Wakacje z NFM

poniedziałek, 4.7.2022 12:41 250 0

Kino organowe w NFM
Kino organowe w NFM to przede wszystkim spotkania z kinematografią lat dwudziestych zeszłego stulecia oraz muzyką improwizowaną na żywo. Nieme kadry kultowych filmów z pogranicza science fiction, horroru i fantastyki wzbogaci monumentalny tembr organów, przy których zasiądą znamienici polscy artyści.
 
14.07, czwartek, 19.30
NFM, Sala Główna
Metropolis
 
Tomasz Głuchowski – organy, Michał Macewicz – DJ set
 
Program: Metropolis, reż. Fritz Lang (1927)
www.nfm.wroclaw.pl/component/nfmcalendar/event/9400
 
28.07, czwartek, 19.30
NFM, Sala Główna
Nosferatu – symfonia grozy
 
Filip Presseisen – organy
 
Program: Nosferatu – symfonia grozy, reż. F.W. Murnau (1922)
www.nfm.wroclaw.pl/component/nfmcalendar/event/9401
 
10.08, środa, 19.30
NFM, Sala Główna
Gabinet doktora Caligari

Adam Tański – organy 
 
Program: Gabinet doktora Caligari, reż. Robert Wiene (1920)
www.nfm.wroclaw.pl/component/nfmcalendar/event/9402
 
18.08, czwartek, 19.30
NFM, Sala Główna
Zmęczona śmierć

Michał Kocot – organy
 
Program: Zmęczona śmierć, reż. Fritz Lang (1921)
www.nfm.wroclaw.pl/component/nfmcalendar/event/9403
 
 
Praświatłość
21.07, czwartek, 19.00
NFM, Sala Główna
 
Serdecznie zapraszamy na koncert pod batutą maestra Jacka Kaspszyka! W programie wydarzenia znajduje się II Symfonia c-moll „Zmartwychwstanie” Gustava Mahlera – jedno z arcydzieł późnego romantyzmu i jedna z najbardziej monumentalnych kompozycji napisanych w drugiej połowie XIX wieku. W przedsięwzięciu weźmie udział Polski Narodowy Chór Młodzieżowy i Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus im. Jerzego Semkowa.
 
Jacek Kaspszyk – dyrygent; soliści; Polski Narodowy Chór Młodzieżowy; Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus im. Jerzego Semkowa
 
Program: G. Mahler II Symfonia c-moll „Zmartwychwstanie”
www.nfm.wroclaw.pl/component/nfmcalendar/event/9091
 
 
On the Edge of Abbys
Koncert finałowy 9. Międzynarodowej Akademii Wiolonczelowej 
29.07, piątek, 19.00
NFM, Sala Czerwona
 
Międzynarodowa Akademia Wiolonczelowa (MAW) to jedno z niewielu wydarzeń w Europie skierowanych do wiolonczelistów z całego świata. Pełni przede wszystkim funkcję edukacyjną, przyjmując jednocześnie formę festiwalu. W ramach MAW organizowane są koncerty z bardzo szerokim repertuarem. W ich programach znajdują się zarówno utwory barokowe, jak i jazz oraz muzyka współczesna. MAW stworzono, by przybliżyć publiczności świat zespołów wiolonczelowych oraz wspomóc talenty pragnące doskonalić grę na tym instrumencie.
 
Program:
J. Jongen Deux piéces pour quatre violoncelles op. 89, E. Moór Suite pour quatre violoncelles
Wykonawcy: Polish Cello Quartet (Wojciech Fudala, Tomasz Daroch, Krzysztof Karpeta, Adam Krzeszowiec) – wiolonczele
 
K. Penderecki Chaconne in memoria Giovanni Paolo II (wersja na 6 wiolonczel)
Wykonawcy: Polish Cello Quartet, Jelena Očić – wiolonczela, Hyun-Jung Berger – wiolonczela
 
S. Gubajdulina Am Rande des Abgrunds
Wykonawcy: Julius Berger – wiolonczela, Orkiestra Międzynarodowej Akademii Wiolonczelowej (International Cello Academy Orchestra)
 
W. Sylwestrow Modlitwa za Ukrainę (oprac. na orkiestrę wiolonczel: G. Bafeltowski)
Wykonawcy: Orkiestra Międzynarodowej Akademii Wiolonczelowej (International Cello Academy Orchestra) 
www.nfm.wroclaw.pl/component/nfmcalendar/event/9575
 
 
Gwiazda Europy. Koncert z okazji obchodów Roku Edyty Stein
8.08, poniedziałek, 19.00
Dworzec Główny, Sala Sesyjna
 
Bieżący rok ogłoszono Rokiem Edyty Stein, która po śmierci została świętą i patronką Europy. Była ona bezpośrednio związana z Wrocławiem, bowiem to w stolicy Dolnego Śląska, na Przedmieściu Odrzańskim, urodziła się w 1891 roku. Podczas wojny pojmali ją hitlerowcy i zginęła śmiercią tragiczną w obozie koncentracyjnym w Auschwitz-Birkenau. Koncert solistów, Chóru NFM oraz Wrocław Baroque Ensemble pod dyrekcją Andrzeja Kosendiaka będzie wydarzeniem honorującym pamięć o świętej w przeddzień jej wspomnienia liturgicznego.
 
Andrzej Kosendiak – dyrygent; Wrocław Baroque Ensemble;  Chór NFM
 
Program:
J. de Sainte-Colombe XLIV Concert à deux violes esgales „Tombeau Les Regrets”: Les pleurs
M.T. Łukaszewski De profundis
J.S. Bach Die Kunst der Fuge BWV 1080: Contrapunctus I
C. Monteverdi Vespro della Beata Vergine SV 206: Pulchra es
B. Pradal Miserere
F. Couperin Troisième leçon de ténèbres
C. Monteverdi Vespro della Beata Vergine SV 206: Nigra sum
M. Zieleński Vox in Rama
G. Allegri Miserere mei, Deus
G.B. da Palestrina Canticum canticorum (fragment)
J.S. Bach Die Kunst der Fuge BWV 1080: Contrapunctus II
Ł. Urbaniak De profundis
J. de Sainte-Colombe XLIV Concert à deux violes esgales „Tombeau Les Regrets”: Les pleurs (wersja na violę da gamba solo)
www.nfm.wroclaw.pl/component/nfmcalendar/event/9497
 
 
Forum Musicum 2022
Tuba, tibia i fistula – dawna muzyka dęta
13–20.08
 
Forum Musicum to sierpniowy festiwal muzyki dawnej, która jest pre­zentowana na instrumentach z epoki i z uwzględnieniem historycznych praktyk wykonawczych. Koncerty przybliżają twórczość z czasów od średniowiecza po romantyzm oraz ukazują muzykę dawną w szerszym kontekście – historycz­nym i społecznym. Program wzbogacają spektakle muzyczne i potańcówki. Dyrektorem artystycznym festiwalu jest Tomasz Dobrzański.
www.nfm.wroclaw.pl/festiwale/forum-musicum
 
The Infernal Comedy: Confessions of a serial killer
14.08, niedz., 15.30 i 19.00, NFM, Sala Główna
 
Kiedy martwy seryjny morderca wraca na scenę, aby zaprezentować swoją autobiografię podczas publicznego czytania, komedia nie jest dokładnie tym, co nas czeka. Ale czego byśmy chcieli od  nowej opery/sztuki o mordercy kobiet na orkiestrę grającą na instrumentach z epoki, dwa soprany i jednego aktora?
 
„Oczekiwania zmieniają się całkowicie, kiedy dowiadujemy się, że John Malkovich zagra rolę Jacka, przedstawiającego swoje »Wyznania seryjnego mordercy«. Teraz możemy oczekiwać nieoczekiwanego. To też sprawiło, że odważyłem się  spróbować napisać libretto i dokończyłem je w ciągu kilku tygodni. Początek był prosty. W stand-up’owym stylu Jack przedstawia swoją książkę, którą ekstrawagancko nazwał »Piekielną komedią«. Dalej musiałem tylko wyobrazić sobie, co Jack kreowany przez Johna mógłby robić dalej. A to, co zrobił – czy to poszukiwanie prawdy? Kiedy sztuka była gotowa, reżyserowanie jej było czystą przyjemnością, zwłaszcza że dała Johnowi wiele przestrzeni do improwizacji – co oznacza ciągłe ulepszanie! John, pozostając idealnie wierny reżyserii, tekstowi i partnerom na scenie, na każdej próbie czy występie szukał nowych możliwości zaskoczenia siebie i nas. John Malkovich swoim występem osiąga ideał wszystkich sztuk dramatycznych: obecności chwili”.
Michael Sturminger
 
Martin Haselböck – dyrygent, kierownictwo artystyczne Orchester Wiener Akademie
John Malkovich – aktor
Chen Reiss – sopran
Susanne Langbein – sopran
Orchester Wiener Akademie
Wrocławska Orkiestra Barokowa
Jarosław Thiel – kierownictwo artystyczne Wrocławskiej Orkiestry Barokowej
 
Producent: Musikkonzept
Scenariusz i reżyseria: Michael Sturminger
Koncepcja artystyczna i kierownictwo muzyczne: Martin Haselböck
 
Program:
The Infernal Comedy: Confessions of a serial killer
Spektakl w języku angielskim z dostępnymi napisami w języku polskim
www.nfm.wroclaw.pl/component/nfmcalendar/event/9058

Dodaj komentarz

Komentarze (0)