Maxidriverpiątek, 23.09.2016 20:42
Trzy dziury razem czyli Dz-ów, B-awa, P-ce to o wiele więcej mieszkańców niż pobliska Świdnica.Jakie tam jeżdżą autobusy a jakie dziadostwo u nas.Wstyd nadęci włodarze tych nadętych i dziur.Centrum przesiadkowe się marzy?Drezyny na torach, busiki na drogach, i śmierdzące lejące olej na uliczki ścierwa które kiedyś były autobusami.centrum przesiadkowe...!!!!!!
piątek, 23.09.2016 22:01
Wzór to PKM Jaworzno! Ludności mniej niż w powiecie dzierżoniowskim, znacznie mniejsza powierzchnia, a jakie tam mają wozy! I nie tylko wozy. Proszę wpisać w Google "Jaworzno Phototrans" i podziwiać, tak wygląda TABOR. W samym roku 2010 kupili 5 Solbusów, 15 Scanii i MANy. Póżniej głównie Solarisy Urbino (w tym przegubowe). Ostatnio nabyli autobus zasilany prądem elektrycznym, podobno chcą iść w ten napęd w przyszłości.
piątek, 23.09.2016 21:04
Ten autobus już po raz kolejny bohaterem na dobie. Jak nie kontrola ITD tego autobusu to teraz to.
piątek, 23.09.2016 09:20
Kierowcy MZK największe dziady na drodze! Kultura jazdy na równi ze stanem technicznym ich pojazdów. Taka prawda.
Użytkownik drógpiątek, 23.09.2016 09:42
Nie bronie kierowców ZKM,ale nie należy każdego mierzyć jedną miarą.Kierowcy pojazdów osobowych oczywiście nie mają sobie nic do zarzucenia.Czytając Twój uważam,że z kulturą nie wiele masz wspólnego.POZDRAWIAM
piątek, 23.09.2016 22:55
Na forumce Doby jest wątek o ich wyjeżdżaniu z zatoczek i bezczelnym spychaniu i wymuszaniu pierwszeństwa, wbrew przepisom. Mocno ponad 100 postów. Ci wszyscy kierowcy, zapewne według Ciebie nie wiele mają wspólnego z kulturą..
Oppiątek, 23.09.2016 19:14
Już niedługo,PKS jest do końca roku tylko,a kierowcy pouciekają na emerytury i zasiłki przedemerytalne,a ciekawe kto zastąpi tych kierowców którzy cicho siedzą za 1600zł,a jak popracuje 270godziń to nawet 2300zł zarobi,pracują tam po tyle godzin nostop i nikt się tym nie interesuje,a większość z nich ma już koło sześćdziesiątki i tak cud że wypadków niema z ich strony przy takim przemęczeniu
piątek, 23.09.2016 09:22
Tu się też muszę zgodzić, lepiej tego ująć tego się nie dało
Taki chory kraj...piątek, 23.09.2016 10:19
MZK? A co to takiego? Jest MZK - czyli Miejski Zarząd Komunikacji z Bielawy, który organizuje międzygminną komunikację pasażerską w skali niemal całego powiatu - ale nie posiada własnych autobusów... Organizuje tylko konkursy na wyłonienie chcących kręcić lody na wożeniu pasażerów... W normalnych krajach to administracja publiczna troszczy się o jakość taboru, rozsądne ceny i dogodny rozkład jazdy... Jak długo będzie trwał stan patologii - tak długo będziemy jeździć gruchotami - bo przecież właściciele taboru muszą zarobić nie na nowe autobusy - ale o wczasy na Karaibach... A na szrotach zawsze znajdą narzędzia na kołach do wyciskania zysków z opłat które systematycznie wnoszą obsługiwane gminy...
piątek, 23.09.2016 11:01
Za takie pieniądze jak jeżdżą przewoźnicy nie oczekuj nic wielkiego. Niech zkm płaci normalne pieniądze wtedy autobusy będą
piątek, 23.09.2016 19:25
Coś koło 4zł za kilometr, w innych miastach od 6.50zł/km,wszystko w temacie
MMpiątek, 23.09.2016 11:27
Tragiczne jest w tym to, że władze powiatu nic nie robią żeby zmienić cokolwiek w działaniu komunikacji miejskiej. Monitorując rozwój komunikacji w Polsce wiele miast mniejszych od aglomeracji Dzierżoniowskiej inwestuje niemałe pieniądze w nowy tabor, linie, systemy komunikacji i jej infrastrukturę. U nas cisza. Nikt nie wie o pieniądzach z Unii na ten cel. A jak się włodarze obudzi będzie już po dopłatach. I wylądujemy jak na centrum przesiadkowym w Dz-owie, o którym też powoli zapominamy. Proponuję rozliczyć za to rządzących, którzy dają ciche przyzwolenie na narażenie ludzi na niebezpieczeństwo.
piątek, 23.09.2016 15:49
Przy obecnej organizacji za tabor odpowiedzialny jest wyłącznie przewoźnik. Zauważ, że do Pieszyc jeźdżą bardzo dobre jakościowo wozy (3 Scanie, 1 MAN), które jednak nie są nowe. Można zatem kupić używane autobusy w dobrym stanie.
Nie zmienia to faktu, że w innych miastach jest znacznie lepiej, kupowane są wozy fabrycznie nowe, klimatyzowane, niskopodłogowe z rampą dla wózków inwalidzkich, pełnym systemem informacji pasażerskiej itd. Świdnica niedawno odebrała kilka nowiutkich Solarisów Urbino 12, wcześniej miała już kilka starszych. Wałbrzych przeżył kilka lat temu autobusową rewolucję, tam też dostarczono kilkadziesiąt Solarisów. O Wrocławiu nie piszę, bo to jednak inna liga. Kłodzko - kilka lat temu zakupiono dzięki unijnemu wsparciu kilkanaście SORów.
Nie zapominajmy też, że niebawem zaczyna się rok akademicki i mnóstwo młodzieży (i nie tylko) będzie regularnie kursować do/z Wrocławia, a tabor PKSu jest mocno wyeksploatowany. Dzierżoniów, Bielawa i Pieszyce mogłyby pomyśleć o zakupie kilku tanich, ale nowych wozów i powierzeniu ich jakiemuś przewoźnikowi.
piątek, 23.09.2016 19:18
Niby tak,tylko że kierowcy pracują tam na śmieciowej najniższej umowie a resztę dostają pod stołem,z tych oszczędzonych składek na ZUS szanowny prywaciarz inwestuje w tabor
boryspiątek, 23.09.2016 14:12
Czy w dzierżoniowskiej policji istnieje Wydział Ruchu Drogowego?Jeżeli istnieje to za co bierze pieniądze skoro takie szroty jeżdżą po Dzierżoniowie a oni na to pozwalają?Czy to nie jest conajmniej dziwne...?
piątek, 23.09.2016 15:01
Organizatorem komunikacji miejskiej jest ZKM Bielawa. Płaci za kursy przewoźnikom wyłonionym w drodze przetargu. Przewoźnicy ci są zdani na siebie, jeśli chodzi o zakup i eksploatację taboru. Podobno mają płacone bardzo mało, stąd taki tabor. Ani miasto, ani gmina, ani powiat nie chcą kupić fabrycznie nowych autobusów (np. w dużej mierze za dotacje unijne). Przy obecnej sytuacji nie ma wyboru - albo jeździ to, co jest, albo nic nie jeździ. Należałoby zapytać władz, jakie działania podejmują w celu poprawy jakości taboru albo dlaczego nie podejmują żadnych działań. Dlaczego autobusy mają zapewniać zewnętrzne prywatne firmy, a nie kupi ich miasto/gmina/powiat i nie wyłoni w drodze przetargu firmy, która zapewni kierowców, mechaników, zajezdnię? Wóz, o którym jest ten artykuł, ma już 21 lat i wcale nie jest najstarszy.
Popiątek, 23.09.2016 19:08
Jest starszy jelcz z 91r, nawet wyświetlacza niema tylko na korbkę zmiany tablic a nawet to nie działa bo kierowcy dają tablice za szybę ,brakuje mu też kilku wskaźników na desce rozdzielczej ,chociaż do wożenia gimbusów z pilawy dolnej i górnej nadaje się idealnie,a zapomniałem do ich wożenia powinny być drewniane ławki a nie siedzenia bo tak głupole demolują i rozpruwają je
piątek, 23.09.2016 19:46
Ex-legniczanin jest z 1993 roku - przynajmniej wg bazy portalu Phototrans.
Słyszałem o przypadkach rzucania kamieniami w autobusy i ich dewastacji, w dużej mierze na kierunkach piławskich.
Najważniejsze są jednak linie pomiędzy Dzierżoniowem, Bielawą i Pieszycami.
piątek, 23.09.2016 11:20
"Na szczęście nie doszło do zapłonu paliwa." Niech redaktorek spróbuje zapalić olej napędowy, życzę powodzenia.
kierowcapiątek, 23.09.2016 08:38
TĄ FIRMĄ POWINIEN SIĘ ZAJĄĆ PROKURATOR, a nie lusterkami w Gilowie !
piątek, 23.09.2016 09:21
Dokładnie !
ale o sochopiątek, 23.09.2016 11:00
Ale o co chodzi? O jaką firmę?
piątek, 23.09.2016 11:02
Po to policjant został prezesem żeby bezkarni byli
Podpispiątek, 23.09.2016 10:42
A jak inspekcja zaczęła robić z nimi porządek to kierowcy w telewizji opowiadali, że się krokodyle czepiają a autobusy są idealne
piątek, 23.09.2016 09:20
Zezłomować te wszystkie szroty !
Ktośpiątek, 23.09.2016 08:11
Szorty na kolejową
modnisiapiątek, 23.09.2016 08:40
...jakiego koloru są te SZORTY ? może kupię ?
Tytuspiątek, 23.09.2016 08:34
Kierowca już wczoraj o 22:00 ledwo co jechał i tak że dał radę do 4 rano, ten gratuluję rzezil grochotal a kierowca jechał trasę bo innego szrota by dostał. Kto zapłaci za straż?
Dobra zmiana nie nadeszła...piątek, 23.09.2016 08:20
Nie ma u nas czegoś takiego jak "miejskie autobusy" - jest patologia nieznana w innych krajach Unii - władze miast dopłacają (z pieniędzy nas wszystkich) właścicielom wiekowych autobusów aby woziły mieszkańców. Chlubą samorządów zachodnioeuropejskich są municypalne przewozy pasażerskie, tak jak municypalne zakłady zagospodarowania odpadów... Wszystko na wysokim poziomie i wcale niedrogo... A my mamy chdikk...
Observerpiątek, 23.09.2016 07:37
Ten tabor przechodzi nie drugie, a trzecie zycie...
Łukaszpiątek, 23.09.2016 08:03
Dokładnie. Ich resurs się już dawno zakończył.
piątek, 23.09.2016 19:23
Ale jeszcze zostały bramy garażowe,jak rozsypie się autobus to kierowca polski wskoczy na tą bramę i pojedzie dalej,takich mamy driverów super
piątek, 23.09.2016 09:52
Ja się zastanawiam kto w ogóle dopuszcza te złomy do ruchu drogowego?? No jak nowoczesny Dzierżoniow ma tak wyglądać to ja dziękuję.
piątek, 23.09.2016 19:21
Przeglądy autobus ma co pół roku,a robionę są jak się na nowiznę wyjeźdza
piątek, 23.09.2016 11:19
Komunikację organizuje Bielawa, więc od Dzierżoniowa się odstaw.
Komentarze (35)
Nie zmienia to faktu, że w innych miastach jest znacznie lepiej, kupowane są wozy fabrycznie nowe, klimatyzowane, niskopodłogowe z rampą dla wózków inwalidzkich, pełnym systemem informacji pasażerskiej itd. Świdnica niedawno odebrała kilka nowiutkich Solarisów Urbino 12, wcześniej miała już kilka starszych. Wałbrzych przeżył kilka lat temu autobusową rewolucję, tam też dostarczono kilkadziesiąt Solarisów. O Wrocławiu nie piszę, bo to jednak inna liga. Kłodzko - kilka lat temu zakupiono dzięki unijnemu wsparciu kilkanaście SORów.
Nie zapominajmy też, że niebawem zaczyna się rok akademicki i mnóstwo młodzieży (i nie tylko) będzie regularnie kursować do/z Wrocławia, a tabor PKSu jest mocno wyeksploatowany. Dzierżoniów, Bielawa i Pieszyce mogłyby pomyśleć o zakupie kilku tanich, ale nowych wozów i powierzeniu ich jakiemuś przewoźnikowi.
Słyszałem o przypadkach rzucania kamieniami w autobusy i ich dewastacji, w dużej mierze na kierunkach piławskich.
Najważniejsze są jednak linie pomiędzy Dzierżoniowem, Bielawą i Pieszycami.