Przebudowa DK8 - samorządowcy spotkali się z wykonawcą dokumentacji

wtorek, 20.6.2017 14:30 6912 16

Jest pięć wariantów rozbudowy drogi krajowej nr 8 na odcinku Wrocław (Magnice) – Kłodzko wraz z budową obwodnic miejscowości. 19 czerwca w siedzibie ząbkowickiego Starostwa Powiatowego odbyło się spotkanie informacyjne, które poprowadził wykonawca opracowania dokumentacji projektowej - firma CH2M Halcrow Group Sp. z o.o.

W spotkaniu z przedstawicielami firmy CH2M oraz GDDKiA wzięli samorządowcy z powiatów z ząbkowickiego, dzierżoniowskiego i kłodzkiego, a także posłanka na Sejm Monika Wielichowska oraz radna Sejmiku Województwa Dolnośląskiego Grażyna Cal. Podczas spotkania wykonawca wyłoniony przez GDDKiA prezentował pięć wariantów korytarzy, którymi w przyszłości będzie przebiegała droga krajowa nr 8. Wszystkie warianty przebiegają przez powiat ząbkowicki i ciągną się pasem o 50 m szerokości. Z założenia droga z Kłodzka przez powiat ząbkowicki do Łagiewnik będzie miała pasów 1x2 lub 2+1, a od Łagiewnik tych pasów będzie 2 x 2. Prędkość projektowa ma wynosić 100 km/h poza terenem zabudowanym i 70 km/h w terenie zabudowanym. W ciągu drogi będzie znacznie mniej skrzyżowań przy maksymalnym pochyleniu drogi 6%. Łuki pionowe wklęsłe min 4000 m, a pionowe wypukłe 8500 m. Klasa dogi GP – główna droga ruchu przyspieszonego.

Teraz samorządowcy z trzech powiatów będą podczas konsultacji i spotkań wybierali ten korytarz, który uwzględni poprawę połączeń drogowych w gminach i powiatach, ułatwi przejazd, poprawi warunki ruchu. Odrzucone zostaną korytarze nierealne technicznie, nieekonomiczne i niekorzystne społecznie. Kolejne takie spotkania odbędą się jeszcze w powiecie wrocławskim i w powiecie świdnickim. Wytypowany po spotkaniach korytarz zostanie poddany analizie na poziomie Studium Techniczno Ekonomiczno Środowiskowego.

 

 

Przeczytaj komentarze (16)

Komentarze (16)

ano wtorek, 27.06.2017 18:07
Będzie realizowany najkrótszy wariant, z lewej strony dotychczasowej K-8, aby dogodniej skomunikować łącznik drogowy Dzierżoniowa z drogą K-8 , w przyszłości S-8. Wreszcie skończą się improwizacje i prowizorki i powstanie droga przyszłościowa na miarę XXI wieku.. Wariant 5 został namalowany na mapkach , bo były takie wymogi, od początku był poronionym pomysłem.
bisek piątek, 23.06.2017 12:33
ciekawe czy uzwglenili tez jakies drogi rowerowe ?! zeby nie wszylo tak jak z droga lagiewniki dzierzoniow. miala byc droga rowerowa do dzierzoniowa i guzik z tego wyszlo!!! Łagiewniki moglby sie stac dobra baza wypadowa do gor sowich, jakby ktos pomyslal i polaczyl drogi rowerowe. Lasy Panstwowe tez by mogly w tym brac udzial. Ale nie ma ludzi z pomyslem jak wojt jezdzi tylko autem to nie zrozumie tego. Aby te lesne dziadki wreszcie sie zmienily na stolach.
kkkk wtorek, 20.06.2017 21:46
a PO co tam Wielichowska POtrzebna?
wtorek, 20.06.2017 22:38
Dzieki tej posłance wszystko sie w końcu ruszyło.Od początku wszystko "pilotowała" .Nie interesuje mnie z jakiej jest partii.
T środa, 21.06.2017 11:22
Droga w wariancie najkrótszym , przez Ząbkowice i Kłodzko, to przyszłościowy, logiczny wariant na miarę XXI wieku. Pora wreszcie skończyć z PROWIZORKAMI , bo do niedawna prowizorki w Polsce były standardem, czego skutki niejednokrotnie odczuwamy. Dla przykładu : drogę szybkiego ruchu z Krakowa do Zakopanego nie budują przez Wadowice. Dzierżoniów ma dobry , krótki łącznik z drogą K-8, Świdnica położona blisko Wrocławia i niedaleko ma do A-4. Planowana droga do Kłodzka ma umożliwić szybko i bezpiecznie dojechać turystom z północy i centrum Polski , a przede wszystkim inwestorom, na teren ZIEMI KŁODZKIEJ i POWIATU ZĄBKOWICKIEGO. Od Gdańska, przez Wrocław, Ząbkowice, Kłodzko to wariant z przyszłością, który za jakiś czas stanie się korytarzem łączącym Gdańsk, Warszawę , Wrocław, Kłodzko, Wiedeń i dalej na południe Europy. Improwizacji - prowizorkom, pora wreszcie powiedzieć NIE !!!
Szachermacher środa, 21.06.2017 05:50
Komentarz naPiSany, pisiont groszy zarobione.
ano środa, 21.06.2017 08:13
Dzierżoniów ma łącznik z drogą K-8 i to wystarczy.
wtorek, 20.06.2017 17:46
czyli Kłodzko łagiewniki nadal będzie niebezpieczna i będzie ciasno skoro nie będzie po dwa pasy..teraz jest z ruchem masakra a zanim to wybudują to i 2x2 nie robiło by szału..ale postawi się ograniczenia i fotoradary
wtorek, 20.06.2017 23:48
Większość będzie 2+1. Czyli dwa pasy z jednej strony np. przed wzniesieniami. Ale to rodzi tylko napięcia na drodze bo "trzeba zdążyć wszystkich wyprzedzić".
środa, 21.06.2017 07:18
cała Szwecja jest tak "zbudowana" i jakoś nie ma tam radarów i nikt nie musi bo co 5 km jest szansa na wyprzedzanie
środa, 21.06.2017 09:33
kiepski przykład - Szwecja jest obszarowo większa od Polski a żyje tam cztery razy mniej ludzi ( około 10 mln )
xxx wtorek, 20.06.2017 22:48
Wariant w kierunku Świdnicy i Dzierżoniowa , a następnie na Kłodzko jest jedynym wartym ładowania tak duzych pieniędzy w budowę tej drogi. Połączenie dla południa województwa to najwazniejszy projekt infrastrukturalny dla Dolnego Sląska - pora to w końcu głośno powiedzieć.
xxx wtorek, 20.06.2017 23:47
a po co na Świdnicę? zrobili przecież łącznik z autostradą
V wtorek, 20.06.2017 20:21
Kto reprezentował Dzierżoniów?
wtorek, 20.06.2017 22:40
Starosta.Pierwsze zdjęcie.
środa, 21.06.2017 07:19
czyli nikt