Trasa Sudecka - konsultacje społeczne
Zadanie:
„Poprawa bezpieczeństwa i przepustowości ruchu w ciągu „Trasy Sudeckiej” poprzez budowę obwodnicy Boguszowa w Gminie Boguszów – Gorce oraz obwodnicy Sobięcina w Gminie Wałbrzych”.
W związku z toczącymi się pracami związanymi z przygotowaniem koncepcji dla w/w zadania, zapraszamy wszystkich zainteresowanych do wzięcia udziału w konsultacjach społecznych. Celem prowadzonych konsultacji jest poinformowanie lokalnych społeczności o planowanym zakresie przedsięwzięcia, prezentacja proponowanych rozwiązań przebiegu trasy oraz zebranie uwag, wniosków i opinii mieszkańców.
Spotkania konsultacyjne odbędą się:
- z Mieszkańcami Wałbrzycha w dniu 02.07.2015 r. o godz. 17.00 w Auli Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości ul. 1 Maja 131
- z Mieszkańcami Boguszowa – Gorce w dniu 03.07.2015 r. o godz. 17.00 w Sali Widowiskowej Centrum Kultury w Boguszowie Plac Odrodzenia 4
Wnioski i opinie dotyczące przedsięwzięcia można składać podczas Spotkań Konsultacyjnych albo przekazać w formie pisemnej lub pocztą elektroniczną do dnia 15.07.2015 r. na następujące adresy:
- Zarząd Dróg, Komunikacji i Utrzymania Miasta w Wałbrzychu ul. Matejki 1 58-300 Wałbrzych, e-mail: sekretariat@zdkium.walbrzych.pl
- Urząd Miejski Boguszów - Gorce Pl. Odrodzenia 1 58-370 Boguszów – Gorce, e-mail: sekretariat@boguszow-gorce.pl
Biuro Projektów:
- „DROMOST” Sp. z o. o. ul. Trójpole 3b 61-693 Poznań, e-mail: biuro@dromost.pl
Przekazane, podpisane i zaopatrzone w adres wnioski i zastrzeżenia zostaną przeanalizowane, a w przypadkach uzasadnionych i możliwych do zastosowania w aspekcie technicznym, prawnym i finansowym - zostaną uwzględnione.
Opis zadania inwestycyjnego:
Inwestycja zlokalizowana jest w powiecie wałbrzyskim i m. Wałbrzych w woj. dolnośląskim i obejmuje swoim zasięgiem teren gmin:
- Boguszów – Gorce
- Wałbrzych.
Obecnie główne osie komunikacyjne na tym obszarze stanowią drogi wojewódzkie:
- Nr 367 Jelenia Góra – Wałbrzych,
- Nr 375 Dobromierz – Wałbrzych.
Projektowana trasa jest powiązana z przygotowywaną inwestycją budowy obwodnicy m. Szczawna - Zdroju w ciągu drogi wojewódzkiej nr 375.
Trasę projektuje się pomiędzy punktami:
- początek trasy w Boguszowie-Gorcach, przy ul. Pułaskiego za zwartą zabudową w okolicy stadionu,
- koniec trasy w Wałbrzychu na istniejącym skrzyżowaniu ulic Andersa i Wysockiego.
Inwestycja polega na budowie obwodnicy łączącej Boguszów-Gorce z Wałbrzychem, która w dalszej perspektywie będzie łączyć się z obwodnicą Wałbrzycha i Szczawna-Zdroju. Drogi w granicach miasta Wałbrzycha są zarządzane przez Zarząd Dróg Komunikacji i utrzymania Miasta w Wałbrzychu (ZDKiUM) w Wałbrzychu, natomiast na terenie gm. Boguszów-Gorce pozostają w zarządzie Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu (DSDiK).
W ramach zagospodarowania terenu obwodnicy przewiduje się wykonanie jezdni o nawierzchni bitumicznej o szerokości min. 8,0 m (2 pasy ruchu po 3,5 m wraz z obustronnymi opaskami szerokości 0,5 m). W obrębie skrzyżowań jedno i dwupoziomowych, odcinków o dużych pochyleniach podłużnych szerokość jezdni zostanie zwiększona z uwagi na lokalizację dodatkowych pasów ruchu na wzniesieniach, włączeniach i wyłączeniach, oraz wymaganych poszerzeniach na serpentynach. Projektuje się pobocza gruntowe szerokości min. 1,5 m, w przypadku lokowania na poboczu urządzeń infrastruktury drogi (ekrany, bariery, słupy oświetleniowe) przewiduje się zwiększenie szerokości poboczy.
W liniach rozgraniczających inwestycji znajdą się także urządzenia budowli inżynierskich – podpory, przyczółki i przęsła obiektów mostowych przejść dla zwierząt oraz przepusty pod drogami służące do odprowadzenia wód z terenu drogi lub zapewnienia drożności systemu cieków i rowów.
Na przeważającym odcinku korona drogi zostanie powiązana z istniejącym terenem budowlą ziemną o wysokości do 8,0 m i skarpach o nachyleniu 1:1,5. Na odcinku wykorzystania nasypu nieczynnej linii kolejowej w wariancie 2 wysokość budowli ziemnej może przekraczać 8,0 m co wymagać będzie indywidualnych rozwiązań dostosowanych do zagospodarowania terenu u podstawy nasypu. Planuje się obsianie skarp mieszankami traw i umocnienie w miejscach możliwego rozmycia. W ramach zagospodarowania terenu przewiduje się lokalizację rowów otwartych trapezowych o szerokości dna nie mniej niż 0,5 m i skarpach o pochyleniu 1:1,5. Z uwagi na duże spadki podłużne przewiduje się wykonanie umocnienia rowów: faszyną, narzutem kamiennym i elementami prefabrykowanymi.
W ramach projektowanych linii rozgraniczających przewidziano także lokalizację dróg dojazdowych o nawierzchni bitumicznej lub żwirowej o szerokości min. 3,5 m i poboczami gruntowymi min. 0,75 m.
W ramach zagospodarowania terenu przewiduje się lokalizację urządzeń bezpieczeństwa ruchu takich jak bariery stalowe, poręcze, znaki i tablice drogowe, a także ekrany akustyczne. W uzasadnionych przypadkach zaprojektowano odcinki kanalizacji deszczowej dla obsługi jezdni (studzienki ściekowe, przykanaliki, studnie rewizyjne, umocnienia wlotów i wylotów). Należy również uwzględnić lokalizację elementów ochrony, takich jak separatory substancji szkodliwych, jak i miejsca do ich obsługi.
W ramach zagospodarowania terenu przewiduje się lokalizacje urządzeń przebudowywanych sieci: kanalizacji deszczowej miejskiej, kanalizacji sanitarnej, wodociągów, sieci elektroenergetycznych, sieci telekomunikacyjnych, sieci gazowych.
Podstawowe parametry drogi
- droga lub ulica klasy G
- szerokość minimalna w liniach rozgraniczających s=25 m
- szerokość jezdni 2×3,50 m, plus opaska 2×0,50 m
- na całej długości trasy ciąg pieszo-rowerowy szer. 3,0 m
Warianty obwodnicy stanowi jednojezdniowa droga dwupasowa. W planie trasa posiada załomy wyokrąglone łukami o promieniach od 400 do 1000 m - dla przebiegu trasy po nowym śladzie oraz od 25 do 150 m - dla przebiegu trasy w wariancie 3 przez odcinek serpentyn i obszaru zabudowanego.
W ramach wariantów zaprojektowano 3 obiekty mostowe w wariantach 1 i 3 oraz 5 obiektów mostowych w wariancie 2.
Trasę w przekroju podłużnym charakteryzuje podgórska i górska rzeźba terenu. Obwodnica prowadzi w pobliżu masywu góry Chełmiec i na znacznych odcinkach przebiega przez obszary o dużej deniwelacji. Determinuje to projektowaną niweletę w sposób podstawowy. Dla wszystkich wariantów trasy nie przekroczono maksymalnego dozwolonego pochylenia niwelety.
Projektowana niweleta dowiązana jest wysokościowo do istniejących punktów na początku i końcu drogi. Niweleta składa z odcinków o spadkach od 0,5 % do 6,9 % wyokrąglonych łukami wypukłymi o promieniach minimalnych 3 000 m oraz wklęsłymi o promieniach minimalnych 1 800 m.
Plan orientacyjny projektowanych przebiegów trasy: kliknij TUTAJ
źródło: ZDKiUM w Wałbrzychu
Dodaj komentarz
Komentarze (0)