W Walimiu cieszą się z internetowego meldunku

wtorek, 2.1.2018 18:27 909 0

Od 1 stycznia można dopełnić obowiązku meldunkowego bez konieczności osobistej wizyty w urzędzie. Do tego celu służyć ma e-usługa, za pomocą której każdy kto posiada profil zaufany ePUAP albo kwalifikowany podpis elektroniczny.

Meldunek zgłaszamy na stronie www.obywatel.gov.pl. Tam też należy wybrać interesującą usługę (meldunek) i potwierdzić swoją tożsamość Profilem Zaufanym (eGO). Rozwiązanie to ułatwia spełnienie obowiązku meldunkowego, przede wszystkim przez możliwość jego zrealizowania poza godzinami pracy urzędu.

– Aby zgłosić meldunek potrzebny jest dodatkowo akt prawny potwierdzający stałe lub tymczasowe miejsce pobytu, tytuł prawny do lokalu, oświadczenie właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu, potwierdzające pobyt w nim. Dokument należy dołączyć w postaci dokumentu elektronicznego. Urzędnik ma prawo jednak poprosić o oryginały by ostatecznie zameldować zgłaszającego – wyjaśnia Anna Wesołowska z biura Ewidencji Ludności Urzędu Gminy Walim.

Przy użyciu jednego formularza meldunkowego istnieje możliwość meldunku na pobyt czasowy z jednoczesnym wymeldowaniem z pobytu stałego, a także meldunek na pobyt stały i jednoczesne wymeldowanie z pobytu czasowego.

Usługa meldunkowa na pobyt stały jest bezpłatna, zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy kosztuje 17 zł.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)

Nowy wątek