Zbudują tunel by dotrzeć do granicy z Czechami
Na budowie węzła Bolków w ciągu drogi ekspresowej S3 minister Infrastruktury i Budownictwa Andrzej Adamczyk w towarzystwie Minister Elżbiety Witek, Wiceminister Marzeny Machałek, Wiceministra Jerzego Szmita, Wojewody Dolnośląskiego Pawła Hreniaka oraz Zastępcy Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad Jacka Gryga, podpisał zgodę na przekazanie ogłoszenia o dwóch zamówieniach budowy drogi ekspresowej S3 Bolków – Granica Paostwa do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej.
To właśnie na Dolnym Śląsku powstanie jeden z najdłuższych tuneli w Polsce. W Starych Bogaczowicach biegnący wzdłuż drogi ekspresowej S3 tunel (TS26) przebije się przez zbocze masywu Gór Wałbrzyskich i będzie miał długośd ok. 2300 metrów.
Droga ekspresowa S3 stanowi element korytarza paneuropejskiego – Środkowoeuropejskiego Korytarza Transportowego na terenie Polski docelowo będzie miała długość ok. 480 km i będzie mieć kontynuację na terenie Republiki Czeskiej w postaci drogi D11 (dotychczas R11).
Droga ekspresowa S3 Południe Bolków (bez węzła) - Granica Paostwa. Planowana realizacja wskazanego odcinka przewidziana jest w systemie „projektuj i buduj“, w podziale na dwa zadania: zadanie III tj. od węzła Bolków (bez węzła) do węzła Kamienna Góra Północ (bez węzła), ok. 16,06 km i zadanie IV tj. od węzła Kamienna Góra Północ (z węzłem) – granica paostwa, ok. 15,31 km. Na odcinku Bolków – Lubawka/granica paostwa planowane jest wybudowanie 62 obiektów inżynierskich (w tym m.in. mosty, wiadukty, przejazdy gospodarcze, przejścia dla zwierząt), 3 węzłów drogowych (Kamienna Góra Północ, Kamienna Góra Południe oraz Lubawka), MOP II – po obu stronach drogi S3 oraz 2 tuneli drogowych o długości ok. 2300m i ok. 320m. Tunele przewiduje się zrealizowad metodami: górniczą i odkrywkową. W ramach wyposażenia wskazanych tuneli drogowych, stanowiących element transeuropejskiej sieci drogowej, przewiduje się realizację szeregu systemów bezpieczeostwa i sterowania tunelami oraz Centrum Zarządzania Tunelami. W tunelach zaprojektowano: 2 pasy ruchu o szerokości 3.50 m każdy, pas awaryjny 2.5 m, opaska 0.5m, chodniki 2x1.0m. W ramach realizacji w systemie „projektuj i buduj“, Wykonawca sporządzi kompletną dokumentację budowlaną, na podstawie której uzyska wszelkie decyzje, w szczególności decyzję ZRID i wykona roboty budowlane.
źródło: Generalna Dyrekcja dróg Krajowych i Autostrad
Dodaj komentarz
Komentarze (0)