Oszuści wyłudzili 49 tys. zł na pracownika banku

wtorek, 13.8.2024 19:49 704 1

Oszuści, wykorzystując umiejętności manipulacyjne, nakłonili 44-latkę do przelania na wskazane przez nich konto blisko 49 tysięcy złotych. Chcieli więcej, ale kobieta zorientowała się, że padła ofiarą oszustów. Świebodziccy policjanci zablokowali środki przelane oszustom, które wróciły już do właścicielki Świdniccy policjanci apelują o ostrożność i weryfikowanie podejrzanych informacji.

Do funkcjonariuszy z Komisariatu Policji w Świebodzicach zgłosiła się kolejna osoba oszukana metodą na pracownika banku.

Tuż przed weekendem do 44-latki zadzwoniła nieznana jej osoba, podając się za pracownika parabanku z pytaniem, czy kobieta składała wniosek o pożyczkę. Kiedy ta zaprzeczyła rozmówca poinformował, że w takim razie za chwilę skontaktuje się z nią pracownik jej banku.

Ale w rozmowie z kobietą przekazał w jakim banku ma konto, jaki to rachunek oraz jakimi środkami dysponuje.

Po chwili odebrała kolejny telefon od osoby, która przedstawiła się jako prawnik banku z działu bezpieczeństwa w którym 44-latka ma środki finansowe. Mężczyzna poinformował, że jej pieniądze zgromadzone w ich banku są zagrożone, bo dane kobiety zostały użyte do zaciągnięcia pożyczki. Następnie poinformował, że za chwilę skontaktuje się z nią kolejny pracownik banku i przekaże dalsze instrukcje. I tak też się stało, rzekomy konsultant ustalił z 44-latką że kolejny kontakt z pracownikami banku oraz z policją będzie tuż po weekendzie. Kontakt jest konieczny w celu zabezpieczenia środków znajdujących się na koncie - mówi asp. Magdalena Ząbek Oficer Prasowy KPP Świdnica.

I zgodnie z umową tuż po weekendzie kobieta znów odebrała telefon od rzekomego pracownika banku. Następnie zgodnie z instrukcjami udała się do banku gdzie dokonała przelewu na wskazane przez oszustów konto w kwocie blisko 49 tysięcy złotych. Po tym otrzymała kolejną dyspozycję do przelewu, ale wówczas zorientowała się, że to oszustwo, co potwierdziła w rozmowie z pracownikami banku. Kobieta złożyła tez stosowne zawiadomienie w Komisariacie Policji w Świebodzicach,a policjanci zablokowali środki przelane oszustom.

Świdnicka policja apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności. Prawdziwi pracownicy banków nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodów autoryzacyjnych, kodów BLIK. Jeśli dzwoni do nas osoba, podająca się za pracownika banku i namawia do przekierowania środków na inne konto, wygenerowania i przekazania kodów płatności elektronicznych czy zainstalowanie oprogramowania na telefonie lub komputerze – z cała pewnością ROZMAWIAMY Z OSZUSTEM.

Przeczytaj komentarze (1)

Komentarze (1)

Nowy wątek
wtorek, 13.08.2024 21:20
Super wiadomość!