Obwodnica Kłodzka - trwa nasuwanie estakady
Na budującej się aktualnie obwodnicy Kłodzka rozpoczęła się operacja nasuwania elementów najdłuższej estakady MG6 budowanej w ciągu tej drogi. Estakada o długości prawie kilometra wykonywana jest technologią nasuwania podłużnego.
Każde z 20 przęseł składa się z dwóch 500-tonowych segmentów. Pojedyncze segmenty wytwarzane są w wytwórni przylegającej bezpośrednio do budowy. Nasuwanie na podpory obiektu wykonują dwa specjalistyczne siłowniki hydrauliczne i odbywa się to w tempie około 6-7 metrów na godzinę (trwa około 5 godzin i odbywa się raz w tygodniu). Droga na estakadzie jest zaprojektowana jako droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu.
Podstawowe dane estakady MG6:
Całkowita długość: 1015 m (wraz z przylegającym do obiektu murem oporowym i przyczółkiem).
Długość płyty pomostu: 897 m.
Wysokość estakady w najwyższym punkcie: 19 m Ilość podpór: 21
Ilość przęseł: 20 (o długość 31 – 47,25 m) + 1 (11-metrowe na początku obiektu nad drogą gminną).
Inwestycja realizowana jest przez GDDKiA oddział Opole.
Inwestycja połaczy DK 8 i DK 33 z drogą krajową 46.
Zakończenie budowy zaplanowane jest na koniec 2017 roku.
Koszt inwestycji - 197,1 mln zł.
Foto: Bartosz Wojciechowski
Komentarze (14)
Przeniosę to na autostradę - co jak wydarzy się wypadek, a policja, straż czy pogotowie jest akurat po drugiej stronie - wniosek: nie budujmy autostrad.
otnicze/