"Nie mamy jak wrócić z popołudniowej zmiany". Mieszkańcy skarżą się na likwidację ostatniego kursu autobusu do Niemczy

czwartek, 14.9.2023 13:57 23979 92

- Po likwidacji kursu autobusu miejskiego nr 46 z Dzierżoniowa do Niemczy odjeżdżającego z dzierżoniowskiej strefy ekonomicznej po godz. 22.00 nie mamy jak dojechać do domu po pracy - skarżą się mieszkańcy Niemczy. Nowy, zmieniony rozkład jazdy wszedł w życie 4 września i wykluczył komunikacyjnie osoby pracujące w Dzierżoniowie na drugą zmianę. Petycja w tej sprawie trafiła już do burmistrza Niemczy. Z kolei wójt gminy Dzierżoniów na sugestie mieszkańców Dobrocina i Roztocznika wnioskował do ZKM o przywrócenie tego  kursu od 1 października. Autobus miałby jechać przez Dobrocin i Roztocznik  do Byszowa, a potem wracać do Dzierżoniowa, chyba że gmina Niemcza zdecyduje o reaktywacji kursu na swoim terenie w miejscowościach Gilów, Gola Dzierżoniowska, Kietlin i Niemcza.

 - Pracuję na terenie dzierżoniowskiej strefy ekonomicznej w zakładzie Orion i po zmianach 4 września w komunikacji miejskiej nie mam jak wrócić z drugiej zmiany do domu. Dotychczas jeździłem autobusem linii nr 46, który ze strefy odjeżdżał o godz. 22.19 z przystanku przy Orionie. Problem nie dotyczy tylko mnie, jest nas więcej. Ludzie wysiadali w różnych miejscowościach po drodze – sygnalizuje pan Kamil, mieszkaniec Niemczy. - Zgłosiłem sprawę w ZKM Bielawa, ale odesłano mnie do Urzędu Miasta w Niemczy. Z kolei w Urzędzie Miasta w Niemczy polecono mi się skontaktować z Dzierżoniowem. Błędne koło. Czy burmistrz jest dla nas, czy my dla burmistrza? Napisaliśmy petycję do Urzędu Miasta w Niemczy. Pod koniec września jest sesja i mam nadzieję, że sprawa zostanie tam poruszona. W desperacji myślałem o powrocie taksówkami i przedstawieniu w urzędzie dowodów kosztów poniesionych przeze mnie przez nieprzemyślane decyzje burmistrza. Na szczęście firma wyszła mi naprzeciw i zgodzono się tymczasowo na pracę na drugiej zmianie do godz. 20.00.

Pracujący również w firmie Orion na terenie dzierżoniowskiej strefy ekonomicznej kolega pana Kamila, pan Marcin, w poniedziałek 4 września po skończonej drugiej zmianie zmuszony był wracać autobusem jadącym tylko do Przerzeczyna-Zdroju, by stamtąd przemierzyć w nocy pieszo 4 kilometry do Niemczy. Pracuje na produkcji, więc zmiana godzin pracy tak jak w przypadku pana Kamila pracującego w magazynie, nie jest możliwa.

- W poniedziałek 4 września musiałem wracać z drugiej zmiany w Orionie autobusem nr 30 o godzinie 22.20 jadącym do Przerzeczyna- Zdroju, a stamtąd szedłem cztery kilometry piechotą do Niemczy. W domu byłem o północy.  Tym autobusem jeździło trochę ludzi, z Dobrocina, z Roztocznika czy Gilowa. Mój kolega pracuje w Librze  na drugą zmianę i ma jeszcze dalej z Przerzeczyna, bo mieszka na osiedlu w Niemczy. I tak samo będzie musiał wracać piechotą. 

- Mówię mu: człowieku szanuj się i walcz o swoje. Jak nie będziemy nic mówić tylko przystosowywać się i udawać, że wszystko w porządku, to niczego nie zmienimy. Nie tędy droga – mówi pan Kamil. - Problem dotyczyć może nawet kilkudziesięciu osób, choć w autobusie może być kilkanaście, bo ludzie pracując w systemie zmianowym korzystają z tych przejazdów cyklicznie. Dojazd na drugą zmianę jest, ale powrotu już nie ma. Czy to jest normalne?

Skontaktował się z naszą redakcją także pan Norbert z Niemczy. Niedawno podjął pracę w pobliżu strefy ekonomicznej w Dzierżoniowie.
- Jest praca, człowiek pracuje, a nie ma dojazdu. Na razie jeżdżę jeszcze na pierwszą zmianę. W przyszłym tygodniu najprawdopodobniej na drugą. I nie będę miał jak wrócić do domu. Nie zdążę na wcześniejszy autobus Byłem w tej sprawie w urzędzie, ale burmistrz i jego zastępca byli nieobecni. Sprawdziłem już też, że nocna taksówka po godzinie 22.00 z Dzierżoniowa do Niemczy to koszt 108 złotych. Czy mam brać na to faktury i domagać się później zwrotu od burmistrza? To jest śmieszne! A jego motto - „poznaje się człowieka po czynach jego”? No to ładne świadectwo sobie wystawia. Ludzie płacą za grunty, za dzierżawę, skąd brać na to pieniądze jak trzeba będzie zrezygnować z pracy? Czy można na tę trasę puścić mniejszy pojazd, żeby było bardziej opłacalnie? – pyta pan Norbert.

Zatrudniony w firmie Domex pan Andrzej z Roztocznika także został bez możliwości dojazdu po likwidacji kursu autobusu linii  nr 46 po godz. 22.00.
- W tym tygodniu pracuję na rano, w drugiej połowie września wejdą mi drugie zmiany. Nie wiem jak wrócę do Roztocznika. Ostatni autobus nr 30 do Przerzeczyna-Zdroju odjeżdża o godzinie 20.16. Musiałbym wyjść z firmy już o godz. 19.30, żeby zdążyć na niego na dzierżoniowskim dworcu. Pracuję do 22.00, więc nie ma na to szans – martwi się pan Andrzej.

- Za organizację transportu miejskiego odpowiedzialne jest ZKM Bielawa. W tym momencie nie możemy brać pod uwagę pojedynczych wniosków. Jeżeli chodzi o organizację transportu, ZKM dostosowuje całość rozkładu jazdy do wszystkich linii, które mają w obsłudze. Na tym etapie ja nie wiem, jakie obłożenie miał ten autobus w poszczególnych dniach i nie mam wiedzy, dlaczego akurat ten a nie inny kurs został wykluczony. Skontaktuję się z przedstawicielem ZKM Bielawa, ustalę to i sprawdzę, jakie są możliwości przywrócenia tego kursu, o ile było to niezasadne. Natomiast jeśli chodzi o specyfikę związaną z rozkładem jazdy my jako gmina nie mamy wglądu bezpośredniego w rozkład - wyjaśnia Leszek Lupa, zastępca burmistrza Niemczy.  

 - Wszelkie zmiany w komunikacji miejskiej na terenie poszczególnych gmin nie były decyzjami ZKM, jako Referatu Komunikacji Miejskiej organizującego komunikację na terenie powiatu dzierżoniowskiego na podstawie porozumień międzygminnych, ale zostały wprowadzone na podstawie decyzji przekazanych nam przez gminy. Ze zleconych przez nas w ubiegłym roku badań potoków podróżnych wynikało, że kurs z Dzierżoniowa do Niemczy po godzinie 22.00 miał rzeczywiście bardzo małe obłożenie i był jednym ze wskazanych przez gminę Niemcza połączeń autobusowych do likwidacji. W środę 12 września miałem spotkanie z wójtem gminy Dzierżoniów Markiem Chmielewskim w sprawie reaktywowania tego kursu. Obecnie planowane jest przywrócenie transportu na tej trasie. Autobus pojedzie z Dzierżoniowa przez Dobrocin, Roztocznik, zawróci w Byszowie i wróci do Dzierżoniowa. Jeżeli burmistrz Niemczy zdecyduje o przywróceniu kursu w granicach administracyjnych Niemczy, wprowadzimy tę zmianę – informuje Jarosław Frize, p.o. zastępcy kierownika ZKM i zastrzega, że rozkład, który zaczął funkcjonować od 4 września tego roku na pewno nie jest jeszcze wersją finalną. - Napływają do nas informacje od gmin w naszym powiecie o potrzebie korekt, co spowoduje, że będziemy wprowadzać kolejne zmiany, nie tylko w kwestii linii nr 46, ale także na kierunku Ostroszowice i Jodłownik. Kwestią do rozważenia przez włodarzy są oczywiście koszty połączeń.

Z wnioskiem o przywrócenie kursu linii nr 46 po godz. 22.00 wystąpił do ZKM-u wójt gminy Dzierżoniów Marek Chmielewski. 
- Na sugestię burmistrza Niemczy kurs po godz. 22.00 został zlikwidowany.  Wystąpiłem z wnioskiem o reaktywację tego połączenia od 1 października 2023 roku ze względu na głosy mieszkańców Dobrocina i Roztocznika, którzy nie mieli jak wrócić z pracy po godzinie 22.00. Autobus będzie jeździł w granicach administracyjnych Dzierżoniowa i gminy Dzierżoniów - mówi Marek Chmielewski, wójt gminy Dzierżoniów.  

Aby reaktywować ten jeden kurs w poprzednim wymiarze kilometrów, sprzed 4 września,  zgodę muszą wydać trzy gminy, przez które przebiega linia nr 46: miasto Dzierżoniów, gmina Dzierżoniów oraz gmina Niemcza. Z informacji ZKM-u wynika, że na przywrócenie połączenia zgodził się już burmistrz Dzierżoniowa.  

- Był moment, kiedy gminy wypowiedziały się w zakresie połączeń do likwidacji. Nie wiem, czy wszystkie się wypowiedziały, nasza gmina przekazała sugestie. Było to podyktowane audytem zleconym przez ZKM Bielawa, który jednoznacznie  wskazywał linie przeznaczone do likwidacji w pierwszej kolejności ze względu na liczbę korzystających pasażerów. Celem była minimalizacja kosztów transportu publicznego.  Była więc wola burmistrzów, żeby ZKM brał pod uwagę całokształt rozkładów jazdy i sam podjął decyzję, które kursy będą zlikwidowane. Kierowali się kilkoma przesłankami: liczbą ludzi na danej linii o danej godzinie, minimalizacją kosztów i wkomponowaniem nowego rozkładu do całości transportu publicznego na terenie powiatu dzierżoniowskiego, przy czym udział naszej gminy w tym transporcie wynosi jedynie 6 procent. Zapoznam się z petycją mieszkańców i zajmę stanowisko w tej sprawie - obiecuje Leszek Lupa, zastępca burmistrza Niemczy.  

Przeczytaj komentarze (92)

Komentarze (92)

Wyborca piątek, 22.09.2023 07:36
A z innej beczki, dlaczego kandydat na posła do Sejmu RP poz. nr 6 z listy PIS czyli pan Węgłowski burmistrz Niemczy nie ma ani jednego plakatu aby promować swoją osobę czy też pana Ministra Dworczyka. Wstydzi się, czy co? A może zwyczajnie w gminie skończyły się pieniądze na delegacje i nagrody? No to za co biedaczek ma zapłacić za plakaty? Czy nikt w PiS-e tego nie widzi, jak się gra w drużynie to gra sie na całość i na Pana Posła Gwoździa i na Pana Ministra Dworczyka a także na całą listę. No i niech pan burmistrz poprawi baner pana Dworczyka na swojej zamkniętej masarni! nikt tamtędy nie jeździ albo prawie nikt ale to nie znaczy że nie trzeba burmistrzu mieć szacunku do Pana Posła .
Andrzej Duda niedziela, 17.09.2023 17:39
Niedługo po 22 do Bielawy jadą 3 autobusy. W każdym siedzi dosłownie 5 osób. Dlaczego one nie są likwidowane, albo zredukowane do jednego? Podobnie z autobusami do Pieszyc i Piławy. Zwyczajnie, o tej porze niewiele osób jeździ autobusami, co nie zmienia faktu że są potrzebne. We Wrocławiu autobusy po 22 też jeżdżą niemal puste i nikt ich nie likwiduje. Osoby które jeżdżą autobusami po 22 jeżdżą także w innych godzinach. Jeśli będą zmuszone do zmiany autobusu na auto, to przestaną jeździć autobusem także o 5, 13, itd. i obłożenia poszczególnych autobusów zaczną spadać, nie tylko po 22.
środa, 20.09.2023 16:27
Tak samo jak autobus nr 6 jadący przez bielawe nie jedzie już na Jodłownik. I po popołudniowej zmianie trzeba iść nieoświetloną drogą bez chodnika przez ok 2.3km..
Kietlinianka poniedziałek, 18.09.2023 07:34
Dajcie spokój burmistrzowi Niemczy. Biedaczek nie ma czasu przecież musi dotrzymywac towarzystwa skarbniczce gminy, a teraz dodatkowo pani sprzątaczce z gminy pani Ewie. Ta przynajmniej mieszka w kietlinie zawsze to bliżej. No cóz jaki pan taki kram
Oburzające poniedziałek, 18.09.2023 09:10
To jest oburzające, rozumiem, że jest kampania i wszystkie chwyty są dozwolone względem burmistrza Niemczy ale nie szkalujcie publicznie niewinnych kobiet. Czy Doba zareaguje i usunie te obrzydliwe komentarze względem niewinnych kobiet.
wtorek, 19.09.2023 08:50
Czy jesteś pewien pewny że to nie prawda? Znając zwyczaje tego pana można sądzić że to prawda.
poniedziałek, 18.09.2023 05:52
W pieszycach tez zlikwidowali autobus o 20 ale nikt nie pomyślał ze może jednak ktoś do pracy jeździ tym autobusem bo z tego co pamietam to on był od zawsze
Salowy z Czarnego Boru sobota, 16.09.2023 19:39
PiS to sekta umysłowo chorych ludzi.
piątek, 15.09.2023 07:27
PO KO lokalnie stworzyło problem, zarzuciło winę na PiS (Niemcza) i teraz udaje, że chce coś naprawiać. Typowe dla krętaczy przed wyborami. Zobaczycie jak szumnie wszystkie inwestycje skończą się przed wyborami i jaki będzie lans w mediach. Doba to szczujnia lokalnych władz, więc grzeje nawet najmniejszy temat, byle tylko uderzyć w PIS. Podobnie było z "assholem". Jakos na temat vice burmistrza, który znęcał się nad żoną, była tylko krótka wzmianka.
autobus szkolny piątek, 15.09.2023 15:11
a dlaczego doba.pl niezainteresowanie się listem od jednego z mieszkańców, w którym poinformował, że naszym dzieciom został zabrany autobus szkolny. przedszkolaki i starsze dzieci do klas 8 włącznie zostały wsadzone ze szkolnych autobusów i wsadzone do zkm-ów. Być może właśnie z tego powodu w innych miejscowościach zostały zabrane wieczorne kursy, bo były mniej opłacalne niż bilety miesięczne dzieci wiejskich. Być może dwie sprawy są jakoś powiązane? Pomijając fakt, że dzieci jest dużo więcej niż miejsc siedzących autobusach a jeżdżą nimi 5latki ?
Doba ten tema też jest ważny!!!
Ciekawski piątek, 15.09.2023 21:26
Dokładnie. Temat interesujący. Doba ci z tobą?
piątek, 15.09.2023 20:17
Brawo, tylko to nie jest temat na komentarz, a na artykół.
Andrzej Duda niedziela, 17.09.2023 18:05
Swoją drogą, zabawne jest to, że jeszcze kilka miesięcy temu pojawił się tu artykuł w którym włodarze miast naszego powiatu zastanawiali się jak zwiększyć zainteresowanie mieszkańców komunikacją miejską, by finansowo lepiej się wszystko spinało, no i mamy najwidoczniej rezultat tych rozważań: zachęcić ludzi do korzystania z komunikacji trzeba poprzez likwidację kursów. :D
Andrej Dudu niedziela, 17.09.2023 18:13
Jeżeli komunikacja miejska będzie zaspokajała jedynie potrzeby młodzieży jeżdżącej na ulgowych miesięcznych i emerytów jeżdżących za darmo, to finansowo nigdy nie będzie się to spinało.
niedziela, 17.09.2023 14:25
Burmistrza Niemczy należy zapytać. Przecież chciał wyjść ze współpracy z ZKM. To dopiero by było.
sobota, 16.09.2023 19:09
GŁOSUJCIE DALEJ NA PIS TO DALEJ TAK BEDZIE CIE MIEC CHAMY I PROSTAKI
Hff sobota, 16.09.2023 07:43
Ostatni kurs. Ostatni taki Bur-mistrz Niemczy.
J.s sobota, 16.09.2023 17:18
Co ma powiedzieć osoba pracujaca w handlu jak wypadnie niedziela handlowa .Czy ktoś zwrócił uwagę na niedzielne kursy pierwszy autobus jest po 13.00 rannych zero wszystkie zostały usunięte .Parodia
Jan sobota, 16.09.2023 12:24
Czy mieszkancy Niemczy sa az takimi glupcami, zeby nie mogli zakonczyc dyktatury burmistrza.
To swiadczy tylko o niskim poziomie niemczan!!!
piątek, 15.09.2023 23:38
Nie wierzę, że nikt inny z pracowników nie posiada samochodu i nie można by się z nim zabierać, ponad to koło Oriona są inne firmy do których każdego dnia masa osób przyjeżdża samochodami, wystarczy popytać chociażby na spotted a na pewno ktoś by się znalazł i chętnie przygarnął za opłatą na paliwo.
Jajuś Kaczynski piątek, 15.09.2023 05:02
Do czasu wyborów Dworczyk załatwi wam pisowskie furmanki!
Ostroszowiczanka piątek, 15.09.2023 21:26
To samo w ostroszowicach!!!! Proszę to zmienić
piątek, 15.09.2023 13:23
Z Ostroszowic do Bielawy też brak połączenia dla osób pracujących na 10 i wracających po pracy o 18.
Kto układał ten rozklad? OGARNIJCIE SIĘ
Prawo jazdy czwartek, 14.09.2023 15:59
Osoby pracujące to nie są dzieci, które nie mogą posiadać prawa jazdy. Zróbcie prawko i kupcie samochód, a nie użalacie się nad swoim losem. Najlepiej i najłatwiej to wymagać, aby gmina zapewniła wam dojazd, ale niby dlaczego ma to zrobic? Czy wy ludzie jesteście świadomi ile kosztuje taki jeden kurs, wy kupicie bilet za grosze, a paliwo, homologacja i pensja kierowcy jest większą kwotą. Brak słów.
Mk czwartek, 14.09.2023 16:13
Nie kazdego stac na auto niestety. To nie jest zadne uzalanie sie tylko fakt. Ten autobus byl przez tyle lat i jakos to nikomu nie przeszkadzalo. Takze jak najbardziej powinien wrocic.
czwartek, 14.09.2023 16:20
Jesteś w błędzie. W większości miast, zwłaszcza wielkich, ale także średniej wielkości, nie tylko w Polsce, promuje się transport publiczny. Chodzi o korki i ochronę środowiska. Samorządy zachęcają mieszkańców do korzystania z komunikacji publicznej. Często szybciej do pracy można dojechać tramwajem czy metrem niż autem. Setki samochodów generujących hałas i opary a w każdym z nich jedna osoba. Gdyby te osoby mogły, pewnie kupiłyby sobie samochody bez twojej pełnej wyższości rady. Ale kompetnie nie o to chodzi. Jest dokładnie odwrotnie.
Olaf czwartek, 14.09.2023 16:39
Sam sobie odpowiadasz W większych miastach tak jest ale gonić autobus który wiezie kilka osób na wsi to nie jest interes ekonomiczny!Niestety kapitalizm nie uznaje litości. Liczy się ekonomia.To że autobus był zawsze nie znaczy że gmina ma dopłacać. A gmina to kto?JA TY .Chcesz płacić komuś za przejazd?Ja nie chcę.
Dzierżoniowianin roku czwartek, 14.09.2023 16:55
To lepiej gonić 10 aut, będzie ekologiczniej.
Tak, chcę dokładać do tego autobusu.
piątek, 15.09.2023 17:13
Nie 10 aut tylko pewnie dwa auta a w każdym po 5 osób. Składacie się na paliwo albo jeździcie na zmianę.. Wyniesie was taniej niż bilet. Chyba że jeździcie bez biletu to wiadomo takiej niż nie będzie. Znam bardzo dużo osób z gminy Niemcza jak w ten sposób dojeżdżają do pracy.
Andrzej Duda niedziela, 17.09.2023 17:46
Jesteś oderwany od rzeczywistości. Niemal każdy pracownik jeździ sam własnym autem. Mało którzy pracownicy się grupują. I potem jedzie na Bielawę z Dzierżoniowa 400 osobówek, w niemal każdej jedna osoba i blokują miasto.
Grala czwartek, 14.09.2023 17:35
No to zapłacić wymagana kwotę i ZKM będzie jeździł .
Jhg czwartek, 14.09.2023 16:25
Żenującya wypowiedź
Okrutnik czwartek, 14.09.2023 20:09
Zapewnienie komunikacji publicznej jest jednym z zadań samorządu, tak samo jak budowa mieszkań, infrastruktury rozrywkowo-sportowej itd. Oczywiście być nie musi (Kamień Pomorski dokonał tego w latach 90 i wyszedł na tym bardzo dobrze) ale to sami mieszkańcy muszą tego zachcieć i zagłosować na odpowiednie osoby.
piątek, 15.09.2023 17:20
Komunikacja publiczna jest, dzieci i młodzież mają transport do szkół, seniorzy do lekarza i na zakupy dojadą. Chodzi o powrót z pracy dla nieogarniętego chłopa co nie potrafi życia sobie zorganizować.
Mk piątek, 15.09.2023 22:32
Wypraszam sobie! Ja nie jestem nieogarniety!!! Zycie sobie jakos potrafie zorganizowac!!! A co do tego autobusu to on zawsze byl i byc powinien!!! Poniewaz nietylko ja z pracy o tej porze wracalem!!! Bo inne osoby tez!!!
sobota, 16.09.2023 18:36
Widzę ten autobus jak jeździ jest prawie pusty, mi żaden autobus nie pasuje aby dojechać i wrócić z pracy i nie płaczę do burmistrza, że nie mam jak dojechać tylko jako samodzielny człowiek jeżdżę autem i wkurza mnie jak parę osób robi aferę ze swojej niesamodzielnoscji .
ha,ha referendum czwartek, 14.09.2023 16:24
PIS sprowadził 250 tys.muzułmanów do Polski.Czy w Dzierżoniowie już planują budowę meczetu.Brali po 5 tys $ od wizy to jest za co budować
czwartek, 14.09.2023 16:47
zakwaterować tych muzów w Niemczy i zatrudnić na strefie,problem się rozwiąże
czwartek, 14.09.2023 17:18
5 koła $ za wizę,tak się kasę robi
czwartek, 14.09.2023 18:08
Czy w PIS jest jeden uczciwy?
Maja piątek, 15.09.2023 20:18
Co PiS ma do tego w ddz burmistrz czy wójt i większość radnych to PO oni większością decydują zadziwia tylko fakt że chcą dalej rządzić nawet na wyszych stanowiskach i taki strzał w kolano żenada
piątek, 15.09.2023 07:30
W platformie sami kryształowi - Nowak, Gawlowski, Grodzki no i sp. Adamowicz. :)
Jaki piątek, 15.09.2023 14:21
Zero
Bernardyn czwartek, 14.09.2023 23:13
to święci ludzie bo jeżdżą na Jasną Górę i tańczą u ojca Swego RYDZYKA i on też jest święty bo dostaje samochody od bezdomnych.
czwartek, 14.09.2023 19:56
Łukaszenka konkurent kaczora więc płot postawili.
czwartek, 14.09.2023 20:47
Zwolennicy PIS w to nie uwierzą, nawet jak im się przedstawia dowody to i tak myślą że to zmyślona sytuacja. Wierzą jedynie w to co powiedzą w TVP1 lub TVP info,to są tylko wiarygodne wiadomości dla nich. Zbiorowa hipnoza.
piątek, 15.09.2023 15:44
Mejza,kandydat PIS do sejmu powiedział że w PIS zło wypala się gorącym żelazem.
czwartek, 14.09.2023 22:45
W Rosji też podawali w telewizji,że Ukraina napadła na nich i dlatego muszą pokonać wroga.Taka rządowa telewizja jak u nas!
czwartek, 14.09.2023 20:51
Beda zakwaterowani w miejscowosciach rzadzonych przez PiS, a taka jest Niemcza.
czwartek, 14.09.2023 23:10
Niemcza stała się pośmiewiskiem na cały powiat, chamski burmistrz pokazał oblicze PiS, skoro oni na takich gburów stawiają to znaczy że patologia polityczna kwitnie .
piątek, 15.09.2023 06:26
a wizy wysprzedaje ?
mieszkaniec czwartek, 14.09.2023 14:36
jak zawsze w Niemczy Pan Burmistrz zdecydował sam, bo przecież on wie lepiej i szary zjadacz chleba nic go nie obchodzi
Polska nie dla Polaków piątek, 15.09.2023 15:19
niestety nie tylko w Niemczy burmistrz decyduje sam . Wójt gminy Dzierżoniów też decyduje sam w ważnych kwestiach dot. mieszkańców również dot. autobusów. Bardzo współczuje burmistrza.
Mieszkaniec czwartek, 14.09.2023 15:12
A co stało się z zakupionymi za grube miliony dla Niemczy ( kupione przez Miasto Niemcza ) czterema elektrycznymi autobusami??? Ano stoją równiutko zaparkowane i nie użytkowane,bo to niewypał zakupowy.
piątek, 15.09.2023 06:49
nie wazne, oszolomy uwielbiaja burmistrza za to, ze je kupil i se stoja.
Pola czwartek, 14.09.2023 20:24
Doba pl.nie potrzebnie nakręca temat.Polityka
czwartek, 14.09.2023 20:49
To sa fakty pola, fakty.
Tak jak usuniecie pomnika z rynku, odnowienie fresku poprzez zamalowanie i wiele innych wybrykow wodza Niemczy.
Pola czwartek, 14.09.2023 22:25
Czepiasz się. W Niemczy radni cały czas graja przeciw burmistrzowi.Dzierzoniow wydaje polecenia a ciemni radni wykonują Jedyna gmina w powiecie innej opcji i to Was boli. Mnie to zwisa kto u Was rządzi ale zamiast grać do jednej bramki u Was odwrotnie. Osoby z rady to ci.....a .
Kietlinianka piątek, 15.09.2023 15:03
A co radni zrobili przeciwko burmistrzowi ? proszę o jakiś konkret!!!! Oglądam sesje i nigdy nie zauważyłam, aby nie przegłosowali jakiejś uchwały, która burmistrz zaproponował. Uchwały te dotyczące budżetu gminy skarbniczka daje Radnym tuż przed samą sesją czy komisją, to nic dziwnego, że Radni pytają. Państwo Radni jesteście super, róbcie swoje bo robicie to dobrze. A Pan Panie Radny Pelc niech się nie przejmuje słowami burmistrza, każdy sądzi według siebie. Burmistrz niech lepiej popatrzy na siebie i swoją rodzinę!
piątek, 15.09.2023 06:46
Pola byloby wspaniale, gdybys potrafila odroznic fakty o bzdur. Zakladam, ze wiesz co to sa fakty.
Zrobiono nowe oswietlene LED, ale jest wylaczone, bo trzeba oszczedzac. Gzie tu logika
w PiS-doo! piątek, 15.09.2023 08:48
Pracujący to nie jest elektorat PiS, więc mają to w dudzie! Co innego gdyby trzeba było dać z pieniędzy podatników jakieś +++ dla wiecznie bezrobotnych meneli, dzieciorobów żerujących z jałmużny, czy moherowych katorydzoli - wtedy za sprawą specjalnej "specustawy" zaraz kasa by się znalazła...
jak to jest pismendo? piątek, 15.09.2023 12:57
Jak to jest pismendo, że 24 h na dobę przesiadujesz przed komputerem? Skąd masz na to czas nierobie?
Józek z końca wsi piątek, 15.09.2023 00:21
Witojcie chopy! Jo żech Józek z końca wsi. Na pewno mnie znata z tego że jo jechał rowerem majonc 7 promili. Jo już karę odbył i prawko łodzyskoł i jo mom propozycje. Mam jo łursusa trzydziestke i przyczepe i jo mogem wos wozić do roboty i do doma z tej Dzierżoniowskiego metropolyji ale mom warunek. Jo rano nie lubię wstawoć a świniom trza dać żryć i krowy wydoić. Jak wy byśta dla mnie to robili codziennie to jo już łodpalom łursusa i jestem gotowy transporta publicznego robić. Pozdrowionka wos serdycznie.
## czwartek, 14.09.2023 16:25
Burmistrz osobiście będzie Was przywoził
czwartek, 14.09.2023 17:02
Nie ma czasu, zajęty wyborami i usiłuje przeczytać i zrozumieć wytyczne dnia z Nowogrodzkiej.Nie wie,że zapory na granicy to wyeliminowanie konkurencji w dojeniu emigrantów.
Wieszcz czwartek, 14.09.2023 23:19
Gmina mówi m, że to ZKM
ZKM, że gmina...
A autobusu jak nie było tak ni ma.
Mieszkaniec Roztocznika czwartek, 14.09.2023 19:27
Przez Roztocznik pojedzie pewnie nie przez wieś, tylko skrótem jak zwykle. Oj Panie Chmielewski czy za dużo wymagam ?
dexe czwartek, 14.09.2023 19:49
Hmm jeśli włodarze gmin po przeprowadzonych badaniach wskazywały kursy do likwidacji to znaczy że kierowali się ekonomią a nie logiką.
Kursy po godzinie 22 należy przywrócić bezwzględnie. Ale jak zawsze zaczyna się teraz spychologia Niemcza nie wskazywała kursów do likwidacji tylko przedstawiła swoje sugestie a ZKM usunął kurs bo mało pasażerów na nim jeździło. Tylko, że na zdrowy rozum to ZKM kasują kurs pozbawia się kasy ze sprzedanych biletów miesięcznych, bo przecież ludzie pracujący na strefie i korzystających z komunikacji nie jeżdżą na biletach jednorazowych.
Wiec raczej nie sądzę, że ZKM sam od siebie wywalił kurs. Ale jedynym pozytywnym akcentem tego posta jest to, że kurs w większej części ma być przywrócony.
ABC czwartek, 14.09.2023 20:57
Jeśli to połączenie nie było opłacalne to dlaczego ZKM miał dokładać do interesu? To wasza sprawa jak dojedziecie albo wrócicie z pracy, ewentualnie waszego pracodawcy. A żeby nie było to sam codziennie, na własny koszt muszę robić trasę Bielawa-Świdnica bo nie mam dobrego połączenia w godzinach kiedy zaczynam i kończę prace. Ponoszę tego koszta i takie jest życie. A te historie z taksówką i domaganiem się zwrotu od burmistrza to już w ogóle są śmieszne. To nie komuna.
:-)) czwartek, 14.09.2023 20:43
Jak wybraliśta tak mata,
chcieliśmy ameryki to mata
:-))
czwartek, 14.09.2023 14:25
Niemcza? A co mają powiedzieć ludzie z włók Tuszyna książnicy jędrzejowic tu nigdy nie było połączenia z dzierżoniowem i ludzie od zawsze musieli sobie radzić sami rowerami albo autami
Ds czwartek, 14.09.2023 20:35
I w dalej muszą się sami organizować na dojazdy na pierwszą zmianę do Świdnicy i na powrót z pracy po drugiej zmianie zarówno ze Świdnicy jak i z Dzierżoniowa.
czwartek, 14.09.2023 15:23
Czy te miejscowości są zarządzane przez pana Marka Chmielewskiego od2007r.
Mieszkaniec czwartek, 14.09.2023 15:27
Jazwina, Slupice, Oleszna taka sama sytuacja, rowerem jednak za daleko.
Ale co jak się zepsuje ma assist czwartek, 14.09.2023 14:54
Zostaje hulajnoga elektryczna
czwartek, 14.09.2023 20:35
W zimie w głębokim śniegu na pewno się przyda.
Cwele czwartek, 14.09.2023 16:29
Patologio jeździł sobie taksówkami jak nie masz samochodu
Mk czwartek, 14.09.2023 19:11
Wypraszam sobie!!! Nie jestem żadną patologią!!! A taksowka to moge wracac z pracy jak gmina bedzie mi za to zwracać!!!!
Chłopie dorośnij czwartek, 14.09.2023 17:30
Śmiechu warte, facet się skarży do swojego pracodawcy, że burmistrz mu autobus zabrał i nie ma jak z pracy wrócić. No bidaczek a śniadanie to kto robi i pakuje do teczki. Chłopie dorosły jesteś. W gminie Niemcza 80 procent mieszkańców pracujących gdzieś dojeżdża do pracy, nie płaczą burmistrzowi, że autobusu nie mają tylko się sami organizuja.
Mk czwartek, 14.09.2023 19:04
Zalezy gdzie kto pracuje i czy ma auto na ktore niestety nie kazdego stac. Ten autobus byl i jest potrzebny. I mam nadzieję ze bedzie przywrócony.
Pracujący DW czwartek, 14.09.2023 18:33
Jak zwykle burmistrz Niemczy podejmuje decyzję bez konsultacji z mieszkańcami. Nie widziałem rzadnej informacji na stronie Urzędu Miasta w tej sprawie.
czwartek, 14.09.2023 19:02
No rzeczywiście, burmistrz nie skonsultował decyzji z trzema mieszkańcami, bo reszta samodzielnie potrafi dojechać i wrócić z pracy.
Jodłownik czwartek, 14.09.2023 18:30
Do Jodłownika też został zlikwidowany autobus którym wracałem z popołudniowej zmiany
Prawda czwartek, 14.09.2023 17:57
Jeśli ktoś coś do tej pory miał, to było tylko narzekanie, to źle, tamto niedobrze, ale jak się to coś zabrało to jest lament, jakie było to było, ale było. szanujcie to co macie, bo zawsze może być gorzej.
Komuch czwartek, 14.09.2023 15:19
Całkiem Zlikwidować Komunikację Miejską w Dzierżoniowie Przecież Mamy Miejską Komunikację w Świdnicy
czwartek, 14.09.2023 17:31
I w Berlinie.
GRZEGORZ czwartek, 14.09.2023 15:52
Wy pracujecie to waszą sprawą jak dojedziecie do pracy.Gmina ma dokładać kasę do was?Pracujecie zarabiacie to sobie radźcie.Dzisiaj w każdym domu jest samochód. Niech Wam zakład pracy zapewni dojazd bo gmina na pewno nie.
autor czwartek, 14.09.2023 15:56
PIS PRZEGRA.
kk czwartek, 14.09.2023 16:05
powrót autobusem o tej godzinie możliwy jest tylko do bielawy pieszyc i piławy górnej reszta wiosek tylko rower albo auto
ania czwartek, 14.09.2023 14:22
Takie zmiany konsultuje się z tymi ,którzy dojeżdżaja autobusami do pracy a nie z burmistrzem, który nie wie jak autobus wygląda
czwartek, 14.09.2023 14:36
Czemu nie napiszecie jak urzędnicy za darmo (zwolnieni z opłat przez burmistrza) stawiają samochody pod sklepami blokując potencjalnemu klientowi miejsce parkingowe.
Niemcza czwartek, 14.09.2023 14:40
a dlaczego Pan Burmistrz nie zrobił spotkania z mieszkańcami w sprawie komunikacji i nie poinformował o tym że nie będzie połączeń
może nas swoimi elektrykami będzie znowu chciał do Dzierżoniowa do pracy wozić...