Sprawy urzędowe przez internet
29 czerwca w Kłodzku zoragnziowana została konferencja podsumowująca realizację projektu pn. "Budowa innowacyjnych e-usług świadczonych przez jednostki samorządu terytorialnego z obszaru powiatu kłodzkiego". Jego głównym celem jest podniesienie ilości i jakości świadczonych e-usług przez 12 jednostek samorządu terytorialnego oraz podwyższenie kompetencji pracowników tych urzędów w zakresie stosowania nowoczesnych rozwiązań IT i w procesie świadzcenia usług.
Liderem projektu jest powiat kłodzki, partnerami gminy: Kudowa-Zdrój, Lądek-Zdrój, Stronie Śląskie, Polanica-Zdrój, Międzylesie, Radków, Szczytna a także gmina miejska i wiejska Nowa Ruda oraz gmina miejska i wiejska Kłodzko.
Dzięki realizacji projektu we wszystkich 12 urzędach wdrożony zostanie tzw. Dziedzinowy System Informatyczny wspierający świadczenie w sposób zautomatyzowany e-usług oraz uruchomione zostaną Punkty Potwierdzenia Profili Zaufanych na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej ePUAP.
Dziedzinowy System Informatyczny to zintegrowana z ePUAP platforma, służąca do realizacji usług publicznych, ukierunkowana na poprawę jakości oraz efektywności administarcji publicznej, zapewniająca jednocześnie rozwój usług elektronicznych adresowanych do mieszkańców i przedsiębiorców.
Profil zaufany ePUAP pozwala na zastąpienie elektronicznego podpisu kwalifikowanego przy przesyłaniu wniosków poprzez platformę ePUAP. W odróżnieniu od podpisu elektronicznego kwalifikowanego jest bezpłatny.
Aby utworzyć profil zaufany ePUAP, należy:
1. Założyć konto na portalu www.epuap.gov.pl
2. Złożyć wniosek o utworzenie profilu zaufanego.
Procedurę kończy jednorazowa wizyta w dowolnym urzędzie pełniącym rolę Punktu Potwierdzania Profili Zaufanych w celu poświadczenia swojej tożsamości.
Punkty Potwierdzające znajdują się: w Starostwie Powiatowym (na parterze) oraz w każdym urzędzie gminy, który bierze udział w projekcie.
Przeczytaj komentarze (2)
Komentarze (1)