Na drodze wojewódzkiej nr 384 w Bielawie powstaje 7 bezpiecznych przejść dla pieszych

wtorek, 1.10.2024 09:00 2404 14

W pierwszej połowie września 2024 r. rozpoczęto realizację zadania polegającego na utworzeniu na bielawskim odcinku drogi wojewódzkiej nr 384 aż 7 bezpiecznych przejść dla pieszych, w tym 6 na ul. Piastowskiej (na odcinku od ronda im. "Bielbawu" do ronda im. W. Stolarczyka) i 1 na ul. Dzierżoniowskiej (przy skrzyżowaniu z ul. S. Żeromskiego). Inwestycja polega na budowie tzw. aktywnych przejść dla pieszych. Jest to system poprawiający bezpieczeństwo, zarówno pieszych, jak i kierowców. Ma on na celu poprawę widoczności pieszego i poinformowanie kierowcy o osobie znajdującej się na przejściu. "Zebry" wyposażone zostaną w dedykowane oświetlenie typu LED, zwiększające kontrast i doświetlające sylwetkę pieszego oraz oznakowanie poziome strukturalne. Ponadto na jezdni zostaną zamontowane prefabrykowane wyspy azylu o długości 2,0-2,5 m.

Obecnie trwają roboty związane z wykonaniem instalacji elektrycznej. Dlatego też na placu budowy jest wiele głębokich wykopów oraz barierek zabezpieczających. Wykonawcą zadania jest firma AKRYBIA sp. z. o.o. z Radomyśla Wielkiego. Została ona wyłoniona w postępowaniu przetargowym, w którym oferty złożyło 5 potencjalnych wykonawców. 

Całkowita wartość inwestycji wynosi 492.000 zł. Co ważne Gminie Bielawa udało się pozyskać na ten cel dofinansowanie z budżetu Województwa Dolnośląskiego, w kwocie 246.000 zł, która stanowi 50,0 % kosztów inwestycji. Działanie to jest zgodne z projektem zgłoszonym do Bielawskiego Budżetu Obywatelskiego w 2020 r. Przypomnę, że w wyniku głosowania mieszkańców wybrano wówczas do realizacji zadanie pn. „Bądź bezpieczny na drodze – zadecyduj o bezpieczeństwie swoim i innych”, które uzyskało aż 1.079 głosów. 

Niestety po opracowaniu dokumentacji technicznej, która musiała zostać zaakceptowana przez zarządcę drogi wojewódzkiej okazało się, że wartość zadania jest radykalnie wyższa, niż suma 200.000 zł, zapisanych w kasie miejskiej na realizację budżetu obywatelskiego. Dlatego też podjęto starania pozyskania środków zewnętrznych na ten cel, które zakończyły się powodzeniem. Inwestycja zostanie zrealizowana do końca IV kwartału br. 

UM Bielawa

Przeczytaj komentarze (14)

Komentarze (14)

Obserwator niedziela, 06.10.2024 12:41
Tragedia w związku z remontem na ulicy Żeromskiego...
Waldemar. sobota, 05.10.2024 09:42
A.gdzie droga dla rowerów .Remontowana jest Żeromskiego a drogi...
MARTA czwartek, 03.10.2024 07:12
bardzo niebezpieczne przejscie dla pieszych jest koło parku przy netto,...
Kali czwartek, 03.10.2024 07:03
Ważne, że Anżej będzie miał za co lecieć na wakacje. Co...
KoleśGit środa, 02.10.2024 17:02
Pasy to sobie malujcie ale po uj te wysepki???
piątek, 04.10.2024 10:54
żeby faktura była lepsza
Bielawianin wtorek, 01.10.2024 13:05
Wszystko fajnie tylko czy nie dało się tego zrobić w...
... czwartek, 03.10.2024 12:36
Pytanie co z planami obwodnicy która wg mpzp przebiegać będzie...
Janek środa, 02.10.2024 17:09
Witam wszystkich dobry pomysł ,szkoda że tak późno z zrealizowaniem...
.. środa, 02.10.2024 10:17
Czyli te co są ,to są niebezpieczne?
Państwo z dykty i kartonu wtorek, 01.10.2024 21:25
Za jedno przejście wychodzi 70 tys. za pomalowanie linii, zamontowanie...
Bielawianin bez pierwszeństwa na wtorek, 01.10.2024 16:41
Rzeczywiście te przejścia dla pieszych są szczególnie niebezpieczne w okresie...
mgr inż. wtorek, 01.10.2024 13:10
Kto instaluje to cholerstwo???? Jesli to takie same padło jak...
A tak jakoś chciałem coś powiedz wtorek, 01.10.2024 15:14
Przejezdność tej drogi (piastowskiej) za chwilę spadnie do zera. To nie są aktywne przejścia tylko barykady dla pojadów. W niektórych miejscach jest tak wąsko że umieszczenie wysepek doprowadzi do całkowitego zatoru. Ta droga szczególnie rano w kierunku dolnej Bielawy jest całkowicie zakorkowana, a takie "rozwiązania" tylko pogorszą sytuację. Doskonale zdaję sobie sprawę że ta droga jest niebezpieczna i na pasach zdarzały się liczne potrącenia pieszych, Zgadzam się też, że lepsze oświetlenie na tej drodze to dobre rozwiązanie dla pieszych i kierowców, i to by wystarczyło. Lepsze oświetlenie - TAK - wysepki i zwężenia - NIE. Ponadto na tak krótkim odcinku tych wysepek jest nadmierna ilość, bodajże 5 na jednym kilometrze. Do tego liczne skrzyżowania i przystanki autbusowe, także bez zatok. Ruch zamieniony w bezruch, a droga wojewódzka w uliczkę osiedlową. Zwrócę też uwagę na inną kwestię. Nawierzchnia tej ulicy, wcale nie tak stara, zaczyna się w szybkim tempie pogarszać. Skrzyżowanie Piastowskiej z ulicą Hempla nigdy właściwie nie było dobrze wykonane, nierówności wypiętrzą się kiedyś chyba na pół metra. Robimy nowe inwestycje, nie dbając o stare. Dziury zamiast załatane - zostały zamalowane.