Obwodnica Strzegomia: pięć ofert w przetargu
Pięć ofert wpłynęło na ogłoszony przez Dolnośląską Służbę Dróg i Kolei przetarg dot. wyłonienia wykonawcy dokumentacji projektowej obwodnicy trzech miast: Strzegomia, Dzierżoniowa i Bielawy.
Obwodnica miasta miałaby powstać w ciągu drogi wojewódzkiej nr 374 i drogi krajowej nr 5. Zadanie to od 14 lat przewija się w dokumentach planistycznych województwa, ale do tej chwili bez żadnego efektu. Jak podkreślali w 2017 roku mieszkańcy, którzy wystosowali petycję m.in. do DSDiK, budowa obwodnicy jest ważna nie tylko ze względu na samych mieszkańców, ale przede wszystkim na rozwój sieci transportowej z kierunku południowego (Kłodzko) na północ (węzeł S3 w Jaworze). Wreszcie pod koniec stycznia tego roku Dolnośląska Służba Dróg i Kolei rozpisała przetarg na wyłonienie wykonawcy opracowania analizy techniczno-ekonomicznej budowy obwodnicy Strzegomia w ciągu dróg wojewódzkich. Termin składania ofert minął 12 lutego. Prace mają zakończyć się 30 lipca 2019 roku.
- Podstawowym celem jest poprowadzenie ruchu odbywającego się drogą wojewódzką nr 374 poza centrum miasta, zwłaszcza ruchu ciężarowego z okolicznych kamieniołomów. Przybliżony przebieg korytarzy podstawowych wariantów przedstawiono na załączonej mapie poglądowej (załącznik nr 3). Proponowany wariant zakłada wykorzystanie przebiegu fragmentów istniejących dróg powiatowych i gminnych. Rozpoczyna się odejściem na południe od istniejącego przebiegu DW374 między miejscowościami Siekierzyce i Niedaszów. Następnie wschodnią stroną mija miejscowość Zimnik i biegnie śladem dr. gminnej nr 110735D na odcinku Zimnik-Kostrza. Wschodnią stroną nowym śladem mija m. Kostrza i włącza się w przebieg drogi powiatowej nr 2792D, gdzie po skręcie w prawo, przed Godzieszówkiem odchodzi na południe nowym śladem w kierunku Tomkowic. Przecina drogi powiatowe 2883D i 2921D, mijając po wschodniej stronie Tomkowice, i wchodzi w ślad drogi powiatowej 2922D. Pierwszy odcinek kończy się na drodze krajowej nr 5. Dalej ruch będzie 4 prowadzony DK5, aż do początku drugiego odcinka na skrzyżowaniu ul. Wałbrzyskiej z DK5 przed podstrefą Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Będzie on przechodził południową stroną podstrefy w kierunku Stanowic, gdzie łączy się z istniejącym przebiegiem drogi wojewódzkiej nr 374. Zamawiający dopuszcza propozycje (inny przebieg) Obwodnicy Strzegomia, także poza podstawowym korytarzem, o ile będą możliwe do zrealizowania i będzie odpowiednio uzasadniony ich przebieg - czytamy w specyfikacji.
Do przetargu stanęło w sumie pięć firm. Najtańsza oferta opiewa na kwotę nieco ponad 288 tysięcy złotych i złożona została przez poznańską firmę Archidrog. Najdroższa wyniosła 648 tysięcy złotych. DSDiK na ten cel chce wyłożyć 275 tysięcy złotych.
Dodaj komentarz
Komentarze (0)