W Walimiu cieszą się z internetowego meldunku
Od 1 stycznia można dopełnić obowiązku meldunkowego bez konieczności osobistej wizyty w urzędzie. Do tego celu służyć ma e-usługa, za pomocą której każdy kto posiada profil zaufany ePUAP albo kwalifikowany podpis elektroniczny.
Meldunek zgłaszamy na stronie www.obywatel.gov.pl. Tam też należy wybrać interesującą usługę (meldunek) i potwierdzić swoją tożsamość Profilem Zaufanym (eGO). Rozwiązanie to ułatwia spełnienie obowiązku meldunkowego, przede wszystkim przez możliwość jego zrealizowania poza godzinami pracy urzędu.
– Aby zgłosić meldunek potrzebny jest dodatkowo akt prawny potwierdzający stałe lub tymczasowe miejsce pobytu, tytuł prawny do lokalu, oświadczenie właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu, potwierdzające pobyt w nim. Dokument należy dołączyć w postaci dokumentu elektronicznego. Urzędnik ma prawo jednak poprosić o oryginały by ostatecznie zameldować zgłaszającego – wyjaśnia Anna Wesołowska z biura Ewidencji Ludności Urzędu Gminy Walim.
Przy użyciu jednego formularza meldunkowego istnieje możliwość meldunku na pobyt czasowy z jednoczesnym wymeldowaniem z pobytu stałego, a także meldunek na pobyt stały i jednoczesne wymeldowanie z pobytu czasowego.
Usługa meldunkowa na pobyt stały jest bezpłatna, zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy kosztuje 17 zł.
Dodaj komentarz
Komentarze (0)