Oszustwo na tzw. „blika”. Dwie mieszkanki powiatu straciły pieniądze
Jedną z metod, jaką posługują się przestępcy, to oszustwo na tzw. „blika”. Sprawca włamuje się na profil portalu społecznościowego, a następnie podszywając się pod jego właściciela, wysyła do znajomego prośbę o szybką pożyczkę za pomocą kodu blik. Pamiętajmy, że tylko nasza ostrożność i czujność do przekazywanych informacji spowodują, że nie staniemy się ofiarą oszustwa.
Dwie mieszkanki powiatu kłodzkiego otrzymały za pośrednictwem aplikacji wiadomość o szybką pożyczkę. Oszust podszył się za koleżankę i wyłudził od nich kod BLIK, po czym wypłacił pieniądze w bankomacie. W ten sposób wyłudził 2000 złotych od kobiet. Pokrzywdzone, gdy się zorientowały, że zostały oszukane powiadomiły o tym fakcie policję - informuje podinspektor Wioletta Martuszewska, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Kłodzku.
Policjanci przypominają, że jeśli otrzymasz wiadomość o szybką pożyczkę, najbezpieczniej będzie, jeżeli skontaktujesz się osobiście lub telefonicznie z jej nadawcą i potwierdzisz jej autentyczność. Nie podawaj obcym osobom kodów do płatności mobilnych. Nie przesyłaj pieniędzy na obce numery telefonów.
Funkcjonariusze w trosce o bezpieczeństwo przypominają, że tylko nasza ostrożność i czujność do przekazywanych informacji spowodują, że nie staniemy się kolejną ofiarą oszustwa.
Komentarze (3)