Przewoził o ponad 17 ton więcej
7 lutego 2019 r. na drodze krajowej nr 8 w okolicach Kłodzka dolnośląscy inspektorzy transportu drogowego z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego we Wrocławiu zauważyli zespół pojazdów przewożący drewno dłużycowe.
- Wobec podejrzenia, że przewożonego ładunku jest za dużo i zespół pojazdów może przekraczać dopuszczalne masy oraz naciski osi, inspektorzy postanowili poddać go kontroli wrażeniowej. W tym celu nakazano kierowcy przejazd na punkt kontrolny, przystosowany do ważenia przy pomocy przenośnych wag do pomiarów statycznych, zlokalizowany na obwodnicy Kłodzka na drodze krajowej nr 46 - informuje insp. TD Filip Sroka. - Wykonane pomiary wykazały szereg poważnych naruszeń. Okazało się, że poddany kontroli zespół pojazdów ważył 57,7 tony, a więc przekroczył dopuszczalną masę całkowitą o 17,7 tony. Co więcej, naciski 4 oraz 5 osi zespołu wynosiły kolejno 12,7 tony i 12,2 tony, przy normie wynoszącej 11,5 tony. Dodatkowo przekroczony został również nacisk osi podwójnej napędowej o 4,3 tony, wobec dopuszczalnego nacisku 19 ton.
Z uwagi na stwierdzone rażące naruszenie obowiązujących przepisów w zakresie ruchu, wobec przewoźnika wszczęte zostanie postępowanie wyjaśniające w sprawie nałożenia kary pieniężnej w łącznej kwocie 15000 zł.
Wykonawca przewozu przysłał na miejsce kontroli dodatkowy pojazd, na który dokonano przeładunku nadmiaru drewna, wobec czego kontrolowany zespół pojazdów uzyskał normatywność i mógł kontynuować jazdę.
Przeczytaj komentarze (34)
Komentarze (34)