realistawtorek, 15.12.2020 18:02
Skoro to jest prywatny interes wójta to niech sam zasponsoruje budowę tunelu co tam 700 mln ,może pomoże mu jego mentor i agitator popierający protesty,dzięki któremu był dyrektorem domu opieki w Podzamku,dzięki niemu został wójtem.Już raz rząd zasponsorował obwodnicę Kłodzka za 220 mln zł, a w wariancie przez poligon kosztować miała 90 mln zł taka niewielka różnica jak się wydaje nie swoje pieniądze.
Tylko A4wtorek, 15.12.2020 21:27
Nie warto odnosić się do tego rodzaju bardzo miernych wywodów. A personalne ataki na kogokolwiek nikogo nie interesują ale jeśli już mają miejsce to powinny być przeprowadzone w sposób cywilizowany a nie w formie prymitywnego trolowania.
Tak dla A4wtorek, 15.12.2020 22:05
Nie macie ludzie pojęcia o czym piszecie proponuję zapoznać się DOKŁADNIE A potem pisać złośliwe komentarze.
wtorek, 15.12.2020 19:53
Pana głupota sięga zenitu !!! Proszę już więcej nic nie pisać!!! Wstyd mi za pańską wypowiedź!!!
poniedziałek, 14.12.2020 20:32
Skoro wariant korzystniejszy dla wójta jest sporo droższy, trudniejszy w realizacji oraz bardziej czasochłonny w budowie, to niech gmina z własnych środków pokryje różnicę kosztów wynikającą z realizacji fanaberii Tura. Taki dzielny i obrotny wójt jest wart tego, aby gmina sypnęła groszem na uratowanie wójtowego gospodarstwa.
Marioponiedziałek, 14.12.2020 22:16
Nie jest prawdą że A4 jest wariantem droższym. GDDKi A. nie uwzględniła w dokumencie KOPI kosztów związanych z dłuższym o 5 km wariancie A2 w okresie ogólnie przyjętym 25 lat. Trudniejsze w realizacji i dłuższe w czasie są tunele np. na Zakopiance czy najdłuższy w Polsce tunel na S3 w Bolkowie (2600 m). Porównajmy to z mini tunelikiem o długości 460 m pod Górami Bardzkimi w wariancie A4 (farsa). Pojedyncze wskazania personalne są chybione ponieważ tych którzy są przeciwni budowie S8 w wariancie A2 jest ponad 6000 tys osób a liczba ta ciągle rośnie. Natomiast takie drogi jak ekspresówki czy autostrady finansuje budżet państwa a nie Gminy. Takie inwestycje wspomaga też UE, a dotacje mogą sięgać nawet 80 % całkowitej ceny przedsięwzięcia.
Mirawtorek, 15.12.2020 22:02
Tu nie chodzi o jakiś prywatny interes! Tu sprawa rozgrywa się o degradację pięknych krajobrazowo okolic Kłodzka. Mamy się przecież utrzymywać z turystyki a w ten sposób to podcinamy gałąź, na której siedzimy. Budowa tunelu jest mniejszą ingerencją w środowisko!
Majaponiedziałek, 14.12.2020 23:02
Szanowny Panie Ktoś, wszyscy dobrze wiemy, iż dla naszego bogatego państwa kilkaset milionów nie robi wielkie różnicy. Skoro rozdajemy miliardy złotych dla telewizji polskiej czy naszych wspaniałych artystów. A poza tym, skąd Pan wie, iż jakakolwiek różnica istnieje? Skąd Pan wie, iż wariant A4 w rzeczywistości nie będzie tańszy od A2? Pewnie Pan nie wie, ale z każdą kolejną prezentacją GDDKiA wyliczenia oraz różnica pomiędzy wariantami była inna. Zaczynaliśmy od 700mln. Następnie zeszliśmy do 280, póki co wynosi ona 370 milionów. Jest to różnica napisana na papierze, przez osoby, które w życiu nie były na miejscu, nie widziały usytuowania poszczególnych wariantów i nie mają pojęcia ile w rzeczywistości koszt ten będzie wynosił. A dam sobie rękę uciąć, że będzie to kompletnie inna kwota :).
Polecam zagłębić się w temat, minimalnie chociaż, a następnie się wypowiadać :).
wtorek, 15.12.2020 09:26
Czyli w GDDKiA pracują dyletanci, którzy nie mają zielonego pojęcia co i gdzie budują, a cała inwestycja będzie realizowana na podstawie odręcznego szkicu i wyliczeń zrobionych "na kolanie", a w ogóle oni tam na pewno pracują pijani i nie wiedzą co robią. Jedynie u wójta Tura pracują prawdziwi fachowcy. W społeczeństwie istnieje pojęcie dobra wspólnego, o którego realizacji decyduje interes większości, a nie interes wójta i jego sąsiadów. A różnicę kosztów miedzy tańszym i droższym projektem wynoszącą 700- 280 mln, można przeznaczyć na realizację innych potrzebnych inwestycji drogowych.
Tak a4wtorek, 15.12.2020 09:48
Ooo właśnie tutaj widać po tej wypowiedzi że ludzie nic nie wiedzą a gadają a czy ktoś zobaczył nas w interwencji na Polsacie bo tam w 6 min. przedstawili problem tak żeby durne społeczeństwo zrozumiało. Tu nie chodzi o 700mln bo zmiana była na 222mln a później 360mln a tak naprawdę widząc po mapkach każdy wie ze to nasz niekorzystny wariant jest droższy!matematyka barany wyliczenia GDDKiA:tunel kosztuje 285mln (wariant a4)a każdy kilometr drogi w naszym wariancie ponad 50mln. *ponad 5 km dłuższej trasy to ponad 250 mln. I co widać różnice ile to mln? Zagadka tym bardziej że samo GDDKiA co chwile podaje błędne kosztorysy i jedynym argumentem jest to ze trasa będzie miała piękne widoki a i tak każdy pojedzie przez Bardo bo jest krócej,taniej,szybciej. Widział ktoś mapki bo ja osobiście radzę się zapoznać przed wypisywaniem prymitywnych komentarzy!
wtorek, 15.12.2020 12:49
Wójt zamiast protestować powinien zlecić swoim domorosłym specjalistom "rzetelną" analizę kosztów i argumentów na rzecz trasy omijającej szerokim łukiem jego chałupę. Następnie wysłać swoich gminnych fachowców i dokumentację do GDDKiA w celu wykazania błędów i nieopłacalności ekonomicznej tańszego projektu. Jestem przekonany, że wójtowi eksperci bez trudu wykażą tamtejszym niedouczonym dyletantom ich kardynalne błędy.
Marianwtorek, 15.12.2020 18:05
Ciekawe czy te banery reklamowe przed wjazdem do Kłodzka to opłacił pan Tur czy gmina zrobiła wójtowi przysługę?Prywatna sprawa pana Tura to koszty też powinien ponosić z własnej kieszeni,tunel też może zbudować sam.
wtorek, 15.12.2020 20:03
Głupszej wypowiedzi jeszcze nie słyszałam! Niech pan się więcej nie wypowiada na tematy nie dotastające panu do pięt!!!
Tyniuwtorek, 15.12.2020 00:17
kształcić i rozwijać się radzę tym, którzy nie zagłębiają się i nie chcą pogłębiać swojej wiedzy w temacie, który ich tak niby poruszył. Szkoda że nie wybrałam innego kierunku
inżyniera teraz mogłabym zaorać wam domy będąc inżynierem budownictwa. Przyjechałaby palcem po waszych domach i wesoło by było :D
A4 Tynia tylko a4poniedziałek, 14.12.2020 23:58
Panie Krzysztofie rozumie że może ktoś być oszołomem ale nie w takim stopniu jak Pan ;) jeśli taki człowiek jest mniej rozumny(tępy) albo zazdrosny i ta sprawa go nie dotyczy to radzę zająć się własnymi problemami w TEN PIĘKNY ŚWIĄTECZNY CZAS!!!
Krzysztofponiedziałek, 14.12.2020 20:29
Proponuję referendum dla mieszkańców Powiatu Kłodzkiego. Niech wszyscy mają prawo się wypowiedzieć, bo to dla Nas, wszystkich mieszkańców powiatu ma być ta droga, którą raczej stracimy przez grupę oszołomów z transparentami. A jak nie to, to róbmy kontrprotesty wobec ich nieodpowiedzialnego zniszczenia planowanej inwestycji, która jest dla wszystkich wręcz niezbędna.
poniedziałek, 14.12.2020 23:44
Krzysiu się odezwał haha! Zapoznaj się z przebiegiem wariantów bo widzę że nie masz pojęcia o wciskaniu bubla naszej Ziemii Kłodzkiej. Popieram protest! Won stąd!!!
poniedziałek, 14.12.2020 23:41
Panie Krzysztofie! Obudził się pan . Nie życzę sobie żeby taki jakiś wyzywałby nas oszołomami. To pan jest oszołomem. Droga będzie jak nie w wariancie A2 to w wariancie A4 ! Trzeba tylko dobrze wybrać . Niech pan najpierw zapozna się z tematem a później pisze!
Słowianinponiedziałek, 14.12.2020 23:25
Ciekawie jak by Pan się zachowywał jeżeli przez jego własny dom przebiegała autostrada. Co mówi Pan, że nie będzie protestował o swojego l czy raczej siedział by Pan i czekał na dobry werdykt? Sens protestów jest taki że by walczyć o swoje prawa, wolności i życie - a decyzja tego projektu nam bardzo zależy. Pan miał by racje jeżeli istniał jeden jedyny wariant dlatego A4 jest najlepsza opcja nie ingerująca w życia mieszkańców 5 wiosek. Powodzenia z kontrprotestamy ale wątpię że będą chętny oszołomów jak Pan Krzysztof
Marioponiedziałek, 14.12.2020 22:47
Nikt nie jest przeciwny budowie S8 z Wrocławia do Kłodzką, a jeśli tak, to zbędne jest przeprowadzanie referendum chyba że jakiś oszołom podda taką myśl.
Tak A4 TYNIAponiedziałek, 14.12.2020 23:40
Dla wszystkich!!!Jeśli zazdrościcie stanowisk i posady po prostu radzę się kształcić dalej
Tak A4poniedziałek, 14.12.2020 20:11
Taki jest właśnie Polak nie interesuje się tematem, nie wie nic a najwiecej ma do powiedzenia. Czy ktoś widział na mapkach kompilacje wariantów ?wiecie ile km będziecie nadrabiać jadąc do Wrocławia?Czy zrozumiecie to że Wójt barany walczy o to co jest dla nas lepsze i nawet jeśli robi to też dla swojego dobra to właśnie w tym momencie też dla naszego!!!
Bogobojowyponiedziałek, 14.12.2020 09:13
Nie patrzeć na protestujących. Zaorać ich razem z nową drogą i po problemie. Idioci nie zdają sobie sprawy jak potrzebna jest ta trasa...
Słowianinponiedziałek, 14.12.2020 23:46
Hehe możemy ciebie zaorać. A jaki jest twój powód budowy tej trasy - z pewnością bezmyślne manewry kierowców, stare graty jeżdżące po polskich drogach, pijani za kółkiem i gówniarze którzy chcą być jak Kubica, prawda?
mieszkanka Wojciechowicwtorek, 15.12.2020 22:08
Jesteś beznadziejnym trollem wynajętym za pieniądze pana posła, któremu zależy, żeby jego działki były wywłaszczone... Niewazne, że zniszczymy to co piękne w Kotlinie, ważne, żeby kasa zagrała, panie pośle????
Tak dla A4wtorek, 15.12.2020 22:12
Brawo już wiemy o co chodzi.
egonśroda, 16.12.2020 19:41
Pociągnijcie temat dalej. Który to Kubuś taki przedsiębiorczy?
Antybogobojowyponiedziałek, 14.12.2020 10:51
Bogobojowy ty lepiej zacznij orać swoją starą to może zrozumiesz o co jest ten protest. I przeczytaj co napisałeś bo wychodzi na to że chcesz zaorać nową drogę.
vvvponiedziałek, 14.12.2020 07:47
Będą protestować to nic nie wybudują. Zawsze ktoś będzie niezadowolony przy każdym wariancie. Przecież dostaną odszkodowania za działki.
Tylko A4wtorek, 15.12.2020 21:34
A jakież to potężne odszkodowania dostaną? Prosimy o dogłębne informacje w temacie!!!
Tak dla A4wtorek, 15.12.2020 20:11
Ciekawe czy tak będziesz pan/pani pisać jakby Twój dom nowo wybudowany wyburzali ?
wtorek, 15.12.2020 20:19
Najpierw jest wycena, potem odszkodowanie i czas na postaranie się o nowy dom lub mieszkanie. Nikt nie będzie wyrzucał i burzył ich domu z dnia na dzień. Znam takich, którzy tylko czekają na to, aby wykupili ich stare poniemieckie chałupy i wreszcie mogli sobie kupić przyzwoite mieszkanie.
Tak dla S4wtorek, 15.12.2020 22:00
Mowa o nowo wybudowanych domach ale szkoda tu dyskutować, kto nie jest w naszej sytuacji ten nie zrozumie
wtorek, 15.12.2020 21:03
A co mają powiedzieć ci którzy wybudowali nowe domy i ! Pieniądze to nie wszystko i kto zwróci ten czas, pieniądze i nerwy przez czas budowy i działki które kosztowały niemało! Sprawy z powództwa cywilnego trwają latami a my nie mamy już tyle czasu i cierpliwości aby walczyć o swoje . My chcemy spokoju! I oczywiście trochę zrozumienia i wiedzy na ten temat tych którzy komentują w tej sprawie!!!
Tylko A4wtorek, 15.12.2020 20:52
Proszę poczytać na temat odszkodowań. Sprawy z powództwa cywilnego wniesione przez poszkodowanych trwają latami a rezultaty są naprawdę marne. Ten kto myśli o nie wiadomo jakich rekompensatach za mienie utracone czy też za te które straciły na wartości głęboko myli się licząc na sowite wypłaty. Stary dom poniemiecki czy też nowo wybudowany nie ma w tym względzie najmniejszego znaczenia.
Xxxniedziela, 13.12.2020 19:15
Tak dla A2
Mariowtorek, 15.12.2020 00:26
Pomyliłeś! Ma być tak- NIE DLA A2!!!
Jurekniedziela, 13.12.2020 22:14
Obecny wójt gminy jest prowodyrem a były mu pomaga z wdzięczności za zalatwienie pracy dla syna, w domu opieki w Podzamku.
Marioponiedziałek, 14.12.2020 23:02
Brednie w temacie eski. Po co?
właściciel firmyponiedziałek, 14.12.2020 16:50
Jeżeli tak jest to bardzo dobrze że załatwił mu tą pracę. Znam go tylko z widzenia i widziałem jak chłopak ciężko pracował często spotykałem go na hurtowniach o 6 rano a że nie dał rady z konkurencją typu dino czy biedronka to tak wygląda w naszym kraju. Tak więc Jurek wolałbyś by siedział na bezrobociu. Ten syn jest mega pracowity i na pewno w dps będą mieli z niego korzyści.
poniedziałek, 14.12.2020 12:23
Jeżeli ta inwestycja zostanie zrealizowana z opóźnieniem, to będziemy mogli za to dziękować wójtowi Turowi i jego trosce o swoją własność. Te pazerne chłopki z PSL już tak mają.
Zbigniew Turponiedziałek, 14.12.2020 22:22
Tak się składa że obecna dk46 na której jest bardzo duży ruch przebiega 35m od mego domu a planowana S8 w wariancie A2 około 200m wiec jest to dla mnie korzystniejsze.......ale dla mnie liczy się interes i dobro gminy i jej mieszkańców... i nie ma mojej zgody na dodatkowe przeoranie 7km gminy ...terenów inwestycyjnych , zamieszkałych, rekreacyjnych skoro jest wariant A4 z tunelem nie degradujący nasze środowisko....a ponadto wariant A4 z węzłem w Boguszynie na przeciwko hotelu Metro i Mopem idealnie wpisuje się w nasza strategie inkubatora turystycznego z lądawiskiem w Boguszynie.....proponuje zapoznanie się z tematem a następnie wypowiadanie krytycznych opini..
autorponiedziałek, 14.12.2020 15:07
Jeżeli ta inwestycja zostanie zrealizowana w wariancie a4 to jeszcze Twoje dzieci jadąc wariantem a4 będą pamiętać że był tak wójt Tur co zadbał o walory turystyczne ziemi Kłodzkiej.
poniedziałek, 14.12.2020 17:22
Zbysiu, to ty?
Tak dla a4niedziela, 13.12.2020 20:51
Widzę że trole na dobie się uaktywniły i dbają o właścicieli działek na przebiegu a2 a nie o mieszkańców Kłodzka. Jako mieszkaniec Kłodzka chce jechać do Wrocławia szybko przez tunel a nie zwiedzać Podzamka Laski itd. Każdy wyjazd do Wrocławia i z powrotem to będzie 20km ekstra razy pięć razy w tygodniu razy cztery i razy dwanaście miesięcy to 4800 km to jest ok1500 złotych do kosza.
kudowianinponiedziałek, 14.12.2020 08:48
Przy obecnej drodze, to którykolwiek wariant by nie przeszedł, to będzie oszczędniejszy. A swoją drogą ... co dzień do Wrocławia przez rok ? Proponowałbym pociąg - będzie dużo taniej ;-). Ja do Wrocławia (i gdziekolwiek) jeżdżę przez Czechy. Może odrobinę dalej ale o wiele lepiej niż ósemką
Marioponiedziałek, 14.12.2020 20:48
Pierwsze zdanie jest niezrozumiałe. Sens protestów właśnie jest taki że walor oszczędnościowy spełnia tylko i wyłącznie jeden wariant czyli A4 a nie obydwa. A ewentualność przejazdu do Wrocławia pociągiem popieram w całej rozciągłości , tym bardziej że tory przebiegają tunelem pod Górami Bardzkimi. Właśnie takiej normalności oczekujemy w realizacji drogi ekspresowej S8 czyli jak najkrócej i jak najszybciej tunelem pod Górami Bardzkimi.
Tak dla a4poniedziałek, 14.12.2020 17:04
Powiedz mi proszę jaką masz trasę z Kudowy do Wrocławia przez Czechy i ile to km.
jurek kilerponiedziałek, 14.12.2020 09:30
ide o zaklad ze te parchy z wiejskiej robia was, w sumie nas wszystkich w ch.ja z ta droga,
oni nie maja najmniejszego zamiaru tu cokolwiek budowac jestem tewgo pewny. morawiceki to zaklamana szuja zreszta to jego praca
Polakponiedziałek, 14.12.2020 20:47
Jurek Kiler ... do Ciebie mówię ... do Premiera Polski zwracaj się chamie przez PAN ... zrozumiałeś?
Jarekponiedziałek, 14.12.2020 16:59
Obawiam się że masz rację.
niedziela, 13.12.2020 21:56
Niech giną dalej matoły pałą i do domu
niedziela, 13.12.2020 21:15
Pytanie ?A Pan Przemysław , gdzie zamieszkuje.
niedziela, 13.12.2020 21:15
Tylko idiocibz klodzka strajkuja przez *****i nie bedzie zadnej drogi idioci totalni nie rozumie co kilku *****i ma do tego strajku sie odnosic
Medykniedziela, 13.12.2020 18:10
Najpierw strajkują że chcą s8 później strajkują że nie tam. Pierdolnijcie się w łeb. Jeździjcie po starej ósemce i nie zawracajcie dupy oszołomy.
xniedziela, 13.12.2020 20:36
Medyk medyka to tobie brakuje zjedz persena
8mkaniedziela, 13.12.2020 18:11
tak dla A2. i tylko A2..
niedziela, 13.12.2020 17:50
myślę, że właśnie już macie swój "szczęśliwy finał". Nikt z Wami nie chce rozmawiać i nic się nie buduje
Tak dla A2niedziela, 13.12.2020 18:06
Tak jest. A S8 będzie się zaczynać za Przyłękiem. Dopięliście swego płaczki kukułkowe. Najpierw płacz, że dwie godziny do Wrocławia trzeba jechać, a teraz jak przyszło co do czego to niech u sąsiadów idzie pod domem, ale nie u nas..... Sami nie wiecie czego chcecie...
niedziela, 13.12.2020 15:36
Kukułke zaorac a drogę wybudować a protestujących ukarać bo nie będziemy mieli żadnej nowej drogi.
Komentarze (60)
Polecam zagłębić się w temat, minimalnie chociaż, a następnie się wypowiadać :).
inżyniera teraz mogłabym zaorać wam domy będąc inżynierem budownictwa. Przyjechałaby palcem po waszych domach i wesoło by było :D
oni nie maja najmniejszego zamiaru tu cokolwiek budowac jestem tewgo pewny. morawiceki to zaklamana szuja zreszta to jego praca