Edukacja globalna uczniów i przedszkolaków w Kudowie-Zdroju Słonem. Cel: poszerzenie horyzontów myślenia
W Społecznym Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Słonem ostatnie miesiące upływały niezwykle intensywnie dzięki działaniom skoncentrowanym na edukacji globalnej. W szkole podstawowej realizowany był projekt finansowany przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych, a w przedszkolu projekt Ministerstwa Edukacji Narodowej .
Oba projekty stawiały sobie za cel poszerzenie horyzontów myślenia – w oparciu o krytyczne myślenie uczniów – oraz dostrzeganie problemów świata w wymiarze globalnym, jako sieć wzajemnych relacji i powiązań. Bazą była Agenda na rzecz zrównoważonego rozwoju 2030, wokół której podejmowano szereg działań: warsztaty, Tydzień Edukacji Globalnej oraz Żywe Biblioteki, projekty międzyklasowe i międzyprzedmiotowe.
Wyzwaniem był niezwykły proces pracy projektem uczniowskim – działania zarówno międzyklasowe, ale przede wszystkim międzyprzedmiotowe. Poznając kolejne cele z Agendy 2030 wszystkie klasy weszły w Tydzień Edukacji Globalnej 2024, podczas którego odbyła się gra miejska, a klasy dodatkowo prezentowały swoje projekty szerszej społeczności. Cały proces był i dla kadry, i uczniów wielkim wyzwaniem, ale wyszedł niesamowicie!
Projekt zamykały Żywe Biblioteki przybliżające różnorodność na świecie dzięki rozmowom z podróżnikami i gośćmi z dalekich miejsc. Wymienione działania miały na celu kształtowanie postaw prospołecznych, empatii, otwartości i akceptacji różnorodności. Organizatorom zależało, aby uczniowie byli świadomymi i odpowiedzialnymi odbiorcami i współtwórcami otaczającego go świata. [-]
Projekt był współfinansowany w ramach polskiej współpracy rozwojowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP.
Dodaj komentarz
Komentarze (0)