Numer 997 przejmuje Centrum Powiadamiania Ratunkowego we Wrocławiu
Wojewoda Dolnośląski informuje, że zgodnie z harmonogramem opracowanym przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, od 3 grudnia 2018 r. Centrum Powiadamiania Ratunkowego we Wrocławiu (CPR) rozpocznie przejmowanie obsługi numeru alarmowego 997. Proces ten zakończy się 12 grudnia 2018 r., zgodnie z poniższym harmonogramem:
Proces ten zakończy się 12 grudnia 2018 r., zgodnie z poniższym harmonogramem:
2018-12-03 10:00 poniedziałek KMP Wrocław
2018-12-04 10:00 wtorek KPP Góra
2018-12-04 11:00 wtorek KPP Milicz
2018-12-04 12:00 wtorek KPP Oleśnica
2018-12-04 13:00 wtorek KPP Oława
2018-12-05 10:00 środa KPP Strzelin
2018-12-05 11:00 środa KPP Środa Śląska
2018-12-05 12:00 środa KPP Trzebnica
2018-12-05 13:00 środa KPP Wołów
2018-12-06 10:00 czwartek KMP Wałbrzych
2018-12-06 11:00 czwartek KPP Dzierżoniów
2018-12-06 12:00 czwartek KPP Kłodzko
2018-12-06 13:00 czwartek KPP Świdnica
2018-12-07 10:00 piątek KPP Ząbkowice Śląskie
2018-12-07 11:00 piątek KMP Jelenia Góra
2018-12-07 12:00 piątek KPP Bolesławiec
2018-12-07 13:00 piątek KPP Kamienna Góra
2018-12-10 10:00 poniedziałek KPP Lubań
2018-12-10 11:00 poniedziałek KPP Lwówek Śląski
2018-12-10 12:00 poniedziałek KPP Zgorzelec
2018-12-11 10:00 wtorek KPP Głogów
2018-12-11 11:00 wtorek KPP Jawor
2018-12-11 12:00 wtorek KPP Lubin
2018-12-12 10:00 środa KPP Polkowice
2018-12-12 11:00 środa KPP Złotoryja
2018-12-12 12:00 środa KMP Legnica
Oznacza to, że osoba zgłaszająca po wybraniu numeru 997 z dowolnego miejsca na obszarze województwa dolnośląskiego zostanie połączona z CPR we Wrocławiu, tak samo jak w przypadku wybrania numeru 112.
Zgłoszenie obsługiwane w CPR zostanie przyjęte przez operatora numerów alarmowych, wprowadzone do systemu teleinformatycznego i przekazane do dyżurnego Policji, a w przypadku takiej konieczności – również do innych służb – w zależności od charakteru zagrożenia lub zdarzenia.
Przejęcie obsługi numeru 997 przez CPR spowoduje skrócenie czasu oczekiwania na połączenie z numerem alarmowym do kilkunastu sekund. Obecnie na podjęcie połączenia kierowanego na numer 997 trzeba czekać nawet do kilkudziesięciu sekund (a nawet minut w przypadku dużych miast), co jest spowodowane dużą liczbą zgłoszeń – w dużej części niezasadnych, w czasie których osoby potrzebujące pomocy oczekują na linii.
Obsługa numeru 997 w CPR umożliwi, w razie potrzeby, automatyczne przekierowanie połączenia do innego CPR, np. w przypadku zajętości wszystkich operatorów. Tam zgłoszenie zostanie przyjęte niezwłocznie i przekazane do właściwej miejscowo jednostki Policji, a to wpłynie na szybkość podjęcia interwencji przez służby. Tego rodzaju rozwiązanie doskonale sprawdza się już kilka lat w przypadku numeru 112, gdzie czas oczekiwania średnio wynosi zaledwie 10-12 sekund. Tak samo będzie z numerem 997, ponieważ będzie on funkcjonował w oparciu o nowoczesną infrastrukturę teletechniczną, w ramach której działa numer 112.
Średni wzrost liczby połączeń w CPR po przejęciu numeru 997w skali kraju wynosi ok. 8%. Taki sam rezultat spodziewany jest w CPR we Wrocławiu. W chwili obecnej miesięcznie CPR obsługuje około 100 tys. zgłoszeń.
Przejęcie obsługi 997 w CPR w poszczególnych województwach zostało już zrealizowane. Województwo dolnośląskie jest ujęte w harmonogramie MSWiA jako ostatnie, z uwagi na zakończoną na początku listopada tego roku inwestycję Zintegrowanego Centrum Bezpieczeństwa Wojewody Dolnośląskiego we Wrocławiu, gdzie zlokalizowane jest Centrum Powiadamiania Ratunkowego, przeniesione wraz z całą infrastrukturą z dotychczasowej lokalizacji.
Obecnie w CPR we Wrocławiu przez całą dobę dyżur pełni około 12-14 osób.
Przeczytaj komentarze (11)
Komentarze (11)