E-usługi w administracji publicznej
Zapraszamy na Konferencję naukową „E-usługi w administracji publicznej”, która odbędzie się w auli Państwowej Wyższej Szkołę Zawodową im. Angelusa Silesiusa w Wałbrzychu 12 grudnia w godzinach 9.30–15.30. Organizatorami wydarzenia są wałbrzyska PWSZ oraz Oddział Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Wałbrzychu, a wezmą w nim udział zarówno przedstawiciele świata nauki, jak i administracji publicznej, gospodarki oraz III sektora.
Koncepcja e-administracji wywodzi się z dwóch źródeł. Jednym jest dynamiczny rozwój technologii informatycznych w ciągu ostatnich trzydziestu lat, drugim zaś przeobrażenie myślenia o administracji pod wpływem nowoczesnych idei zarządzenia w sferze publicznej, wykorzystujących narzędzia sprawdzone uprzednio w podmiotach prywatnych. Koncepcja ta prowadzi niewątpliwie do zmiany postrzegania urzędu, jego zadań oraz świadczonych przezeń usług. Już obecnie ponad pół tysiąca e-usług oferowanych przez polskie urzędy umożliwia obywatelom bardziej dogodny kontakt z administracją publiczną oraz łatwiejsze załatwienie spraw. Celem konferencji jest próba podjęcia oceny standardów usług oferowanych przez administrację publiczną w Polsce oraz kompetencji cyfrowych społeczeństwa. Pozwoli to nakreślić perspektywy oraz bariery rozwoju e-administracji w naszym kraju.
Asumpt do podjęcia zagadnienia stanowią kolejne dwa instrumenty e-usług, wdrażane przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych, tzn. e-składka (od 1 stycznia 2018 r.) oraz e-ZLA (od 1 lipca 2108 r. ZLA będą funkcjonować tylko w formie elektronicznej). Innowacyjne rozwiązania są odpowiedzią na potrzeby klientów administracji publicznej w kontekście postępujących zmian gospodarczych i prawnych.
Dodaj komentarz
Komentarze (0)