poniedziałek, 29.01.2018 22:33
Ha ha ha, pomysł przywrócenia kolei w Bielawie padł jakieś dwa lata temu, i od tamtego czasu nic sie nie dzieje. Ja na Państwa miejscu bym sie nie łudził że coś w ogóle z tego pomysłu wypali
joaaaponiedziałek, 29.01.2018 18:24
podoba mi sie pomysl
niedziela, 28.01.2018 23:34
Może jakaś rozmowa z "kandydatem na osobowość roku" (w takim plebiscycie uczestniczy Łyżwa, Piotr Łyżwa) o stanie nawierzchni ul.Wolności w Bielawie, chodników i budynków położonych przy tej głównej ulicy? To by było ciekawe.
poniedziałek, 29.01.2018 09:54
Żal doope ściska? Łyżwa i tak dokonał cudu przez 3 lata kiedy przez 16 lat wszystko niszczało i dlatego dzisiaj wygląda jak wygląda. Taki to "zgrany zespół" fachowców zarządzał Bielawą
Cuda niewidyponiedziałek, 29.01.2018 10:19
Niezły z ciebie jajcarz.
piątek, 26.01.2018 10:50
Kolej biegnie bokiem Bielawy. Autobus do Wrocławia jedzie po centrum Bielawy. Kto np mieszkający na Końcu ulicy Berlinga wsiądzie w pociąg jak PKS i Romańczuka ma pod nosem. Pociąg byłby popularny podczas Regałowiska czy okresu wakacyjnego no może jeszcze w soboty i w niedziele.
antysowietniedziela, 28.01.2018 21:33
A tego sowieckiego agenta to nie powinni zdekomunizować?
piątek, 26.01.2018 13:30
To sobie pojedzie busem a ktoś inny chce szynobusem więc nie jęcz bo narzekać potrafisz...
piątek, 26.01.2018 15:25
Narzekam ? Po prostu stwierdzam, że jest to nieopłacalne. Może sam wydaj 15 mln na to żeby 3 osoby tym jeździły.
piątek, 26.01.2018 15:55
A co ty dajesz że swojej kieszeni 15Milionow ? Jakoś kiedyś była kolej czynna tylko trzeba było nie niszczyć a na koniec w Polsce nic się nie opłaca dla tych co mają auta i nie liczą się z innymi jak ty co stwierdzasz że już nie jest to opłacalne... Nie jeździj autem z dzieckiem tylko szlajaj się komunikacją bo nie jest opłacalne utrzymanie auta w eksploatacji... A tak na marginesie nie zawsze trzeba autem iż można szynobusem z Wro do BWA lub odwrotnie zwiedzać a nawet i zwiedzając góry możesz wypić sobie bro w górach podczas wycieczki wiedząc że już nie jest się w stanie prowadzić po %
piątek, 26.01.2018 16:24
Ja daję ze swojej kieszeni te pieniądze. Ty też dajesz, ale ty o tym nie wiesz. Taka między nami różnica. Bo tobie się wydaje że pieniądze biorą się znikąd na hasło hokus-pokus, a tak niestety nie jest.
piątek, 26.01.2018 17:23
Chlopcze wydawać to ty sobie możesz ale własną wypłatę... Wszystko z czasem trzeba odnowić a tym bardziej że to już kiedyś było tylko jak już wcześnie wspomniałem trzeba było nie niszczyć...
piątek, 26.01.2018 17:49
Typ nieroformowalny niezdiagnozowany. Szkoda fatygi na tłumaczenie, trzy szare komórki i tak nie ogarną
piątek, 26.01.2018 19:49
Nie wszystko co kiedyś było ma rację bytu obecnie. A per "chłopcze" to gadaj do swojego wacka w kiblu, chamski bezmózgu.
niedziela, 28.01.2018 11:47
Jakiś ty inteligent chamski... Gość dobrze pisze, co było to powinno być działające.
niedziela, 28.01.2018 13:45
Za to w Dzierżoniowie biegnie po centrum!!!
MANIOniedziela, 28.01.2018 21:18
W godz. szczytu pksem jechałem 1g,50m - katastrofa!.Chętnie pojadę szynobusem .Linia Wrocław-Bielawa to doskonały pomysł dla niezmotoryzowanych turystów.Latem jezioro,jesień-wiosna wypad w góry.Młodzież dojeżdżająca do szkół Wrocławskich też będzie zadowolona. .Skoro jest pomysł i pieniądze to warto spróbować.Ludzie przestańcie wszystko krytykować,bo się "****a" aż rzygać chce.Jeżeli nie wypali to co stracicie?
idiotenniedziela, 28.01.2018 18:30
W DDZ powinny uruchomić tory do młyna można by z Bielawy dojechać pociągiem prawie pod Rynek w DDZ
Mieszkaniec powiatu Dzierżoniowsniedziela, 28.01.2018 09:21
Skupiliście się tylko na kilku kursach autobusowych , w dodatku tylko do Wrocławia.
I co z tego do innych miast Dolnego Śląska brak możliwości wydostania się.
Pociągiem otrzymamy bezpośrednie dodatkowe połączenia ze Świdnicą, Żarowem, Strzegomiem, Jaworem i Legnicą.
Dodatkowo z dogodną przesiadką:
-w Jaworzynie :
do Wałbrzycha, Jeleniej Góry
-w Legnicy :
do Bolesławca, Zgorzelca,
Żagania, Żar
(Wkrótce do Lubina i Głogowa)
Z Wrocławia w każdym kierunku.
Dodatkowo będzie konkurencja dla komunikacji gumowej.
Cena+bezpieczeństwo+czas+
+w ygoda, wszystko w jednym!
niedziela, 28.01.2018 10:23
Te same kursy można realizować transportem drogowym. O niebo taniej.
niedziela, 28.01.2018 13:38
Chyba rowerem
niedziela, 28.01.2018 10:59
Czy zawsze doba musi puszczac filmiki przez you tube??????? A ta stacja juz miala byc dawno zrobiona
czesiekmsobota, 27.01.2018 17:53
szkoda kasy kto będzie jeżdził powietrze
studentsobota, 27.01.2018 18:33
ten pomysł jest bardzo dobry tylko w głowach pomysłodawców! należy zapytać czołowych biznesmenów w Bielawie czy sami, za własne pieniądze zrealizowaliby ten projekt,
proszę podać nazwiska radnych, którzy lekką ręką wydają nie swoje pieniądze!
niedziela, 28.01.2018 07:00
Dobry pomysł. Do realizacji tego projektu należy powołać spółkę, do której wkłady wniosą wyłącznie osoby prywatne. Skoro to taki dobry pomysł to znajdą się chętni liczący na zyski z tej inwestycji. I zaraz się okaże co o tym sądzą ludzie, którzy potrafią liczyć pieniądze.
niedziela, 28.01.2018 07:38
W takiej formie jako podatnik jestem za!!!
niedziela, 28.01.2018 08:02
do centrum przesiadkowego w Dzierżoniowie również powołać spółkę , ta inwestycja to jak budowa koło domu wartego 300tyś.zł basenu za dwa miliony tak żaden rozsądny człowiek za swoje pieniądze nie zrobi
sobota, 27.01.2018 20:14
Patrząc z historycznego punktu właśnie rozwój miast zależał od szlaków komunikacyjnych, moze cos w tym pomyśle jest dobrego. Poza tym mając dobre połączenie nie trzeba jechać swoim autem, drinka wypić robiąc interesy w sasiednim mieście albo troche dalej, może to i nie głupi pomysł. Niestety tylko przyszłośc pokaże ...
niedziela, 28.01.2018 06:56
Jest szlak komunikacyjny: droga asfaltowa po której jeżdżą pojazdy indywidualne oraz komunikacja zbiorowa. Możesz sobie pić drinki i robić interesy gdzie tylko zapragniesz a autobus lub taksówka zawiezie cię tam i z powrotem. A wszystko to sto tysięcy razy taniej niż ten pociąg.
Pijaczkasobota, 27.01.2018 19:10
A potem tunel przez Góry Sowie i lotnisko do Pieszyc.
Kolejarz na emeryturzesobota, 27.01.2018 19:34
Dlaczego wydawac ogromne miliony zlotych??? Wyremontowac dawny szlak miedzy Dzierzoniowem a Bielawa po którym przez lata jezdzily pociagi towarowe i osobowe, ruchomic stary parowóz których w Polsce znajduje sie tysiace które stoja bezczynnie i rdzewieja, doczepic dwa - trzy stare wagony których takze jest w Polsce do oporu i niech taki pociag przemierza trzy razy dziennie trase Dzierzoniów - Bielawa - Dzierzonów! Druzyna pociagu skladajaca sie z maszynisty, pomocnika i kierownika-konduktora takze napewno sie znajdzie i to nie za wysokie pieniadze! Kazdy mieszkaniec "Trójmiasta" zdecyduje sie bardzo czesto na taka sentymentalna przejazdzke azeby powspominac stare dobre czasy z lat 60 i 70 ubieglego wieku! Po co wydawac ogromne miliony na nowoczesny pociag???
niedziela, 28.01.2018 06:53
Tak ci się łatwo pisze wyremontować, uruchomić itd., a za każdym z tych słów kryją się MILIONY do wydania. Na co? Na zabawkę, która przez krótki czas ucieszy garstkę osób. A gruba forsa wydana i dalsze stałe koszty pozostaną. Jak jesteś bogaty z domu to możesz się tak zabawiać, ale publicznych pieniędzy tak wydawać nie wolno.
Maszynistasobota, 27.01.2018 18:28
To ja stawiam kolejke dla wszystkich.tylko w ktorym barze
sobota, 27.01.2018 18:24
Tańsze będą darmowe busy między Dzierżoniowem a bielawą
sobota, 27.01.2018 11:07
Po komentarzach widać, że w Bielawce zostali sami malkontenci.
sobota, 27.01.2018 14:49
Nie malkontenci, a ludzie co wiedzą że ta inwestycja to utopione pieniądze.
sobota, 27.01.2018 15:53
Jeżeli powstanie ta kolej to będą najgłupiej wywalone w błoto miliony!!!
MHpiątek, 26.01.2018 07:45
"Zobacz zdjęcia do artykułu". A artykuł ma 2 zdania. Mistrzowie małej/krótkiej formy.
piątek, 26.01.2018 13:05
4 zdjęcia są pajacu
MHsobota, 27.01.2018 14:40
Zdjęcia, jeszcze jak z opisami, to fotoreportaż. Do encyklopedii sprawdzić co to jest artykuł.
piątek, 26.01.2018 14:02
Jaki powiat taki portal informacyjny.
hehehesobota, 27.01.2018 13:03
Po co kolej, lepiej nowe stodoły postawcie bo tam samo bydło.
Juzeksobota, 27.01.2018 10:43
To może chociaż kolej linowa
ZYX-PL.piątek, 26.01.2018 20:32
Przykro czytać komentarze laików i ignorantów. Kolej w Bielawie była od zawsze i powinna czym prędzej wrócić. To nie są/będą pieniądze zmarnowane. Jeżeli ta inwestycja wypadnie z kalendarza Bielawa pozostanie peryferyjnym miasteczkiem. Każda inwestycja dla obywateli, jest inwestycją dla konkretnego człowieka.
sobota, 27.01.2018 08:46
Kolej w Bielawie była gdy były duże zakłady przemysłowe (transport dużych mas surowców, wyrobów, opału itd.) oraz gdy nie było współczesnych środków transportu osobowego (autobusy, samochody osobowe). Czy chcesz przywrócić maszyny parowe i wozy konne bo też "były zawsze"?
piątek, 26.01.2018 21:07
Super!!! Zatem wyskakuj z kasy ekspercie kolejowy rodem z targu w Bielawie.
piątek, 26.01.2018 23:16
Warto wydać aż 15 mln na 5 połączeń które się jeszcze ograniczy do 3, bo za mała frekwencja będzie.
sobota, 27.01.2018 07:55
zrobić centrum przesiadkowe jak nie będzie co robić to będziemy się przesiadać za 20mln jak w Dzieciołowie unia dołoży
jannpiątek, 26.01.2018 20:44
ciesze sie bardzo mozna przwrocic to co kiedys bylo dobre i korzystne
piątek, 26.01.2018 11:39
Zbyt droga inwestycja to są setki milionów złotych,
Pierwszy rok wszyscy wow każdy raz się przejedzie po roku w wagonach będą pustki tylko jak ktoś napisał wakacje , weekendy ewentualnie nazbiera się ludzi w pociągu. Takie miliony grube lepiej cisnąć w ekspresówke Magnice - Kłodzko !!!
$piątek, 26.01.2018 19:24
Zrobić ekspresówkę S8, to i Amazon przy niej powstanie
autorkapiątek, 26.01.2018 18:23
nie potrzena kolej w Bielawie,kto po zakamarkach bedzie wysiadac a pózniej z buta do domu.Lepiej porobic dobre drogi i chodniki.Komunikacja dobrze funkconuje,jeszcze teraz po nowemu.Proszę pomyslec jak sypnie sniegiem,kto to bedzie odgartywac.
Włodekpiątek, 26.01.2018 17:10
Sratytaty
Może za 20 lat,jak z wyciągiemna Wielką Sową
Ddzpiątek, 26.01.2018 16:42
Ma być przedłużona do jeziora Bielawskiego ;)
piątek, 26.01.2018 11:59
Po co kolej ? Linię tramwajową między Pieszycami,Bielawą, a Dzierżoniowem !
piątek, 26.01.2018 13:13
Lepiej metro, przecież nas stać.
Maciek Aviatorpiątek, 26.01.2018 13:28
Ja przebijam Patryczka i ogłaszam akcję "Port Lotniczy Bielawa"!!!!!
piątek, 26.01.2018 16:26
I port pełnomorski z terminalem LNG, żeby Bielawa mogła taniej gotować na gazie.
...To ja...piątek, 26.01.2018 07:39
A ja powiem tak. Kolei w Bielawie nie będzie bo koszta są niewspółmierne z ewentualnymi zarobkami. Podróżnych wśród mieszkańców będzie niewielu, a i produktu turystycznego Bielawa nie ma na tyle dużego, żeby ruchem turystycznym nakręcić pasażerów. Góry Sowie i jezioro nie są aż taką atrakcją żeby przyciągnąć wystarczającą dla kolei liczbę potencjalnych pasażerów, zwłaszcza, w dobie kiedy większość ma pod domem jedno albo dwa auta i może spokojnie dojechać do wybranej atrakcji, a nie wysiąść na stacji parę kilometrów dalej, a resztę dystansu pokonać pieszo. Ludzie są wygodni dzisiaj.
piątek, 26.01.2018 08:15
zgadzam się z przedmówcą. Kolej to piękna idea. Niestety - bardzo kosztowna w utrzymaniu :-(
ewapiątek, 26.01.2018 08:21
Ja tez tak mysle. Gdyby ta kolej dojezdzala np do Klodzka to latem jeszcze chetnych bedzie duzo. Moze tak daloby zrobic zeby uruchomic ja w okresie wakacyjnym. Mamy bardzo ladne tereny niestety dojechac tam nie ma czym np. Srebrna Gora. Dostac sie tam np. z Bielawy to wyprawa kilkugodzinna. Gorzej jeszcze jest z powrotem Dojaz koleja w strone Wroclawia jest zlym pomyslem. Sa autobusy. Jako kolej turystyczna to zda egzamin.
piątek, 26.01.2018 10:44
Do takich celów wystarczy mikrobus i kilka kursów dziennie w sezonie. To mały ułamek kosztów jakie byłyby związane z koleją. Dość sentymentów, czas na liczenie kosztów i zysków.
piątek, 26.01.2018 13:37
Wiec dlaczego do tej pory nie uruchomiono mikrobusow? Ludzie jezdza w gory okreznymi drogami albo wcale.
piątek, 26.01.2018 16:25
Bo nie wystąpiłeś z takim pomysłem. Ubiegli cię fantaści z pomysłem na kolej. A decydentom (politykom) to wszystko jedno, byle poklask był i kolejna kadencja.
piątek, 26.01.2018 08:33
Wybory idą!!! Niektórzy przebierają już nóżkami by pasożytować na publicznym groszu.Jest jak za Dźwinela! Propagandysta został ten sam i takie same banialuki.
majkapiątek, 26.01.2018 16:09
Powiem krotko cieszy mnie co sie buduje gorzej gdy sie rujnuje ale jak widac sa tacy ktorym wszystko przeszkadza to ludzie ktorzy nic w zyciu nie osiagneli i nic nie osiagna
piątek, 26.01.2018 16:21
A mnie cieszy jak się buduje Z SENSEM. A wyrzucanie publicznych pieniędzy w błoto to wielki grzech. Ale jak widać są tacy, którym się wydaje że pieniądze biorą się z drukarni.
piątek, 26.01.2018 15:31
Kolej w Pieszycach ? Kiedy ? Skoro chcecie wydać tak o kasę na inwstycję tego typu to pociągnijcie nitkę do Pieszyc !
podróżnypiątek, 26.01.2018 12:02
Twierdzenie, że z kolei bielawianie nie skorzystają, bo linia jest "na uboczu" jest błędne. Dzierżoniowski dworzec też jest "na uboczu" względem osiedli, jednak pociągi jeżdżą pełne. Mnóstwo studentów i dorosłych. To dobra alternatywa dla autobusów, które od wyjazdu z osiedla XXV-lecia proponują niemal godzinną objazdówkę po powiecie nim wyjadą ostatecznie z Dzierżoniowa.
piątek, 26.01.2018 14:03
Zmień pracę, weź kredyt i kup sobie prywatny pociąg.
piątek, 26.01.2018 15:30
Bo Dworzec PKP w Dzierżoniowie jest dobrze skomunikowany. Są blisko przystanki autobusowe.
autorpiątek, 26.01.2018 13:08
Przejazdy z Bielawy do i z Wrocławia na pewno pomogłaby studentom . Podróże PKS to średnia przyjemność.
piątek, 26.01.2018 13:34
Dosc czesto jezdze PKS do Wroclawia. Nigdy autobus z Bielawy nie jest pelny. Dosiadaja sie w Dzierzoniowie. Kolej tez nie bedzie wykorzystana .Chyba ze calkowicie zlikwiduja PKS.
piątek, 26.01.2018 14:02
To niech studenci płacą za utrzymanie linii jak mają takie wymagania co do komfortu.
Ortografpiątek, 26.01.2018 07:18
Po co taki artykul?
Samo KD przyznalo, ze bedzie pociąg do Bielawy, ze zaczynaja pomalu prace...
Observerpiątek, 26.01.2018 07:27
Popieram! Po raz kolejny Doba nakreca afere koperkowa. Tak samo co tydzien zamieszczaja “relacje” z budowy dzierzoniowskiej obwodnicy. Widac tematow “redaktorom” brak...
piątek, 26.01.2018 07:51
to jest tak samo udany pomysł jak centrum przesiadkowe w Dz-wie dla 2-ch szynobusów 10mln na/szt, a ile tematów do zrobienia w Bielawie i Dz-wie to głowa mała
Olgapiątek, 26.01.2018 13:02
Dobo - ośmieszacie sie takimi "artykułami" - 3 zdania, 4 zdjęcia i nieco ponad minuta marnego filmiku... A gdyby ktoś miał wątpliwości - http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/7,357 71,22235710,kolej-wroci-do-bielawy.html? disableRedirects=true
piątek, 26.01.2018 10:40
normalne połączenia to zmarnowanie pieniędzy ale gdyby była wąskotorówka najlepiej taka żeby można wyskoczyć w czasie biegu na starej trasie pod górami do Srebrnej Góry to turystów by nie brakowało
piątek, 26.01.2018 11:32
Sam jesteś wąskotorówka
piątek, 26.01.2018 11:31
Tramwaj sobie zbudujcie. Będzie z tego przynajmniej jakiś pożytek w mieście.
piątek, 26.01.2018 10:45
A po co kolej w Bielawie? Kto nią będzie jeździł? Szczególnie jak za kilka lat zrobią S8 do Łagiewnik i do Wro w pół godziny samochodem się dojedzie.
Gdzie tu sen? Gdzie logika? Kto to kupi?
Faciopiątek, 26.01.2018 11:03
Hmm, w pół godziny do Wrocławia powiadasz?:D...
piątek, 26.01.2018 11:25
Patryczek kupi sobie czapkę kolejarską i będzie dawał sygnał odjazdu!
piątek, 26.01.2018 08:04
Profesjonalny material na poziomie doby, mi by bylo wstyd taki material publikowac,
Komentarze (86)
I co z tego do innych miast Dolnego Śląska brak możliwości wydostania się.
Pociągiem otrzymamy bezpośrednie dodatkowe połączenia ze Świdnicą, Żarowem, Strzegomiem, Jaworem i Legnicą.
Dodatkowo z dogodną przesiadką:
-w Jaworzynie :
do Wałbrzycha, Jeleniej Góry
-w Legnicy :
do Bolesławca, Zgorzelca,
Żagania, Żar
(Wkrótce do Lubina i Głogowa)
Z Wrocławia w każdym kierunku.
Dodatkowo będzie konkurencja dla komunikacji gumowej.
Cena+bezpieczeństwo+czas+
+w
ygoda, wszystko w jednym!
proszę podać nazwiska radnych, którzy lekką ręką wydają nie swoje pieniądze!
Pierwszy rok wszyscy wow każdy raz się przejedzie po roku w wagonach będą pustki tylko jak ktoś napisał wakacje , weekendy ewentualnie nazbiera się ludzi w pociągu. Takie miliony grube lepiej cisnąć w ekspresówke Magnice - Kłodzko !!!
Może za 20 lat,jak z wyciągiemna Wielką Sową
Samo KD przyznalo, ze bedzie pociąg do Bielawy, ze zaczynaja pomalu prace...
71,22235710,kolej-wroci-do-bielawy.html?
disableRedirects=true
Gdzie tu sen? Gdzie logika? Kto to kupi?