WIR chce parkingu rowerowego w parkingu podziemnym Dwroca Głównego PKP

sobota, 17.1.2015 14:10 1728 0

15 stycznia Wrocławska Inicjatywa Rowerowa wysłała do PKP pismo z propozycją organizacji parkingu rowerowego na parkingu podziemnym przy Dworcu Głównym we Wrocławiu.

TREŚĆ LISTU WIR-u:


Szanowni Państwo,

Zwracamy się do Państwa z uprzejmą prośbą o stworzenie parkingu rowerowego w parkingu podziemnym przed Dworcem Głównym we Wrocławiu.

Bardzo cieszymy się, że po remoncie Dworca Głównego zaistniała możliwość parkowania rowerów wokół budynku. Najchętniej wybieranym przez rowerzystów parkingiem są stojaki pod dachem, przy wyjściach z parkingu podziemnego. Nawet w sezonie zimowym trudno znaleźć tam wolne miejsce. Stojaki bez zadaszenia stoją natomiast puste, nie cieszą się popularnością.

Wynika to z faktu, że rowery przed dworcem parkowane są najczęściej na dłuższy czas. Dlatego cykliści zawsze wolą parkować pod dachem, gdzie rower chroniony jest przed deszczem/śniegiem. Ponadto, pod zadaszeniami są zamontowane kamery, które teoretycznie tworzą zabezpieczenie przed kradzieżami.

Mając na uwadze rosnące zainteresowanie rowerami, obłożenie krytych parkingów rowerowych przed dworcem, a także kreowanie pozytywnego wizerunku integracji rowerów i kolei, pragniemy, aby we Wrocławiu powstały miejsca parkingowe dla rowerów na parkingu podziemnym.

W każdym dużym mieście kraju Europy Zachodniej o wysokiej kulturze rowerowej istnieją duże parkingi rowerowe przed/pod dworcami kolejowymi. We Wrocławiu istnieją zadaszone parkingi rowerowe na powierzchni, lecz są zbyt małe. Parking podziemny, który jest strzeżony, nie posiada natomiast miejsc gdzie można by zostawić rower.

Postulujemy umiejscowienie co najmniej 50 stojaków typu odwrócone „U” w głównym korytarzu parkingu (w miejscy obecnych miejsc postojowych równoległych), w jak najbliższym sąsiedztwie wyjść do hali dworca oraz skierowanie na ten parking kamer monitoringu. Pozwoli to na bezpieczne, chronione przed deszczem/śniegiem, w bliskiej odległości od hali dworca parkowanie rowerów.

Proponowane rozwiązanie z pewnością byłby ewenementem w skali Polski i mogło by stanowić modelowy w skali kraju przykład integracji ruchu rowerowego i kolejowego.

Liczymy na Państwa pozytywną reakcję i deklarujemy chęć współpracy.


Z poważaniem
Radek Lesisz,

Wrocławska Inicjatywa Rowerowa

Dodaj komentarz

Komentarze (0)