Piława Górna: mali programiści
Szkoła podstawowa w Piławie Górnej włączyła się w światową akcję popularyzowania informatyki. Uczniowie uczyli się podstaw programowania, a udział placówki w „Godzinie Kodowania” uwieczniła wirtualna mapa świata.
Zabawa z programowaniem w ramach światowego Tygodnia Edukacji Informatycznej w Szkole Podstawowej im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego przyjęła formę nietypowych zajęć. Uczniowie w czasie tak zwanej „Godziny Kodowania” efektywnie poznawali podstawy programowania. Na tyle skutecznie, że już w pełni samodzielnie tworzyli figury, jeżdżąc po wirtualnym lodzie (przydatna okazała się się matematyka, zwłaszcza przy obliczaniu kątów), z „Artystą” rysowali obrazki i wzory, a przy pomocy „Play Lab” wymyślali gry historyjki. Równie ochoczo rozwiązywali też łamigłówki z „Angry Birds”, „Star Wars” czy „Minecraft”.
Jednogodzinne wprowadzenie wystarczyło, żeby nawet najbardziej sceptycznych przekonać, że każdy może nauczyć się podstaw informatyki. Pokazało również, że programowanie pomaga rozwijać kreatywność, umiejętność rozwiązywania problemów i logicznego myślenia.
Tegoroczny Tydzień Edukacji Informatycznej (Computer Science Education Week) przypadał od poniedziałku 7 do niedzieli 13 grudnia. Szkołę do akcji zgłosiła nauczycielka matematyki i zajęć komputerowych Elżbieta Kozioł-Szeniszewska. Uczniowie zarejestrowali się i za pomocą odpowiedniego kodu zostali przypisani nauczycielce, która na bieżąco mogła śledzić postępy podopiecznych. Po wykonaniu zadań uczestnicy akcji otrzymali certyfikaty ukończenia „Godziny Kodowania”.
Szkołę i miasto można już znaleźć na mapie świata https://hourofcode.com/pl specjalnie stworzonej dla międzynarodowego przedsięwzięcia. W przyszłym roku w zabawie z pewnością wezmą udział także uczniowie klas młodszych. Atrakcyjne zajęcia mogą zapoczątkować informatyczną pasję w przyszłych programistach.
Źródło: UM Piława Górna
Przeczytaj komentarze (2)
Komentarze (2)