Materiały edukacyjne i scenariusze zabaw dostosowane do kalendarza roku szkolnego.
- Wybór nauczycieli do drugiego etapu (grudzień 2024)
o Na podstawie aktywności w grupowych pamiętnikach wybierzemy maksymalnie 100 klas/grup przedszkolnych, które przejdą do drugiego etapu.
- Event zamknięcia online (grudzień 2024)
o Podsumowanie pierwszego etapu podczas wydarzenia online
Etap 2: Styczeń - Czerwiec 2025
- Realizacja comiesięcznych wyzwań (styczeń - czerwiec 2025)
- Kontynuacja pracy z grupowym pamiętnikiem
- Szkolenie online z ekspertem z zakresu tematyki Physically Active Learning (styczeń - czerwiec 2025)
- Szkolenie z metody mini-EDUball
- Ambasadorzy metody mini-EDUball
- Wybór zwycięzców (czerwiec 2025)
Projekt jest finansowany ze środków Gminy Wrocław.
Dodaj komentarz
Komentarze (0)