PRACA - Główny Księgowy

czwartek, 5.9.2024 13:03 693

DYREKTOR POWIATOWEGO CENTRUM OPIEKI I WYCHOWANIA
W PIESZYCACH, OGŁASZA NABÓR NA STANOWISKO

 GŁÓWNEGO KSIĘGOWEGO

       I.            Informacje o ofercie:

  1. Wymiar czasu pracy: pełny etat.
  2. Miejsce pracy: Powiatowe Centrum Opieki i Wychowania w Pieszycach, 58-250 Pieszyce, ul. Ogrodowa 81
  3. Umowa zostanie zawarta na warunkach określonych w ustawie o pracownikach samorządowych. Pierwsza umowa na okres próbny 3 miesięcy, druga umowa na czas określony 1 roku, trzecia umowa na czas nieokreślony.
  4. Normy czasu pracy: przeciętnie 8 godzinna norma dobowa czasu pracy i przeciętnie 40 godzinna norma tygodniowa czasu pracy w 1 miesięcznym okresie rozliczeniowym.
  5. Praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie.                                                                 
  6. Praca na stanowisku wymagająca umiejętności współdziałania ze współpracownikami na stanowiskach urzędniczych, oraz z innymi osobami i instytucjami. Pracownik wykonuje zadania przydzielone przez przełożonego, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa
     i zasadami bhp.         
  7. Praca wiąże się z przemieszczaniem się w budynku nieprzystosowanym dla osób niepełnosprawnych.                                                                                                                 
  8. Gotowość do podjęcia pracy od 04.11.2024 roku z możliwością przesunięcia terminu z uwagi na potrzeby pracodawcy.

    II.            Wymagania

Wymagania niezbędne:

  1. Posiadanie obywatelstwa polskiego

2. Niekaralność za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe.

3. Niekaralność za przestępstwa: przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe.

4. Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,

5. Posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na kierowniczym stanowisku urzędniczym.

6. Brak orzeczonej kary za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w postaci zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi.

7. Nieposzlakowana opinia.

8. Spełnienie przynajmniej jednego z poniższych punktów dotyczących wykształcenia:

  • ukończone ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiadanie co najmniej 3 - letniej praktyki w księgowości,
  • ukończona średnia, policealna lub pomaturalna szkoła ekonomiczna i posiadanie co najmniej 6 – letniej praktyki w księgowości,
  • wpisanie do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,

Wymagania dodatkowe:

1. Posiadanie doświadczenia w zakresie prowadzenia gospodarki finansowej i księgowości
 w jednostkach organizacyjnych sektora finansów publicznych

2. Znajomość przepisów:

- ustawy o pracownikach samorządowych z aktami wykonawczymi do tej ustawy,

- ustawy o finansach publicznych wraz z aktami wykonawczymi do tej ustawy,

-  znajomość regulacji prawnych w zakresie rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej,

- znajomość przepisów podatkowych, płacowych oraz przepisów z zakresu ubezpieczeń społecznych,

 - znajomość prawa samorządowego, prawa administracyjnego, prawa z zakresu zamówień publicznych i prawa pracy

3. Posiadanie umiejętności sporządzania danych statystycznych, tworzenia prognoz, zestawień, planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia.

4.  Znajomość zasad księgowości budżetowej, planu kont i klasyfikacji budżetowej oraz zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych i dyscypliny  finansów publicznych.

5. Biegła obsługa komputera, arkusza kalkulacyjnego, programów księgowych oraz urządzeń biurowych. Umiejętność obsługi programów finansowo – księgowych RADIX oraz BESTIA (program sprawozdawczy).

6. Dyspozycyjność.

 III.            Zakres obowiązków

  1. Prowadzenie rachunkowości jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  2. Opracowywanie planów finansowych oraz bieżąca kontrola ich wykonania.
  3. Sporządzanie sprawozdań budżetowych, finansowych i statystycznych
  4. Prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej dochodów i wydatków.
  5. Prowadzenie bieżącego nadzoru nad ewidencją magazynową oraz ewidencją środków trwałych.
  6. Kontrola prawidłowości inwentaryzacji (rozliczenie inwentaryzacji rocznej).
  7. Prowadzenie ewidencji księgowej podatku od towarów i usług VAT, sporządzenie i wysyłanie deklaracji VAT, JPK.
  8. Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi z rachunku bankowego.
  9. Nadzorowanie nad prawidłowym naliczeniem płac oraz prowadzenie rozliczeń z ZUS i US.
  10. Opracowanie projektów przepisów wewnętrznych i  zapewnienie pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez Powiatowe Centrum Opieki i Wychowania w Pieszycach.
  11. Nadzorowanie prawidłowego stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych.
  12. Nadzorowanie nad prawidłowym funkcjonowaniem Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych zgodnie z regulaminem i  przepisami prawa.
  13. Rozliczanie środków finansowych pozyskanych z dotacji.
  14. Zapewnienie terminowego ściągania należności.
  15. Nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem kasy.
  16. Współpraca ze Skarbnikiem Powiatu Dzierżoniowskiego.
  17. Prowadzenie rejestru dokumentów w obrębie prowadzonych spraw.
  18. Gromadzenie i przechowywanie dowodów księgowych oraz pozostałej dokumentacji przewidzianej ustawą.
  19. Przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych oraz tajemnicy służbowej.
  20. Wykonywanie innych zadań powierzonych przez dyrektora placówki, nie ujętych w powyższych zadaniach, a wynikających ze specyfiki pracy głównego księgowego.

 

 IV.            Wymagane dokumenty

1. Curriculum Vitae

2. Kwestionariusz osobowy

3. Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie.                                          

4. Kopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających okres zatrudnienia lub podleganiu ubezpieczeniom społecznym.

5. Kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie dodatkowych kwalifikacji.  

6. Zaświadczenie o niekaralności.

7. Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych, oraz do korzystania w pełni z praw publicznych.    

8. Podpisana klauzula informacyjna RODO                                    

9. Osoby, które zamierzają skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13 a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych są obowiązane do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

10. Dokumenty do pobrania na stronie BIP:

https://bip.pow.dzierzoniow.pl/oferta-pracy/5912/glowny-ksiegowy

 

    V.            Termin i miejsce składania dokumentów:

  1. Dokumenty należy składać osobiście lub drogą pocztową  w Powiatowym Centrum Opieki i Wychowania w Pieszycach – sekretariat ( parter) ul. Ogrodowa 81, 58-250 Pieszyce -  w terminie do dnia 30 września 2024 r., do godz. 15:00 z dopiskiem na kopercie „Nabór na stanowisko Głównego Księgowego w Powiatowym Centrum Opieki i Wychowania w Pieszycach”.
  2. Terminem wiążącym jest data wpływu do Centrum, a nie data nadania.
  3. Dokumenty kandydatów którzy nie spełnili wymogów formalnych i nie zakwalifikowali się do postępowania sprawdzającego zostaną odesłane pocztą.
  4. Kandydaci spełniający wymogi formalne zostaną poinformowani o terminie i miejscu postępowania sprawdzającego drogą e-mailową lub telefonicznie. 
  5. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Powiatowego Centrum Opieki i Wychowania w Pieszycach oraz na tablicy informacyjnej placówki.
  6. Wybrany w wyniku rekrutacji kandydat będzie sprawdzony w Krajowym Rejestrze Karnym – Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym.
  7.  RODO – Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych kandydatów do zatrudnienia w Powiatowym Centrum Opieki i Wychowania w Pieszycach dostępna jest na stronie internetowej BIP placówki

Dane kontaktowe i miejsce składania dokumentów

  • Osoba kontaktowa: Agnieszka Czerkawska
  • Telefon:74 8365 223 / 221
  • e-mail: i.bugaj@wp.pl
  • Adres: 58-250 Pieszyce, ul. Ogrodowa 81