Przystanki "Zbiornik Sudety" oraz "Nowa Bielawa" stały się faktem

piątek, 19.4.2019 08:45 86669 160

Od kilkunastu dni, na terenie nieczynnej od lat trasy kolejowej w Bielawie, trwają prace rozbiórkowe, co oznacza, że remont około 5,5 kilometrowego odcinka torów z Dzierżoniowa do Bielawy rozpoczął się już na dobre. To pierwszy etap, jednej z flagowych dla Bielawy inwestycji. A będzie kolejny. W ramach przedsięwzięcia, planowane jest bowiem wydłużenie przebiegu bielawskiej trakcji kolejowej o dwie kolejne stacje: “Zbiornik Sudety” oraz “Nowa Bielawa” (przy ul. Sowiej).

O ile pierwszy etap inwestycji jest ważny i potrzebny, w dużej mierze dla mieszkańców Bielawy, którzy będą mogli od września szybciej i bardziej komfortowo podróżować do Wrocławia, o tyle, po finalizacji drugiego etapu przedsięwzięcia, czyli dwóch dodatkowych przystanków, zadowoleni powinni być przede wszystkim turyści z Wrocławia i okolic Dolnego Śląska. Oczywiście, nie pozostanie to także bez znaczenia dla samej Bielawy. Liczba turystów odwiedzających nasze miasto i Góry Sowie, z pewnością wzrośnie.

Przystanki “Zbiornik Sudety” oraz “Nowa Bielawa” (przy ul. Sowiej) powinny funkcjonować w 2020 roku. Póki co, z niecierpliwością czekamy na wrzesień i przyjazd do Bielawy pierwszych pociągów.

UM Bielawa

Przeczytaj komentarze (160)

Komentarze (160)

czwartek, 25.04.2019 11:49
dlaczego zlikfidowano kursy do KRAKOWA oraz nad morze BAL
czwartek, 09.05.2019 13:39
Ponieważ górale zabronili!Do Kraków.Nad morze nie kursował.
Pasażer! czwartek, 25.04.2019 16:00
Jaki środek lokomocji masz na myśli?
Ogarnięty wtorek, 23.04.2019 16:52
WY KWITNĄCE CEBULE NARODU POLSKIEGO..... PIERD****** KTO BĘDZIE TYM POCIĄGIEM JEŹDZIŁ. JA WAM POWIEM.... CI KTÓRZY NIE BĘDĄ CHCIELI PŁACIĆ 2 RAZY TYLE CO ZA PKS CIEMNOTY.....
DLA PORÓWNANIA: PKS z Bielawy/Dzierżoniowa kosztuje 14-12.50zł (zależy z którego miasta i jaki przewoźnik) z Dzierżoniowa szynobusem jeździ się za 7 ZŁ!!!!!!!!!!!!!!! DZIĘKUJĘ I DOBRANOC TĘPOCIE
czwartek, 09.05.2019 13:37
Ogarnięty! popieram!!!!
środa, 24.04.2019 08:11
Ty ogarnięty amatorze kawioru... teraz prawie każdy ma samochód i nawet jak ktoś dojeżdża do pracy to albo jeździ zakładowym autobusem albo skrzykują się w kilku i składają na paliwo bo nikt nie ma ochoty zapitalać kilka kilometrów na stację, żeby przejechać się pociągiem. A studenciaki jeżdżą dwa razy w miesiącu!!!!! Dziękuję miłego dnia geniuszu!!!
piątek, 19.04.2019 14:31
Od ponad roku mamy wreszcie PKS świadczący usługi na najwyższym możliwym poziomie. Wysokiej klasy tabor, klimatyzowany, możliwość płatności kartą, internet, wykwalifikowani, nieprzypadkowi Kierowcy, którzy często z wielką wręcz wirtuozerią wykonują swoją pracę. Wielu pasażerów zawiedzionych jakością usług dawnego PKSu po kilku latach korzystania z usług firmy "Romańczuk" znów wybiera PKS. Zatem rynek usług autokarowych jest u nas dobrze rozbudowany. Po co zatem ładować mnóstwo pieniędzy w modernizację linii do Bielawy dla jednego tylko połączenia (jednej trasy): Bielawa - Wrocław? Gdyby najpierw zainwestowano środki w elektryfikację naszej magistrali kolejowej, przez Dzierżoniów mogłyby - jak za starych dobrych czasów - kursować pociągi dalekobieżne TLK lub IC, np. do Krakowa. Wtedy moglibyśmy zacząć myśleć o Bielawie, aby i tam zawitały pociągi Intercity.
Student piątek, 19.04.2019 20:15
PKS może i na te wszystkie "plusy" ale też ma dwa podstawowe minusy: cena biletu z Bielawy to 18zl, brak zniżek dla studentów, którzy za przejazd szynobusem z Dzierzoniowa do Wrocławia płacą 4.90. Po drugie czas przejazdu, od momentu wyruszenia z XXV w Bielawie, autobus tlucze się prawie 40 minut nim dojedzie na wylotówkę z Dzierzoniowa, zapraszam na stację pkp w piątek lub niedzielę wieczorem, z dziwisz się.
~ niedziela, 21.04.2019 20:15
Dokładnie. Zdecydowanie najwięcej zyskają mieszkańcy, a zwłaszcza studenci jeżdżący teraz z Bielawy. Oszczędność ceny ~75% , i czasu pewnie ~30 min przynajmniej - a jeszcze więcej w czasie godzin szczytu, robót drogowych, czy świąt, kiedy autobusy stoją w korkach. A kiedy otwarta będzie trasa przez Sobótkę i Kobierzyce - polepszy się też przepustowość i liczba pasażerów (pracownicy firm spod Wrocławia). PKS po prostu będzie musiał obniżyć ceny albo wozić powietrze z Bielawy.
niedziela, 21.04.2019 21:23
stacje po środku niczego są takie wygodne :D ten projekt zdechnie w ciągu roku
niedziela, 21.04.2019 20:56
A jaki będzie czas przejazdu pociągu z XXV do Dzierżoniowa?
Pasażer! środa, 24.04.2019 21:01
Masz plan żeby wyjechać z XXV pociągiem , bo to nikt nie zna.
s piątek, 19.04.2019 15:01
"wykwalifikowani, nieprzypadkowi Kierowcy, którzy często z wielką wręcz wirtuozerią wykonują swoją pracę"
Nie wiem kim jesteś, ale to chyba jakiś żart. Kierowcy tacy sami jak wcześniej. Z wirtuozerią wykonują swoją prace? Zamiast reszty wyciąga z rękawa kwiaty? Człowieku ogarnij sie
piątek, 19.04.2019 15:27
Tylko 3-4 Kierowców to osoby przez cały czas zatrudnione w PKSie, od lat wykonujące regularnie kursy na trasie Bielawa - Wrocław. Kilku innych Pracowników do 31.10.2017 przez długie lata obsługiwało wyłącznie komunikację miejską wozami dawnego PKSu. Kolejni to dawni pracownicy PKSu, którzy z różnych przyczyn odeszli z niego jakieś 10-15 lat temu do innych firm obsługujących komunikację miejską i teraz wrócili. No i 1 czy 2 kiedyś obsługiwało komunikację miejską we Wrocławiu, więc mają potężne doświadczenie w poruszaniu się po tym mieście.
Niestety odeszło wielu Kierowców, którzy przez długie lata jeździli do Wrocławia przed 1.11.2017 oraz przed 1.03.2018, kiedy PKS wystartował w nowej odsłonie, z nowym taborem. Część odeszła na emeryturę, kilku Kierowców wybrało naszą komunikację miejską, inni przewozy pracownicze.

Kierowcy mają obecnie ubiór służbowy, eleganckie przyzwoite koszule, krawaty, a wysokiej jakości tabor, którym śmiało można jechać 90-100 km/h na trasie, pozwala im rozwinąć skrzydła i pokazać swoje prawdziwe umiejętności, co było wręcz niemożliwe, gdy do dyspozycji mieli stary wyeksploatowany tabor, który strach było rozpędzić do ponad 70 km/h.
piątek, 19.04.2019 20:39
nie płacz
piątek, 19.04.2019 20:47
Riposta na poziomie przedszkolaka.
niedziela, 21.04.2019 20:44
Niech Pan Hordyj w końcu przyjmie do wiadomości, że funkcjonuje oficjalna nazwa JEZIORO BIELAWSKIE!!!
niedziela, 21.04.2019 20:53
Idź do szkoły i dowiedz się co to jest jezioro. Weź ze sobą P.Łyżwę, on też potrzebuje dokształtu.
niedziela, 21.04.2019 22:10
Widzę, że ty jesteś oporny na naukę więc służę wiedzą: Jezioro Bielawskie - sztuczny zbiornik położony w południowo-zachodniej Polsce na zachodnich obrzeżach Bielawy, u północnego podnóża Gór Sowich, w województwie dolnośląskim w powiecie dzierżoniowskim w gminie Bielawa[1].

Nazwę Jezioro Bielawskie oficjalnie ustalono 1 stycznia 2018 roku'[2], wcześniej zbiornik nosił nieoficjalną nazwę Zbiornik Sudety.

Zbiornik ma powierzchnię 0,23 km², pojemność około 1,46 mln m³ i średnią głębokość 6,3 m[1].

Powstał w 1973 roku na dopływie rzeki Brzęczek[1], na zachód od Bielawy po wykonaniu od strony miasta zapory ziemnej wzmocnionej płytami żelbetonowymi od strony wewnętrznej.

Zbiornik utworzono jako zbiornik wody technologicznej dla bielawskich zakładów włókienniczych. Po upadłości zakładów włókienniczych w Bielawie pod koniec XX wieku, zbiornik pełni rolę akwenu sportowo-rekreacyjnego. Na jego brzegu znajduje się ośrodek wypoczynkowy, pole kempingowe, basen z wodnym placem zabaw, plaża, wypożyczalnia sprzętu wodnego, wakeboard, boisko sportowe i lokale gastronomiczne[1].

Jeziorem zarządza Ośrodek Sportu i Rekreacji w Bielawie.
Źródło: Wikipedia
niedziela, 21.04.2019 22:14
Szkoda fatygi, do betonowego dzbana i tak nie dotrze normalne tłumaczenie
niedziela, 21.04.2019 23:15
Obecna władza wie gdzie sięgają jej korzenie czyli czasów kiedy zbudowano 'Zbiornik Sudety' dlatego z sentymentu ta nazwa u tej władzy funkcjonuje. Gdyby rząd nie zmusił to mielibyśmy dalej ulice typu Berlinga, Przodowników Pracy, Hempla itd
poniedziałek, 22.04.2019 00:44
Obecna władza nie może przeboleć, że przyszedł Pan Łyżwa i w 4 lata pokazał, co to znaczy rozwój i nowoczesność. To dla nich trauma i dlatego za wszelką cenę cofają wszystko żeby tylko zatrzeć to co zrobił Pan Łyżwa bo do pięt mu ie dorastają
poniedziałek, 22.04.2019 00:45
I znowu będzie wiocha ale jak widać wsiowym krzykaczom w to graj :)
poniedziałek, 22.04.2019 09:41
NIE MOGĘ ZNALEŹĆ NA MAPIE JEZIORA BIELAWSKIEGO? TO JAKIŚ NOWY TWÓR""??
poniedziałek, 22.04.2019 10:10
Jesteś taki tępy czy tylko udajesz? Nazwa jest świetnym chwytem marketingowym a sam akwen wodny ma swoją definicję: Nazwę Jezioro Bielawskie oficjalnie ustalono 1 stycznia 2018 roku, wcześniej zbiornik nosił NIEOFICJALNĄ nazwę Zbiornik Sudety. Zbiornik ma powierzchnię 0,23 km², pojemność około 1,46 mln m³ i średnią głębokość 6,3 m.
Powstał w 1973 roku NA DOPŁYWIE rzeki Brzęczek, na zachód od Bielawy PO WYKONANIU od strony miasta ZAPORY ZIEMNEJ WZMOCNIONEJ płytami żelbetonowymi od strony wewnętrznej. Przeczytaj jeszcze raz, spokojnie przeliteruj i spróbuj zrozumieć :)
poniedziałek, 22.04.2019 10:33
Skoro jest oficjalna nazwa to czy używanie przez władzę nazwy nieoficjalnej nie jest łamaniem prawa?
poniedziałek, 22.04.2019 18:38
Jednak to zbiornik, nie jezioro. Więc, krótko "Zbiornik Sudety" masz coś jeszcze do dodania, prócz historii?
poniedziałek, 22.04.2019 19:31
Jezioro Bielawskie to nazwa. Masz coś jeszcze do dodania oprócz sentymentu do czasów komuny?
poniedziałek, 22.04.2019 11:57
Czas zajrzeć do aktualnej mapy, ponieważ 90% map ma naniesioną nazwę Jezioro Bielawskie
piątek, 19.04.2019 15:10
Dzięki PiS-owi kraj wreszcie się rozwija !
poniedziałek, 22.04.2019 09:42
ZA GIERKA POLSKA TEŻ SIĘ ROZWIJAŁA. ABY TYLKO UTRZYMAĆ WŁADZĘ
Oktanek77 piątek, 19.04.2019 22:17
Tylko najpierw i PIS i cała reszta za ograła ten kraj. A teraz mydlą oczy ludziom byle czym żeby prawdziwych faktów nie zauważali.
piątek, 19.04.2019 15:14
oni za to płacą twoimi pieniędzmi
sobota, 20.04.2019 18:37
Poprzednicy zaś oddawali mafiom VAT-owskim. Trzeba być ograniczonym umysłowo, żeby nie zauważyć różnicy.
sobota, 20.04.2019 19:52
Trzeba być ograniczonym umysłowo żeby tak bezrefleksyjnie łykać propagandę podłej zmiany.
niedziela, 21.04.2019 13:28
Tą jak piszesz "propagandę" głupku ludzie czują w portfelach.
niedziela, 21.04.2019 21:27
katokomuna z pisu kupuje sobie głosy płacąc pieniędzmi wyborców. za chwilę światowa hossa się skończy i wtedy poczujesz prawdziwy kryzys w portfelu.
niedziela, 21.04.2019 16:01
Dopiero poczują jak będzie tu druga Grecja.
sobota, 20.04.2019 10:29
Do głupich to nie dociera.
Oko sobota, 20.04.2019 07:10
Nie kraj a imperium Rydzyka
niedziela, 21.04.2019 18:06
Rydzyk na prezydenta
Kierowca bombowca niedziela, 21.04.2019 04:52
Kanister Sudety ,Bidon Sudety ,Baniak Sudety itd Jezioro Bielawskie jest ok
Kierowca bombowca niedziela, 21.04.2019 05:07
Mając w pamięci hece ze sprzedażą zbiornika ,gdzie tyle pieniędzy poszło w rurę to Bidet Sudety też jest ok
Pies który jeździ koleją niedziela, 21.04.2019 05:16
Już nie mogę się doczekac otwarcia nowej trasy hau hau miau
co dalej niedziela, 21.04.2019 20:01
Trudno trzeba było tak nie szaleć i pieniędzy nie i mnie nie ma
Drogo na jeziorze niedziela, 21.04.2019 09:37
Jeszcze Proszę Duży Market przy jeziorze żeby blisko po wodę zimna było
niedziela, 21.04.2019 10:07
Ponoć mają tam przenieść Kaufland z Dzierżoniowa.
biedronkowicz niedziela, 21.04.2019 13:31
BIEDRONKA1!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 300mm
Ro niedziela, 21.04.2019 13:00
Czas na Srebrną Góre!!!
niedziela, 21.04.2019 16:58
A ja bym chciałbym miedzy Dzierżoniowem a Bielawą na polach żeby powstał Tor F1
Pekape sobota, 20.04.2019 17:26
Dla posiadaczy dorobków życia w postaci autka czasem kilkunastoletniego powinien burmistrz wprowadzić opłatę wg wzorca zachodnioeuropejskiego w wysokości minimum 250 zł za miesiąc (im wieksza pojemność więcej płacić), wyjście super 70procent właścicieli swych rzechow przestało by posiadać i skorzystają z usług PKP bądź KD, miasto będzie wtedy ekologiczne i smrodu z dorobków życia nie będzie czuć.Oplata dotyczy za stawianie przed domem swego rarytasu.
-666 niedziela, 21.04.2019 02:44
Tak mało? 2500zł to będzie super ekologicznie. Twoja głupota przeraża.
Ale powiem ci że gdyby takie coś zaistniało to i tak większość ludzi by
nie zrezygnowała z auta bo w dzisiejszych czasach gdy samochody są
tanie jak barszcz trzeba być tumanem albo idiotą który nie jest w stanie zdać
egzaminu na prawo jazdy żeby nie mieć choćby rzęcha. Żeby skorzystać
z usług PKP w Bielawie i tak by trzeba dojechać na przystanek a nikt zdrowy
umysłowo nie będzie zapylał kilka kilometrów żeby przejechać się pociągiem
skoro blisko ma przystanek PKS. Jest 21 wiek a ty mentalnie dalej żyjesz w
komunie.
niedziela, 21.04.2019 13:52
Za podważanie mych slow 3500.
mieszkanka sobota, 20.04.2019 07:12
Ja mieszkanka Bielawy mająca problemy zdrowotne z nogami niezmiernie cieszę się że wreszcie będę mogła dojechać do Wrocławia w warunkach dla mnie komfortowych . Jak czytam te złośliwe bzdury to myślę czy ktoś ma nie po kolei w głowie. Nikt nikogo na siłę nie zmusza do jazdy pociągiem tylko dlaczego wypowiada się ktoś za osoby starsze i mające kłopoty zdrowotne .Dla nas jazda pociągiem to luksus jakiego nas pozbawiono przez lata. Mam sąsiadkę która jeżdzi z dzieckiem do lekarza do Wrocławia jaki to teraz dla niej komfort wózek opieka przy dziecku w czasie jazdy itp. Więc turyści to jedno ale chorzy ludzie i niepełnosprawni matki z dziećmi będą mieli wygodę o jakiej nie myśleli .
niedziela, 21.04.2019 06:56
Ach ta kolej! Można było flaszke w przedziale wypić zintegrować się z ludzmi, nawet numerek zrobić, czasem tylko gineły portfele lub inne rzeczy
niedziela, 21.04.2019 10:16
Teraz się już nie zintegrujesz. Kilka lat dojeżdżałam pociągiem na studia w Poznaniu, to wiem, jak to wygląda. Wszyscy zaraz po zajęciu miejsca wyjmują smartfony, słuchawki w uszy, gały wlepione w ekran i tak im podróż zlatuje, nawet "Do widzenia!" nie powiedzą na koniec. Kiedyś do przedziału wsiadł facet po 50-tce, popatrzył chwilę na towarzystwo i nagle powiedział podniesionym tonem "Co tu tak k... cicho jak w grobie?! Nikt z nikim nie rozmawia, tylko każdy sobie." - jedna dziewuszka go uświadomiła "Rozmawiać to ja już mam z kim - na Messengerze czy Instagramie i tam sobie szukam nowych znajomych a nie w PKP" :-D Smutny to był dla mnie widok, słyszałam opowieści rodziców czy innych starszych o tym, jak kiedyś można było zawierać w pociągu przyjaźnie czy nawet poznać drugą połówkę. A teraz każdy ma swoją prawdziwą drugą połówkę w ręku - smartfona :-\
tOMASZ sobota, 20.04.2019 15:47
Szanowna Pani warunki komfortowe dla niepelnosprawnych nie muszą kosztować tak bardzo dużo, ja rozumiem z calym szacunkiem ze dla Pani ma to sens, ale proszę zrozumiec że takie rzeczy kosztuja, a pieniadze z nieba się nie biorą tylko z naszych podaktów na ktore placimy wszyscy. Sa lepsze i tansze rozwiazania aby Pani i Pani podopieczni mogli w komforcie i nie tylko dojechac gdzie tylko chca, ale nie tak bezsensownym ogromnym kosztem... z Pozdrowieniami Tomasz
Ja sobota, 20.04.2019 19:35
Lepiej żeby nasze podatki szły na nierobów? A może na kościoły? A może na kolejny przystanek pkp we Wrocławiu czy Warszawie? Przecież my i tak nie decydujemy! Osobiście wolę aby moje pieniądze szły na kolej w Bielawie niż na nowe drzwi i okna w budynku UM jakiejś miejscowości pod Warszawą
sobota, 20.04.2019 21:18
Ciekawe, jakie będzie zaplecze Dworca Głównego. Zapewne nie zabraknie kina dworcowego, restauracji, punktów usługowych...
Będą kasy biletowe ?
Marzyciel niedziela, 21.04.2019 08:39
Podobno ma to być coś na wzór Wroclavii, czyli galeria handlowa z funkcją dworca - tyle że PKP a nie PKS. Coś takiego jest w Poznaniu. Mają być możliwe przesiadki z pociągu do autobusów jadących w stronę Nowej Rudy, Srebrnej Góry itd.
Zxc sobota, 20.04.2019 07:57
Czemu obecnej władzy tak ciężko przez gardło przechodzi oficjalna nazwa 'Jezioro Bielawskie'? To sentyment do PRLu, że pomimo tej nazwy słyszymy 'Zbiornik Sudety'? Ok wiadomo, że to jest zbiornik, ale marketingowo nazwa fajnie się przyjęła. Oznacza faktycznie przełom i zmiany tego obiektu. Zapewne wszystko dlatego, że poprzednicy zmienili tą nazwę i dlatego jest zła. Wielka szkoda, że nie jest jak w Dzierżoniowie - nie ważne kto rządzi i tak każdy kto kontynuuję to co zaczęte.
sobota, 20.04.2019 22:03
Istnieje cos takiego jak historia, pamięć, dziedzictwo kulturowe i szacunek dla przeszłości. W jeziorze bielawskim nie ma nic z tego.
sobota, 20.04.2019 08:38
To świadczy o kompleksach obecnej władzy... takie prowincjonalne ego hehehe
sobota, 20.04.2019 09:28
Bo pewnie tęsknią za 'zbiornikiem Sudety' bez wody, zdewastowanym i z zakazem wstępu.
sobota, 20.04.2019 10:10
Chyba tak, ławki z wyspy już zniknęły, ciekawe co będzie dalej
sobota, 20.04.2019 10:27
Nazwa jest zła, bo jest głupia, megalomańska, niezgodna z prawdą.
sobota, 20.04.2019 14:01
A Bielawa modelowe miasto ekologiczne jest zgodne z prawdą? nie jest megalomańskie? To dopiero cyrk z tą nazwą, gdzie dziura na dziurze i ruderą z dymiącymi kominami pogania
sobota, 20.04.2019 14:03
Potwierdzam, prawdziwe pośmiechowisko z tą ekologią
sobota, 20.04.2019 14:57
Myślę że jest to hasło określające cel do jakiego miasto dąży, do zrealizowania w jakiejś perspektywie. W przypadku jeziora trudno o analogię, bo z zalewu jeziora zrobić się nie da.
niedziela, 21.04.2019 08:23
Nie dorabiaj na siłę ideologii bo i tak nikt nie uwierzy
sobota, 20.04.2019 20:43
Ten cel chcieliście osiągnąć przez 10 lat i tego nie zdołaliście i dalej z uporem maniaka to samo? Trzeba było błysnąć jakąś innowacją a nie odgrzewać stary kotlet
sobota, 20.04.2019 10:56
W Zagórzu i Mietkowie też od jakiegoś czasu to są oficjalnie jeziora
sobota, 20.04.2019 13:21
A niejeden zakład kosmetyczny ma na szyldzie napis "Klinika urody", mimo że nie jest to «szpital, w którym oprócz leczenia chorych prowadzi się podyplomowe szkolenie lekarzy, studentów oraz prace naukowo-badawcze» (taką definicję kliniki podaje słownik). Jak widać nieuctwo i megalomanię spotyka się w wielu miejscach, ale to nie powód by to uznać za normę.
sobota, 20.04.2019 21:12
... albo że Biedawa to miasto
sobota, 20.04.2019 06:25
Świetny pomysł i mówta co chceta ale te przystanki mają sens
niedziela, 21.04.2019 06:26
Popieram!
remo sobota, 20.04.2019 18:17
ludzie wam to zawsze źle i nie dobrze coby nie robić
odrobinę entuzjazmu cieszmy się z tych małych rzeczy
i dlatego ta rzeczywistość w Polsce jest taka przybijająca zganiamy na pogodę ale to my sami się nastawiamy tak do życia
-666 niedziela, 21.04.2019 02:47
Dlatego rzeczywistość jest przybijająca bo okradają nas na każdym kroku, a
okradają nas właśnie przez takie idiotyzmy na które marnowane są dziesiątki
milionów zł z naszych podatków. A linia i tak będzie nierentowna.
sobota, 20.04.2019 19:51
To nie jest "mała rzecz", to jest kupa forsy wywalona w błoto. Zachcianka jednego kolesia, który wymyślił sobie sposób na wypromowanie swojej osoby i dorwanie się do stołka burmistrza. Burmistrzem nie został, ale głupi pomysł pozostał i idzie do przodu.
sobota, 20.04.2019 19:15
kto wie jakim autobusem dojadę do dworca głównego w Bielawie?
Michał sobota, 20.04.2019 19:26
Każdym!
xD sobota, 20.04.2019 19:45
110, 112, 113, 122, 145, 146, 612, N oraz K. No i wszystkie nocne.
sobota, 20.04.2019 21:15
To się nazywa „Układ Komunikacyjny” albo „siatka połączeń”. I będzie „linia średnicowa”.
sia sobota, 20.04.2019 11:12
Super! :)
piątek, 19.04.2019 12:46
pojeżdżą pociągi przez pół roku i zamkną trasę że niby nie opłacalna. Żenada. Polska rzeczywistość i wywalanie kasy w błoto.
Tomasz piątek, 19.04.2019 12:55
bo to jest myslenie genialnych ekonomistow polskich po szkolach keynesa, w polsce nikt nic nie umie liczyc buduja jakies pociagi ktore nie maja zadnej przyszlosci w kwestiach by na tym zarabiac a polaczki glupie sie ciesza taka jest prawda.
KOLEJARZ sobota, 20.04.2019 00:51
Taki Tomaszok jak ty to ciągle będzie zrzędzić... Zadaj pytanie tym co niszczyli kolej!
Tomasz sobota, 20.04.2019 15:45
wiele rzeczy w Polsce zniszczyli, wiele rzeczy po prostu bylo nierentownych komuna minela szanowny Panie, nikogo kolej nie interesuje tym bardziej taka ktora nigdy na siebie nie zarobi, pobudka komuna sie skonczyla!
sobota, 20.04.2019 06:25
Decyzji nie podejmowali ekonomiści tylko politycy. I tu jest źródło zła.
Jo piątek, 19.04.2019 18:29
Barany pieniądze na kolej są na kolej nie na drogi . Wybór tory albo nic !
piątek, 19.04.2019 20:48
Jeśli marnować pieniądze to lepiej nic, baranie. Kasa nie zniknie tylko zostanie przeznaczona na inne cele.
Pasażer! sobota, 20.04.2019 09:25
Mylisz się, zniknie i to od nowego roku .
Mało to, za nie wykorzystane środki nałożone są kary !
sobota, 20.04.2019 10:28
Bredzisz, w przyrodzie nic nie ginie, pieniądze też.
Pasażer! sobota, 20.04.2019 15:30
Przyroda nie ma nic do tego :D
piątek, 19.04.2019 12:11
Przystanek jezioro bielawskie a nie zbiornik Sudety
piątek, 19.04.2019 12:48
To nie jest jezioro.
sobota, 20.04.2019 14:03
A bielawa nie jest modelowym miastem ekologicznym bo to odrapana i zadymiona mieścina
piątek, 19.04.2019 12:56
Przyznaję rację
tak tak piątek, 19.04.2019 15:24
woda doplywa tyo jezioro :)_
piątek, 19.04.2019 15:30
Ale od 2018 nowa nazwa to Jezioro bielawskie...
piątek, 19.04.2019 17:06
Papier przyjmie wszystko. Np. to że ślimak to ryba a marchew to owoc. Ale faktów to nie zmienia.
sobota, 20.04.2019 08:03
Ale nazwa fajnie marketingowo się przyjęła, symbolizuję zmiany jeśli chodzi o miejsce. To dlaczego tego nie akceptować? Aż taki sentyment do czasów PRLu, Bielbawu jak budowano zbiornik? Chyba widać z jakiej opcji niektórzy się wywodzą :-)
sobota, 20.04.2019 10:31
Nie przyjęła się. A ten kto pierwszy raz przyjechał nad "jezioro" i zobaczył to coś, to czuje się oszukany. To jest antymarketing.
sobota, 20.04.2019 10:53
To weź pod uwagę, że z innymi produktami, usługami też jesteśmy oszukiwani. Tak działa marketing. Na pewno do obcego lepiej przemawia pojechanie nad jezioro niż nad zbiornik.
sobota, 20.04.2019 10:55
I w Zagórzu oraz Mietkowie też oszukiwani jesteśmy bo to również jeziora oficjalnie od jakiegoś czasu.
sobota, 20.04.2019 13:23
Prawidłowa nazwa to zalew. Nie nie kłamie ani nie odstrasza. Marketing oparty na kłamstwie to działanie na krótką metę, ostatecznie się nie opłaca.
Bielawianin piątek, 19.04.2019 14:33
To jest chore a wszystko po to by pan wild i jego rodzina mogli do pracy dojechać ze srebrnej góry żałosne tak to jest jak sie ma brata na stołku moi drodzy To nie inwestycja to wyrzucenie pieniędzy
Ja się cieszę piątek, 19.04.2019 21:38
Małość i zgorzknienie przez ciebie przemawia. Sądzisz po sobie?
piątek, 19.04.2019 22:42
Sądzę po faktach a te są bardzo niekorzystne dla tych panów. Ciesz się zatem jak głupi do sera bo kadencja minie bardzo szybko a później... znowu fakty przemówią ale już poparte statystykami strat publicznych pieniędzy. Możesz mieć wtedy słabe powody do radości
sobota, 20.04.2019 10:12
Trafione 10/10
piątek, 19.04.2019 17:22
Kto to pan wild??
piątek, 19.04.2019 21:00
To radny sejmiku województwa, kolega byłego kandydata na burmistrza Bielawy a obecnie prezesa(?) Bielawianki Hałaczkiewicza... jeżeli połączysz fakty to będziesz wiedział dlaczego akurat w Bielawie władują miliony w nikomu niepotrzebny pociąg... w tym miejscu można tylko skwitować... chcieliśta to mata dobrą zmianę... wrrrr
piątek, 19.04.2019 14:31
Pociągi ? wy lepiej zróbcie drogę asfaltową dla ludzi, rowerów, z pieszyc pod zbiornik !!!
Pasażer! sobota, 20.04.2019 09:30
Buhaha, dojazdu nie masz rowerem?
Może jeszcze zaplanować taką trasę z Owiesna , Ostroszowic i Woliborza
piątek, 19.04.2019 17:10
Za kadencji pani Burmistrz żadne auto nie pojedzie przez pola na jezioro choćby tam był asfalt (a ma być). Zgłoś temat za 4,5 roku.
Zainteresowany piątek, 19.04.2019 17:14
Proszę o rozwinięcie lub wyjaśnienie. Otóż torowisko kończy się na stacji Bielawa Zachodnia, za tą stacją nie ma torów. Obecny remont miał polegać na wymianie torów istniejących, nie na dobudowaniu dalszej części (jeśli tak, to chciałbym wiedzieć ile km torów, gdzie będzie koniec?) Nadmieniam że na odcinku od stacji Bielawa Zachodnia do dawnej stacji Bielawa Nowa przy ulicy Sowie istniały cztery mosty kolejowe, a to już jednak dziesiątki milionów na ich remont, budowę, a nie to co obecnie przeznaczono. Skąd takie informacje? Proszę o wiarygodne źródło...
piątek, 19.04.2019 19:00
Dobre pytania. Jeśli mają być nowe tory, to na czyim gruncie ?
O co tu chodzi ?
sobota, 20.04.2019 00:12
Grunt po linii kolejowej od zawsze należał do koleji.
Zainteresowany sobota, 20.04.2019 08:00
Skoro grunt należy do kolei to czemu miasto decyduje że zrobi na nim "swoja" linie kolejową? Nie słyszałem żeby ten grunt przejęli, ale już planują na nim inwestycje; pod tekstem widnieje UM - domyślam się że ktoś ma w Urzędzie Miejskim niezłą fantazję...
sobota, 20.04.2019 08:40
Zapytaj panią prezes BARL-u hahahahaha taka kompetentna to pewnie odpowie hahahahaha
piątek, 19.04.2019 21:02
Czy opozycja w końcu obudzi się z błogostanu zdobycia mandatu i zacznie kontrolować to co się w Bielawie wyprawia???
bielawianka sobota, 20.04.2019 07:25
Super, brawo dla tych co doprowadzili do realizacji
piątek, 19.04.2019 13:33
Dobo! Wrocławianie do Mietkowa nad zalew mają bliżej. Więcej wody,dużo więcej
piątek, 19.04.2019 22:10
Mietków odbiera ścieki z oczyszczalni w Dzierżoniowie i Bielawie - Jezioro Bielawskie ma fantastycznie czystą wodę!
sobota, 20.04.2019 06:29
A widziałeś dno zalewu przed napełnieniem go wodą? To było wysypisko śmieci. Czysta woda, hahaha!
piątek, 19.04.2019 21:40
nowe tory się przydadzą - pociąg osobowy raczej nie będzie szałem - wszak nie bedzie odchodził tak często jak autobus. ale towary jak najbardziej - Pan świszcz zbudował centrum logistyczne - dojazd pociągiem może być zbawienny dla tej branży - jeden wagon to 14 ciężarówek. pomysł kolei osobowej jest wywaleniem kasy w błoto ale transport towarów to ważny kawałek tortu w logistyce
sobota, 20.04.2019 05:15
nie badz naiwny to bedzie linia pasazerska widzialem projekt nie bedzie opcji kursow towarowych ze wzgledu na nawierzchnie a poza tym zadnych bocznych torow tylko jeden szlakowy
sobota, 20.04.2019 06:23
Te 14 ciężarówek przyjeżdża i odjeżdża z różnych kierunków i w różnym czasie. Sensowny skład pociągu do kilkanaście-kilkadziesiąt wagonów. Zebranie tego w jeden kurs jest niemożliwe. A nawet gdyby to co dalej? Gdzie stacja a gdzie Domino? Musiałaby być bocznica a to nierealne. To miało sens za czasów Bielbawu gdy masy towarów były jednorodne (bawełna, węgiel) a nie ta drobnica jaką się obraca w takim centrum logistycznym.
piątek, 19.04.2019 18:04
To jak pociąg jedzie ze Świdnicy do Ząbkowic przez DDZ to też przez Bielawę ? Że będzie TAM zakręcał, czy co ?
sobota, 20.04.2019 05:18
gratuluje nie wiem kim jestes ale inteligencja nie blyszczysz przeciez wiadomo ze do bielawy beda tylko kursy wroclaw-dzierzoniow natomiast legnica -kamieniec pozostaja bez mian
kf sobota, 20.04.2019 05:54
A Ty nie błyszczysz ortografia!
twojstary piątek, 19.04.2019 17:33
Heh, juz widzę te tłumy ludzi na peronie :D
Ktoś miał fantazje że przyklepał tej pseudo inwestycji :)))
piątek, 19.04.2019 18:11
Parowóz będzie ? Znaczy, ciuchcia ?
piątek, 19.04.2019 19:23
czekamy i czekamy 2020 r, powiadasz
piątek, 19.04.2019 20:51
Skoro publiczne pieniądze są marnowane na dalszą nitkę, to proszę wydłużyć do Pieszyc. Mieszkam koło dawnego dworca w Pieszycach, miałbym fajny dojazd.
J23 piątek, 19.04.2019 21:09
co wymyśla to wszystko źle no to wreszcie jak?
jozek piątek, 19.04.2019 13:53
w kocu sie ogarnijcie ,jezioro bielawskie czy zbiornik sudety, bo dostane bzika inie bede wiedzial jak sie nazywam. z powazaniem dla doby jozek
Amator kąpieli piątek, 19.04.2019 14:10
Zawsze mówiło się ze idziemy na jezioro się kapać , to niech będzie jezioro a nie zbiornik .
Gość piątek, 19.04.2019 21:48
O, to to!... Odkąd pamiętam (połowa lat 80.), zawsze mówiło się "jezioro".
piątek, 19.04.2019 13:45
W Polsce jest 28 milionów samochodów-potrzebne drogi, aby dojechać do pracy, bo pracy niema w Bielawie
samochody zamiast dzieci piątek, 19.04.2019 21:12
Dlatego jest smog i ocieplenie klimatu-bo ludzie wybierają wygodę, kosztem środowiska i kosztem następnych pokoleń
Bielawianin piątek, 19.04.2019 14:37
Przede wszystkim ósemka która od 20 lat ma niby być przebudowywana ile ludzi zginęło ?? A wy pociąg ?!! Ja sie pytam kto to wymyślił???
Pasażer! piątek, 19.04.2019 15:43
Dlatego , trzeba zmniejszyć ilość tych samochodów.
Andrzej piątek, 19.04.2019 15:28
Świetna wiadomość! :-) Nowe przystanki umożliwią dojazd plażowiczom, spacerowiczom, turystom i rowerzystom pod sam (a raczej nad) zbiornik Sudety i podnóże Gór Sowich gdzie zaczynają się szlaki turystyczne.
Pasażer! piątek, 19.04.2019 15:46
Warto było by linię wydłużyć do Nowobielawskiej
(okolice Leśnego dworku).
MH piątek, 19.04.2019 12:54
Wybory powinny być co roku.
piątek, 19.04.2019 13:09
Pieszyce oczywiście w czarnej d.....e
Hubert piątek, 19.04.2019 13:34
o ile stacje zbiornik Sudety jakoś rozumiem (ogólnie uważam pomysł tej linii za chybiony) to stację Nowa Bielawa już nie - ze zbiornika w góry jest równie "daleko" jak z ul Sowiej (może równica to 2/3 minuty spaceru ale przecież o spacery tu chodzi) wiec po co budować dodatkowy odcinek który zawiezie ludzi bardziej w pole ? na Sowiej atrakcji bez mała. ale ruch (niewielki) na kilku ulicach trzeba usystematyzować (choćby sygnalizatorem) bo będą wypadki. no i most nad strumyczkiem zrobić - dodatkowo peron jakiś na Sowiej. wg zbędny wydatek. szczególnie z będzie to stacja końcowa. Ludzie po latach już sobie te tereny jakoś zagospodarowali - oczywiście na swoim nie na kolejowym - ogródki mają praktycznie przy samych "torach" itp.
piątek, 19.04.2019 12:00
FAKTEM jest że przez tą inwestycje właśnie uniewazniono przetarg na kolejny etap obwodnicy Dzierżoniowa
Wie piątek, 19.04.2019 13:00
Dokładnie obecne przepisy nie pozwalają aby przejazd kolejowy był tak blisko ronda. A obwodnica właśnie miała się połączyć rondem na drodze Bielawa - Dzierżoniów
piątek, 19.04.2019 12:27
Nie gadaj,bez dociągnięcia do drogi bielawskiej obwodnica nie odciąży Dzierżoniowa!
Obywatel piątek, 19.04.2019 11:39
Turyści przyjadą do Bielawy,żeby się przejechać pociągiem...haha
piątek, 19.04.2019 12:38
Cały Wrocław odkryje urok Zbiornika i tłumy pociągami nadjadą
gosc piątek, 19.04.2019 12:58
dramat...
piątek, 19.04.2019 11:27
Super
XYZ piątek, 19.04.2019 11:47
Fakt jest planowanie, a nie że będzie na 100%. Oj Dobo
Gość piątek, 19.04.2019 11:54
Super sprawa! Szkoda, że nie kultowe, zielone spalinówki, ale szynobus też da radę:-)
piątek, 19.04.2019 12:00
ul. Sowia i ul. Nowobielawska bez chodników a przejazd kolejowy i stacją w planach..... Może warto pomyśleć aby to wszystko miało ręce i nogi.
xx piątek, 19.04.2019 12:34
Ale atrakcja,już tłumy walą.