Zarząd PKS Kłodzko podjął decyzję o restrukturyzacji
W związku z epidemią koronawirusa PKS w Kłodzku, od 21 marca zawiesił do odwołania wszystkie połączenia autobusowe. Obecnie przychody spółki spadły o blisko 90%, a większość pracowników przebywa na tzw. postojowym dlatego też podjęto decyzję o restrukturyzacji.
Poniżej publikujemy treść oświadczenia prezes zarządu PKS w Kłodzku S. A., Elżbiety Żytyńskiej.
W PKS Kłodzko zatrudnionych jest 101 osób. Jak zaznacza prezes zarządu obecnie żaden z pracowników nie otrzymał wypowiedzenia. Nie jest jednak wykluczone, że w najbliższym czasie część osób może stracić pracę.
Do tematu będziemy wracać.
Przeczytaj komentarze (70)
Komentarze (70)
DLACZEGO NIC NIE ROBIĄ, ABY NASZ POWIAT NIE BYŁ WYKLUCZONY KOMUNIKACYJNIE????
JUŻ PRACOWNICY Z CZECH POTRACILI PRACE, TO TERAZ JESZCZE DOJDĄ PRACOWNICY DOJEŻDŻAJĄCY KTÓRZY NIE MAJĄ JAK DOJECHAĆ
1. zwiększenia efektywności wykorzystania swojej floty autobusów, tzn. zwiększyć liczbę połączeń w taki sposób, żeby autobusy jeździły i zarabiały na siebie, a nie stały.
2. Przekształcić rozkłady jazdy w taki sposób, żeby na wszystkich liniach panował takt. Inaczej mówiąc, żeby kursy na danej linii w danym kierunku odbywały się równo co 60 lub co 120 minut. Jest to rozkład bardziej efektywny, ale i łatwiejszy do zapamiętania przez pasażerów. Ponadto takie rozkłady od dawna obowiązują np. w Niemczech, Czechach.
3. Obniżyć ceny biletów. W tym momencie ceny biletu normalnego na niektórych trasach potrafią być niemal tak drogie, jak paliwo do samochodu na pokonanie podobnej odległości. W Czechach na poszczególnych odcinkach taryfowych bilety są ponad 2 razy tańsze. Poza tym warto pomyśleć o niższych cenach biletów dla krótszych odcinków (1-2 km), żeby osoba jadąca 2 przystanki nie płaciła jak za 5-kilometrową podróż (teraz to bodajże niemal 5 zł).
4. Otworzyć ponownie kasy z biletami w miastach gminnych, lub wprowadzić własną sprzedaż biletów online (nie tylko przez pośredników).
Chociaż najlepszym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie systemu, w którym na każdą linię ustalany jest urzędowo rozkład jazdy oraz wymagane standardy autobusu, a operator danej linii byłby wybierany w drodze przetargu.